Na vandaag hoop ik echt dat Vettel nog in de buurt gaat komen. Wat een talent en vechtlust heeft die jongen Daar gaan we nog een hoop plezier aan beleven. Beter dan die gladjakker van een Hamilton. Die moet bij iedere scheet die hij laat nadenken of dat wel bij zijn imago past. Plastic Fantastic.
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
04 okt 2009 18:11
Lydia
Re: Formule 1, seizoen 2009!
Zondag 18 oktober 2009
Grand Prix van Brazilië Circuit: Autodromo Carlos Palace, Interlago Lengte circuit: 4,309 km Race-afstand: 305,909 km Aantal rondes: 71
Vorige winnaars:
2008: Felipe Massa (Ferrari) 2007: Kimi Raikkonen (Ferrari) 2006: Felipe Massa (Ferrari) 2005: Juan Pablo Montoya (McLaren) 2004: Juan Pablo Montoya (McLaren)
16-10 13:00 - 14:30 1e vrije training 16-10 17:00 - 18:30 2e vrije training 17-10 16:00 - 17:00 3e vrije training 17-10 19:00 - 19:20 Kwalificatie Q1 17-10 19:27 - 19:42 Kwalificatie Q2 17-10 19:50 - 20:00 Kwalificatie Q3 18-10 18:00 - 20:00 Race
Interlagos in detail Kwaliteit asfalt: hobbelig Gripniveau: gemiddeld Bandenslijtage: gemiddeld Remslijtage: gemiddeld Topsnelheid race: 314 km/h Langste baangedeelte volgas: 1.220 m (16 seconden) Aantal linkerbochten: 10 Aantal rechterbochten: 5 Eerste Grand Prix op circuit: 1973 (winnaar Emerson Fittipaldi, Lotus) Eerste polepositie op circuit: Ronnie Peterson, Lotus
1 J. Button 85 2 R. Barrichello 71 3 S. Vettel 69 4 M. Webber 53 5 K. Raikkonen 45 6 L. Hamilton 43 7 N. Rosberg 34 8 J. Trulli 31 9 F. Alonso 26 10 T. Glock 24 11 F. Massa 22 12 H. Kovalainen 22 13 N. Heidfeld 15 14 R. Kubica 9 15 G. Fisichella 8 16 A. Sutil 5 17 S. Buemi 3 18 S. Bourdais 2 19 K. Nakajima 0 20 N. Piquet 0 21 V. Liuzzi 0 22 L. Badoer 0 23 J. Alguersuari 0 24 R. Grosjean 0
1 Ferrari 2 Williams 3 Force India F1 Team 4 BMW Sauber 5 Renault 6 Toyota 7 Brawn GP 8 Red Bull Racing 9 Scuderia Toro Rosso 10 McLaren
16 okt 2009 12:28
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Re: Formule 1, seizoen 2009!
dannyl schreef:
Het zal toch niet zo zijn dat button dit nog weg gaat geven! Dan toch wel hopenlijk aan vettel , want dat is toch echt wel een potentiele opvolger van schumacher en niet alonso zoals hier eerder werd geopperd.
Vettel is ook absoluut een topper, maar heeft (nog) niet de juiste auto.
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Re: Formule 1, seizoen 2009!
Kreeg van iemand het aanbod om alle samenvatingen van elke race vanaf 1970 te kopieren . Ik ben dus wel even bezig .
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
16 okt 2009 23:34
cabrio wim
Re: Formule 1, seizoen 2009!
Doodlopend draadje geworden nu.
Voor morgen:
Vettel Rubens Iceman
31 okt 2009 10:09
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Re: Formule 1, seizoen 2009!
1. Jenson Button 2. Sebastian Vettel 3. Rubens Barrichello
Klein beetje off topic, Bleekemolen 3e in race 1 van de Porsche Supercup in het voorprogramma van de F1. ...en met het behalen van de pole op Abu Dhabi is Jeroen Porsche Supercup 2009 kampioen
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
Geen F1, wel F1 coureurs. Vanmiddag was opEurosportde jaarlijkse Race of the Champions te zien, met o.a. M. Schumacher, J. Button, S. Vettel, D. Coulthard, maar ook M. Grönholm, M. Ekström, M. Doohan en vele andere bekende en minder bekende coureurs. Had het zelf opgenomen en zit het nu te bekijken, smullen geblazen. Wordt morgen (5 nov.) herhaald van 10:00 tot 12:17, zo te zien.
