Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 17:38

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Porsche Insiders Org. Onafhankelijk Porsche 'vereniging'? 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Ex 944 en ex 968
Achterhoek
Bericht Re: Porsche Insiders Org. Onafhankelijk Porsche 'vereniging'?
http://webwereld.nl/nieuws/63668/802-11n-wifi-benoemd-tot-offici--le-standaard.html

@ Wiredgenius: Je begint geloof ik al met een achterstand :roll:
:wink:

Kblijf lekker hier :salut:

15 sep 2009 21:08
Profiel
PorscheForum Rakker
racebeus schreef:
Kblijf lekker hier :salut:

Ik ook en wil zeker het misverstand uit de weg helpen, dat het of/of is... Het is veel eerder en/en. Hoop niet dat ik iemand tegen de haren in strijk hiermee, probeer alleen een leuk en goed initiatief op te zetten :thumleft:

15 sep 2009 21:23
Profiel
PorscheForum Junkie
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Met alle respect wiredgenius , maar zoals Sigrid al aangeeft ...............
En vind P blog een mooie aanvulling .
Krijg nog steeds de porschenieuwsbrief , maar heb de laatste 80 opgeslagen , maar nooit gelezen.

15 sep 2009 21:42
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
ex. 964 C4, '89. ex. 911 Carrera 3.2, '85
Leiden
Nou ik wens je alle succes toe, hoop dat alles zo mooi wordt zoals je nu beschrijft.

15 sep 2009 21:49
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
964C2 '91
Hilversum
Trouwens mijn complimenten aan de Moderators, je zou je zo voor kunnen stellen dat dit soort discussies onmiddelijk een slotje zou krijgen, vanwege het eigen belang van/voor het PF... Toppunt van democratie dus hier (itt wat Horn soms zelf beweert) :cheers: :cheers:

Ik gun Gino alle succes en zie net als de andere mods geen reden tot ingrijpen. Ik denk nl dat je niet alleen een goed idee moet hebben, maar ook een team dat op de gekste tijden een forum in de gaten houdt en probeert enigzins gelijksgezind de zaken in goede banen te laten leiden. Het klinkt nl. heel eenvoudig om bv commercieële posten te scheiden van goedwillende aanbiedingen van liefhebbers, maar daar hebben we achter de schermen meer overleg over dan het wss lijkt....om maar een voorbeeld te noemen.
Bovendien hebben we hier geen eigenbelang...het is belangeloos :wink:

Jurgen

15 sep 2009 21:59
Profiel
PorscheForum Rakker
11-je
Ik blijf ook lekker hier hoor :!:

Maar zoals vele hier naast het PF lid zijn van de NPC
zou ik naast het PF best lid willen worden van een club met jonger karakter.

Maar misschien is mijn beeld vorming van de NPC niet correct,
is puur op basis van info/foto's van de npc site en verhalen van derde.
Ben zeker van plan volgend jaar een keer een meeting van NPC te bezoeken en wie weet is de praktijk anders.

15 sep 2009 22:36
Profiel
PorscheForum Rakker
porsche 997 4S tiptronic
purmerend
@RB911;Ben zeker van plan volgend jaar een keer een meeting van NPC te bezoeken en wie weet is de praktijk anders.

Om je oordeel aangaande de NPC te baseren op de site en foto,s die je op de site hebt bekeken vind ik je oordeel te kort door de bocht.Ik raad je dan ook aan bij een volgende gelegenheid eens een meeting van ons te bezoeken en dan zal je zien dat juist de kombinatie jongere mensen en de wat rijpere groep een prima mix is en let wel dat die oudere groep al wat langer in een Porsche rijden dan die jongere 30 en 40 jarigen,die dus aardig moeite hebben om bij te blijven :mrgreen:
Ook ik ben van mening dat het PF in ruime mate de lading dekt die de Porsche Insiders proberen te bewerkstelligen.

Gr.Hans :D

16 sep 2009 0:03
Profiel
PorscheForum Rakker
hans 997 4S schreef:
die de Porsche Insiders proberen te bewerkstelligen :D

"De Porsche Insiders" :cheers: .

Leuk om te zien dat we via e-mail en andere bronnen leuke, positieve reacties binnen krijgen op deze post en het initiatief voor Porsche Insiders. Helaas (nog) niet dezelfde reacties hier op het PF, maar wel opbouwend allemaal. En zoals ik al eerder probeerde aan te geven:

"Het is niet of/of maar eerder en/en voor wie er behoefte aan heeft"

16 sep 2009 0:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Als je het wilt, lekker doen! Tip: maak er ook een mobiele (Iphone) applicatie van! Zou voor het forum ook wel een aardige zijn trouwens! Aan de andere kant: dan zit ik nóg vaker te forummen! :roll: :wink:

16 sep 2009 0:18
Profiel
PorscheForum Rakker
MS964 schreef:
Tip: maak er ook een mobiele (Iphone) applicatie van! :roll: :wink:

Goede tip @MS964 :thumleft:

Laatst bijgewerkt door wiredgenius op 16 sep 2009 9:25, in totaal 1 keer bewerkt.

16 sep 2009 0:50
Profiel
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
"For a new and younger generation who loves porsche" :shock:

Ik voel me aangesproken :bang: :ass:

16 sep 2009 2:38
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Ex 944 en ex 968
Achterhoek
http://www.ggoossens.com/

Geld verdienen is goed, maar de manier waarop :scratch:
Ik krijg toch een heel naar onderbuikgevoel!
Spammen met een undercoverjasje?

mod by horn: off topic voorbeeld verwijderd

16 sep 2009 3:16
Profiel
Westervoort
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Trip Essentials has offices in an old fire department (Blushuis) in Breda, The Netherlands.

The international team behind Trip Essentials is led by founder CEO Gino Goossens, CCO Sjoerd van Oosten, partner E-Sites and partner Moore Intelligence.com. Trip Essentials is privately funded by the international team.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik krijg ook 't idee dat met een omweg iets gepromoot wordt hier, en gooi 't even in de groep. Voorlopig is dit op slot.

16 sep 2009 3:36
Profiel
Moderator
PF #57
Laat maar op slot. Punt is gemaakt. Ik begrijp het niet helemaal. Als je ondernemer bent, onderneem dan wat en begin het gewoon. Ik vind het een beetje vreemd om hier te vragen of er behoefte is om een concurrent van www.porscheforum.nl te ontwikkelen. Daar wij geen winstoogmerk hebben zal het mij roesten wat er allemaal op de markt komt. De goede blijven, de slechte verdwijnen. So be it. Bestaansrecht kan je niet kopen.

En commerciele uitingen willen we hier niet hebben, dus vandaar het slotje.

"Doorlopen mensen, niets te zien..." :cheesy:

16 sep 2009 7:03
Profiel
Welk slotje? :mrgreen: :cheers:

16 sep 2009 9:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Was mijn fout :bang: . Wat voor mij gewoon is om als voorbeeld aan te halen, kan voor de ander overkomen als commercieel en dat was zeker niet de bedoeling.

Waar waren we gebleven... :mrgreen:

16 sep 2009 9:28
Profiel
Moderator
PF #57
Mischa, get a life :lol:

Ik had net het slotje er weer afgehaald en was bezig een post te schrijven. Ik kreeg een pb van de topicstarter dat dit helemaal niet commercieel bedoeld is, slechts om te zien of er in deze gemeenschap behoefte aan is. Ik ga derhalve de commerciele uitingen hierboven verwijderen. Zoals ik in mijn bovenstaande post schrijf zijn wij helemaal niet bang voor concurrentie o.i.d. omdat ik echt geloof dat je met een community als dit geen bestaansrecht kan kopen. Mensen komen en mensen gaan. Als er meer gaan dan komen sterft de community (langzaam) uit. En dat is dan zo.

Zoals de rechter pleegt te zeggen: ik sta het even toe om te kijken waar het toe leidt.... :mrgreen:

Dus het slotje is er idd - voorlopig - weer af... :salut:

16 sep 2009 9:30
Profiel
Westervoort
wiredgenius schreef:
Wat zou je willen doen op Porsche Insiders wat je nu niet (makkelijk) kunt op PorscheForum? Commercie scheiden van de overige content (proef hier en daar goed bedoelde commerciële activiteiten :roll: .

Gino, je hebt nu zélf even geproefd hoe 't is om "goedwillende commercieële actieviteiten" te scheiden van echte commercie... :wink: ; ben benieuwd hoe je dergelijke zaken op jouw site gaat invullen.

Wens je verder natuurlijk alle succes, en mocht 't leuk en interessant zijn groeit 't vanzelf. :salut:

16 sep 2009 10:12
Profiel
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Volgens mij een volkomen overbodig topic op het porsche forum :mrgreen: en ondanks het zogenaamde "out of the box" denken weer meer van hetzelfde. En inderdaad als je er zelf in gelooft lekker doen :salut:

16 sep 2009 23:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Jan A. (993 4S) schreef:
ondanks het zogenaamde "out of the box" denken weer meer van hetzelfde

Ik zie wel degelijk een verschil Jan. Porsche heeft toch een redelijk gesloten karakter heb ik gemerkt en zijn berijders hebben geen grote invloed op wat er gebeurd of is ontwikkeld. Ik zie Porsche nog niet als een merk dat signalen van de berijders oppikt en laat omleiden en verdiept, en die een emotionele gehechtheid ontwikkelt aan het merk Porsche die hen de middelen en gelegenheden geven hun sociale identiteit te ontwikkelen. Een echt boeiende rijervaring voldoet aan wensen van de berijders om meer te doen dan alleen verwerven of te observeren. Deze ervaring wordt gekenmerkt door in toenemende mate ergens bij te horen, participatie, onderdompeling, entertainment en inspiratie. Dat is wat "Porsche Insiders" zou willen bereiken. Dat de functionaliteiten overeenkomen ben ik met je eens, dat de filosofie anders zal zijn zal je verbazen.

Ambitieus? Valt wel mee hoor. Een stem heeft in potentie de mogelijkheid om met behulp van het Internet een viraal effect te creëren. Dit zal zeker niet mijn stem zijn en ik heb ook nog geen idee hoe, maar wat ik wel weet is dat er veel Porschisten zijn die stad, land en wereld afreizen om te zoeken naar het Porsche gevoel en maar al te graag iets zouden willen terug zien van het fanatisme dat men in het merk Porsche stopt. Daarom moeten de leden het beleid voeren en aangeven waar de behoefte ligt. Een democratische community? Nee, eerder een Citizen Porsche community. Democratie is toch niet meer van deze tijd, daarvoor is alles nu veel te transparant geworden.

En andere kant, de tijd zal het leren :wink:

p.s. Mooi hoor je rode 993 C4S ... Hopelijk mijn volgende Porsche :thumleft:

Laatst bijgewerkt door wiredgenius op 17 sep 2009 14:15, in totaal 1 keer bewerkt.

16 sep 2009 23:38
Profiel
Westervoort
Mooi dat jij het zo belangrijk vindt, dat "wij" Porscherijders een sociale identiteit ontwikkelen. :mrgreen:

Ik vind persoonlijk dat je het té hoogdravend brengt nu... , maar dat is slechts mijn persoonlijke mening. Een zin als ; "Een echt boeiende rijervaring voldoet aan wensen van de berijders om meer te doen dan alleen verwerven of te observeren" word ik niet vrolijk van .

Ik denk dat je gewoon moet beginnen met Porsche Insiders, want mijn voorgevoel zegt dat 't er in dit topic niet beter op wordt voor je...en dat is niet vervelend bedoeld.

17 sep 2009 0:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Jurgen schreef:
"wij" Porscherijders een sociale identiteit ontwikkelen. :mrgreen: Een zin als ; "Een echt boeiende rijervaring voldoet aan wensen van de berijders om meer te doen dan alleen verwerven of te observeren" word ik niet vrolijk van.

In beide gevallen heb ik het hier over het merk Porsche en niet over de Porsche rijder. Een merk met een sociale identiteit en het verwerven en observeren dat een merk als Porsche doet. In beide gevallen dus niet de berijder. Hoop dat ik het zo duidelijk genoeg toelicht.

17 sep 2009 0:10
Profiel
Ik zou sowieso allereerst een andere naam kiezen, want daar krijg je gedonder mee (ivm het al eerdergenoemde blaadje). Daarnaast voor jezelf uit 'branding' overwegingen ook niet handig om een potentieel verwarrende naam te kiezen. Toen ik de titel van het draadje las dacht ik direct aan het blaadje trouwens.

17 sep 2009 0:11
Profiel
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70
Zeist
Ik moest ook denken aan het tijdschrift.

Het PF is voor mij meer dan voldoende, ik heb naast Porsche nog andere interesses en daar horen soms ook fora/websites bij die ik volg. Als daar nog meer bij gaat komen kom ik in tijdnood. Loop ik ergens tegenaan, dan ben ik best bereid daar wat tijd in te investeren om te kijken of het interessant genoeg is, maar ik heb nog geen punten gezien die ik bij het PF mis. Wel veel marketingpraat die ik al genoeg hoor van andere automerken.

Waarom zou Porsche de merkbeleving groter willen laten worden, dat andere merken dat doen is logisch, die zitten veelal een stuk lager in de markt en moeten dus wel klanten trekken en proberen bij zich te houden. Een topmerk als Porsche houdt altijd liefhebbers.

Bij een clubje vanuit het merk krijg ik ook meestal geen goed gevoel, liever een clubje vanuit liefhebbers (zoals het PF).

17 sep 2009 11:25
Profiel
PorscheForum Rakker
11-je
Ik haak af...
Leek een leuk jong en vers initiatief,
helaas blijkt het niet meer dan een oneindige discussie op te leveren.
PF voldoet meer dan voldoende om "het porsche gevoel" te krijgen, te delen en te houden!

17 sep 2009 14:07
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende