Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 16:39

Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Test: Porsche 911 Turbo vs. Lamborghini Murcielago 
Auteur Bericht
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Jeroen C3.0 schreef:
ALs jij de zeer opvallende gelijkenissen qua lay-out en gebruikte onderdelen niet wil zien, ook prima, voor mij heeft een Gallardo interieur veel weg van een Audi. In ieder geval veel meer dan voor de overname.

Ehhhh ..... welke was er het eerste ..... de Gallardo of de RS4 waarvan jij het interieur laat zien :?: :idea:
Dus heeft het Gallardo interieur veel weg van een Audi of andersom :?: :wink:

ppp 356 schreef:
John4S schreef:
Denk dat je daarom in de toekomst meer een GT3 RS gaat tegenkomen dan een 997 Turbo..........ach kunnen wij wel mee leven hoor

Ik denk het niet, het blijft een totaal ander publiek, de Turbo kopers, hebben comfort veel hoger op hun lijstje staan dan de GT3 kopers.

De turbo word meestal als eerste wagen gekocht voor de man des huizes, terwijl de GT3 toch dikwijls de 3de wagen wordt.

Mee eens. Ik denk ook dat het grootste gedeelte van de doelgroep die emotie niet zal missen en het "eenvoudig heel erg hard gaan" daarentegen zal waarderen.

30 okt 2006 12:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Westervoort
Bericht 
Ik ben er niet voor in de markt hoor, dus weinig recht van spreken mss...maar ; ik zou er heel blij mee zijn als (toekomstig) Lambo-rijder dat Audi "in control" is nu ...een mooie auto is heel leuk, maar dat'ie het blijft doen en er niet continu weer iets anders naar de knoppen is, vind ik zeker zo belangrijk...de lol is er anders gauw vanaf...

Die hele enkele Audi-knop zou me dus echt niet storen...

30 okt 2006 12:29
Profiel
Groningen
Bericht 
EriC4C schreef:
Jeroen C3.0 schreef:
ALs jij de zeer opvallende gelijkenissen qua lay-out en gebruikte onderdelen niet wil zien, ook prima, voor mij heeft een Gallardo interieur veel weg van een Audi. In ieder geval veel meer dan voor de overname.

Ehhhh ..... welke was er het eerste ..... de Gallardo of de RS4 waarvan jij het interieur laat zien :?: :idea:
Dus heeft het Gallardo interieur veel weg van een Audi of andersom :?: :wink:

Klopt. Ik heb lang geleden de 911 rijders ook niet horen klagen over de cupspiegels, velgen en andere zaken die op een 911 werden gemonteerd en óók terugkwamen op de (door Porsche gebouwde) Audi RS2 :wink:

30 okt 2006 12:51
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
Jort schreef:
Klopt. Ik heb lang geleden de 911 rijders ook niet horen klagen over de cupspiegels, velgen en andere zaken die op een 911 werden gemonteerd en óók terugkwamen op de (door Porsche gebouwde) Audi RS2 :wink:

en andersom al helemaal niet :wink:

30 okt 2006 12:54
Profiel WWW Facebook 
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
En daarnaast ook nog even het volgende: 'subjectieve exclusiviteit!'

De Porsche 997 turbo zal door het algemene publiek niet als 'bijzonder' worden gezien. Men zal 'm zien als 'weer een 911'. Die rijden er zat rond.

Zo'n Lambo zie je bijna niet en zal dan ook meer hoofden laten draaien dan de turbo.

Ik denk dat een Lambo bij 'het publiek' meer emotie zal losmaken dan een Turbo.

Bij emotie telt overigens niet wat de betere auto is! Een Ferrari-liefhebber zal bijvoorbeeld altijd een Ferrari verkiezen boven een Porsche en zal bij hem ook veel meer emotie losmaken. Het maakt dan niet uit dat alle testen uitwijzen dat de Porsche wellicht technisch, motorisch etcetera (veel) beter is dan de Ferrari.

Het klinkt misschien wat jippie, maar je ziet zoveel Porsches rondrijden dat de exclusiviteit ervan toch wel enigzins 'verminderd' is. Zeker nu de Cayenne ook z'n intrede heeft gedaan in het hoge lease-segment.

Dat een Porsche 'emotie' losmaakt bij Porsche-liefhebber (zoals op dit forum), is niet zo bijzonder. Ik denk alleen dat bij 'Jan met de pet' Porsche al lang niet meer als zo exclusief staat aangeschreven als andere sportwagenmerken zoals bijvoorbeeld Lambo, Ferrari, TVR, Aston Martin en zelfs -sinds nog niet zo lang 'weer'- Maserati...

30 okt 2006 13:03
Profiel
PF #911
België
Bericht 
Ik denk dat speedy en ppp beide gelijk hebbe. Ten eerste is Porsche met bijna 100.000 stuks/jaar een héél pak minder exclusief geworde. Maar ten tweede mikt de Turbo ook op een héél ander (meer zakelijk) doelpubliek. Daardoor denk ik dat de GT3 meer bekijks ook zal hebben dan een Turbo. Zo stonden er enkele zondagen geleden aan de nordschleiffe tal van nieuwe Turbo's en GT3's (foto zullen later wel volgen maar heb nu thuis pc-problemen :? ) en de GT3 ging met veruit de meeste aandacht lopen (mss ook wel door de witte kleur). Misschien is de nieuwe Turbo ook gewoon niet meer zo knap als zijn voorgangers...

30 okt 2006 15:55
Profiel WWW
Bericht 
koppendraaiers...
Lamborghini en een Porsche Turbo vergelijken vind ik een beetje appels met peren
kostprijs van een 911 Turbo (toch de duurste 911 die je af-fabriek kan kopen) is ongeveer waar je bij lambo mee kan beginnen, zelfde geldt imho voor Ferrari
de CGT zit meer in hetzelfde koppendraaiers-die zie je weinig-segment

30 okt 2006 16:00
Profiel WWW Facebook 
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
En dus?

Kennelijk doet de duurste Porsche minder koppen draaien dan de goedkoopste Lambo...

Q.E.D.

30 okt 2006 16:14
Profiel
Bericht 
SPEEDY944 schreef:
En dus?

Kennelijk doet de duurste Porsche minder koppen draaien dan de goedkoopste Lambo...

Q.E.D.

wat ik zeg...
omdat die duurste Porsche voor de gemiddelde leek er precies hetzelfde uitziet als een basis C2 die voor meer bereikbaar is en waar er dus meer van rijden
een CGT is dus een ander verhaal

30 okt 2006 16:19
Profiel WWW Facebook 
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
SPEEDY944 schreef:
En dus?

Q.E.D.

Heeft volgens mij meer te maken met het feit dat heel veel Porsche gewoon zeer discreet zijn door hun kleurstelling, en niet zo opvallen in de menigte dan de A-M, Lambo's en Ferrari's.
Een Ferrari in blauwmetallic, valt mij soms ook pas op als hij al voorbij is (geluid) tegenover een rode die zie je al van ver aankomen.

Eigenlijk maar om te zeggen , dat ik niet helemaal overtuigd ben van het feit dat Jan met de Pet een Porsche niet meer Exclusief vindt, ze vallen gewoon minder op als de andere merken. IMHO

Speedy944 schreef:
Dat een Porsche 'emotie' losmaakt bij Porsche-liefhebber (zoals op dit forum), is niet zo bijzonder. Ik denk alleen dat bij 'Jan met de pet' Porsche al lang niet meer als zo exclusief staat aangeschreven als andere sportwagenmerken zoals bijvoorbeeld Lambo, Ferrari, TVR, Aston Martin en zelfs -sinds nog niet zo lang 'weer'- Maserati...

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

30 okt 2006 16:32
Profiel WWW
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Hier moet ik Paul (alweer) bijtreden.
Je wilt niet weten hoeveel koppen zich draaien voor een Maritimblauwe nep Porsche

Laatste update 22/10/2013

30 okt 2006 16:49
Profiel WWW Facebook 
Groningen
Bericht 
Goed punt, maar de Gallardo in de genoemde Autovisie test was bijvoorbeeld discreet... zwart. :wink: Die heeft geen schreewende of in het oog springen kleuren nodig.

30 okt 2006 17:10
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Jort schreef:
Goed punt, maar de Gallardo in de genoemde Autovisie test was bijvoorbeeld discreet... zwart. :wink: Die heeft geen schreewende of in het oog springen kleuren nodig.

Sommige wagens kan je gewoon niet discreet maken denk ik, ook niet als je ze in gewoon zwart zet.

Een Enzo, al zouden ze hem in het zilver maken, hij zou steeds opvallen, net zoals een CGT.
Dat is volgens mij ook weer een van de sterke punten van een 911, je kan hem zeer discreet maken als je dat wil. Dat lukt dan weer minder met bv een Lambo, zelfs al zou je willen dat je niet zou opvallen, dat lukt gewoon niet met die wagen, ook niet in het zwart.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

30 okt 2006 17:19
Profiel WWW
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Laat het nou net ppp 356 zijn die schreef:
Dat is volgens mij ook weer een van de sterke punten van een 911, je kan hem zeer discreet maken als je dat wil.

;) :lol:

30 okt 2006 17:40
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
:lol:

30 okt 2006 17:52
Profiel WWW
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
911-lover schreef:
Je wilt niet weten hoeveel koppen zich draaien voor een Maritimblauwe nep Porsche

Of een dertig jaar oud groentje! :wink: Krijg je er in de meeste gevallen ook nog een grote glimlach en duimen omhoog bij!

30 okt 2006 18:47
Profiel
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Bericht 
Jeroen C3.0 schreef:
911-lover schreef:

Of een dertig jaar oud groentje! :wink: Krijg je er in de meeste gevallen ook nog een grote glimlach en duimen omhoog bij!

Inderdaad wordt ook ik regelmatig aangenaam verrast met :thumright: en geluiden als "kijk een Porsche" :P Volgens mij zal dat bij een Porsche niet snel veranderen. Er worden er inderdaad veel geproduceerd, maar het blijven toch voor heel veel mensen "jongens-/damesdromen".

Het valt mij nu minder op als in het begin, maar je hebt met een Porsche (of je het nou wil of niet, zeker met felle kleuren) :roll: veel bekijks.

Onn topic: doe mij maar die 911 Turbo en hop mee naar wintersport Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. :D . Een Lambo is voor mij net iets te veel van het goede. Misschien pas ik wel niet bij die auto :( :lol:

31 okt 2006 21:04
Profiel
PorscheForum Rakker
nog geen
Franeker
Bericht 
De porsches van jullie (die groene en rode) zijn gewoon vet stoer om te zien. Oudere modellen hebben veel karakter vind ik.

De nieuwe hebben dat toch iets minder vind ik, hoewel ik denk dat iemand met herrie dempers en een vette kleur (diepblauw of knalgroen of whatever) zn porsche nog wel degelijk ultiem strak kan maken.

Een lambo of CGT of whatever is gewoon zeldzaam en ook extreem, dat extreme doet de hoofden draaien.

31 okt 2006 21:16
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2