Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
21 jun 2006 11:51
Cayman-kracht voor Porsche Boxster
AMSTERDAM - De Porsche Boxster wordt voor het nieuwe modeljaar voorzien van de zelfde techniek als Cayman. Dat betekent dat de roadster meer pk's krijgt.
De basismotor van de Porsche Boxster wordt voor het nieuwe modeljaar opgeschroefd naar 245 pk. Dat is vijf pk meer dan voorheen. Het maximale koppel gaat naar 273 Nm; drie meer dan voorheen.
Het verbruik is verminderd met 0,2 liter op 100 km
Het verbruik is met 0,3 liter op 100 km gedaald. Nu lust de basis-Boxster 9,3 liter op 100 km. Hij kan met zijn nieuwe vermogen in 6,1 seconden van 0 naar 100; 0,3 seconden vlugger dan voorheen. De topsnelheid is 258 km/u - 2 km/u vlugger. Met de optionele zesbak komt er nog 2 km/u bij.
De cilinderinhoud van de Boxster S groeit van 3,2- naar 3,4-liter. Net als de Cayman S heeft de Boxster S voortaan 295 pk. Dat zijn er tot op heden 280. Het maximale koppel gaat naar 340 Nm. Dat zijn er 20 meer dan voorheen.
De nieuwe Boxster S kan in 5,4 seconden van 0 naar 100 en de topsnelheid is 272 km/u. Het gemiddelde verbruik is 10,6 liter op 100 km. De oude versie kan maximaal 268 km/u en sprint in 5,5 seconden van 0 naar 100. Het verbruik is met 0,2 liter op 100 km verminderd.
Bron: nu.nl
21 jun 2006 23:05
hmmm...dit berichtje doet me denken aan een ander bericht in een ander topic over een bepaalde Boxster foto. Een Boxster met andere velgen..Rufie maakte daar ook al een opmerking over. Misschien krijgt juist dit nieuwe model een opfrisser door er de 997 Turbo velgen op te plaatsen
21 jun 2006 23:41
FROST schreef:hmmm...dit berichtje doet me denken aan een ander bericht in een ander topic over een bepaalde Boxster foto. Een Boxster met andere velgen..Rufie maakte daar ook al een opmerking over. Misschien krijgt juist dit nieuwe model een opfrisser door er de 997 Turbo velgen op te plaatsen
Die staan idd in de optielijst!
22 jun 2006 0:53
Ha, die Porschisten;
Vijf Peekaas en drie hele Newtonmeters; nee, dat zal je lekker merken in je 2,7-tiptronic-Boxster. Dan kun je nog beter de hele zomer van het bier afblijven. Ben trouwens benieuwd wat het voor de prijzen gaat betekenen. Tip; als je toch voor een nieuwe Boxster gaat shoppen, probeer dan een leuke deal te sluiten voor zo'n 'trage ouwe'....
22 jun 2006 8:31
Tuurlijk, en zeker voor de S. Vroeger was die 3.2 net héél fiscaal vriendelijk (in België), nu zal je per jaar €400 extra (met de 3.4) moeten betalen aan verkeersbelasting voor 15 pk en 20 Nm extra
Want een 3.4 is in België even zwaar belast als een 3.6...
22 jun 2006 16:56
Godspeed schreef:Tuurlijk, en zeker voor de S. Vroeger was die 3.2 net héél fiscaal vriendelijk (in België), nu zal je per jaar €400 extra (met de 3.4) moeten betalen aan verkeersbelasting voor 15 pk en 20 Nm extra
Want een 3.4 is in België even zwaar belast als een 3.6...
Tsja dat hebben we in Nederlands dan toch weer als voordeel met alleen de gewichtsklasse
Vind het trouwens geen schokkend nieuws. Als ze er nu 50 pk meer in hadden gestopt had mijn mond opengevallen, maar 5pk en 3Nm.....
Maar desalnietemin ben ik wel benieuwd of er verder nog cosmetische wijzigingen plaats zullen vinden
22 jun 2006 17:00
Het echte nieuws betreft ook de Boxster S...
...Boxster S groeit van 3,2- naar 3,4-liter. Net als de Cayman S heeft de Boxster S voortaan 295 pk. Dat zijn er tot op heden 280. Het maximale koppel gaat naar 340 Nm. Dat zijn er 20 meer dan voorheen.
22 jun 2006 17:31
Ha, die Harley;
Ben ik toch benieuwd of die sterkere Boxster S qua prijs toch nog onder de Cayman S blijft. Dat zou wel de omgekeerde wereld zijn, een roadster voor minder dan een coupé.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.