Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 0:57



Antwoord op onderwerp  [ 186 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
De 993 is een betere auto dan de 964! 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De 993 is een betere auto dan de 964!
Schande! :evil:
Gebruik maken van iemands vertrouwen om -onder het mom van een proefrit- te gaan rondknallen op de NS!! :evil: 8) :mrgreen:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


23 nov 2014 20:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 2s
België
Bericht Re: De 993 is een betere auto dan de 964!
Cazzo Super Veloce schreef:
Gisteren proef gereden in een 964 C2.

Nog wel interesse in een 964 ?

Hier een mooie, echt iets voor jou, zonder dakkie: :mrgreen:
http://www.ebay.co.uk/itm/Porsche-911-9 ... 27f16b5617


23 nov 2014 21:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: De 993 is een betere auto dan de 964!
Twijfel of ik de DD ga verkopen en een 964 daar voor in de plaats.
Rijd zakelijk maar iets van 10K per jaar en dan is een 535 redelijk overbodig.
Die Engelse auto is super, niet echt geschikt als DD, maar toch...
_________________________________________
GREEN IS GOOD


23 nov 2014 23:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 911 SC (ex 964 coupe, ex 993 targa)
Bericht Re: De 993 is een betere auto dan de 964!
Weer even on topic. Nee, de 964 is beter dan de 993, want
Citaat:
993 slaat zomaar af.
:mrgreen:


24 nov 2014 2:47
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
993 4s 96 993 C2T 95 FIAT 500 69
Bericht Re: De 993 is een betere auto dan de 964!
http://flatsixes.com/cars/porsche-993/1 ... rsche-993/
_________________________________________
Always be yourself, unless you can be a pirate, then always be a pirate


24 nov 2014 3:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 964 Carrera 2 Cobalt blauw en een trackday 944 S2
Bericht Re: De 993 is een betere auto dan de 964!
Zeg Cazzo - met je grote mond :mrgreen: - is dit nu de eerste keer dat je in een 964 hebt gereden?
_________________________________________
Kijken, rijden en genieten!
http://www.lievekampadvocaten.nl


24 nov 2014 16:02
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: De 993 is een betere auto dan de 964!
Cazzo Super Veloce schreef:
FF doorgereden naar de NS en 15 rondjes erbij gezet (iets van 320km) :drive:

Met de 964 (uitgebreide proefrit?) of met de 993? :mrgreen:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


24 nov 2014 16:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: De 993 is een betere auto dan de 964!
porsje911 schreef:
Zeg Cazzo - met je grote mond :mrgreen: - is dit nu de eerste keer dat je in een 964 hebt gereden?

Yep, viel tegen :mrgreen:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


24 nov 2014 16:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: De 993 is een betere auto dan de 964!
horn schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:
FF doorgereden naar de NS en 15 rondjes erbij gezet (iets van 320km) :drive:

Met de 964 (uitgebreide proefrit?) of met de 993? :mrgreen:

993 natuurlijk, wil wel onder de 12 minuten :mrgreen:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


24 nov 2014 16:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 964 Carrera 2 Cobalt blauw en een trackday 944 S2
Bericht Re: De 993 is een betere auto dan de 964!
Cazzo Super Veloce schreef:
porsje911 schreef:
Zeg Cazzo - met je grote mond :mrgreen: - is dit nu de eerste keer dat je in een 964 hebt gereden?

Yep, viel tegen :mrgreen:


Je moet wel het pinneke onderin duwen hè! :mrgreen:

Heb je een linkje naar de betreffende auto? Ben wel benieuwd!
_________________________________________
Kijken, rijden en genieten!
http://www.lievekampadvocaten.nl


24 nov 2014 16:55
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: De 993 is een betere auto dan de 964!
Houd ik nog even voor me 8)
_________________________________________
GREEN IS GOOD


24 nov 2014 16:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht Re: De 993 is een betere auto dan de 964!
Cazzo Super Veloce schreef:
Nog maar een keer dan:

Van ene Erwin.....

Zo, gevonden:

Dan de 964. Nieuwe ontwikkelingen, nieuwe kinderziektes.
Technisch gezien een hele mooie motor met een mooi kettingspan systeem zoals de 959 dat ongeveer al had omstreeks 1985.
Wel kom je af en toe een defecte spanner tegen, maar datgeeft bij tijdige constatering geen problemen, wel rammelende kettingen.
Natuurlijk weten we allemaal dat de eerste 964's een ander type twee massa vliegwiel had die wel eens voor problemen zorgde. Tegenwoordig kom je bij uitzondering nog wel eens een defect vliegwiel tegen, maar dat is te verwaarlozen.
De eerste serie 964 motoren hadden een cilinderkop afdichting zoals bewezen was goed te zijn in de 3.3 Turbo en de 3.2.
Echter gaf dit systeem bij de 964 wel eens problemen waardoor Porsche vanaf 1992 weer de cilinderkopafdichting gebruikte zoals toegepast in de eerste 2.2 tot en met SC motoren.
Overigens maakt het nu niet meer uit welke motor je hebt. Het is, nu ze allemaal oud zijn, gebleken dat ze allemaal kunnen lekken.


Pas toen de 993 motor op de markt kwam verden veel verbeteringen doorgevoerd waardoor het een nagenoeg perfecte motor werd.

De krukas werd verbeterd, zwaarder uitgevoerd en de drijfstangen nieuw ontwikkeld waardoor er minder massakrachten in de motor zijn.
Lichtere zuigers, mooiere cilinderkoppen met lichtere kleppen doordat de klepsteeldiameter met een millimeter is afgenomen.
Allemaal leuke wetenswaardigheden, en een goede basis voor vermogenswinst door hogere toerentallen.
En dan die bevestiging van de tuimelaarassen. Eindelijk weg met dat moeilijke systeem wat alleen maar kan loslopen of lekken. Of meestal verkeerd gemonteerd wordt door hobbysleutelaars.
En natuurlijk geeft de hydraulische klepspelingafstelling veel voordelen, vooral voor het onderhoud van de motoren. En da's weer fijn voor de eigenaar.
De klepdeksels van de 993 zijn van kunstof en gaan dus niet kapot zoals bij de 964. Daar laat de kwaliteit van de coating nog al te wensen over waardoor er wel eens een nokkenas kapot draait.
De 993 heeft niet meer al het plaatwerk uit het slechte materiaal zoals bij de 964 en oudere 911 motoren. Het 993 plaatwerk is van aluminum en roest dus niet na een paar jaar al door zoals we gewend waren in de begin jaren 90.
Ook heeft de 993 weer een dooracht uitlaatsysteem, verbeterde kachel en evenlange uitlaatspruitstuk pijpen. De 964 had eignlijk nog het systeem uit 1974.
Oja, bij de 993 heb ik ook nog nooit afgebroken cilinderdraadeinden gezien.
Daarnaast heeft de 993 door o.a. af fabriek met volsynthetische olie te rijden en door gebruik van de beste materialen ook nog eens de langste levensduur. En dat met het hoogste specifieke vermogen bij een in verhouding laag brandstof verbruik.
De 993 motor is ook de fijnste motor om mee te rijden.Je merkt dat ze veel verder waren met de elektronica in 1994 ten opzichte bij de 964 in 1989.
Het hinderlijke terugvallen van het toerental bij wegrijden dat bij veel 964's nog al eens voorkomt, ook door traagheid van de luchthoeveelheids meter en niet snel genoeg reageren van de stationair toerental regelingsklep komt bij de 993 niet meer voor.
En luister eens hoe mooi een 993 stationair loopt ten opzichte van de oudere 911 motoren. Veel ronder, veel gelijkmatiger met een constant toerental dat niet zoals bij een 964 nog al eens schommelt.
En geef je bij een 993 gas tot bijvoorbeeld 3000 toeren lijkt het wel alsof er ( onnodig bij een boxermotor )balansassen in zitten, zo mooi trillingsvrij :D

Zo, ik hoop genoeg onderbouwd te hebben waarom de 993 motor het beste is. Ik zal hier en daar nog wel wat argumenten vergeten zijn, maar dat moet je me maar niet kwalijk nemen.

Erwin. :lol:



Gevonden...wist dat ene Erwin ook ooit een stukje over het weggedrag had geschreven.Enjoy :wink:

Renntech schreef:
Het gekke is dat de 993 die door velen als mooiste en beste 911 wordt gezien eigenlijk helemaal niet zo goed rijd op hoge snelheid. Nouja, wel goed maar minder zeker als de 964 of 996.

Zelf vindt ik de 993 altijd erg zenuwachtig aanvoelen door de "mooie" achterwielophanging.
Deze achterwiel ophanging is erg goed uitgedocterd maar werkt alleen als de uitlijning exact 100% goed staat. En dat is zeldzaam.

Vorige week had ik een 993 voor een jaarbeurt die niet lekker reed, wat wegligging betreft dan.
Ik voelde iets in de achterwielophanging en belde de klant of hij dat ook vondt. Deze zei dat de auto nooit anders had gestuurd maar ik mocht er wel eens naar kijken en als ik het kon verbeteren dan mocht het.
Ik merkte vooral dat de auto tijdens spoorvorming en inveren door kuilen in de weg reed alsof er diagonaal banden onder lagen. Op hogere snelheid dan. Aan de banden lag het niet, daar lagen goede Pirreli's onder met N-codering. Ook vond ik dat de auto rechtsachter naar mijn gevoel zwakker over kwam als links achter.
Ik heb de auto over de schokdempertestbank gereden maar alle schokdempers waren in orde. Daarna heb ik de auto uitgelijnd en rondom alles moeten verstellen. Alles stond fout.

Het uitlijnen van een 993 vereist veel kennis om dit goed af te stellen.
Het is de moeilijkste ( lees: uitdagendste) wielophanging van de 911 om uit te lijnen. Bij deze auto's kan namelijk ook de (elasto-) kinematische toespoorverandering afgesteld worden en dat vereist speciaal gereedschap die bijna niemand heeft of...... logisch nadenken. :roll:

Na het uitlijnen reed de auto 100% beter, maar nog niet helemaal 100% goed. :roll:
Ik vond nog steeds dat de auto rechtsachter iets geks deed maar kon niet goed zeggen wat het was. Ik had het gevoel dat er rechtsachter een minder sterke veer zat dan Links.
Daarom de auto weer op de brug gezet en de achterveren goed bekeken, niks te zien. Het waren links en rechts dezelfde veren met dezelfde gewichtsindicatie kenmerken. Toch de schuifmaat eens gepakt en de draaddiktes gemeten.
Naar mijn idee was de linker veer iets dikker dan de rechter. Omdat ik dit niet goed kon meten heb ik de achterste veerpoten uitgebouwd. Nu kon ik goed meten dat de veren verschillend van dikte waren. Het scheelde 0.25 mm :shock:
De auto had de originele veren, allebeide dezelfde, allebeide 3 paarse verstrepen. Dit geeft de sterkte van de veren aan. En toch verschillende diktes. Ik denk dat dit een fabrieksfout is, misschien indertijd twee verschillende veren in de zelfde bak terecht gekomen en per ongeluk dus gemonteerd. Ik heb twee nieuwe veren gemonteerd en de auto reed zoals een 993 hoort te rijden. Op de terugweg belde de klant blij op dat de auto nog nooit zo goed had gestuurd.

Zelf zou ik onder een 993 het eea. veranderen om er een beter sturende auto van te maken. Ik zou hem zo willen laten sturen als een 964, iets minder comfortabel wat wegligging betreft en wat meer gevoel laten geven.
Want de 993 is tov. een 964 wel een fijnere en betere auto maar naar mijn smaak hebben ze de 993 wat sturen betreft net iets te gedempt gemaakt.
Te veel 'Mercedes', en dat is nou net niet wat ik zoek in een Porsche :mrgreen:

Oei, wat zal dit laatste een commentaar opleveren :shock:
_________________________________________
what is understood
need not be discussed.


30 nov 2014 16:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: De 993 is een betere auto dan de 964!
Citaat:
Want de 993 is tov. een 964 wel een fijnere en betere auto


Ja, en... :mrgreen:
_________________________________________
rouge et noir


30 nov 2014 18:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht Re: De 993 is een betere auto dan de 964!
mooi relaas van Erwin!! Tevoren nog nooit gelezen :D
_________________________________________
Respekt für die Eltern


30 nov 2014 18:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: De 993 is een betere auto dan de 964!
Zo, dit topic kan ook weer op slot...... :mrgreen:


30 nov 2014 18:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht Re: De 993 is een betere auto dan de 964!
ff om erwin aan te vullen de airco is ook beter van een 993 :wink:

de plakruiten voor en achtahhh

door de rubbers in de spijlen in de deuren (ivm ruis geluids overlast) is die ruis stil ! dit vind ik zo magistraal dat ik het op m,n 964 heb gebouwd :cheers:

er zullen nog wel een paar dingen zijn , de 993 is niet voor niks een evolutie op de 964 :mrgreen:

zou raar zijn als die over het algemeen niet beter zou zijn als en 964 :shock:

.
_________________________________________
WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:


30 nov 2014 19:09
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: De 993 is een betere auto dan de 964!
+1, maar ik zeg het nog 1 keer: helaas is de 964 mooier dan de 993, en wat ik zeg, is meestal waar…. :mrgreen:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


30 nov 2014 19:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De 993 is een betere auto dan de 964!
+1

Beter interresseert me niet...


30 nov 2014 20:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht Re: De 993 is een betere auto dan de 964!
maakt mij niet welke de beste is ik zou ze allebei wel willen hebben 8)

.
_________________________________________
WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:


30 nov 2014 20:05
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: De 993 is een betere auto dan de 964!
Tsja, het is wel een gladde auto, zo'n 993…. :wink: :mrgreen:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


30 nov 2014 20:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: De 993 is een betere auto dan de 964!
giulia schreef:
+1

Beter interresseert me niet...


Mag hopen dat dat bij je wijnen anders is... :^: :wink:
_________________________________________
rouge et noir


30 nov 2014 20:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: De 993 is een betere auto dan de 964!
Alhoewel, als ik er nog eens over nadenk... Jij hebt natuurlijk hele mooie wijnen :mrgreen:
_________________________________________
rouge et noir


30 nov 2014 20:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 2s
België
Bericht Re: De 993 is een betere auto dan de 964!
Chateau neuf.... neuf... en dan 3x ;-)


30 nov 2014 20:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De 993 is een betere auto dan de 964!
MickRS schreef:
Alhoewel, als ik er nog eens over nadenk... Jij hebt natuurlijk hele mooie wijnen :mrgreen:


Juistum....jij begrijpt het. Daarmee heb je een fles gewonnen! Kom maar halen.


30 nov 2014 21:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: De 993 is een betere auto dan de 964!
Ah, mooi ritje en een mooie fles wijn... :thumleft: Zeg maar waar ik naartoe moet! :D
_________________________________________
rouge et noir


30 nov 2014 21:36
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 186 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.