Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
29 mei 2006 12:15
Hij is er de 997 GT3 RS! Zelfde 3.6 liter (415 pk) als de GT3 (dus geen nieuwe 3.8 zoals sommige zeiden
) maar wel 20 kg lichter en dus 0,1 sec sneller naar 100.
Leverbaar in zilver/zwart of fel groen of oranje (zoals de 2.7 RS)
Toch zou ik zelf voor een witte GT3 gaan...
Foto's op:
http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=4941&cache=no
29 mei 2006 12:21
krijgen we nu hetzelfde als met de 996 gt3 (rs)
eerst een apart gevormde spoiler op de mk1, dan introductie van de rs met een strijkplank en die vervolgens op de facelift gaan monteren
29 mei 2006 12:25
Ik denk dat een facelift er nog niet zit aan te komen want de GT3 zal ook maar pas in juli bij de dealers staan
.
Maar was de GT3 MKII er niet voor de RS
+ De vorm van de achtevleugel van de 996 GT3 RS lijkt wel op die van de GT3 MKII maar is toch voldoende verschillend hoor (qua vorm dan hé, qua materiaal dat is logisch)....
Maar idd de eendenstaart is wel mooier dan de strijkplank...
29 mei 2006 12:28
zou kunnen, vast iemand hier die weet hoe het zit met die spoilers
...wat ik ook niet begrijp is waarom ze voor de bredere carrosserie hebben gekozen
29 mei 2006 12:33
Wel in Flat 6 stond dat dit ook al het geval was (het verbreede koetswerk) voor de "normale" GT3. Dit zou gebruikt worden om een grotere benzinetank vooraan te kunnen monteren, een van 90 liter groot.
Enja de 996 GT3 RS had natuurlijk die achtervleugel in carbon met de redelijk grote "zijflappen". Die van de GT3 MKII was niet in carbon en had ook geen zijflappen...
[/img]
29 mei 2006 12:33
Ze ziet er wel super bruut uit.
Het is met die "oldie" kleur wel even wennen
29 mei 2006 12:35
911-lover schreef:Ze ziet er wel super bruut uit.
Het is met die "oldie" kleur wel even wennen
Idd, het is zeker niet lelijk en heerlijk retro maar doe mij toch maar een witte GT3...
29 mei 2006 12:47
Tjah tjah, het is een GT3..met toch net met wat meer
Aparte kleur, en heel bruut met die zwarte velgen!
29 mei 2006 12:56
911Lover: NIETES!!
Hij is Effe Sneller toch?
, en inderdaad wat lichter....
sorry!
29 mei 2006 13:28
Die kleur vind ik verrassend.
Ik moet het nog effe gewoon worden, maar vind het zeker niet lelijk.
29 mei 2006 13:58
Ik vind nog steeds het wit van de GT3 knapper maar het oranje heeft zeker ook wel iets (heb er nu al een 2 uur aan kunnen wennen enja begin het steeds mooier te vinden) + het gaat wonderwel tesamen met de achtergrondkleur van mijn blog
En al meteen een special op de duitse porschesite:
http://www.porsche.com/all/911gt3rs/de/page1.htm
29 mei 2006 19:21
"Ma. 29 mei 2006. Het laatste nieuws lees je het eerst op NU.nl "
Niet dus
Nuja heb nu blok en zou dus moeten aan het studeren zijn voor mijn examens binnenkort maar plots zag ik DAT dus enja dan moet alles eventjes aan de kant
29 mei 2006 21:24
Dit kreeg ik vandaag:
Erick
.
Persbericht Pon Porsche Import.
911 GT3 RS: klaar voor circuit én straat
In oktober komt de Porsche 911 GT3 RS (Renn Sport) op de markt, een ultrasportieve auto die in alle opzichten klaar is voor het circuit, maar die ook geschikt is voor gebruik op de openbare weg.
De 911 GT3 RS heeft een 3,6-liter boxermotor met een vermogen van 415 pk. Daarmee bedraagt het specifieke vermogen een indrukwekkende 115,3 pk per liter. Het topvermogen bereikt de boxermotor bij 7.600 tpm – het maximale toerental bedraagt 8.400 tpm. Deze specificaties zijn gelijk aan die van de ‘normale’ GT3, maar toch levert de ‘RS’ nog betere prestaties. Dat komt door de kortere overbrengingsverhoudingen van de zesversnellingsbak, de toepassing van een lichter vliegwiel en een totale gewichtsreductie van 20 kilogram. Dat leidt tot een ‘0-100’ in 4,2 seconden (GT3: 4,3 s). De topsnelheid van de 911 GT3 RS bedraagt 310 km/h en wie een sprint van 0-200 km/h plant, hoeft slechts 13,3 seconden uit te trekken.
RS
De lettercombinatie RS is een legendarische. Alle Porsches die ooit van deze toevoeging werden voorzien, waren sportwagens met zeer hoge prestaties en een uitermate dynamisch weggedrag, waardoor ze een perfecte basis vormden voor inzet in de racerij. Ook deze 911 GT3 RS is in grote lijnen ‘circuitklaar’ en daarom is hij net als zijn illustere voorgangers (Carrera RS uit 1972, de 911 RS uit 1991) een homologatiemodel voor diverse raceklassen.
De nieuwe 911 GT3 RS onderscheidt zich mede daarom op diverse manieren van de normale GT3. Zo heeft hij achter een 4,4 cm breder koetswerk en (dus) een grotere spoorbreedte dat voor extra stabiliteit zorgt.
Ondanks de bredere carrosserie, is de GT3 RS nog eens 20 kg lichter dan de GT3. De winst zit hem onder andere in de toepassing van een carbon achtervleugel, een motorkap van kunststof en achterruit, die ook van kunststof is gemaakt. Het totaalgewicht van de 911 GT RS bedraagt slechts 1.375 kg.
Sport als standaard
Omdat de 911 GT3 RS nadrukkelijk is bedoeld om mee te (kunnen) racen, heeft de straatversie veel technieken uit de racerij aan boord. Daartoe horen onder andere veel in koolstofvezel uitgevoerde carrosseriedelen, de complete wielophanging en de ‘split-whisbones’ van de achterwielophanging.
Ook van binnen straalt de GT3 RS pure sport uit. Zo heeft hij lichtgewicht sportstoelen (koolvezelcomposietmateriaal) en is hij voorzien van het Clubsportpakket waartoe een rolbeugel, zespunts veiligheidsgordels en een brandblusser horen. Ook de bedrading voor de hoofdschakelaar van de elektriciteit is al aanwezig. Het interieur is volledig in zwart uitgevoerd; het stuur, de pookknop en de dakhemel zijn met alcantara bekleed.
De 911 GT 3 RS is standaard leverbaar in de kleuren artic Silver metallic of zwart, maar op wens zijn ook oranje of groen beschikbaar. De typeaanduidingen en de wielen zijn altijd in de contrastkleur zwart of oranje uitgevoerd.
De prijs van de 911 GT3 RS in Nederland is nog niet bekend.
29 mei 2006 21:26
Hoe lang roep ik al niet dat ik een oranje 911 het mooist is.
STRIKJE ER OM!!!!!!!!!!!!!!
29 mei 2006 21:50
Ik vind die zwarte velgen erg stoer
Maar ik vond de 996 GT3RS er op een of andere manier stoerder uitzien!
Gelukkig nietmeer dat onnozele plakplaatje
dat vond ik toch zo onnozel! Wél radio, geen echt logo! whaha
29 mei 2006 21:54
Ik zou graag eens de groene zien
29 mei 2006 22:11
begint het toch niet een beetje te kriebelen paul?
30 mei 2006 8:45
Prachtige auto hoor...maar ben ik nu de enige die denkt dat ze de "gewone" 997GT3 zó goed hebben gemaakt, dat er érg weinig ruimte overbleef om de RS duidelijk onderscheidend te laten zijn. Sommigen zullen per sé een RS willen, maar persoonlijk vind ik het extra geld ervoor moeilijker te rechtvaardigen, zéker in vergelijking met het verschil tussen een 996GT3 en een 996GT3RS...
30 mei 2006 8:48
Prachtige auto hoor...maar ben ik nu de enige die denkt dat ze de "gewone" 997GT3 zó goed hebben gemaakt, dat er érg weinig ruimte overbleef om de RS duidelijk onderscheidend te laten zijn. Sommigen zullen per sé een RS willen, maar persoonlijk vind ik het extra geld ervoor moeilijker te rechtvaardigen, zéker in vergelijking met het verschil tussen een 996GT3 en een 996GT3RS...
Die was toch duidelijk heel anders...
30 mei 2006 8:57
Nuja denk dat het verschil bijna even groot is als met de 996 GT3 en GT3 RS. Iets lager gewicht, zelfde motor (licht aangepast maar het zelfde aantal pk's) en een nog straffere ophanging. En als kers op de taart wat nostalgische kleuren...
Hier was hoge resolutie foto's:
http://www.seriouswheels.com/top-2007-Porsche-911-GT3-RS.htm
30 mei 2006 18:39
Ik heb een nieuw achtergrondje!!!!!!!!!!
Super bedankt.!!!
30 mei 2006 20:11
rufie schreef:Ik zou graag eens de groene zien
ik ook. nog niet kunnen vinden