Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 22 apr 2025 6:01

Antwoord op onderwerp  [ 186 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
De 993 is een betere auto dan de 964! 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: De 993 is een betere auto dan de 964!
horn schreef:
Johannvb schreef:
De 993 is zonder twijfel de chiqueste em mooiste lufti

Dat is dus puur een smaak kwestie en derhalve zeer persoonlijk.
Alle zaken over betere wegligging, meer uitontwikkeld etc wil ik best aannemen, naar dan wel van iemand die er verstand van heeft en het kan onderbouwen... :wink:

Afbeelding

:thumleft:

01 nov 2014 15:43
Profiel
PorscheForum Rakker
993 2s
België
Ewout schreef:
Voor 50+ers is een 993 waarschijnlijk de aantrekkelijkere auto....

En een Cabrio is het aantrekkelijkst voor een kapper.....

01 nov 2014 16:02
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Een homosexuele kapper toch..?! :^:

01 nov 2014 16:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Johannesburg
South Africa - ex-993 C4 Cabrio. Nu 997.2 Carrera S - PDk Cabrio
Dan ga ik mijn 993 cabrio maar verkopen, moet toegeven dat ik eerst alleen voor de 993 ging en ik de 964 steeds mooier ga vinder, rauwer, echter.
De neus van de 993 is niet zijn sterkste punt, zijn kont dan weer wel.
Als we nu eens een 964 neus op een 993 zetten...

01 nov 2014 16:57
Profiel
PorscheForum Junkie
911 C2 Cabrio
Den Haag
Ongetwijfeld dat Horn nog eens een keer die foto kan laten zien.

01 nov 2014 17:43
Profiel WWW
LEEUWARDEN
Ewout schreef:
Voor 50+ers is een 993 waarschijnlijk de aantrekkelijkere auto....

Wijsheid komt met de jaren :lol: :lol:

01 nov 2014 21:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Regio Utrecht
Nog geen 50+, maar de wijsheid is er al ... :lol:

Afbeelding

01 nov 2014 21:09
Profiel
LEEUWARDEN
Tjonge jonge wat een pracht wagen!!!!!!
Wie nu nog twijfelt is wel heeeeel jong :lol: :lol:

01 nov 2014 21:21
Profiel
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Afbeelding

Prachtige auto! Deze staat ook nog eens op de juiste hoogte,niet te hoog, of te laag,gewoon zoals het hoort :!:
Dat door de veren gezakte uiterlijk geeft een Porsche zo'n puberpetjes Golf indruk :bang:

01 nov 2014 21:52
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Ach tis een Porsche en ook nog eens luchtgekoeld dus prima
T'is het alleen net niet
De 964 is de laatste oerporsche alles later slappe aftreksels

02 nov 2014 0:02
Profiel
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
http://www.total911.com/top-eight-rares ... -all-time/

Hier staat geen 993 tussen. Ik vind dat ook niet zo gek.... :mrgreen:

02 nov 2014 6:41
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
Franz schreef:
horn schreef:
Johannvb schreef:
De 993 is zonder twijfel de chiqueste em mooiste lufti

Dat is dus puur een smaak kwestie en derhalve zeer persoonlijk.
Alle zaken over betere wegligging, meer uitontwikkeld etc wil ik best aannemen, naar dan wel van iemand die er verstand van heeft en het kan onderbouwen... :wink:

Afbeelding

:thumleft:

Thumbs up

Mooie auto en deze meneer schijnt gezegd over de 964 te hebben gezegd: 'betere wegligging'

Is ook maar een mening natuurlijk.

02 nov 2014 10:59
Profiel
PorscheForum Junkie
993 4s 96 993 C2T 95 FIAT 500 69
arenarood schreef:
Afbeelding

Prachtige auto! Deze staat ook nog eens op de juiste hoogte,niet te hoog, of te laag,gewoon zoals het hoort :!:
Dat door de veren gezakte uiterlijk geeft een Porsche zo'n puberpetjes Golf indruk :bang:

en hoe lekker die velg!

02 nov 2014 12:54
Profiel
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Mijn gevoel nu na een aantal weken 964 bezit en de herinneringen aan de 993 dat de 964 wel wat "rustiger" ligt. :drive:

02 nov 2014 14:55
Profiel
Moderator
PF #57
Gizmo schreef:

Afbeelding

02 nov 2014 16:23
Profiel
LEEUWARDEN
Wat doen die Turbo 993velgen onder die 964.
Staat vast wat mooier :mrgreen: :lol: :mrgreen:

02 nov 2014 18:17
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Ach, wat maakt het uit. De schermen zijn ook niet origineel zo te zien.

02 nov 2014 18:43
Profiel
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
steef schreef:
Dus als ik het goed begrijp, is de 964 veel leuker om te rijden….. :mrgreen:

nee, een 996 GT3 (volgens Hans) :mrgreen:

02 nov 2014 18:47
Profiel
PorscheForum Junkie
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
horn schreef:
Gizmo schreef:

Afbeelding

Dit is geen 993 met 964 schermen, dit is een 964.. :wink:

02 nov 2014 18:50
Profiel
PorscheForum Junkie
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 Replica
Lelystad
Ook dat is het niet. Het is namelijk en een 964 en een 993. Dat is nou net de kracht van fotoshop.... :roll:

02 nov 2014 18:57
Profiel Facebook 
Moderator
PF #57
dit is een fotoshop die fo hier ooit gemaakt heeft van mijn 964 c4 en een zwarte 993 4s omdat ik steeds riep dat ik de voorkant van een 964 mooi vond en de achterkant van een brede 993. dat dat wel mijn ideale 911 zou zijn. toen heeft hij deze geshopt. En ik ging ervan uit dat Gizmo deze foto bedoelde. vandaar nog een keertje geplaatst. :salut:

02 nov 2014 19:16
Profiel
993 4S
Zo, gevonden:

Dan de 964. Nieuwe ontwikkelingen, nieuwe kinderziektes.
Technisch gezien een hele mooie motor met een mooi kettingspan systeem zoals de 959 dat ongeveer al had omstreeks 1985.
Wel kom je af en toe een defecte spanner tegen, maar datgeeft bij tijdige constatering geen problemen, wel rammelende kettingen.
Natuurlijk weten we allemaal dat de eerste 964's een ander type twee massa vliegwiel had die wel eens voor problemen zorgde. Tegenwoordig kom je bij uitzondering nog wel eens een defect vliegwiel tegen, maar dat is te verwaarlozen.
De eerste serie 964 motoren hadden een cilinderkop afdichting zoals bewezen was goed te zijn in de 3.3 Turbo en de 3.2.
Echter gaf dit systeem bij de 964 wel eens problemen waardoor Porsche vanaf 1992 weer de cilinderkopafdichting gebruikte zoals toegepast in de eerste 2.2 tot en met SC motoren.
Overigens maakt het nu niet meer uit welke motor je hebt. Het is, nu ze allemaal oud zijn, gebleken dat ze allemaal kunnen lekken.

Pas toen de 993 motor op de markt kwam verden veel verbeteringen doorgevoerd waardoor het een nagenoeg perfecte motor werd.

De krukas werd verbeterd, zwaarder uitgevoerd en de drijfstangen nieuw ontwikkeld waardoor er minder massakrachten in de motor zijn.
Lichtere zuigers, mooiere cilinderkoppen met lichtere kleppen doordat de klepsteeldiameter met een millimeter is afgenomen.
Allemaal leuke wetenswaardigheden, en een goede basis voor vermogenswinst door hogere toerentallen
.
En dan die bevestiging van de tuimelaarassen. Eindelijk weg met dat moeilijke systeem wat alleen maar kan loslopen of lekken. Of meestal verkeerd gemonteerd wordt door hobbysleutelaars.
En natuurlijk geeft de hydraulische klepspelingafstelling veel voordelen, vooral voor het onderhoud van de motoren. En da's weer fijn voor de eigenaar.
De klepdeksels van de 993 zijn van kunstof en gaan dus niet kapot zoals bij de 964. Daar laat de kwaliteit van de coating nog al te wensen over waardoor er wel eens een nokkenas kapot draait.
De 993 heeft niet meer al het plaatwerk uit het slechte materiaal zoals bij de 964 en oudere 911 motoren. Het 993 plaatwerk is van aluminum en roest dus niet na een paar jaar al door zoals we gewend waren in de begin jaren 90.
Ook heeft de 993 weer een dooracht uitlaatsysteem, verbeterde kachel en evenlange uitlaatspruitstuk pijpen. De 964 had eignlijk nog het systeem uit 1974.
Oja, bij de 993 heb ik ook nog nooit afgebroken cilinderdraadeinden gezien.
Daarnaast heeft de 993 door o.a. af fabriek met volsynthetische olie te rijden en door gebruik van de beste materialen ook nog eens de langste levensduur. En dat met het hoogste specifieke vermogen bij een in verhouding laag brandstof verbruik.
De 993 motor is ook de fijnste motor om mee te rijden.Je merkt dat ze veel verder waren met de elektronica in 1994 ten opzichte bij de 964 in 1989.
Het hinderlijke terugvallen van het toerental bij wegrijden dat bij veel 964's nog al eens voorkomt, ook door traagheid van de luchthoeveelheids meter en niet snel genoeg reageren van de stationair toerental regelingsklep komt bij de 993 niet meer voor.
En luister eens hoe mooi een 993 stationair loopt ten opzichte van de oudere 911 motoren. Veel ronder, veel gelijkmatiger met een constant toerental dat niet zoals bij een 964 nog al eens schommelt.
En geef je bij een 993 gas tot bijvoorbeeld 3000 toeren lijkt het wel alsof er ( onnodig bij een boxermotor )balansassen in zitten, zo mooi trillingsvrij :D

Zo, ik hoop genoeg onderbouwd te hebben waarom de 993 motor het beste is. Ik zal hier en daar nog wel wat argumenten vergeten zijn, maar dat moet je me maar niet kwalijk nemen.

Erwin. :lol:

En nou gullie weer :mrgreen:

02 nov 2014 23:08
Profiel
PorscheForum Junkie
2e prijs Jubileumrit 2013
Waarom schreeuw je zo? :roll:

02 nov 2014 23:46
Profiel
993 4S
Omdat ik mn gelijk wil halen 8)

Laatst bijgewerkt door Cazzo Super Veloce op 03 nov 2014 11:01, in totaal 1 keer bewerkt.

03 nov 2014 0:19
Profiel
PorscheForum Junkie
993 4s 96 993 C2T 95 FIAT 500 69
Cazzo Super Veloce schreef:
Zo, gevonden:

Dan de 964. Nieuwe ontwikkelingen, nieuwe kinderziektes.
Technisch gezien een hele mooie motor met een mooi kettingspan systeem zoals de 959 dat ongeveer al had omstreeks 1985.
Wel kom je af en toe een defecte spanner tegen, maar datgeeft bij tijdige constatering geen problemen, wel rammelende kettingen.
Natuurlijk weten we allemaal dat de eerste 964's een ander type twee massa vliegwiel had die wel eens voor problemen zorgde. Tegenwoordig kom je bij uitzondering nog wel eens een defect vliegwiel tegen, maar dat is te verwaarlozen.
De eerste serie 964 motoren hadden een cilinderkop afdichting zoals bewezen was goed te zijn in de 3.3 Turbo en de 3.2.
Echter gaf dit systeem bij de 964 wel eens problemen waardoor Porsche vanaf 1992 weer de cilinderkopafdichting gebruikte zoals toegepast in de eerste 2.2 tot en met SC motoren.
Overigens maakt het nu niet meer uit welke motor je hebt. Het is, nu ze allemaal oud zijn, gebleken dat ze allemaal kunnen lekken.

Pas toen de 993 motor op de markt kwam verden veel verbeteringen doorgevoerd waardoor het een nagenoeg perfecte motor werd.

De krukas werd verbeterd, zwaarder uitgevoerd en de drijfstangen nieuw ontwikkeld waardoor er minder massakrachten in de motor zijn.
Lichtere zuigers, mooiere cilinderkoppen met lichtere kleppen doordat de klepsteeldiameter met een millimeter is afgenomen.
Allemaal leuke wetenswaardigheden, en een goede basis voor vermogenswinst door hogere toerentallen
.
En dan die bevestiging van de tuimelaarassen. Eindelijk weg met dat moeilijke systeem wat alleen maar kan loslopen of lekken. Of meestal verkeerd gemonteerd wordt door hobbysleutelaars.
En natuurlijk geeft de hydraulische klepspelingafstelling veel voordelen, vooral voor het onderhoud van de motoren. En da's weer fijn voor de eigenaar.
De klepdeksels van de 993 zijn van kunstof en gaan dus niet kapot zoals bij de 964. Daar laat de kwaliteit van de coating nog al te wensen over waardoor er wel eens een nokkenas kapot draait.
De 993 heeft niet meer al het plaatwerk uit het slechte materiaal zoals bij de 964 en oudere 911 motoren. Het 993 plaatwerk is van aluminum en roest dus niet na een paar jaar al door zoals we gewend waren in de begin jaren 90.
Ook heeft de 993 weer een dooracht uitlaatsysteem, verbeterde kachel en evenlange uitlaatspruitstuk pijpen. De 964 had eignlijk nog het systeem uit 1974.
Oja, bij de 993 heb ik ook nog nooit afgebroken cilinderdraadeinden gezien.
Daarnaast heeft de 993 door o.a. af fabriek met volsynthetische olie te rijden en door gebruik van de beste materialen ook nog eens de langste levensduur. En dat met het hoogste specifieke vermogen bij een in verhouding laag brandstof verbruik.
De 993 motor is ook de fijnste motor om mee te rijden.Je merkt dat ze veel verder waren met de elektronica in 1994 ten opzichte bij de 964 in 1989.
Het hinderlijke terugvallen van het toerental bij wegrijden dat bij veel 964's nog al eens voorkomt, ook door traagheid van de luchthoeveelheids meter en niet snel genoeg reageren van de stationair toerental regelingsklep komt bij de 993 niet meer voor.
En luister eens hoe mooi een 993 stationair loopt ten opzichte van de oudere 911 motoren. Veel ronder, veel gelijkmatiger met een constant toerental dat niet zoals bij een 964 nog al eens schommelt.
En geef je bij een 993 gas tot bijvoorbeeld 3000 toeren lijkt het wel alsof er ( onnodig bij een boxermotor )balansassen in zitten, zo mooi trillingsvrij :D

Zo, ik hoop genoeg onderbouwd te hebben waarom de 993 motor het beste is. Ik zal hier en daar nog wel wat argumenten vergeten zijn, maar dat moet je me maar niet kwalijk nemen.

Erwin. :lol:

En nou gullie weer :mrgreen:

:cheers:

03 nov 2014 11:00
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 186 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende