Auteur |
Bericht |
500E
Audi V8
Mercedes SL 280
Discovery 3 HSE V8 2005Heemskerk
|
Met de komst van de W204 en de W221 zit DC weer op het goede spoor. Dat vertaalt zich in liftende verkopen ten opzichte van pakweg 5 a 6 jaar geleden. Je kunt aan de auto's zien dat de kwaliteit drastisch verbeterd is. Daar waar W210, W211 en W220 danig ver-Schremppt waren komt men nu met een kwalitatief goed produkt terug; DC-waardige auto's.
De opstelling richting klant verschilt van dealer tot dealer. Ik heb zeer goede ervaringen met Centraal (Noord-Holland) en hoor over diverse dealers wisselende berichten. Een dealer kan het nooit iedereen naar de zin maken en uiteraard zitten er ook slechtere tussen. Ik denk dat dit voor ieder dealernetwerk geldt.
Feitelijk zijn de laatste échte Benzen rond 1995 van de band gelopen; no-nonsense auto's die goed zijn voor ettellijke tonnen rijplezier. Helaas dient ieder merk te voldoen aan de verwachtingen van de consument, en die schrééuwt om electronica, gadgets, commonrail, vermogen en opties. Jammer dat de vraag in de markt het pure autorijden uitroeit.
|
22 aug 2007 14:39 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Denk dat daar wel een kern van waarheid in zit ; de W 124, en al helemaal de W 123 waren erg degelijke(en idd ook redelijk kale.. ) auto's.
Ik heb er jaren met plezier mee gereden.
Vind de nieuwe C weer een mooie auto trouwens...
|
22 aug 2007 15:32 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Idd maar de S daarentegen vind ik weer oerlelijk geworden
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
22 aug 2007 16:52 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Bedoel je niet oerdegelijk?
Nee vind zijn snuit best wel aardig (de imposante grille doet me terug aan de W126 denken). De achterkant is mss wat veel maybach:
|
22 aug 2007 17:06 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Degelijk kan ze zijn. Daar laat ik me niet over uit.
Maar dat zijn Toyota's ook.
Dat hebben genoeg tests bewezen en toch wil ik er geen.
Neen , elke keer als ik zo'n nieuwe S zie blijf ik het lelijk vinden.
De vorige kon me wel bekoren.
Maar gelukkig is dat heel persoonlijk hé
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
22 aug 2007 17:29 |
|
|
Jort
Groningen
|
Ik vind de uitgeklopte wielkasten niet zo geslaagd. Past in mijn ogen niet bij het geheel, het concept.
Bij de nieuwe C vind ik dat al kiele kiele, maar die wordt nu ook als de sportieve telg neergezet.
_________________________________________ Tjolk.
|
22 aug 2007 17:35 |
|
|
ER
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997Rosmalen
|
Betreft een Merc-discussie niet "overige zaken" ????
|
22 aug 2007 17:46 |
|
|
horn
PF #57
|
of zelfs het mercedesforum?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
22 aug 2007 19:19 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Vond míjn foto hier goed kunnen...dat zij nu twee van de lelijkste Mercs tonen is idd helemaal fout.
|
22 aug 2007 19:34 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
22 aug 2007 20:30 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Het zal heus een geweldige wagen zijn Paul...maar ik vind 'm (zelfs in zo'n dikke uitvoering) niet mooi.
Zo mooi als ik de nieuwe C vind , zo lelijk vind ik de nieuwe S...voornamelijk door de opzichtige wielkasten. De huidige(vorige) S vind ik wél weer mooi.
Kun je niet beter een nieuw "oud" model nemen? ...dan koop je wss een heel dikke uitvoering voor minder geld.
Ach , de vorige A 8 was ook mooier dan de huidige...met z'n hoge (omwille van de voetgangersveiligheid) motorkap.
Dit alles is natuurlijk míjn bescheiden mening...
|
22 aug 2007 20:43 |
|
|
ppp 356
|
Blijkbaar ben ik een van de weinige, maar ik vind dat ze het goed gedaan hebben bij Mercedes, het sportieve van de W220 en het uit de weg hier ben ik van de W140
Enkel spijtig dat de meeste er de standaard 18" wielen onder leggen. Deze wagen vraagt op zijn minst een 19" maar liefst een 20".
Rijden doen ze ook geweldig. Enkele weken geleden 5 dagen met een CL500 gereden en nu van vrijdag tot woensdag met een CL600. De rit met de CL 6.3 AMG is voorzien in de loop van September.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
22 aug 2007 21:00 |
|
|
ER
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997Rosmalen
|
Dan zal het die wel worden Paul........
Supergave auto, maar ik zou het dood- en doodzonde vinden van je Oh zo Coole rode C4S......
ruilen?
|
22 aug 2007 21:11 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
wacht die Panamera nou maar af
... en anders een S8?
_________________________________________ Got coffee?
|
22 aug 2007 23:10 |
|
|
ppp 356
|
Heb geen zin om als eerst met een Panamera te gaan rondrijden.
Blijft tenslotte een totaal nieuwe markt voor Porsche.
Vrees dat het nieuwe model van de A8 er stilaan begint aan te komen, en hoelang gaan ze dan weer wachten met de S8?
|
22 aug 2007 23:32 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
ik geef je 2x gelijk wat dat betreft
... we zullen het vast wel horen wat het is geworden
_________________________________________ Got coffee?
|
23 aug 2007 7:58 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
ja vreemd.....wat zou dat inhouden?Ik dacht ook gehoord te hebben dat de cayenne het meest verkochte model was maar zoals het er nu staat is dat "the good old"911.
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
23 aug 2007 8:24 |
|
|
Jort
Groningen
|
Wereldwijd is dat nog steeds de Cayenne, maar de verkopen van laatstgenoemde zijn wel dalende.
_________________________________________ Tjolk.
|
23 aug 2007 11:07 |
|
|
marknineoneone
964 C2 Coupe 91'Twenteland
|
Rijd al meer dan 20 jaar Mercedes.
Zet elk jaar zo'n 80.000km op de teller en nog nooit olielekkage, nieuwe
koppeling,motor of bakrevisies moeten hebben!
Mijn huidige auto is na 3 jaar trouwe dienst en met inmiddels 276000km op
de teller aan vervanging toe. Maar dat zit alleen maar tussen mijn oren en
omdat ik weer een nieuwe wil. De auto zelf rijd nog als nieuw en motor en bak hebben nog nooit een slag verkeerd gemaakt...
Ook over de service van mijn MB dealer niets dan lof moet ik zeggen.
Nu kennen we elkaar ook al een tijdje misschien dat dat ook iets uitmaakt.
Zou niet moeten natuurlijk maar zo werken dat soort relaties nu éénmaal.
Ken de electronica horror verhalen bij met name de E klasse ook wel natuurlijk. Laten we het er maar op houden dat ik wat dat betreft mazzel
gehad heb tot nu toe
Afgelopen dinsdag op Assen een paar rondjes mee mogen rijden in een
AMG CLS. Wat een geweldenaar en wat een vet geluid. Maar om die auto
nou een lekkere circuit auto te noemen? Niet echt....Geef me dan maar weer mijn 16 jaar oude 964je om via dit bruggetje weer bij het merk uit te komen waar mijn echte passie ligt
_________________________________________ If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one!
|
23 aug 2007 15:39 |
|
|