Auteur |
Bericht |
porsje911
Porsche 964 Carrera 2 Cobalt blauw en een trackday 944 S2
|
 Re: Formule 1, Seizoen 2016
Het knappe van Max is dat hij inderdaad op de grens rijdt, maar niet erover. Verder blijft het wennen dat hij vecht voor iedere plek. Al is het plek 14, hij zal ervoor vechten. Ik vind dat mooi Overigens is Esteban Ocon, die vandaag zijn eerste f1 race reedt, ook een jongen om in de toekomst rekening mee te houden.
_________________________________________ Kijken, rijden en genieten! http://www.lievekampadvocaten.nl
|
28 aug 2016 20:43 |
|
 |
horn
PF #57
|
wat mbembe zegt op de vorige pagina. heb een hoop respect voor wat Lauda bereikt heeft en de wijze waarop. Maar dat heb ik voor Sjaak Swart en zijn tijd bij Ajax. Laat onverlet dat ik bij deze mannen steeds vaker het idee heb dat het tijd wordt om op de bank te gaan zitten kijken ipv elke keer maar weer in de Stedler en Waldorf rol te kruipen. Max zal zeker op, en wellicht over, de grens gereden hebben. Maar dat gejank over levensgevaarlijk en vooral het gehuil van die ferrari knullen is gewoon misplaatst. Vettel heeft zelf wel ergere dingen gedaan. Dat ze allemaal bang zijn om van de troon gestoten te worden door een jong gozertje is volgens mij de achtergrond van al die heftige reacties. En Jenson Button? Al jaren mijn grote F1 held, maar die had ook 2 jaar geleden lekker moeten stoppen ipv voor de laatste plaatsen rondjes draaien. Heeft de auto niet om voor de punten te rijden en gaat de auto ook niet meer krijgen om dat te doen. Lekker Le Mans gaan rijden en niet de wijze oude man gaan uithangen.
Geen roze bril. Vind het leuk dat Max voorin meerijdt, maar dat vind ik ook van mannen als Hamilton en Ricciardo. En Kimi.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
28 aug 2016 20:56 |
|
 |
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
Jammer van dit soort taalgebruik Max is een echt talent met bravoure / winnaars spirit, niks mis mee, maar hij mist een stuk maturiteit en rijdt soms overmoedig (Monaco bvb). PS Giulia : Ken je Stoffel Vandoorne? Laat die eens een seizoen in een competitieve bolide rijden...
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
28 aug 2016 21:05 |
|
 |
A-Line
LEEUWARDEN
|
Even wat anders gezeik Wat een drukte niet normaal meer op het circuit. Pffffff. Gelukkig mooi plaatsje maar als je die niet had werd je volgens mij er niet gelukkig van. Ook mooi weer trouwens. Wat een feest Vlgd jr Max in de herkansing en komt het vast goed.
|
28 aug 2016 21:44 |
|
 |
Godspeed
PF #911België
|
Waarom zouden de Belgen wat tegen Max hebben? Hij is nog altijd grotendeels belgisch (Belgische moeder en is bovendien in België opgegroeid), alleen hebben wij mogelijk een iets grotere racetraditie (Ecurie Francorchamps, Gendebien, Frère, Ickx, Boutsen,...) waardoor we de zaken wat nuchterder aankijken. Enja, als ik de Honda-motor zo steeds beter zie presteren kijk ik er inderdaad naar uit om Stoffel volgend jaar in een competitieve Mclaren te zien. Maar ultiem wil ik gewoon spannende races op adembenemende circuits zien, wat ook de nationaliteit van de hoofdrolspelers mag zijn... Jongens, wat een circuit toch die 7km Spa, het kriebelde weer om er zelf op te rijden!
_________________________________________ 968 ClubSport GT86 MX-5 NA Ex: Elise S1 111S
|
28 aug 2016 21:59 |
|
 |
giulia
|
Nou zeg wat een pittig taalgebruik van mij...pfoe. Laat ik het maar even goed en duidelijk. uitleggen met een kleine introductie. Ik ben 3 jaar lang zeer nauw betrokken geweest bij het Toyota F1 team met rijders als Trulli, Schumacher en Panis. Ik heb toen voor het bedrijf waar ik voor werkte en het F1 team sponsorde heel veel races en testsessies bezocht, fabrieksbezoeken en andere evenementen mogen organiseren. Daarbij was ik in de gelukkige omstandigheid om de coureurs te mogen interviewen of gewoon een praatje met ze te maken. Wat me vooral uit die gesprekken is bijgebleven is dat het mensen zijn met een absolute drive de beste en snelste te worden. Ze reageren op de baan vanuit instinct omdat denken langer duurt en je daarmee een plaats of titel kan verliezen. Wat verder naar voren komt is dat ze donders goed weten waar ze mee bezig zijn en nooit uit overmoed acties ondernemen...aleen uit racersinstinct. Het is loeizwaar om een race te rijden en op het juiste moment een actie te kunnen plaatsen. Buiten fysieke training wordt er ook heel veel tijd gestoken in het trainen van de hersentjes. Ja ik weet wit Stoffel is maar zolang hij nog niet meerijdt is hij nog niet goed genoeg blijkbaar.
|
28 aug 2016 22:07 |
|
 |
Marquez93
|
Vinnum eigenlijk wel leuk Maar dat doet niets af aan mijn respect voor Niki  Ik vond trouwens vandaag Hamilton en zeker Alonso pure topklasse 
|
28 aug 2016 22:31 |
|
 |
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Alonso naar P12 na lap1!!! Die had de hele meute bij La Source aan de buitenkant voorbijgereden... clever 
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
28 aug 2016 23:15 |
|
 |
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Beetje gekloot om hier youtube filmpjes te plaatsen, maar kijk hier even naar. http://youtu.be/tXq_nsM5GzI En volgens mij weet Johnny er meer van dan ik... Mijn 'conspiracy theory': slimme communicatiestrategie van Ferrari, dat de hete adem van RBR behoorlijk in de nek voelt. Het zijn toch vooral de Ferrarimannen die de publieke opinie proberen te beinvloeden. En afgaande op de internationale pers en social media reacties, niet zonder effect... Lang verhaal kort: lange tijd heeft de F1 niet zo'n racer als Max gezien. De manier waarop hij zijn plek verdedigt blijkt regelementair en de andere coureurs hebben eigenlijk geen antwoord! 'Can't get past this guy' wordt misschien wel de meest legendarische uitspraak van Hamilton... 
_________________________________________ rouge et noir
|
28 aug 2016 23:45 |
|
 |
MickRS
|
Kwam nog een tekstje van Mika tegen. En ik ben een liefhebber van Mika, maar dit zegt genoeg... "Other guys defend but they do it correctly," Raikkonen said. "He waits and waits and turns after me and I have to brake and slow down. It is not exactly what should happen." Wake up Mika, he just kicked your ass... 
|
29 aug 2016 0:12 |
|
 |
Marquez93
|
Kimi  The Iceman 
|
29 aug 2016 0:14 |
|
 |
MickRS
|
Vast ook last van global warming... 
|
29 aug 2016 0:16 |
|
 |
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Max is een vechter en gaat tot het gaatje. Hij laat zich niet intimideren door de zg groten der aarde maar herschrijft de regels. Daar moeten de mannen weer even aan wennen, het is niet anders.
Max bril? Zal wel weer.
Gevaarlijk? Ik zou zeggen: kijk nog even dat filmpje terug dat ik plaatste van Gilles Villeneuve..... En dan weet je ook weer dat de F1 coureurs van vandaag over veiligheid (gelukkig) niet echt mogen klagen.
Gewoon doorgaan Max. Zo worden kampioenen gemaakt.
|
29 aug 2016 0:25 |
|
 |
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Wat een jammere opmerking zeg. Over onsportief gesproken.
|
29 aug 2016 2:06 |
|
 |
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Beetje off-topic... Maar heb zelf gigantisch veel respect gekregen voor de F1 sport na het bezoeken van oa de thuisbasis van het Panasonic-Toyota team in Keulen. Waar op 30.000m2 24uur per dag gewekt werd in shifts met een totaal van 600 medewerkers wat bestond uit meer dan 25 verschillende nationaliteiten en waar het schoner was dan een gemiddeld ziekenhuis. Puur om 2 wagens op de baan te houden. Niet normaal wat er allemaal bij komt kijken. Vond het destijds een erg leuke ervaring dat "we" mede sponsor waren en erg leuk om met klanten iets te organiseren. Daarnaast blijft het een grappig (verzonnen) verhaal dat het salaris destijds van Ralf zo hoog was omdat ze dachten dat het Michael was! Vertelde een Japanner een keer in de taxi tegen me. Barcelona 2008 
|
29 aug 2016 3:39 |
|
 |
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Precies, helemaal eens. Wat een gezever om niets. Het is F1.....geen ballet. Die jongen maakt het kijken naar de F1 weer lekker spannend en dat weten ze inmiddels bij de regie ook. Ze brengen Max al in beeld zodra hij maar een beetje in de buurt komt van zijn voorganger. Maar dit geeft gewoon aan dat ze niet opgewassen zijn tegen de soms agressieve rijstijl van Max die gewoon vecht om een plekje. Hij schudt de Formule 1 weer wakker.....thats all.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
29 aug 2016 10:08 |
|
 |
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Ik ben het helemaal eens met alles wat je tot nu toe hebt geschreven in dit topic behalve deze opmerking. Als jij zo dicht bij F1 hebt gestaan Dan weet jij ook dat het niet alleen om talent gaat maar om geld. Er rijden er een paar bij die niet de allerbeste coureurs zijn (niet slecht natuurlijk) maar door heel veel geld talenten zoals Stoffel (nog) blokkeren
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
29 aug 2016 10:32 |
|
 |
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Met de opmerking van Giulia lijkt me niet veel mis, met jouw opmerking daarentegen....... 
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
29 aug 2016 10:44 |
|
 |
maarten-944
2x944 na 1x 944 S2Zwiep
|
Ik kan me van meer volwassen coureurs meer kinderachtige acties herinneren. Bijvoorbeeld ene Schumacher die -ik dacht- rookie Button een braketest geeft in de warm-up lap.
Verstappen doet het i.i.g. nog om zijn positie te verdedigen.
Ik denk dat het inderdaad ten maken heeft met zijn winnaars-mentaliteit.
Ik vind het mooi dat er eindelijk weer een coureur is die kleur geeft aan de F1, dat dat dan ook nog eens een Nederlander is maakt het helemaal mooi.
_________________________________________ FAST CARS
FAST BIKES
FAST FOOD
|
29 aug 2016 12:30 |
|
 |
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Nee, maar andersom is het wel zo dat als je echt die wereldtopper bent, 't geld er ook wel komt. Stoffel is zeker F1 waardig, maar wereldkampioen-niveau als Max, dat is ie gewoon (nog) niet. Dat moet je toch ook als Belg kunnen zien.
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
Laatst bijgewerkt door Ronaldo op 29 aug 2016 16:50, in totaal 1 keer bewerkt.
|
29 aug 2016 12:35 |
|
 |
dpRide
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.Woonpl.: Vlaanderen
|
 je kent het op media gerichte billion dollar marketing circus van Ecclestone blijkbaar heel goed van de TV uitzendingen ...
|
29 aug 2016 12:55 |
|
 |
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
29 aug 2016 13:42 |
|
 |
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Hier tijdens de laatste test. 
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
29 aug 2016 16:51 |
|
 |
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
Hahaha, maar dan hebben die ouders toch ook nooit vertrouwen gehad in de race-kwaliteiten van hun zoon om hem te vernoemen naar een schildpad? Jos was tenminste slim genoeg om zijn zoon naar 'maximum' te vernoemen 
|
29 aug 2016 17:30 |
|
 |
Godspeed
PF #911België
|
Grote wereldkampioenen presteren sterk op Spa (6xSchumi 5XSenna) en in Monaco (6XSenna 5X Schumi)...
_________________________________________ 968 ClubSport GT86 MX-5 NA Ex: Elise S1 111S
|
30 aug 2016 13:31 |
|
|