Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 0:44

Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Dashcam: Patser in Porsche 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
997 4S HP, ex Boxster S, ex Boxster
Zoetermeer
Bericht Dashcam: Patser in Porsche
Zie filmpje

10 dec 2015 21:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Dashcam: Patser in Porsche
De lompheid zit hem in de bestuurder zelf, niet in het merk wat hij rijdt.
Ik kom vaak zat lompe bestuurders tegen en die rijden in een legio aan wagens, incl. koekblikken.

Verder vind ik dat deze man zichzelf ook wel wat mag verwijten.
Hij probeert het gat naar zijn voorligger dicht te rijden en maakt nog een stuurbeweging naar links waardoor ze elkaar raken.

10 dec 2015 22:08
Profiel
PorscheForum Rakker
991.1 GT3RS Zilver 911 3.2 Carrera Cabrio 1989 Diverse Italiaanse raspaarden
Bussum
Als ik naar de beelden kijk zie ik dat de bestuurder die meent gesneden te zijn zelf wisselt van de linkerbaan naar de rechterbaan van de uitvoegstrook. Die Cayenne voegt in naar rechts om op de linker uitvoeg baan uit te komen. Volgens mij is die Nederlands droeftoet met zijn schakelketting zelf dus ook niet helemaal lekker bezig..... vervolgens zetten we er een populistische verkeersdeskundige bij die dom commentaar levert en ik heb al weer spijt dat ik gekeken heb. Wat een armoede.... ja echt het is eten of gegeten worden op de Duitse autobaan.... de een rijdt 200 de ander 80... :flush:

10 dec 2015 22:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Forumcrashtestdummy
Waarom die Cayenne bestuurder nou weer een patser is in dit scenario :scratch: ???..........Oooh wacht, Telegraaf :mrgreen:

Ik vind Frank anders ook een beetje dubieus autorijden. Probeert een soort 3e rijstrook te creëren tussen de rijstrook voor rechtdoor en de afrit voor het moment dat de afrit daadwerkelijk uit 2 rijstroken bestaat. Frank kan ook wat beter om zich heen kijken ipv er klakkeloos van uit te gaan dat heel de wereld om zich heen maar rekening met hem houdt en die Cayenne is daar echt niet heen geteleporteerd ofzo. Die Cayenne probeert toch gewoon de linker rijstrook van de afrit te pakken zodra deze ontstaat :scratch: ???
- 986 3.2S
- 986
- 968 Coupe
- 964 Carrera 4
- 968 Club Sport

10 dec 2015 22:44
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
997 4S HP, ex Boxster S, ex Boxster
Zoetermeer
Citaat:
heb al weer spijt dat ik gekeken heb

Sorry..!

Weer een goed voorbeeld van hoe er wordt gestigmatiseerd, daar ging het mij om..!

10 dec 2015 23:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Het is een andere situatie alsdat je meestal in Nederland ziet.

Hier zit je wanneer je een afrit neemt met een dubbele rijstrook op de rechterbaan en mag je vanwege een doorgetrokken streep niet de linker pakken als je al op de rechterbaan zit.
Hier kan je dus doorrijden en (meestal) zonder problemen de linkerbaan van de afrit pakken.

Aldaar bevind je je op de linkerbaan zodra je de afrit neemt en moet je er één naar rechts opschuiven, om de rechterbaan te pakken.
Er is van zijn voorgangers ook maar één wagen die de rechterbaan pakt, de rest houdt waarschijnlijk met reden de linkerbaan aan.
De Duitser probeert hem er dus voor te proppen, alleen de Nederlander is zo onverstandig om door te drukken (kijk maar hoe snel ineens op zijn voorgangers nadert) en zelfs een tik naar links te geven, zodat ze elkaar raken.
Zoals ik het zie; heeft hij gewoon geprobeerd ervoor te zorgen dat die Duitser er niet voorkwam en dat is dus fout afgelopen.

10 dec 2015 23:05
Profiel
PorscheForum Junkie
De reacties maakte ME :mrgreen: toch nieuwsgierig. Porsche niet lekker bezig maar 'het slachtoffer' ook zeker niet. Gaat bewust naar links of lig links op zijn strook rijden om maar te voorkomen dat de KJN er tussen kan. Rijdt bovendien opzettelijk het gat dicht. Tja....

10 dec 2015 23:16
Profiel
Moderator
PF #57
wat een huilverhaal van die rode staart zeg. Ik heb twee jaar in Duitsland gewerkt en vele kilometers op de duitse autobahn gereden. Ik herken echt niks in zijn 'je bent altijd in gevecht, ieder voor zich' huilie huilie verhaal. Sensatiezoekers. KN rijder zat waarschijnlijk niet op te letten en drukte hem er tussen. Ik zeg altijd 'als je kan toeteren kan je ook remmen'. Leven en laten leven. Ik vind dit (incl toeteren en stuurzwengel naar links van rode staart) net zo asociaal als de KN rijder. :bang:

10 dec 2015 23:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Dat commentaar van dat "mannetje" op de weg voor het Telegraaf gebouw, dat kan echt niet :oops:

11 dec 2015 12:20
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Je ziet ook veel van dat soort rode-staart-mansen in NL ... lekker de linker baan nemen, op het moment dat de uitvoegstrook 2 baans wordt :popcorn:

Jammer dat we onder het televaag filmpje geen commentaar achter kunnen laten :twisted:

11 dec 2015 12:39
Profiel WWW Facebook 
Forum Admin
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Ja, de actie van de Cayennerijder was niet helemaal netjes, maar van de andere jongen ook niet zo slim. Maar nieuwswaardig is het zeker niet. Ik heb ook nog nooit op de autbahn een gevoel gehad dat ik aan het oorlog voeren was. Links rijd hard rechts rijd langzaam....tenzij je NL platen zien op een 14% bijteller of een Volvo. Dan kan van alles gebeuren :twisted:

11 dec 2015 12:42
Profiel WWW
Cayman S 2009, 924 1977
het is alleen maar 'nieuws' omdat het een Porsche is, en dan zelfs nog een KJN maar dat maakt de Televaag al niet meer uit: het is een PORSCHE - Sensatie!!!

de actie verdient mss geen schoonheidsprijs maar de nederlander is echt een pannenkoek en het lijkt wel of hij het die KJN bewust moeilijk wilde maken :scratch:

11 dec 2015 13:45
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Johann schreef:
.. tenzij je NL platen ziet op een 14% bijteller of een Volvo. Dan kan van alles gebeuren :twisted:

:thumleft: :D :lol:

11 dec 2015 14:41
Profiel WWW Facebook 
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
THE MUD schreef:
Waarom die Cayenne bestuurder nou weer een patser is in dit scenario :scratch: ???..........Oooh wacht, Telegraaf :mrgreen:

Kom op, laten we eerlijk zijn. Je moet toch wel patserige trekjes vertonen om in zo'n opzichtige SUV te gaan rijden?

11 dec 2015 14:43
Profiel
Cayman S
horn schreef:
Ik heb twee jaar in Duitsland gewerkt en vele kilometers op de duitse autobahn gereden. Ik herken echt niks in zijn 'je bent altijd in gevecht, ieder voor zich' huilie huilie verhaal.

+1 0f +2 Juist omdat hij het gat even dicht wilt rijden, wat echt een nederlands gedrag is "anders staat er één auto meer voor mij in de file" krijg je deze actie.
Ik heb juist altijd het gevoel van "heerlijk weer op een autobahn waar iedereen zich aanpast."

René

11 dec 2015 17:14
Profiel
964 c2
Den Haag
Ik vind 't vooral een slecht wegontwerp.
Maak er al op de snelweg 2 duidelijke uitvoegstroken van zoals we hier steeds vaker hebben, of pas als je echt de afrit af bent naar 2 stroken. Hier is 't net iets breder op moment van splitsing wat dit soort gevallen veroorzaakt. Los van 't gedrag natuurlijk, bestuurder van de dashcam auto had gewoon die Civic moeten volgen..

11 dec 2015 17:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Geulle
Tig jaar geleden mijn vaarbewijs gehaald. Eerste les was goed zeemanschap, ten alle tijde een ongeluk zien te voorkomen ondanks de regels. Nu is dit natuurlijk niet te vergelijken aangezien we het hier over een oorlogsgebied - slagveld hebben.

Filmpje zou trouwens ook van koefnoen kunnen zijn, wat een figuren.

11 dec 2015 19:26
Profiel WWW
Porsche 911 2003
Waterland
Zoals ik het zie probeert die Ollander de Cayenne de pas af te snijden, zoals we het in Olanda gewend zijn....beide schultig! In plaats van de Cayenne de ruimte te geven, stuurt ie er volgens mij naar toe, en gaat niet van zijn gas af.... :roll:

11 dec 2015 19:35
Profiel
PorscheForum Junkie
Forumcrashtestdummy
Franz schreef:
THE MUD schreef:

Kom op, laten we eerlijk zijn. Je moet toch wel patserige trekjes vertonen om in zo'n opzichtige SUV te gaan rijden?

Ach toen ik met mijn 968 destijds de Telegraaf haalde stond er ook "peperdure porsche" in de kop. Die auto was op dat moment +/- 14k waard...de meest kale Polo 1.0 Trendline kost nog meer :scratch: .
- 986 3.2S
- 986
- 968 Coupe
- 964 Carrera 4
- 968 Club Sport

11 dec 2015 20:53
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
voorheen 996 4s nu 911 3.2
Waarom mensen hier beoordelen op: haarkleur, schakelketting, het type Porsche waarin ze rijden (kom op zeg..... dit is een PORSCHE forum!) En wat er nog meer voorbij kwam.

Valt me echt tegen :(

11 dec 2015 21:07
Profiel
PorscheForum Junkie
Ach Harald, you ain't seen nothing yet..... Gebeurt hier veel te vaak. Maar goed, op den duur gaat het wennen (en soms toch ook weer niet).

11 dec 2015 21:12
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Beoordelen? :lol: Ik heb het gewoon over patserige trekjes. Je koopt een KJN nu eenmaal niet om jezelf anoniem door het verkeer te manoeuvreren of dat je die ruimte nu zo hard nodig hebt. Nooit opgevallen dat je doorgaans maar één persoon in zo'n auto ziet zitten? Je wil gewoon opvallen met zo'n auto.....niets mis mee.....voor mensen met patserige trekjes. :mrgreen:

11 dec 2015 21:32
Profiel
PorscheForum Junkie
En alle Boxster rijders zijn kappers toch?

11 dec 2015 21:34
Profiel
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
Een Porsche hoort toch altijd vooraan in te voegen?

11 dec 2015 21:46
Profiel WWW Facebook  Twitter 
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Afbeelding

11 dec 2015 21:50
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende