Auteur |
Bericht |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: VARA Kassa - Dure premium benzine niet zuiniger of schon
Oo, ik dacht dat je voor diesel juist veel compressie nodig had...
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
25 nov 2010 18:42 |
|
|
JOJO
987 Boxster S 3.4Gelderland
|
Hallo,
Ik heb deze discusie gevolgd. Enige tijd geleden was ik in de USA en kon daar vrijwel geen tankstation vinden met een bezine van meer dan 91RON. Meestal was het hoogste 89RON. Daar rijden ook de nodige Porsche's rond. Zijn die aangepast? en worden de ingevoerde wagens dan in Europe weer gewijzigd? Mogelijk doen wij hier NL wat moeilijk of vergis ik mij.
|
26 nov 2010 21:13 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Toch nog even on-topic;
De test die de VARA en ADAC uitvoerden betrof een vergelijking tussen 3 RON 95 benzines, te weten, BP Ultimate, Total Excellium, en Shell Fuel-save. Deze opgepimpte RON 95-sapjes zijn door de benzinebonzen bedacht toen de meeste RON98 benzines van de markt verdwenen.
Dat er in den lande soms nog een verdwaald RON 98 stickertje op een pomp zit heeft meer te maken met luiheid van de tankhouders dan met een voorbedachte marketing-strategie.
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
26 nov 2010 21:47 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
BP Ultimate is er toch als 95 en als 98 Ron.....?
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
26 nov 2010 21:50 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Amerikaanse P's zijn op lager octaan afgesteld. Door daarin hoger octaan te gooien win je bijna niks. Een EU Porsche die voor 98 gemaakt is zal vermogen verliezen als je lager octaan tankt.
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
26 nov 2010 21:56 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
In Nederland alleen als 98 en diesel. Update: Klopt, je hebt gelijk. Ook als 95 zie ik nu op de site. Ze zijn er trouwens niet echt heel duidelijk over op de site. Ze maken namelijk een verschil tussen zakelijk en consument.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
26 nov 2010 22:12 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
Toch niet dus. Ultimate is in Nederland voor de consument alleen verkrijgbaar als 98 en diesel. Wel vreemd omdat op de site vermeld staat dat BP Zakelijk weer wel melding maakt van Ultimate 95.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
26 nov 2010 22:49 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
BP ultimate is dus verkrijgbaar in RON 95 en diesel.
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
27 nov 2010 19:27 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Ik tank altijd BP 98
_________________________________________ oud is beter
|
27 nov 2010 19:32 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
Vandaag speciaal uit nieuwsgierigheid wezen tanken bij de BP en daar hadden ze BP 95 en Ultimate 98. Geen Ultimate 95 dus. Opmerkelijk.
|
27 nov 2010 19:38 |
|
|
Johndc
996mk2 cabrio en 944 Cup racerApeldoorn Oost
|
interessante discussie.
Wanneer ik met mijn ex Saab 900 turbo cabrio (was getuned) 95 tankte, kwam de turbodrukmeter niet in het rode gebied. Met 98 (of nog beter 100 oktaan, tankte ik in de BRD) ging de turbodrukmeter riant het rode gebied in (totdat de beveiliging aansprak en het weer netjes werd teruggeregeld tot aan de grens geel/rood). Er was met 98 en 100 duidelijk meer trekkracht merkbaar. Ook het verbruik was een % of 10 beter (hogere energiedichtheid).
Met mijn huidige 9000 Aero (ook een hogedrukturbo) een soortgelijk verhaal, al merk ik daar niet veel verschil in verbruik.
Met de 911 tank ik altijd 98, maar die is turboloos...... Iemand soortgelijke ervaringen met een geblazen Porsche?
_________________________________________ 996 mkII cabrio tiptronic, 944 Cup racer und noch etwas
|
14 dec 2010 23:36 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
Moderne turbo-motoren zoals de TSI van VW hebben qua vermogenswinst baat bij een brandstof met een hoger octaan. Dat hebben ze bij JD al diverse malen aangetoond.
|
15 dec 2010 2:28 |
|
|
Johndc
996mk2 cabrio en 944 Cup racerApeldoorn Oost
|
Dat doet me goed. Mijn cabrio was van 1991 en de 9000 van 1995 dus heel modern
_________________________________________ 996 mkII cabrio tiptronic, 944 Cup racer und noch etwas
|
15 dec 2010 10:12 |
|
|