Wel leuk dat er nu andere rijders vooraan te vinden zijn.
vind je het is nl niet per definitie zo op dit moment dat het de beste coureur is die voorop rijdt en ook niet het team dat technisch het beste uit een auto kunnen halen. Dat doet de sport toch echt geen eer aan? zou hetzelfde zijn wanneer de klapschaats verboden wordt en men op dubbele botte ijzertjes moet gaan rijden, men in trainingspak moet rijden ipv een schaatspak en dat er dan wordt gezegd: "toch leuk dat nu eens niet Sven Kramer wint maar dat een Zimbabwaan olympisch kampioen is geworden'
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
16 maart 2014 21:23
Brulaap
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Re: Formule 1, seizoen 2014
mod by horn: je hoeft niet steeds alles te quoten. maakt een topic onnodig lang en onoverzichtelijk. als je reageert op de laatste post, begrijpen we wel wat je bedoelt...
Zo bedoel ik het niet en staat het er ook niet: Ik vind het leuk dat er nu andere in de top reden. Magnussen: 1e GP-F1 en gelijk 3e (en nu 2e). Ricciardo: 1e podium in de GP-F1 (later gediskwalificeerd, maar toch). Dat dat voor een heel groot deel met veranderde regels/techniek te maken heeft is laat zien dat de kwaliteit van de auto toch nog belangrijk blijft en sommige topteams zich daar nog aan moeten aanpassen. We zullen verder zien hoe zij zich in de loop van het seizoen ontwikkelen.
_________________________________________ Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).
16 maart 2014 21:54
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Re: Formule 1, seizoen 2014
MickRS schreef:
Als ie teveel brandstof gebruikt heeft, voldoet hij niet aan de eisen, en dus diskwalificatie. Lijkt mij logisch. Heb begrepen dat het team al tijdens de race gewaarschuwd is en niets gedaan heeft. Als de anderen ook meer brandstof hadden mogen gebruiken kun je je afvragen of Ricciardo ook op die plaats geeindigd was...
Dat mag de FIA mij dan wel eens uitleggen. FIA's Jo Bauer's argumentatie is: "Ricciardo’s RB10 had “exceeded consistently the maximum allowed fuel flow of 100kg/h”.
“As this is not in compliance with Article 5.1.4 of the 2014 Formula One Technical Regulations, I am referring this matter to the stewards for their consideration.”
De andere regel is dat er maar 100kg brandstof aan boord mag zijn. Hoe kan ie, met continue rondentijden en een race die veel langer dan 1 uur duurt, "Voordurend" de norm overschrijden.
Ik ben geen F1 expert, maar dat kan dus gewoon niet. Er zijn ook maar 4 or 5 safety car ronden geweest, dus mij mogen ze dit wel eens wat beter uitleggen.
"According to the stewards’ report, Red Bull used a different fuel sensor on Saturday after they found the one used on Friday had produced unreliable readings. However, when the sensor used on Saturday failed to provide results that were satisfactory to them or the FIA, they were instructed to change back to the original sensor within parc ferme on Saturday night.
Considering this sensor unreliable, Red Bull chose to rely on their own internal fuel flow model, something that the stewards say is in violation of the procedure outlined in the technical regulations.
Furthermore, Red Bull were warned by the FIA’s technical representative during the race that the fuel flow on Ricciardo’s car was too high. The team were given the opportunity to correct this, but according to the stewards’ report, they chose not to make any changes.
Announcing their intention to appeal the stewards’ decision, Red Bull said: “Inconsistencies with the FIA fuel flow meter have been prevalent all weekend up and down the pit lane. The Team and Renault are confident the fuel supplied to the engine is in full compliance with the regulations.”
Dus ik blijf bij mijn mening. Hoe kan je met 58 rondjes van 1:31 gemiddeld voortdurend over die norm van 100kg per uur zitten?
Edit: Tenzij dit real-time gemeten en uitgelezen wordt. Bij acceleratie zou dit uiteraard meer zijn aangezien je niet het volledige rondje continue met je brandstof verbruik omgaat. Iemand die weet hoe zit gemeten wordt?
Laatst bijgewerkt door patrick911 op 17 maart 2014 2:05, in totaal 1 keer bewerkt.
17 maart 2014 0:39
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Re: Formule 1, seizoen 2014
According to FIA:
"C) The Stewards were satisfied by the explanation of the technical representative that by making an adjustment as instructed, the team could have run within the allowable fuel flow.
D) That regardless of the team’s assertion that the sensor was fault, it is not within their discretion to run a different fuel flow measurement method without the permission of the FIA."
Dus, het is dus niet omdat er teveel brandstof verbruikt is (want dat kunnen ze niet bewijzen aangezien de sensor al eerder inconsistente data gaf), het is omdat Red Bull niet netjes de FIA regeltjes gevolgd heeft...
Wat een ongelofelijke onzin.
17 maart 2014 1:56
Patrick
Re: Formule 1, seizoen 2014
En door dit soort zaken ben ik al een tijdje afgehaakt.
17 maart 2014 8:21
MickRS
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Re: Formule 1, seizoen 2014
F1 is een soap. Daar horen dit soort zaken juist bij. Net zoals prive vetes tussen coureurs die op het circuit uitgevochten worden, gedoe met banden, grenzen opzoeken van de regels, het sexleven van James Hunt, etc. F1 zou anders maar saai zijn...
_________________________________________ rouge et noir
17 maart 2014 10:25
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4Cabrio
PF #18
Re: Formule 1, seizoen 2014
Citaat:
Het feit dat Red Bull Racing besloten had om eigen meetapparatuur te vertrouwen boven de sensors van de FIA stak de bond. "Hoewel de originele sensor verschillende data had geproduceerd in de eerste twee vrije trainingen, blijft het wel de gehomologeerde sensor waar elk team verplicht de brandstoftoevoer mee meet, tenzij de FIA toestemming verleent om het op een andere manier te doen.
M.a.w. ondanks dat het onbetrouwbaar is moet je het wel blijven gebruiken en (ver)oordelen we o.b.v. daarvan Díe onzekerheid kon er ook nog wel bij
horn schreef:
welke zender gaan we kijken?
Zowel kwalificatie als de race integraal via BBC (HD) gekeken
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
Goed gezegd door Walker! Ik ga er in elk geval niet meer voor zitten. Als ik in stilte wil leven ga ik op een Alp zitten. Elektrische raceauto's en crossmotoren? Ze kunnen me rug op! Dat gedonder met die decibellen op Zandvoort is je reinste waanzin. Stille F1 hoeft voor mij niet. Dat geweld tijdens de start was een spektakel en onovertroffen! Maar ik kan in deze tijden goed begrijpen dat er mensen zijn die zich storen aan lawaai, er is behoefte aan rust. Maar dan kan je ook de andere kant op gaan of op een Alp gaan zitten
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
17 maart 2014 20:57
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Re: Formule 1, seizoen 2014
Heb nog eens, ik denk in 1999 of 2000, een demonstratie gezien van het Ferrari F1 team op CPZ met de V12. Luca Badoer reed toen een paar rondjes, ik stond bij Bos Uit, maar kon m overal horen, Geweldig!!!! Zal ik nooit vergeten, maar CPZ nu, nee helaas ik geloof ik er niet meer in, andere belangen, geen geld, slechte toegangs/afvoerwegen, NL geen marketingtechnisch interessant verkoop land voor autootjes.....m.i. bla bla . Maar wel n mooi circuit...... Bweuhh.... Jammer hoor, iemand nog een idee?
17 maart 2014 21:10
horn
PF #57
Re: Formule 1, seizoen 2014
Of op Spa. Loopt de tribune op. Plaatsen vooraan. "Heb jij oordoppen?" "oordoppen? ik ben toch geen wijf????" Hele veld komt een keertje langs trainen... Loopt tribune af om even oordoppen te scoren
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
17 maart 2014 21:34
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Re: Formule 1, seizoen 2014
Die oordoppen heb je dus nu niet meer nodig.....
17 maart 2014 21:45
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Re: Formule 1, seizoen 2014
Zat ook weer in Bos Uit met Dtm in 2003 toen Christian Albers de race won, was toen ook wel n hoop herrie..... Oordoppen hadden toen ook wel gekund.... Ik had ze uiteraard niet......
17 maart 2014 21:50
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Re: Formule 1, seizoen 2014
Hier heb je wel oordoppen bij nodig idd... Kippevel
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
17 maart 2014 22:07
steef
Porsche 911 2003
Waterland
Re: Formule 1, seizoen 2014
Als ze die dingen 1X per jaar uit het vet halen voor een 'bonus-race'..........DAT levert pas geld op!!! Ik denk dat iedereen (bijna dan) dat mee wil maken! Maar dat is ook zo met de ECHTE DTM!
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
17 maart 2014 22:31
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
Re: Formule 1, seizoen 2014
Ook niet slim om voorafgaand aan de race David Coulthard met een oude Red Bull F1 het circuit over te janken en daarna de nieuwe brommobielen. Meer dan jammer die nieuwe regels en zo maak je iets leuks kapot en komt er straks geen hond meer kijken
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
17 maart 2014 23:33
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Re: Formule 1, seizoen 2014
Inderdaad. Couthard deed welliswaar een rondje van 1:39 (zeg maar 10 seconden langzamer dan de nieuwe 2014 Brommobielen) maar zorgde wel overal voor uitgerekte nekken. "Heh, een F1? Gaaf!"
Groot gelijk dat Walker er wat van zegt. Ieder jaar worden de eisen van die megalomanische dwerg strenger, maar je krijgt er steeds minder voor terug. Melbourne moest nl al na de na-middag verhuizen en moest bepaalde publiek-targets halen, en meer betalen, maar tegelijkerheid haalt die kabouter het spektakel weg door de auto's langzamer te maken en minder emotie (herrie).
18 maart 2014 0:25
steef
Porsche 911 2003
Waterland
Re: Formule 1, seizoen 2014
Voor een romantisch avondje met Totmbo, een echte tranentrekker....: (kan ze zien dat een man ook echt emotioneel kan zijn ) http://youtu.be/x7R7YBC6n7E
Moet je dit eens in ons bekrompen landje proberen te organiseren.... Ja, ik weet het: NL is het beste land van de wereld blablablabla
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
Ja, de motoren mogen 15.000 toeren per minuut draaien. Maar vanwege de fuel flow meter en het ronduit achterlijke regel, dat een motor niet meer mag verbruiken dan 100 kilo brandstof per uur, zorgen ervoor dat de teams de motoren afstellen rond de 10.000 á 10.500 toeren. Gevolg? Minder toeren, dus een ‘brommergeluid‘…
De spijker op de kop! De F1 heeft voor mij afgedaan, spreekt echt niet meer tot de verbeelding
_________________________________________ 80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
18 maart 2014 21:37
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Re: Formule 1, seizoen 2014
Maar toch, als ik zo tussen de regels doorlees, heb ik toch de hoop dat ze er nog iets gaan doen dit seizoen. Anders heb je toch een groot afbreukrisico en dat baart zelfs Old Bernie zorgen, pannekoek, die volgens mij zijn handtekening heeft gezet onder dit nieuwe contract. Nogmaals we gaan het zien.....
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum