Auteur |
Bericht |
928GTS
ex Midnight blue 928 GTS 1995Heerenveen
|
The Iceman No 1  Super meegeloodst door Massa bij de start, en verder heeft wat geluk Hamilton van de punten weggehouden.
_________________________________________ Don't worry about tomorrow, God is already there.
|
21 okt 2007 20:54 |
|
 |
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Wat een super ontknoping !!!
Mooi seizoen geweest!
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
21 okt 2007 21:00 |
|
 |
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
Ik gok dat Kimi het dit jaar met de Mc Laren ook wel had gered  Anyways het is hem gegund. Had liever Hamilton gezien maargoed die heeft nog een gouden toekomst voor zich.
Gelukkig dat Alonso het niet is geworden. Dat had een rare ongemakkelijke situatie geworden, Alonso die het team bedankt en zou vertellen dat het zo'n topjaar was
Hoop dat het volgend jaar net zo spannend wordt!!!!
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
21 okt 2007 21:04 |
|
 |
drknauf
|
een wedstrijd pur sang mensen ik zat de hele tijd op het puntje van m,n bed 
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
21 okt 2007 21:14 |
|
 |
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Top race!
Na een nagenoeg foutloos seizoen maakt Hamilton in de eerste ronde een fatale misser.
Dat ie later op de veel langzamere rijders inloopt is niet meer dan logisch.
Gun het Ferrari en die Hamilton gaat vast wel eens kampioen worden.
_________________________________________ Racefun events
|
21 okt 2007 21:46 |
|
 |
D.D.
Op zoek naar...Noordwijk aan zee
|
toch ruikt het naar team orders....... 
_________________________________________ HOOTERS.....;)
|
21 okt 2007 23:10 |
|
 |
horn
PF #57
|
dat hamilton eraf ging?
je doelt natuurlijk op massa. geef ze eens ongelijk. zullen het nooit toegeven maar ieder ander had dit ook gedaan.
zat in de tweede helft van de race te denken: wat als alonso nou de teamorder krijgt om in te houden en zijn achterligger (massa had hij niet meer bijgehaald) eraf te rijden, inclusief hemzelf. Dan was Hamilton alsnog wereldkampioen geworden en Alonso nog steeds 3e. Zou een mooie complottheorie zijn geweest... Hoewel ik denk dat Alonso dat niet zou hebben gedaan.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
21 okt 2007 23:15 |
|
 |
Mick
|
Geweldige finale en terechte wereldkampioen. Net als Hamilton zou zijn geweest overigens, maar gelukkig heeft hij nu nog iets om te bereiken over  .
_________________________________________ Geniet van wat je hebt en wees blij voor wat een ander heeft!
|
21 okt 2007 23:20 |
|
 |
Jort
Groningen
|
Mooie race, terechte winnaar.
_________________________________________ Tjolk.
|
21 okt 2007 23:50 |
|
 |
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Bijna.....
Blij dat de 2 en 3 andersom waren.Dat was het wel waard om voor op te blijven.
Stond hier in Australie om 3:30 op, stuurde mijn echtgenote een SMS tegen ronde 40 of zo en die antwoorde dat de champagne in het echt al lang vergeven was.
Hoezo 'live TV'.... 
|
22 okt 2007 0:56 |
|
 |
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Jemig, zo wil je toch ook niet winnen.
Eerst al dat gedoe met die spionage en nu dit weer.
Begint hier al net zo mis te gaan als bij het voetballen, wielrennen en de atletiek.
|
22 okt 2007 3:18 |
|
 |
cabrio wim
|
Inderdaad maar dan voor Mclaren  vorige race is er ook al een zo genoemde blunder door hen gedaan om Hamilton langer op de baan te houden en hem in de grindbak te plaatsen. Gisteren leek allemaal bij de start een mooie actie, weer Hamilton in de fout. Alonso pikt eerst nog nmooi aan, maar verliest daarna heel veel tijd  Hamilton rijd dan nog wel een paar keer een mooie tijd, maar daarna niet meer, kon zelfs Massa en Kimi niet volgen na gelapt te zijn.
Ik denk dat Hamilton die alle race's geen enkele foutje maakt heeft en nu ineens twee z.g. beginners fouten maakt in de laatste race's, ze bij Mclaren geen kampioen mochten afleveren na hun uitgesproken straf.
Lijkt een ver gezocht complot van mij, maar onderschat de FIA niet, hebben waarschijnlijk tegen Mclaren gezegt, na de straf.........oke boys, jullie mogen blijven rijden, maar zorg maar op een of andere manier dat je de laatste races geen of weinig punten meer haalt worden. (horror) 
|
22 okt 2007 8:14 |
|
 |
horn
PF #57
|
toch nog een complot theorie... 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
22 okt 2007 8:26 |
|
 |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Helaas niet bestand tegen de druk.
Volgend jaar beter.
|
22 okt 2007 8:32 |
|
 |
cabrio wim
|
Hieronder even het verhaaltje waar het om gaat, als dit waar is word hamilton toch nog wereldkampioen.
Rosberg en BMW Sauber's illegaal verklaard
Beide BMW Sauber coureurs en Nico Rosberg hebben mogelijk met illegale benzine gereden. De drie coureurs eindigden als vierde, vijfde, en zesde.
Mochten de drie coureurs gediskwalificeerd worden dan zou Lewis Hamilton opschuiven naar de vierde plek en alsnog wereldkampioen worden.
Het is op dit moment nog onduidelijk wanneer de stewards, die de zaak in onderzoek hebben, met een beslissing gaan komen.
Update 0:09
De FIA heeft zojuist bekend gemaakt dat de Williams van Nico Rosberg en beide BMW Sauber's illegaal zijn verklaard.
De Williams van Kazuke Nakajima is ook in onderzoek genomen.
De grote vraag is nu wat voor straf word opgelegd. Dit is volgens insiders lastig omdat de reglementen niet duidelijk zijn.
Duidelijk is in ieder geval dat de benzine waarmee de coureurs reden te koud was, hierdoor is een voordeel behaald. Volgens Spyker's Mike Gascoyne zou het voordeel ongeveer 5 tot 10 PK zijn.
Mike Gascyone is overigens van mening dat er geen discussie mogelijk is, volgens hem zouden de drie coureurs uit de uitslag van de wedstrijd moeten worden gehaald. Dit zou betekenen dat Lewis Hamilton dan wereldkampioen is.
|
22 okt 2007 11:27 |
|
 |
Mick
|
Inderdaad.
Laatste? nieuws:
Rosberg en BMW Sauber niet bestraft
Raikkonen behoudt titel
[22-10] Kimi Raikkonen kan met een gerust hart nog een slokje appelsap nemen, de Fin is officieel uitgeroepen tot kampioen van 2007. De wedstrijdleiding heeft besloten Nico Rosberg en de BMW Saubers geen straf op te leggen.
Geen straf voor te lage benzinetemperatuur.Het duurt tot zes uur na de race, maar dan kan Ferrari – dat haar festiviteiten had onderbroken – het weer op een feesten zetten. De wedstrijdleiding heeft immers eindelijk de uitslag van de Braziliaanse Grand Prix bevestigd, zonder straf aan wie dan ook uit te delen.
Daar ziet het in eerste instantie niet naar uit. Na de race wordt bekend dat er een probleem is met de bolides van BMW Sauber en Williams, die tegen de Braziliaanse avond nog altijd in het Parc Fermé staan.
De FIA heeft onregelmatigheden gecontroleerd tijdens de pitstops van de vier (Nico Rosberg, Robert Kubica, Nick Heidfeld en Kazuki Nakajima) coureurs. De temperatuur van de benzine blijkt meer dan tien graden Celsius, de toegestane marge, lager te zijn dan de buitentemperatuur. In het geval van Nakajima alleen tijdens zijn eerste stop.
Bij de controles worden waarden geconstateerd die 12 tot 14 graden lager zijn, net over de grens dus. En illegaal. Probleem is alleen dat er in het reglement niet staat beschreven welke straf er in dat geval dient te worden opgelegd.
Dat zorgt voor de nodige controverse. Omdat Rosberg, Kubica en Heidfeld respectievelijke als vierde, vijfde en zesde eindigden en mogelijk uit de uitslag geschrapt worden, kan Lewis Hamilton drie plaatsen opschuiven en zo genoeg punten verdienen om alsnog tot kampioen te worden uitgeroepen.
Na een avond dan wel nacht – afhankelijk van de tijdzone – vol spanning en geruchten, wordt even voor de klok van 02.00 uur (Nederlandse tijd) eindelijk bevestigd dat Raikkonen de nieuwe wereldkampioen is.
Uit de verklaring van de stewards blijkt dat beide teams niet zijn bestraft wegens gebrek aan bewijs. Er was een verschil in de metingen van de FOM, dat een buitentemperatuur 37 graden Celsius registreerde, en die van Meteo France, dat gelieerd is aan verschillende teams. Volgens die metingen was het een paar graden koeler.
Omdat de metingen niet accuraat zouden zijn, is het ongepast om een straf uit te delen, aldus de stewards.
www.formule1.nl
_________________________________________ Geniet van wat je hebt en wees blij voor wat een ander heeft!
|
22 okt 2007 11:28 |
|
 |
drknauf
|
De renstal van McLaren-Mercedes liet de BBC later weten het besluit van de wedstrijdleiding aan te gaan vechten bij de autosportbond FIA. McLaren heeft nu zeven dagen de tijd om het beroep in te dienen.
|
22 okt 2007 11:35 |
|
 |
Mick
|
Zinloos en kansloos volgens de complottheorie van cabrio wim. 
|
22 okt 2007 11:50 |
|
 |
cabrio wim
|
Klopt, maar ze moeten de schijn ophouden hé.  anders valt het teveel op. 
|
22 okt 2007 12:09 |
|
 |
horn
PF #57
|
mijn mening: ik zou zo niet hoeven winnen. aan de andere kant, ik heb ook geen idee hoeveel geld met dat wk gemoeid is. kan me voorstellen dat mclaren ook op deze manier wel wereldkampioen wil worden... 
|
22 okt 2007 14:57 |
|
 |
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
Ik zou zo wel willen winnen hoor... boh dan heb je gewoon een heel jaar F1 achter de rug,, lijkt me een unieke ervaring 
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
22 okt 2007 19:04 |
|
 |
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden. De FIA kennende blijft Kimi wereldkampioen. Ik gun het hem wel; hij is toch al jarenlang een van de snelste coureurs, die echter heel erg veel pech heeft gehad. Ik blijf echter Hamilton fan, dus ik hoop dat de FIA alsnog straffen gaat uitdelen 
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
22 okt 2007 19:09 |
|
 |
Mick
|
Bij de fraudezaak werd serieus overwogen om ook de McLaren-coureurs uit de competitie te halen. Dat is niet gebeurd tot grote onvrede van o.a. Max Mosley. Als de FIA nu zou besluiten om een McLaren-coureur van achter de groene tafel wereldkampioen te maken dan zou me dat op zijn zachtst gezegd verbazen.
|
22 okt 2007 19:39 |
|
 |
drknauf
|
dat laatste zinnetje
daar zeg je volgens mij alles mee mick 
|
22 okt 2007 22:09 |
|
 |
Rob Herfst
Cayenne Turbo S Hybrid &
Boxster S (987)Rotterdam
|
Ik zou ook zo wel willen winnen!
Het is een optelsom van het gehele jaar, of dit dan bij de eerste of laatste race gebeurd maakt IMHO niet uit want het gaat om het feit wie er na de laatste race de meeste punten bij elkaar heeft gesprokkeld.
Uiteraard zou het wel triest zijn voor The Iceman!
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
22 okt 2007 22:44 |
|
|