Net nu de Red Bulls flink op stoom beginnen te komen... hopen dat ze bij Red Bull in dat geval een andere goede motor binnenslepen die goed in het (volgende) chassis past. Ik hoop dat Renault blijft, maar gezien de slechte financiële resultaten i.c.m. recente perikelen rondom het team...
Vele fans zitten kunnen echter niet geloven dat hij zichzelf in deze situatie heeft kunnen werken. Twee jaar geleden was hij nog Wereldkampioen met Ferrari, nu is zijn Formule 1 carrière in gevaar.
Als we het contractueel gaan bekijken dan had Räikkönen een driejarige overeenkomst met Ferrari, met een optie voor nog een seizoen. Deze optie werd aan het einde van 2008 gelicht, ondanks dat de Fin een zwak seizoen had. De bazen bij Ferrari bedachten zich echter en besloten dat Fernando Alonso voor de langere termijn beter was. Dat Banco Santander als sponsor aantrad bij het Italiaane team speelde hierin een rol.
Er werden gesprekken gevoerd om het contract van Räikkönen een jaar eerder te beëindigen. Er werd toen besloten dat de Fin 17 miljoen zou krijgen als hij niet zou racen, dit is de helft van het salaris dat hij per jaar bij Ferrari opstrijkt. Echter als hij voor een ander team zal rijden dan krijgt hij slechts 10 miljoen. Daarom is zijn manager, Steve Robertson, op zoek naar een overeenkomst welke de juiste is.
Het bod dat McLaren deed was er één van zes miljoen, eenzelfde bod als gedaan is aan Button. Dit betekend dat de Fin meer zal verdienen als hij thuis in Zwitserland op de bank zit dan als hij zou racen bij McLaren. Nu zouden er natuurlijk de argumenten kunnen komen dat hij het bod zou moeten accepteren, na in drie jaar 100 miljoen te hebben verdiend, en dat hij dan volgend jaar in een auto zal rijden die de potentie heeft om races te winnen om dan alsnog 16 miljoen opstrijken. Dat gaat echter niet gebeuren.
Helaas voor Räikkönen is het zo dat de tijden qua hoge salarissen zijn veranderd. In de budgetafspraken, een legale bindende overeenkomst tussen de teams voor kostenbesparing, zijn de coureurs salarissen niet in opgenomen. Maar terwijl de teams honderden mensen op straat zetten om de kosten te reduceren voelen zij er niets voor om de coureurs net zo veel te betalen als voor de kredietcrisis.
In de pikorde is Räikkönen gezakt achter Button. Met Button hebben ze voor drie jaar een stabiele kracht welke voor Vodafone marketingtechnisch goed is. Een aanstelling van Räikkönen zou slechts een tijdelijke zijn.
Brawn is niet geïnteresseerd, deels vanwege het geld, maar ook wat hij over de verrichtingen van de Fin van zijn voormalige Ferrari collega’s te horen heeft gekregen.
Maar het ligt niet alleen aan het geld. Luca di Montezemolo heeft Räikkönen meerdere malen bekritiseerd vanwege zijn mindere inzet, hij vroeg zich ooit eens af of er een andere Räikkönen naar de race gekomen was, dan de coureur die zij dachten te hebben gecontracteerd. Ferrari wist nooit welke Räikkönen ze voorgeschoteld kregen.
Ik heb er toch wat moeite mee dat een grootverdiener als Kimi, die al meer heeft dan hij ooit opkrijgt, voor 1 miljoen verschil ervoor zou kiezen om een jaar op de bank thuis te gaan zitten dan een stoeltje in de F1 te accepteren voor een lousy 6 mio salaris en 10 mio gouden handdruk bij Ferrari. Kan ik me toch niet voorstellen als je sportman bent...
Begrijp dat hij verder gaat in de WRC... Ook cool. Ben overigens geen Kimi fan.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
18 nov 2009 11:24
horn
PF #57
Re: Formule 1, seizoen 2009!
Goed begin voor Alonso en Massa bij Ferrari... The Jos-the-Boss route...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum