Auteur |
Bericht |
Tom
|
Re: 981 de 718 generatie
Welke rijtesten? Volgens mij hebben er alleen wat autojournalisten in de bijrijdersstoel gezeten voor een ritje. Chris Harris heeft aangegeven dat hij van het trio Ferrari/BMW M/Porsche de overstap naar turbo's bij Porsche nog het minst succesvol vond. En hij is toch echt een Porsche-fan. Ik heb er wel vertrouwen in dat Porsche een mooie 4 cilinder kan maken, maar ben benieuwd naar de eerste reviews. Ze moeten de hoge verwachtingen nog wel waarmaken. Verder erg mooie auto. Achterlichten vind ik een twijfelgeval, of ze mooi staan lijkt afhankelijk te zijn van de exterieurkleur. Lijn/spoiler bij de 981 vond ik denk ik wat fraaier. Optisch komt de 718 weer wat breder over op de foto's.
_________________________________________ Porsche Boxster S (987) 3.4
|
27 jan 2016 21:03 |
|
|
geertsabine
|
Re: 981 de 718 generatie
|
27 jan 2016 21:11 |
|
|
Tom
|
Re: 981 de 718 generatie
Thanks, maar dat oordeel is gevormd vanaf de passagiersstoel. Ik weet niet hoeveel waarde je daaraan moet hechten... Ik heb er wel vertrouwen in hoor! Porsche heeft de kennis in huis en zal z'n naam niet te grabbel gooien, maar de lat ligt met zo'n geweldige 6 cilinder wel erg hoog.
_________________________________________ Porsche Boxster S (987) 3.4
|
27 jan 2016 21:24 |
|
|
geertsabine
|
Re: 981 de 718 generatie
Heb je een punt inderdaad Tom. Maar als het al goed is op de passagiersstoel...
|
27 jan 2016 21:25 |
|
|
Tom
|
Re: 981 de 718 generatie
Klopt, en het geluid is goed.. scoren ze al heel wat punten mee
_________________________________________ Porsche Boxster S (987) 3.4
|
27 jan 2016 21:27 |
|
|
Porcay
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)Gem. Overbetuwe
|
Re: 981 de 718 generatie
De ware test is zelf rijden. Journalisten willen de gelegenheid om de volgende ook te rijden en zijn dus altijd juichend, met Chris als positieve uitzondering (maar hij heeft ook als weer nuancerende geluiden af gegeven.....).
Kennis van me, serie-Porsche koper, leverde na 10 minuten de 991.2 in. De verbiijsterde verkoper, klaar staand met zijn orderboek aangezien dat het normale standje was bij deze klant, achter latend onder de woorden: 'geen geluid, geen beleving, geen interesse'. Natuurlijk een persoonlijke beleving (en waarschijnlijk gaat ie 'm toch wel weer een keertje kopen....), maar toch........
_________________________________________ TwasunCayman,bleefunPorsche! Yes we Countryman now!
|
27 jan 2016 23:18 |
|
|
Subdriver
Curaçao
|
Re: 981 de 718 generatie
Dat zelfde gevoel had ik al bij de 991(.1)! Geen (echt)geluid, geen beleving (vooral in het stuur) en dus ook geen interesse. Ik heb er even over gedacht om toen weer een nieuwe te kopen maar na een dagje rijden terug gebracht in Amsterdam. Ik vind trouwens Chris Harris ook niet altijd even eerlijk maar zoals je al zegt, ze willen wel uitgenodigd blijven worden om de nieuwste modellen te rijden dus ze moeten wel.
|
28 jan 2016 0:23 |
|
|
AlexPorsche
996 C2 MK1, DD Pajero 3.2 DiD SWB + Mini R59 ex Jag E-Type OTS 1963, ex Jag MK2 1961. Lieshout
|
Re: 981 de 718 generatie
Is de naam Boxster niet gewoon passé en zal de update gewoon 718 heten? Dus sportwagens met 3 cijfers en ander spul met namen als KJN, PAN en MAC?
_________________________________________ Do I look like I give a damn?
|
28 jan 2016 2:23 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Re: 981 de 718 generatie
Begin jaren tachtig had je de Ford Taunus met een 1.6l 4-cilinder van 88 pk en een 2.0l 6-cilinder van 90 pk. Ik meen dat de 4-cilinder sneller was, maar de 6-cilinder reeds als een koning. BMW verving in de eerste 3-serie de 4-cilinder uit de 320 door een 6-cilinder. 4-cilinder was sneller, maar dat geluid van die 6-cilinder... Klonk alsof hij sneller was dan de 4-cilinder, en rijden, rijden.... Nix mis met 4-cilinders, maar ik had graag gezien dat er toch nog een 6-cilinder in de 718 leverbaar was geweest.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
28 jan 2016 8:00 |
|
|
Porcay
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)Gem. Overbetuwe
|
Re: 981 de 718 generatie
Quote van een liefhebber die mij het volgende stuurde: 'Hier nog wat nadere info mbt de nieuwe 718 en de gedachten hierover bij echte pistonheads: http://www.pistonheads.com/regulars/blo ... blog/33678 ' En ter vergelijking, wel van een heel ander merk: https://youtu.be/gCqVy0_jKEQWelke is het voor jou?
_________________________________________ TwasunCayman,bleefunPorsche! Yes we Countryman now!
|
30 jan 2016 18:51 |
|
|
Brulaap
Zelfstandig ondernemerregio Utrecht
|
Re: 981 de 718 generatie
Helaas kan ik dit beamen . Ik heb nu een 981S en onlangs gereden met de nieuwe 991.2 met sportchrono en sportuitlaat. Wat een verschil: heel veel minder geluid (zelfs een groot verschil met een 991.1), stuurt minder strak dan de 981, kwispelt af en toe met de staart (kan leuk zijn) en veel minder beleving. Kortom: een jongensdroom aan duigen . Nu ben ik eindelijk zo ver om een nieuwe 911 te kopen (mede doordat ik een mooie inruilprijs voor mijn 981S krijgen) en zou ik er qua beleving een flinke stap terug moeten doen (werd ook bevestigd door de verkoopadviseur). Ik ben er (nu) nog niet klaar voor (maar voorlopig wel klaar mee). Dat de 991.2 meer vermogen, een vlakkere en hoger koppel, een snellere sprintsnelheid en een hogere topsnelheid heeft: prima, maar zo'n auto koop je toch ook voor het geluid en de beleving?
_________________________________________ Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).
|
31 jan 2016 11:07 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Re: 981 de 718 generatie
En dan gooien ze het geluid ook nog eens versterkt naar binnen bij een 991 Wat natuurlijk echt een wezenlijk verschil maakt is dat je bij de 981/987 de moter echt direct achter je heb zitten en dat maakt het wel heel lekker. Ik vind wel dat als je achter een 997 rijdt dat geluid veel mooier en voller is dan bij een 987, zeker met dat mooie uitlaatknopje in de 997. Ik wou dat ik dat geluid uit mijn Cayman zou kunnen laten komen... Heb eigenlijk nog nooit achter een 991 gereden en weet dus niet of dat geluid net zo goed/nog beter is dan bij de 997
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
31 jan 2016 11:22 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Re: 981 de 718 generatie
Zien er gelikt uit....net iets mooier weer Net als uiterlijk is geluid ook iets persoonlijks....voor mij gaat niets boven een luchtgekoelde met SSI's....
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
31 jan 2016 11:29 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Re: 981 de 718 generatie
Ja daar heb je het al.... Luchtgekoeld. Dat geluid is niet te evenaren en blijft by far het allermooiste. Blijkt maar weer dat niet alles beter wordt met de vooruitgang. Laat ik hopen dat CSV niet leest dat ik dit schrijf
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
31 jan 2016 11:37 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Re: 981 de 718 generatie
Ach, en er komt een tijd dat je een volledig elektrische 911 hebt met PAI...Porsche Audio Injection...en dat allemaal voor de beleving.....
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
31 jan 2016 11:46 |
|
|
Rescue911
|
Re: 981 de 718 generatie
Ik had in 2006, gezien de prijsontwikkelingen, mijn supermooie, door Theo Jansen geleverde, altijd binnenslapende, 964 met slechts 114.000km nooit weg moeten doen (voor slechts 18.000,- euro)
Ga ik met het weg doen van mijn perfecte 981-6 weer spijt krijgen....?
Waarschijnlijk wel.. Maar ik rij toch liever daily Porsche met mijn twee mooie kids achterin, dan dat die boxster maar stof staat te vangen in de garage.
|
31 jan 2016 13:01 |
|
|
Bertjan
2008 987 Cayman SVeluwe
|
Re: 981 de 718 generatie
Dit stuk zet me ook wel weer aan het denken. In het kader van auto's specifiek maar ook de samenleving als geheel. Ik kan er nog steeds niet helemaal de vinger opleggen, maar het voelt soms alsof alles oppervlakkiger, digitaler, kunstmatiger wordt. Maar tegelijk ook gemakkelijker, eenvoudiger en veelzijdiger. Bij mij roept dat het gevoel op dat karakter langzaam verdwijnt. Maar daarbij realiseerde ik me ook dat wat de voor één karakter is, voor de ander gewoon plat een nadeel. En in the end gaat het toch vaak om de meerderheid en ik ben bang dat de meerderheid iets een nadeel vind wat door een minderheid als karakter wordt bestempeld. Zaken die ik als vooruitgang ervaar (goede kant en klaar gerechten, digitale muziek) zijn voor de hobby kok of platen-liefhebber een gruwel. Daarmee zal iedere (commerciële) organisatie zich hier wel aan moeten aanpassen om maar die verdomde eeuwige groei te blijven realiseren. En er zijn genoeg voorbeelden die door puristen als karaktermoord worden gezien, maar commercieel een groot succes zijn in het kader van vooruitgang. In de autowereld denk ik dan aan bijvoorbeeld de Mini die een Maxi werd, BMW's in het algemeen met de nadruk op comfort of zelfs voorwiel aangedreven BMW's zoals de 2 Active Tourer, downsizing/hybrides in het algemeen, opkomst van PDK/automaten, automatische rij-functies en zelfrijden an sich. En bij Porsche de Panamera, SUV's en diesel. En daarvoor uiteraard watergekoeld... Ik probeer steeds meer gewoon zoveel mogelijk te genieten van wat ik zelf heb, zelf belangrijk vind, in plaats van me druk te maken over de "vooruitgang". Op andere gebieden worden er namelijk nadelen voor mij weggenomen. Ik ben alleen wel wat bezorgd of het over een tiental jaren nog steeds mogelijk zal zijn om te genieten van waar ik nu van kan genieten. Moet in dat kader altijd nog weer terug denken aan dat melancholische Top Gear filmpje van Jeremy met de fantastische AM V12 Vantage. Dus des te meer reden om er nu maximaal van te genieten en niet zomaar afscheid te nemen van wat je lief is...
_________________________________________ Happiness isn't around the corner - IT IS THE CORNER
|
31 jan 2016 13:23 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Re: 981 de 718 generatie
Het moet allemaal veiliger en idd meer voor de grote meute. Daardoor valt er een stuk beleving weg. Waar je vroeger een goede chauffeur moest zijn om een sportauto op de weg te houden kan tegenwoordig elke randdebiel met zo'n zonder problemen wegrijden en 'm in toom houden. Veiliger? Ja. Auto's met een eigen wil/karakter? Steeds minder
Daarom wat mij betreft een oudje kopen, das tenminste nog fun!
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
31 jan 2016 15:13 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: 981 de 718 generatie
Precies, laat die randdebielen maar zo'n watergekoelde Cayman kopen, daarmee kan een blind paard nog geen schade aanrichten......Oh wacht..
|
31 jan 2016 16:00 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Re: 981 de 718 generatie
+1
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
31 jan 2016 16:10 |
|
|
Porcay
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)Gem. Overbetuwe
|
Re: 981 de 718 generatie
Make that +2 Nog reacties op de twee AMG generaties......?
_________________________________________ TwasunCayman,bleefunPorsche! Yes we Countryman now!
|
31 jan 2016 19:19 |
|
|
Octaaf
|
Re: 981 de 718 generatie
Vandaag naar de introductie van de 718 bij PCA geweest. Er stond binnen één 718 waarin via het audiosysteem een geluidsbeleving werd gedaan. Je kreeg daarbij een masker voor je ogen. Het masker met 718 Boxster logo mocht je overigens houden. Leuk idee die geluidsbeleving! Buiten stonden drie 718's van de importeur waarin met een instructeur een route gereden mocht worden. Sympatieke mannen trouwens die normaal bijv ook de porsche rijvaardigheidstrainingen doen. Ze schrikken niet als je iets harder dan 130 rijdt (zeg er niet bij wat daar de maximum snelheid was ) Anyway. Eerst de niet S dicht gereden en dat was prettig zeg maar. Daarna open de S gereden en dat was toch wel erg vermakelijk. Zelfs zonder de nog niet gelijk leverbare PSE uitlaat was het lots of fun! Fantastisch geluid uit de soms nog naploffende uitlaat. Performance en beleving prima in orde!
|
30 apr 2016 21:28 |
|
|
porschenot
ex 993 ex 996
|
Re: 981 de 718 generatie
ook bij PCA geweest voor een rit met de 718 ziet er prima afgewerkt uit (vond er bij deze iets te veel alu accenten aanwezig) voor de rest perfect afgewerkt rijdt prima,snelheid ruim voldoende ,maar ........ miste dat wat ik bij een 6 cilinder veel meer heb, de beleving van porsche,leek nu op een snelle vw/audi enz
|
01 mei 2016 9:38 |
|
|
Bob C4
964 C4 1991
Fiesta 2015Drechtsteden
|
Re: 981 de 718 generatie
Mooie vlog van Werner Budding (Autovisie) https://www.youtube.com/watch?v=wvi6o1hgZz8Wat een heerlijke weg om te rijden (vaak genoeg gedaan) en een deel van Europa waar ik oprecht verliefd op ben. Veel mensen gaan op wintersport, maar wat zijn de Alpen fantastisch in de zomer !
_________________________________________ Win on sunday, sell on monday.
|
02 mei 2016 23:12 |
|
|
boxster550spyder
996 Carrera, Boxster S 550 Spyder en Cayman S Sport (ex Boxster 2.5 en ex 924).
|
Re: 981 de 718 generatie
Kreeg deze week een uitnodiging van het Porsche Centrum Gelderland om kennis te komen maken met de nieuwe 718 Boxster. Het was vandaag schitterend weer en dacht ok waarom niet? Nou zo gezegd zo gedaan, vanmiddag dus naar Heteren. Binnen een half uur stond een gloednieuwe 718 Boxster S voor me klaar om samen met een "rij coach" de uitgestippelde proefrit te maken. Het half uur wachten was geen probleem, met een kopje koffie en een rondje door de showroom waren die 30 minuten zo voorbij.
Voor de kennismaking stonden twee Boxsters klaar, een standaard en een S. Ik heb de S gereden die alle opties aan boord had. Met name de vier-cylinder i.c.m. de turbo en PDK hadden me wel nieuwsgierig gemaakt. Nou, ik moet toegeven dat viel niet tegen. Het is ff wennen zonder koppelingspedaal en schakelpook. Maar dan ook maar heel ff. De auto beweegt heel comfortabel en heeft meer dan voldoende pit. Dat het "slechts" vier cylinders zijn merk je vrijwel niet en dat er een turbo op zit al helemaal niet. In de "Sport+ stand" schiet de Boxster behoorlijk vooruit en rijdt gemakkelijk door tot aan het rode gebied op de toerenteller. Comfortabel "lui" rijden gaat prima, en pittig sportief ook zonder problemen. Eenmaal terug in m'n vertrouwde zes-cylinder Cayman merkte ik toch wel meer souplesse... maar misschien komt het omdat ik m'n eigen auto beter ken?
De route had men mooi uitgezet, stukje snelweg, provinciale weg, een prachtig bochtig dijkje en een kort stukje bebouwde kom. Prima route van ruim een half uur. (Jammer van die verkeersdrempels op de route).
Na de rit nog ff nagepraat met enkele liefhebbers en medewerkers en uiteraard het Classic Center ff aangedaan. Ondanks dat de 718 Boxster S mij niet het gevoel gaf "die moet ik hebben" toch een zeer aangename zaterdag middag gehad.
_________________________________________ 996 Carrera 1998, Boxster S 550 Spyder 2004 en Cayman S Sport 2008.
|
07 mei 2016 20:27 |
|
|