Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 10:30

Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Toch wel (echt) snel zo'n Cayman 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Cayman S
Bericht Toch wel (echt) snel zo'n Cayman

:thumleft:

René

05 sep 2015 17:30
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Toch wel (echt) snel zo'n Cayman
Ja dat klopt idd, zolang er bochten zijn staat de Cayman z'n mannetje wel. Dat heb ik zelf ook al meerdere malen ondervinden in bijv Oostenrijk met 997 Turbo's en 996 GT2 etc

06 sep 2015 16:11
Profiel
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Maar zegt eerlijk gezegd nog niets. Hoe vaak heeft hij daar gereden en hoe vaak de mannen met de snellere auto's?

Daarnaast loopt de schade bij de Cayman minder in de papieren dan een schade bij de duurdere jongens...

Maar wat hij laat zien is, ongeacht wat er voor of achter hem rijdt, erg netjes :thumleft:

06 sep 2015 19:08
Profiel
911 3.2 Carrera
Vind het maar niks om met je hobby auto over een circuit te raggen....1 foutje: spul aan gort.

06 sep 2015 21:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Het leven zit vol met risico's. Dan moet je hem in de garage zetten en er alleen naar kijken. Gebeurt er ook nooit wat! Je zegt het zelf al: hobby auto, een auto waar je dus leuke dingen mee doet. Geen auto beter geschikt voor dit soort dingen dan een P.

07 sep 2015 10:29
Profiel
993 4S
Dial_888 schreef:
Vind het maar niks om met je hobby auto over een circuit te raggen....1 foutje: spul aan gort.

Tijdens de DPDD de grenzen verkend van de 964 in de stromende regen, prachtig man :drive:

07 sep 2015 10:34
Profiel
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Porsches zijn ervoor gemaakt om af en toe eens lekker losgelaten te worden op een circuit. Heb met meerdere Porsches dit inmiddels mogen doen, oud en nieuw, en kan je zeggen...ze vinden het heerlijk!!

Gisteren weer met een 944cup auto Zandvoort onveilig mogen maken. Als je beseft dat het spul inmiddels 30 jaar oud is, dan is het verbazend om te zien wat een auto met 163PK hard kan gaan. Bochtensnelheid is enorm, zelfs de 997cup auto's hebben het lastig in de bochten tegen een 944.

Ik vind persoonlijk dat iedereen met een Porsche een keer het circuit op moet :mrgreen:

07 sep 2015 10:42
Profiel WWW Facebook 
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
zo bijzonder vind ik het niet hoor kijk eens naar de tijden , ze doen er al 2.20 over en dat is nog niet eens van streep naar streep !

met 996 gt3 rijd je al 1.58 en met 968 rijd je 2.01 op spa :!:

.

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

07 sep 2015 10:43
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
ex. '69 911s targa owner
Rotterdam
De tijden die je opgeeft voor de 996 GT3 en 968 kloppen niet. Formule 1 zou dan maar "iets" sneller moeten zijn
http://www.formule1.nl/seizoen/race-event/776/

07 sep 2015 13:22
Profiel
993 4S
Vond het ook al straf, onder de 2 minuten op Spa.
Dan moet je toch wel heel serieus hard gaan...

07 sep 2015 14:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Hier wat tijden:
http://fastestlaps.com/tracks/spa_francorchamps.html

Een 997 GT3 doet het in 2:43. Ik denk dat je een minuutje vergeet :D

07 sep 2015 14:54
Profiel
993 4S
Met de Duc wel eens (net) onder de 3 minuten gereden. 8)

07 sep 2015 15:25
Profiel
PorscheForum Rookie
ex. '69 911s targa owner
Rotterdam
Ik kwam net niet onder de 3 minuten met een E30 325i (conform E-30 cup DNRT) op Toyo R888, hoe hard ik ook mn best deed :twisted: Bleef steken op 3:00.35, in de ochtend. In de middag wanneer de omgevingstemperatuur omhoog ging kwam er zomaar een seconde of 2 a 3 bij (was midden in de zomer).

07 sep 2015 16:12
Profiel
911 3.2 Carrera
Risico neem ik gewoon niet.....met een auto van 40k+ ga ik echt niet raggen op een circuit. Bovendien zijn er ook net zoals mij die dat ook niet doen....... :thumleft:

Maar wat een onzin waarvoor ze gemaakt zijn.... :bang: .......gewoon mee rijden en netjes behandelen. Heb je ook het langst plezier van ipv beteuterd erbij kijken als je hem aan barrels rijdt. Ooit bij de nordschleife de eigenaar gezien die zijn kostbare bezit op de autoambulance als bouwpakket terugzag; YouTube staat er vol van....

Kun je raggen, dan heb je duidelijk (te) veel geld ter beschikking.........

07 sep 2015 19:00
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Even los van de waarde van onze wagens. GT3 en GT4 zijn ervoor gemaakt. En als je een Porsche aanpast als (dedicated) trackcar natuurlijk ook. Rest is niet gemaakt voor regelmatig circuit gebruik. Tenminste niet als je echt een beetje scherpe rondetijden wilt neerzetten. Ik doe het met m'n 993 turbo in ieder geval niet en heb toch regelmatig ontzettend veel lol op het circuit, in een E36'je. Ach, wie weet ooit, met een Cayman ... :mrgreen:

07 sep 2015 19:44
Profiel
PorscheForum Rakker
2008 987 Cayman S
Veluwe
Ik denk dat er nog een wereld zit tussen "raggen op het circuit" en eens lekker genieten van het rijplezier dat een Porsche kan bieden zonder verkeersregels (en een sportauto heet niet voor niets een SPORTauto uiteraard). De limiet die je op het circuit kan aanhouden zonder direct het risico te lopen dat je je auto plat rijdt ligt veel verder weg dan op de openbare weg, waardoor je de capaciteiten van de auto veel beter benut zonder jezelf of anderen in gevaar te brengen zoals op de openbare weg. Het ligt aan je eigen vaardigheden en verstand hoeveel risico je op het circuit wil nemen. Wil je koste wat kost iemand voorbij of voor blijven, of ga je eens een keer wat eerder van je gas of kan je een paar bochten wachten..? Uiteraard is dit deels afhankelijk van wie er om je heen rijden maar ook dit heb je zelf in de hand. Tussen allemaal afgetrapte 3-ers en sierra's die echt op of over de limiet rijden zou ik me niet mengen. Maar met gelijkgestemden in een min of meer gecontroleerde omgeving, is fantastisch :drive:

07 sep 2015 19:51
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Daar heb je ook zeker een punt. Maar de kern zit hem in het voorzichtige incidentele circuit gebruik tussen gelijkgestemden die even zuinig op hun auto zijn als jij. Zodra het echter veel frequenter en intensiever gaat worden wordt het lastig aan die 2 uitgangspunten te blijven vasthouden. Ik heb eigenlijk altijd die basis rijvaardigheidstrainingen met de Porsche(s) gevolgd en daarna ook de basis circuit training (allen Lelystad). Daarna merk je snel genoeg of het bij een eenmalig of incidenteel avontuur blijft maar denk dat de kans groot is dat het aardig gaat kriebelen. :wink:

07 sep 2015 20:39
Profiel
PorscheForum Rakker
2008 987 Cayman S
Veluwe
True that! Als het niet incidenteel is zou ik ook zeker een alternatieve auto willen hebben om dat mee te doen, met goedkope vervangonderdelen en ook meer dedicated er voor gemaakt. En ik denk dat als je frequent op het circuit bent je toch steeds meer gaat pushen en veiligheidsmarge gaat inleveren. En dat zou ik niet willen met mijn Porsche :oops:

07 sep 2015 21:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik vind het erg lastig om in het verkeer van tegenwoordig het maximale uit een P te halen. En als je niet hard wilt gaan, waarom zou je dan een P kopen (geen aanval, maar een oprechte vraag)? Daarom ben ik van plan om ongeveer 3 a 4 circuitdagen per jaar te gaan rijden met mijn 997. Ik had een 3.2 Carrera waarmee ik m'n EU racelicentie heb gehaald. Er is niks mooier dan een 911 op grens en soms daar net overheen te rijden. Als je denkt dat het einde van wat een 911 kan in zicht is, dan blijkt daar nog een heel gebied voorbij te zitten waar je nog harder kan. Als je dat ontdekt dan is dat oprecht geweldig. Met een paar kleine aanpassingen kan je hem veel beter geschikt maken voor het circuit en toch nog goed op de straat gebruiken. Er kan natuurlijk altijd wat misgaan, maar dat kan op straat ook. Op het circuit rijden ze in ieder geval dezelfde kant op. Ik heb aardig veel rondjes op Zandvoort gereden en er moeten toch wel gekke dingen gebeuren wil ik hem in de vangrail zetten. Daarnaast is het een kwestie van wat meer onderhoud en een tweede set wielen. Als je frequent op het circuit bent dan ga je zeker harder rijden, maar ik geloof niet dat je veiligheidsmarge inlevert. Je krijgt namelijk ook meer ervaring. Zo kan je het rustig opbouwen naar de grens van de auto. Ik denk dat 80% van de crashes die ik gezien heb bij circuitdagen door onervaren rijders gebeuren. Te snel te hard willen. Als je dit wilt zien dan ga je bij een vrij rijden dag bij de Audi S bocht staan. Daar gaan ze vaak rechtdoor. Ik zou wel iedereen adviseren om een racelicentie te halen, ook al ga je niet racen. Dan leer je enorm veel, ook wat je moet doen als het misgaat. Aan de andere kant snap en weet ik ook dat het niet voor iedereen weggelegd is om met 200+ over het circuit te knallen, maar om te stellen dat je geld teveel hebt als je dit met een P wel doet en kan doen vind ik veel te kort door de bocht (woordgrap van de dag!).

08 sep 2015 10:52
Profiel
993 4S
100% +1....

08 sep 2015 10:59
Profiel
Ibexx schreef:
En als je niet hard wilt gaan, waarom zou je dan een P kopen (geen aanval, maar een oprechte vraag)?

Geloof me, het gaat op de openbare weg (autobahn) echt harder dan op het circuit. :mrgreen:

08 sep 2015 13:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Geloof me, met 220 aanremmen voor de Tarzan is toch echt wat anders. :shock:

08 sep 2015 19:39
Profiel
PorscheForum Junkie
718 Spyder
Bij mij is het nog iets erger als ik dit zo lees. Mijn Porsche ervaring begon met een 996 C2 tiptronic waarna ik als oud-motorcoureur en Lotus rijder naar de 996 GT3 ben gestapt. Hierna heb ik, zoals bij een aantal bekend, speciaal een 964 RS Cup replica gebouwd met kenteken. Er staat sinds de compleet nieuwe opbouw nog maar 7.000 km op de teller waarvan misschien 2.500 op het circuit. En eigenlijk vind ik die kilometers de enige echte leuke kilometers en heb ik al een aantal jaren niet zoveel (extra) plezier met een Porsche op de openbare weg in vergelijking met mijn (snelle en) comfortabele BMW. Overigens ook nog veel openbare weg kilometers gereden in jonge 911 turbootjes en GT3(RS)'s maar ook daar word ik niet voldoende hebberig van om tot aanschaf over te gaan. Ik verbaas me hier zelf ook over omdat ik maar 5 keer per jaar op het circuit rij (vorig jaar zelfs maar tweemaal).

08 sep 2015 20:01
Profiel
Ibexx schreef:
Geloof me, met 220 aanremmen voor de Tarzan is toch echt wat anders. :shock:

Rij ook regelmatig CPZ dus weet best wat je bedoelt vandaar ook de :mrgreen:

Over aanremmen gesproken, wel eens 300 aangetikt en vol in de remmen gegaan? Nee niet op CPZ, wel hier op de autobahn bij Kleve net voor de grensovergang. En ook hier weer een :wink:

08 sep 2015 23:02
Profiel
PF #911
België
@ ASW

Begrijp je perfect, alhoewel het ook mogelijk is in de betrekkelijke omgeving schitterende stuurmanswegen te vinden. Naast een circuitdagje kan ik me ook uitstekend vermaken op leuke wegen in de Ardennen of Eifel, zoals afgelopen weekend tijdens de rit van Drivr. Heerlijk zo'n verlaten, kronkelende wegen tussen de bossen:

Afbeelding
Ex: Elise S1 111S

09 sep 2015 12:22
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende