Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 30 sep 2025 13:59

Antwoord op onderwerp  [ 332 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14
Formule 1, Seizoen 2025 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2025
Franz Hermann heeft een superlicentie. Die zou toch gewoon moeten tellen voor de “lagere” klasses op 4 wielen, dus niet MotoGP of zo?
Ik heb al 30+ jaar een A1 motorrijbewijs, dus alle cylinderinhouden, alle vermogens. Precies of ik zou terug een examen moeten doen om met een brommertje rond te rijden (bij wijze van spreken).
Nu heeft Franz gewoon wat rondjes op zijn gemak rondgetuft en iedereen stiekem zitten uitlachen en genoten van het mooie herfst uitzicht vanop de Ring.

29 sep 2025 14:06
Profiel
PorscheForum Rakker
997.1 Carrera
MRDH
Het permit systeem op de Nordschleife is dacht ik ingevoerd nadat er een dodelijk ongeluk is geweest met een simracer achter het stuur. Ik begrijp dat het een beetje vreemd wordt gevonden dat een viervoudig wereldkampioen F1 ook door deze molen moet, maar multiclass racing op de Nordschleife is andere koek dan F1. Ik vind het dan ook goed dat een duidelijk statement gemaakt wordt door hier geen uitzondering te maken. Want als je een keer begint met uitzonderingen, waar trek je dan de grens?

29 sep 2025 15:46
Profiel
PorscheForum Junkie
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Je moet zo'n licentie ook niet zien als een rijbewijs, maar als een soort van type goedkeuring. Een piloot op een 747 moet ook verplicht eerst vlieguren maken om een type rating voor een airbus te krijgen, maar hij hoeft niet opnieuw zijn vliegbrevet te halen.

29 sep 2025 16:31
Profiel
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Deutsche gründlichkeit, verder nix mis mee.
Max vond het ook verder geen enkel probleem om daarin mee te gaan.
Dat siert hem.
Ik moet zeggen, ik heb zaterdag diverse live streams gezien.
En het leek wel of Schumacher teruggekeerd was, zo populair is hij nu zelfs in Duitsland.
Moeten we toch weer trots op zijn mannen....
Op naar Singapore..... :drive:

29 sep 2025 21:10
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera 4S Cabrio (06/14) Targa 911 SC (01/81) RSR “achtige” (10/74) Ex Boxster 718 S (09/17)
Omgeving Hilversum
Toby schreef:
Het permit systeem op de Nordschleife is dacht ik ingevoerd nadat er een dodelijk ongeluk is geweest met een simracer achter het stuur. Ik begrijp dat het een beetje vreemd wordt gevonden dat een viervoudig wereldkampioen F1 ook door deze molen moet, maar multiclass racing op de Nordschleife is andere koek dan F1. Ik vind het dan ook goed dat een duidelijk statement gemaakt wordt door hier geen uitzondering te maken. Want als je een keer begint met uitzonderingen, waar trek je dan de grens?

Ik begreep dat het exact andersom was. Max had rustig de toestemming kunnen aanvragen en deze gezien zijn profiel ook gekregen. Hij wilde zich alleen aan de gewone regels houden en geen uitzondering krijgen en heeft dus gewoon het normale programma gevolgd met klasje, rijden en 14 rondes lagere klasse. Gewoon top. En dat vinden die Duitsers die van de regeltjes zonder uitzonderingen zijn helemaal gaaf.

30 sep 2025 11:26
Profiel
Sint-Niklaas (B)
Arnoud69 schreef:
Ik begreep dat het exact andersom was. Max had rustig de toestemming kunnen aanvragen en deze gezien zijn profiel ook gekregen. Hij wilde zich alleen aan de gewone regels houden en geen uitzondering krijgen en heeft dus gewoon het normale programma gevolgd met klasje, rijden en 14 rondes lagere klasse. En dat vinden die Duitsers die van de regeltjes zonder uitzonderingen zijn helemaal gaaf.

Wanneer regeltjes er louter zijn voor de regeltjes haak ik af.
Moesten ze zeggen, een Ferrari fabriekscoureur zet een referentietijd neer met die auto en Franz Hermann mag daar maximaal x % onder zitten (wat niet zal gebeuren, maar goed), dan krijgt hij dat brevet. En wordt die Ferrari tester de rest van zijn dagen uitgelachen.

14 rondjes gewoon meetuffen zonder inzet, wat een vernedering; sorry voor het woord maar ik vind dat een sh!tshow buiten categorie.

30 sep 2025 12:49
Profiel
Cayman S
Voor zover ik heb gelezen en gehoord, gaat het er ook om dat met als snelle GT3 rijder begrijpt hoe de langzamere rijders worden ingehaald door de snellere rijders. Dat men beseft dat de langzamere rijders niet alles in de gaten kunnen houden.

Verder vindt ik het een non-discussie. Max kan zich erin vinden en hier gaat men erover in conclaaf dat het onzin is.

René

30 sep 2025 13:18
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 332 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14