Re: Ervaringen met de Porsche 991 Carrera S
Heb nu 2x met 991 gereden. Een 991s proefrit en een 991 4s zo goed als werkelijk fully loaded als ruilauto omdat er 'n sensor op de turbo vervangen moest worden (2 dagen, flink wat km).
Los van dat ie wat langzaam was boven de 150 op de autobahn
vond ik het wel een super auto
Geluid gewoon awesome. Nepgeluid over de speakers vind ik niks maar in dit geval wordt het normale geluid versterks via een intern kanaal. Dus hoor je het motor geluid in de auto extra sterk. Dat vind ik wel mooi want het is niet alsof je de mensen in het dorp/stad blij maakt met een extra bak herrie....die ze overigens nog steeds krijgen van de uitlaat indien sport modus....
ideaal voor tunnelrit...ipv met 50-70 de tunnel in en met 150 eruit kan je nu met 100 de tunnel in en dan terugschakelen wat gas erbij en 2x het effect + geen boete
Als zou ik het niet doen als er een legertruck of zo in de tunnel is want geheid dat dan de 3e wereldoorlog uitbreekt; het ding klinkt echt nét als 'n mitrailleur.
en verder? nog betere cruiser dan de 997. minder banden geruis. dus nóg meer een alleskunner, want hij gaat ook harder de bocht om.
Nadelen? Er is geen reden om een andere daily te hebben anders dan ruimte. Dus ga je er veel teveel mee rijden en dan verdwijnt het speciale gevoel (had ik met Cayman). Then again probably ook zo met 997. Ander nadeel? over 3-5 jaar rijdt "iedereen" in een 991 en is het een "gewone" 911. Daar kun je van vinden wat je wil natuurlijk. Ik vind het altijd wel leuk om iets te rijden wat je niet zo vaak ziet, al zijn het subtiele verschillen die alleen kenners zien (als je indruk wil maken koop een lambo of ferrari geen porsche - imho).