Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 nov 2024 1:17

Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Adrian Streather 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht Adrian Streather
Strada in een ander topic schreef:
Misschien is dit interessant voor je: http://www.adrianstreather.com/sportec.htm

Heb het verhaal gelezen van Adrian en zijn 964 bij Sportec.

Weet niet of hij altijd zo schrijft, maar vond het uiteindelijk veel woorden maar weinig inhoud :!: :?

01 sep 2006 9:21
Profiel
PorscheForum Rakker
TT 3.2 V6 quattro DSG 2004
Deventer
Bericht 
Hij schrijft altijd zo!

Vandaar dat die boeken van hem ook zo dik zijn :?

01 sep 2006 9:32
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
Paul van Engelen schreef:

Weet niet of hij altijd zo schrijft, maar vond het uiteindelijk veel woorden maar weinig inhoud :!: :?

40 regels tekst en 25 foto's. Als je dat al veel woorden vindt moet je misschien beginnen met Nijntje van Dick Bruna...

Afbeelding

Strada schreef:
Hij schrijft altijd zo!

Vandaar dat die boeken van hem ook zo dik zijn :?

Ik ken alleen het 964 boek, maar op basis daarvan ben ik het niet eens met jouw kritiek. Vind dat boek een prettig en redelijk compleet naslagwerk. Maar ja, ieder zijn meug.

01 sep 2006 14:01
Profiel
PorscheForum Rakker
TT 3.2 V6 quattro DSG 2004
Deventer
Bericht 
horn schreef:
Ik ken alleen het 964 boek, maar op basis daarvan ben ik het niet eens met jouw kritiek. Vind dat boek een prettig en redelijk compleet naslagwerk. Maar ja, ieder zijn meug.

Och, kritiek is ook een groot woord, maar ik heb het 964 boek gehad en heb het 993 boek nu ook en ze vielen me beide toch wat tegen. Met name op het gebied van technische specificaties en als werkplaatshandboek had ik er meer van verwacht, zeker voor die prijs.

Staat buiten kijf dat het goed is dat iemand de moeite neemt om überhaupt zoiets te gaan schrijven.

01 sep 2006 14:29
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
Ik ben nul technisch, dus voor mij is de beschrijving van een ruitenwisser al een technisch hoogstandje. :lol: Ik gebruik het boek van Streather dan ook voornamelijk als algemeen naslagwerk. Ik kan me voorstellen dat het als werkplaats handboek niet voldoet. Ik betwijfel overigens of dat het doel is geweest.

Maar als ik de bovenstaande link doorlees, zie ik weinig tekst, een hoop fotootjes en informatie die handig is om een algemene indruk te krijgen van wat er gedaan wordt door Sportec. Voor mij genoeg, maar idd geen technische beschrijving. De vraag is wat zijn bedoeling is. Algemene beschrijving? Dan voldoet het. Technische uiteenzetting? Te weinig diepgang.

01 sep 2006 15:00
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
horn schreef:
Ik gebruik het boek van Streather dan ook voornamelijk als algemeen naslagwerk.

..... uitsluitend t.b.v. anderen. Afbeelding

;) :^:

01 sep 2006 16:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
horn schreef:

40 regels tekst en 25 foto's. Als je dat al veel woorden vindt moet je misschien beginnen met Nijntje van Dick Bruna...

Oeps...

De kern van mijn opmerking zat niet in het aantal woorden maar in het 'weinig inhoud'. Een manier van schrijven die ik heb geleerd van de vervolgen op Nijntje.

Verwachte informatie te vinden over waarom je de modificatie zou laten doen. Het werd een verhaal over wat er werd gedaan, dat een component VEEL lichter was geworden - :?: laten we zeggen 1,5 kg ipv 2 of zo: WOW - dat de eigenaar zo veel meer wist dan Adrian!...

En dan het effect, daar ging het toch om? Geweldig, fantastisch maar niet te beschrijven. Een grafiek die niet te lezen is en ook geen cijfers die het toelichten; de auto had toch uitgebreid op de rollenbank gestaan :?: .
Nee, dan kwam het finale oordeel van z'n zoon en zijn vrouw: duim omhoog.

Klinkt alles bij elkaar meer als een verkoopverhaal, naar mijn smaak, IMHO en met :res: voor andermans mening, zoals ik altijd probeer te tonen.

01 sep 2006 22:36
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Klinkt alles bij elkaar meer als een verkoopverhaal

is het denk ik ook. sportec is volgens mij ook de club die die 19" velgen onder zijn 964 hebben gebouwd en hem in eerste instantie die GT2 in bruikleen hebben gegeven (die hij uiteindelijk zelf zou hebben gekocht). Zal dus best wel wat subjectiefs bij zitten.

en met :res: voor andermans mening, zoals ik altijd probeer te tonen.

Tenzij die mening niet overeenkomt met jouw smaak, want dan wordt iemands mening ineens 'ongezouten kritiek'. Sorry, kon het niet laten... :twisted: :wink:

01 sep 2006 23:51
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ]