Auteur |
Bericht |
drknauf
|
 Re: Formule 1, Seizoen 2025
precies het gewicht vd wingemplate .
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
23 maart 2025 17:19 |
|
 |
MY00
Cayman S
|
Had ik vorige week ook al. Toen gelijk omgezet naar het iets duurdere abonnement. Vandaag geen reclame gezien. Men moet natuurlijk ergens de grens trekken. De plank is bij de start 10mm dik en dient op het einde minimaal 9mm te zijn. Deze mag dus 1 mm slijten, als deze dan 0.5mm gesleten is, is dit 50% meer dan toegestaan. Wat ik momenteel echt jammer vindt is dat alles zo'n beetje om bandenslijtage gaat. Ik snap heel goed dat er een budget plafond is mbt ontwikkeling. Maar men zou toch op de banden gewoon moeten kunnen gassen. Indien men dat gaat doen komt men waarschijnlijk met de brandstof in de knoei, gaan ze maar weer tanken.
_________________________________________ Mvg,
René
|
23 maart 2025 18:58 |
|
 |
Wimpie67
ex 911 3.2 1987
ex 987.1 S 3.2 2005
981 S 3.4 Boxster's-Hertogenbosch
|
Het zou mooi zijn als ze met de respectievelijke bandencompounds een maximaal aantal rondes mogen rijden en dat Pirelli er dan ook voor zorgt dat ze gedurende die ronden overeind blijven. Kan er gewoon weer geraced worden. Is naar mijn weten 1x ingevoerd bij een race een paar jaar geleden, wegens overmatige slijtage. Was heel vermakelijk!
_________________________________________ Wim
|
23 maart 2025 19:14 |
|
 |
Subdriver
Curaçao
|
Vóór het wegen mag je de schade repareren. In dit geval mocht Ferrari er dus een nieuwe neus opzetten.
|
23 maart 2025 19:28 |
|
 |
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
Akkoord hoor MY00, waarom is anders een reglement nodig... Zo'n topteam heeft toch de nodige dure knappe koppen in dienst en miljoenenbudgets en toch 18 WK punten kwijt nu door het gewicht wat ik eet op een zomerse BBQ en een schilfertje hout Dat gesaus met de bandenslijtage kan wel in het voordeel zijn van Max dat de momenteel betere teams ook niet tot het gaatje kunnen gaan met hun bolides. Ofwel is die Lawson een pannekoek (denk ik niet) ofwel heeft MV de RB22 zo goed in de vingers dat ie de gebreken zeer goed opvangt. Top inhaalmaneuver 5 ronden voor het einde. En dat tanken zie ik niet terugkomen, veel te gevaarlijk & incidenten genoeg mee in het verleden.
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
23 maart 2025 19:30 |
|
 |
Tuck-under
911SC targa '82
996.2 40 jahre limited editionDrenthe
|
Max kreeg keurig 15 rondjes voor het einde van GP meer “lift en coast” als opdracht omdat ze anders qua brandstof in de knel konden komen. Om dit soort redenen is het gewoon moeilijker een wereldtitel bij ferrari te winnen  .
|
23 maart 2025 20:18 |
|
 |
MY00
Cayman S
|
Toch alleen met Jos en waar Benneton zelf had liggen rotzooien met de tankinstallatie. Laat maar gewoon terug komen.
René
|
24 maart 2025 9:15 |
|
 |
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Dure (inschatting) fouten met dat te lage gewicht, zal ook wel komen doordat men er van uitgaat dat er wel minimaal 1 gele vlag situatie/safetycar komt in de race. Nu is er gewoon 56 ronden gegast zonder in te houden, en dan verbruikt tie iets meer.....
Wat betreft de Red Bull, ik hoorde Christian Horner ergens zeggen dat Max houdt van een auto die een bepaald stuurgedrag heeft, als je dan als tweede rijder daar niet mee om weet te gaan heb je dus een probleem. Ik denk dat Lawson heel snel moet laten zien dat hij punten kan scoren anders wordt hij gewisseld.
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
24 maart 2025 10:45 |
|
 |
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Volgens de geruchten zit Yuki al in Japan in de Red Bull. We zullen zien. Ook of Yuki wèl met de RB kan omgaan (ben er niet van overtuigd…).
|
24 maart 2025 10:56 |
|
 |
MY00
Cayman S
|
Max houd blijkbaar van een auto welke heel veel grip aan de voorkant heeft. Of er andere rijders zijn welke dit fijn vinden, geen idee. Maar als Yuki of wie dan ook welke ze in de Red Bull zetten en dit niet fijn vinden. Zullen ze het allemaal extra zwaar krijgen.
René
|
24 maart 2025 14:23 |
|
 |
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Het is niet vreemd dat Lawson het (voorlopig) niet redt, Checo is ook jarenlang niet zo goed geweest in de RB als Max. De vraag is of Yuki het wel kan.....
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
24 maart 2025 16:15 |
|
 |
drknauf
|
volgens mij hadden ze le Clerc ook gezegd doe rustiger aan daar en daar ! toen zei hij : NOPE .
|
24 maart 2025 16:24 |
|
 |
drknauf
|
 .
|
24 maart 2025 17:11 |
|
 |
racebeus
Ex 944 en ex 968Achterhoek
|
Was wel een grappige boordradio idd
_________________________________________ ieder zijn meug!
|
25 maart 2025 0:15 |
|
 |
Subdriver
Curaçao
|
De auto's worden gewogen nadat alle brandstof is afgetapt.
|
25 maart 2025 4:38 |
|
 |
drknauf
|
en het bizarre is , Ferrari heeft de voorvleugel voor dat ze gekeurd werden nog mogen vervangen! ondanks ze de zwaarste voorvleugel erop hebben gezet die ze hadden waren ze nog een kip te ligt bevonden .
|
25 maart 2025 8:33 |
|
|