Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
31 mei 2006 22:38
Nog altijd weet ik niet of de Cayman het uiteindelijk nou gaat maken ja of nee.
Gezien het (afwezige) prijsverschil tussen een leuk aangeklede Cayman S en een 997 zullen veel mensen toch voor een 911 kiezen naar mijn idee.
Een Clubsport-versie (met sperdiff. uiteraard) zou de verkoop wellicht een injectie kunnen geven, hoewel Porsche dit nog altijd vér weg gooit. De Cayman overstijgt dan namelijk niet alleen de prijs maar tevens de prestaties van de 997 (S).
De foto's, welke ik vandaag op het net vond, maken het toch wel een steeds aantrekkelijker modelletje.... strakke zwarte Cayman S. Het lichte interieur mag ik wel, het exterieure chroompakket vind ik minder fraai.
31 mei 2006 22:41
De "gewone" Cayman zou wel eens de helpende hand kunnen bieden.
31 mei 2006 22:44
Dat denk ik ook.
Ik vind het vreemd dat een merk met een nieuw modelop de markt komt en dan dadelijk een topmodelen geen instapper (in dit geval de 2.7)
Dat heb ik zover ik me dat op dit moment kan herinneren nog niet meegemaakt.
Er wordt meestal begonnen met een basismodel
31 mei 2006 22:47
Heb vorig weekend in een zwarte Cayman S gereden, met zelfde interieur als hierboven, alleen geen chroom pakket en andere velgen. Toch wel mooi beestje hoor, zeker in zwart icm xenon-lampen. Prima power, lekker geluidje! Alleen: afleverprijs was net iets boven de ton.
Denk dat dit te duur is. Mensen die dit willen uitgeven zullen in meerderheid voor de 911 gaan. Cayman S zal dus m.i., ondanks dat het wel een fijne auto is, geen succes worden. De 'gewone ' Cayman waarschijnlijk wel.
31 mei 2006 22:47
911-lover schreef:Dat denk ik ook.
Ik vind het vreemd dat een merk met een nieuw modelop de markt komt en dan dadelijk een topmodelen geen instapper (in dit geval de 2.7)
Dat heb ik zover ik me dat op dit moment kan herinneren nog niet meegemaakt.
Er wordt meestal begonnen met een basismodel
Zeker niet waar, bij de voorstelling van de meeste Mercedessen, zijn de zwaarste motoren, meestal eerst leverbaar. Ook zo bij Audi de A6 was al lang leverbaar met de 3.0 TDi vooraleer de 2.0 op de markt kwam.
31 mei 2006 22:48
Jort schreef:De "gewone" Cayman zou wel eens de helpende hand kunnen bieden.
Een aantrekkelijk geprijsde 'gewone' Cayman zou inderdaad wel eens een handje kunnen helpen. Desondanks denk ik dat hij de verkoopcijfers van de Boxster niet gaat evenaren......
31 mei 2006 22:49
Dat is me dan ontgaan (misschien daar ze buiten mijn budget liggen)
Bedankt voor de info Paul
31 mei 2006 22:50
Koen schreef:
Ik vind het vreemd dat een merk met een nieuw modelop de markt komt en dan dadelijk een topmodelen geen instapper (in dit geval de 2.7)
Dat heb ik zover ik me dat op dit moment kan herinneren nog niet meegemaakt.
Er wordt meestal begonnen met een basismodel
Dat waren ook mijn gedachten. Misschien dat Cayman anders meteen teveel als de "poor mans" 911 de boeken in zou gaan, met desastreuse gevolgen voor de verkoop. De pers kan genadeloos zijn en het publiek zegt het voort.
De Boxster was bij introductie gewoon ook een hele ander auto, dat kon nog (al dachten een aantal "puristen" daar toen al anders over).
Nu heeft de Cayman al van zich doen spreken in de vorm van de S.
Laatst bijgewerkt door
Jort op 31 mei 2006 22:53, in totaal 2 keer bewerkt.
31 mei 2006 22:50
ER schreef:Jort schreef:De "gewone" Cayman zou wel eens de helpende hand kunnen bieden.
Een aantrekkelijk geprijsde 'gewone' Cayman zou inderdaad wel eens een handje kunnen helpen. Desondanks denk ik dat hij de verkoopcijfers van de Boxster niet gaat evenaren......
Van welke
Van de gewone (2.5 of 2.7) of samen met de Boxster S
Maar het moet gezegd , de Boxster is idd een succes van Porsche en die cijfers zullen moeilijk te evenaren zijn daar die wagen voor een grotere doelgroep geld (zowel Porscheliefhebber , als sportwagenliefhebber als cabrioliefhebber
en dan nog de kappers niet te vergeten )
Laatst bijgewerkt door
911-lover op 31 mei 2006 22:53, in totaal 1 keer bewerkt.
31 mei 2006 22:52
Hoeveel zijn er tot nu verkocht en hoe erg valt dat tegen?
Argumenten die ik hier lees hadden ze in Stuttgart ook kunnen bedenken, vantevoren dan.
31 mei 2006 22:54
Fiscaal jaar 2005/2006 is volgens mij nog niet afgesloten, dus de cijfers zullen nog even op zich laten wachten.
Voor verkoop- en productiecijfers vanaf '95/'96 t/m '04/'05 zie
hier
Laatst bijgewerkt door
Jort op 31 mei 2006 23:01, in totaal 1 keer bewerkt.
31 mei 2006 23:01
Iemand van Pon had geroepen dat er in Nederland tot nu toe 26 van verkocht waren.
31 mei 2006 23:05
We hebben het hier toch over Porsche????
Tuurlijk gaat ie het maken.
Ze zijn daar echt niet gek.
Over de Cayenne dacht men eerst ook zo.
Wiedelking's woorden waren: Het kan me niet schelen wat jullie er van vinden.... We hebben 'm nodig.
Nou dat is gebleken!!!!!
Die Cayman wordt nog een toppertje.
31 mei 2006 23:05
Ik ben bang dat de Cayman S het niet goed gaat doen in de verkoop. Het is een wagen die misschien sneller is dan de standaard 911, maar toch lijkt ie erg veel op een Boxster, zelf van binnen is ie haast gelijk... Kenners van het merk zullen hem waarschijnlijk wel gaan waarderen met de tijd, maar andere lui zullen denk voor die centen liever een Boxstertje kopen in verband met het feit dat dat gewoon een lekkere cabrio is, met een achterliggende geschiedenis ( zeg maar 3e generatie ).
31 mei 2006 23:09
1,181 Porsche vehicles were delivered to customers in the Netherlands in the course of the review year, equivalent to an increase of more than 41 percent compared with the previous year, and the biggest step forward since the introduction of the Cayenne. In view of the difficult general economic situation – the Netherlands currently have the lowest rate of economic growth of any EU country – this can be regarded as a significant success. Porsche vehicles are sold in the Netherlands by the importer, Pon's Automobielhandel B.V.
In addition to the Cayenne, of which 641 or 18 percent more were delivered, sports car deliveries rose especially steeply. Sales of the 911 went up to 421 units (82 percent more) and 114 Boxsters were sold (an increase of 100 percent).
As well as the "Porsche Driving Experience", a "Cayenne Experience" was added to the program of driving events. It offers customers and prospects an attractive means of test-driving this model both on and off the road. Also in the review year, the "Porsche Cup Challenge" race series based on Carrera Cup rules was inaugurated as a further opportunity for the Porsche owner and enthusiast to enjoy active motor sport.
Bron: www.Porsche.com
26 stuks in 8 maanden tijd zou niet veel zijn, maar aangezien dit alleen de S is, zouden we dat naast cijfers van de Boxster S moeten leggen voor een "reëel" beeld.
01 jun 2006 1:24
effe wachten op de standaard Cayman
mik er een X51 3.8 (400+ pk versie uit de 997S) in en it'll have GT3's for breakfast
01 jun 2006 5:57
Jeroen914 schreef:effe wachten op de standaard Cayman
mik er een X51 3.8 (400+ pk versie uit de 997S) in en it'll have GT3's for breakfast
Klopt, maar ik denk niet dat ze dat gaan doen.
01 jun 2006 7:14
Jort schreef:Voor verkoop- en productiecijfers vanaf '95/'96 t/m '04/'05 zie
hier
Tussen 1997 en 2001 gingen er vet > 20.000 Boxstertjes over de toonbank........ we zullen zien of de Cayman hetzelfde scenario gaat volgen.
01 jun 2006 10:09
Jeroen914 schreef:effe wachten op de standaard Cayman
mik er een X51 3.8 (400+ pk versie uit de 997S) in en it'll have GT3's for breakfast
Bijna, het zijn maar
380PK die ze uit de 3.8 halen, maar sneller dan een 911, dat geloof ik best.
Klikkerdeklik
01 jun 2006 10:18
Het is nog te vroeg om te evalueren, maar ik heb toch de indruk dat de verkoop niet storm loopt. Let wel, subjectief gevoel, kan me niet op cijfers baseren.
Zit net zo te denken : waarom maken ze niet een targa versie van de Cayman. Dan niet zo één met een glazen dak dat je heel goed moet kijken om het verschil te zien, maar met de look van de oudere targa's : 2 stukjes dak die je kan uitnemen en in de koffer plaatsen. Zou er volgens mij mooi uitzien.
01 jun 2006 11:18
ppp 356 schreef:Jeroen914 schreef:effe wachten op de standaard Cayman
mik er een X51 3.8 (400+ pk versie uit de 997S) in en it'll have GT3's for breakfast
Klopt, maar ik denk niet dat ze dat gaan doen.
Is al gedaan
patrick911 schreef:Bijna, het zijn maar
380PK die ze uit de 3.8 halen, maar sneller dan een 911, dat geloof ik best.
met 380pk in een Cayman heb je meer dan zat om een GT3 het snot uit de ogen te rijden
http://www.farnbacherloles.com bouwt een GTR versie van de Cayman S met een 405pk versie van de X51
01 jun 2006 12:08
laten we het anders bekijken:
ik zie er nog niet veel rondrijden,zegt dat genoeg??
Vind hem persoonlijk te prijzig dan liever een occasie 997 op z'n tijd
voor dat geld
01 jun 2006 13:11
http://www.theautochannel.com/news/2006 ... 09055.html
Verkopen Noord Amerika januari 2006:
Boxster : 208
Boxster S : 152
Cayman S : 1023
Totaal Cay/Box: 1383
911 Carrera : 91
911 Carrera S : 139
Carrera Cabr. : 107
Carrera S Cabr.: 162
Carrera 4 : 46
Carrera 4S : 87
Carr. 4 Cabr. : 37
Carr. 4S Cabr. : 139
996 : 2
Totaal 911 : 810
Cayenne : 408
Cayenne S : 469
Cayenne T. : 99
Cayenne T. S : 52
Totaal Cayenne: 1028
CGT : 11
Gezien de grootte van de markt in de VS, lijkt het tot nog toe geen failure.
De voorlopige cijfers (wereldwijd) over de eerste helft van boekjaar 2005/2006 (1 Augustus t/m 31 januari) liegen er ook niet om. 155% groei voor het groepstotaal Cayman/Boxster van een kleine 4.000 stuks naar bijna 10.000 stuks in 6 maanden tijd. Dat kan nooit allemaal op conto van de Boxster worden geschreven.
http://www.worldcarfans.com/news.cfm/ne ... -profit-up
Tja.. en of
wij er brood in zien in ons kikkerlandje, is dan minder relevant
01 jun 2006 15:57
Mooie research Jort!
01 jun 2006 19:08
Het moet me wel even van het hart dat ik het stuur van de nieuwe 997 en de Boxster/Cayman G*dsgruwelijk lelijk vind...
Dat lijkt zo uit een Mini getrokken te zijn...
Zie het stuur in de nieuwe GT3:
http://nu.nl/news/742159/73/Nieuwe_Pors ... reder.html
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.