| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

Electrisch karretje vs Ferrari vs Porsche Carrera GT
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=24&t=10357
Pagina 1 van 1

Auteur:  MarcoB [ 18 sep 2006 22:45 ]
Berichttitel:  Electrisch karretje vs Ferrari vs Porsche Carrera GT

Leuk om hier eens te kijken...

Auteur:  mr.burns993 [ 18 sep 2006 23:01 ]
Berichttitel: 

holly f** :oops:

Auteur:  horn [ 18 sep 2006 23:41 ]
Berichttitel: 

nou, dat is toevallig. die kom ik net tegen en wilde ik net posten... :shock:

bizar hè? :wink:

Auteur:  Jort [ 18 sep 2006 23:55 ]
Berichttitel: 

http://wrightspeed.com/news.html

236 electrische pk's in een Ariel Atom body, da's inderdaad erg snel. Wel jammer dat het apparaat op slicks stond voor de dragrace...

Auteur:  MarcoB [ 19 sep 2006 0:15 ]
Berichttitel: 

horn schreef:
nou, dat is toevallig. die kom ik net tegen en wilde ik net posten... :shock:

bizar hè? :wink:


Kijk, en daar herken je een moderator aan: ik zou 'm dus gewoon geplaatst hebben met het idee dat ik iets unieks had gevonden. :thumleft:

Auteur:  928GTS [ 19 sep 2006 6:11 ]
Berichttitel: 

hoezo snel...... :wink:

Auteur:  911-lover [ 19 sep 2006 12:29 ]
Berichttitel: 

11.1 sec op de kwart mijl :shock:

WOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOW

Auteur:  craze [ 19 sep 2006 15:23 ]
Berichttitel: 

holy smoke :!: :roll: :!:
alleen the looks he, is een beetje kaal en tochtig................................

Auteur:  911-lover [ 19 sep 2006 15:32 ]
Berichttitel: 

De benzineversie was HIER al geen onbekende :wink:

Auteur:  Jort [ 19 sep 2006 15:35 ]
Berichttitel: 

Grote voordeel is dat je niet hoeft te schakelen. Win je al aardig wat mee. 8)

Auteur:  mr.burns993 [ 19 sep 2006 16:04 ]
Berichttitel: 

Jort schreef:
Grote voordeel is dat je niet hoeft te schakelen. Win je al aardig wat mee. 8)


net als in een tiptr. tegen een schakel bak :P :lol: :P

Auteur:  Jort [ 19 sep 2006 16:18 ]
Berichttitel: 

Waarom zijn al die Tiptronics dan zo tergend langzaam :?: :twisted: :wink:

Auteur:  mr.burns993 [ 19 sep 2006 16:37 ]
Berichttitel: 

Jort schreef:
Waarom zijn al die Tiptronics dan zo tergend langzaam :?: :twisted: :wink:


omdat de dubbele kick down niet altijd gebruikt wordt :twisted:

Auteur:  horn [ 19 sep 2006 17:11 ]
Berichttitel: 

Jort schreef:
Waarom zijn al die Tiptronics dan zo tergend langzaam :?: :twisted: :wink:


Omdat Tiptronic rijders erg van hun Porsche houden. En zoals de Pointer Sisters al zongen...

When it comes to love, I want a slow hand... Afbeelding







:cheesy: :^:

Auteur:  mr.burns993 [ 19 sep 2006 17:25 ]
Berichttitel: 

:tongue: :lol:

Auteur:  Gerco [ 19 sep 2006 20:07 ]
Berichttitel: 

Ik kwam deze versie van de Atom recent ook tegen toen ik wat info op zocht over elektrische aandrijvingen voor mijn project. Is inderdaad erg indrukwekkend en laat zien dat er met elektro aandrijvingen niet te spotten valt !

Punt is, de power van elektromotoren is niet het probleem. Een elektromotor van vergelijkbaar vermogen als een verbrandingsmotor is VELE malen lichter.
Voor mijn surfplank project bv gebruik ik een motor die 1.5 kg weegt maar wel 15 PK leverd !
Ter vergelijking, dat zou betekenen dat de motor van mijn turbo met 408 PK maar ong 45 kg zou wegen !!

Het "probleem" zit hem in de accu's, die hebben nog niet de capaciteit om elektrische auto's een grote actieradius te geven. Deze "Wrightspeed Atom" gebruikt de laatste generatie accu's, Lithium Ion, en kan daarmee een actieradius halen van 300 mijl wat best netjes is. Maar dan heb je wel een accupakket van $40.000 !!! Wat dus nog niet haalbaar is voor enige "normale" auto.

Hybride auto's worden steeds populairder omdat deze de efficiency van elektro motoren combineren met "het gemak aan de pomp" van normale auto's en dus geen actie radius beperking hebben.

Tot zover de uitleg over elektro aandrijvingen :wink:

Auteur:  Erick [ 19 sep 2006 23:34 ]
Berichttitel: 

Afbeelding

Auteur:  MarcoB [ 19 sep 2006 23:37 ]
Berichttitel: 

Zo zie je maar, je wordt er niet knapper op als je electro gaat rijden :D

Auteur:  MichM3 [ 19 sep 2006 23:41 ]
Berichttitel: 

Marc' Oh Oh... schreef:
Zo zie je maar, je wordt er niet knapper op als je electro gaat rijden :D


Tja...lijkt wel of ie een "kortsluiting" voelt... :lol: :wink:

Auteur:  Gerco [ 20 sep 2006 0:04 ]
Berichttitel: 

Voor de volledigheid, hier rijd Jeremy wel in de Atom, maar niet in de versie met elektro aandrijving !

De versie met elektro aandrijving heeft een top van 112 mph, de Atom zelf, ik heb zo geen idee...
Maar vast wel iets rapper.

Auteur:  ER [ 20 sep 2006 0:17 ]
Berichttitel: 

Gerco schreef:
De versie met elektro aandrijving heeft een top van 112 mph, de Atom zelf, ik heb zo geen idee...
Maar vast wel iets rapper.


Zoiets...

Citaat:
Year: 2004
Price: $35000
Horse Power @ RPM: 220@8200
Curb Weight: 1200 lbs.
0-100 time: 10.88 sec.
0-60 time: 3.7 sec.
Top Speed: 160 mph
Displacement: 1998 Cc
Torque @ RPM: 6100
Transmission: 6-Speed Close Ratio

Auteur:  Gerco [ 20 sep 2006 0:22 ]
Berichttitel: 

Ja zoiets ja !

overigens is de topspeed van de "elektro Atom" voor nu wel "electronically limited"

Auteur:  Jort [ 20 sep 2006 0:29 ]
Berichttitel: 

Gerco schreef:
Het "probleem" zit hem in de accu's, die hebben nog niet de capaciteit om elektrische auto's een grote actieradius te geven. Deze "Wrightspeed Atom" gebruikt de laatste generatie accu's, Lithium Ion, en kan daarmee een actieradius halen van 300 mijl wat best netjes is. Maar dan heb je wel een accupakket van $40.000 !!! Wat dus nog niet haalbaar is voor enige "normale" auto.


Ik quote nog even de site die ik hierboven al plaatste:

Citaat:
Wright, a 50-year-old entrepreneur from New Zealand, thinks his electric car, the X1, can soon be made into a small-production roadster that car fanatics and weekend warriors will happily take home for about $100,000 - a quarter ton of batteries included.

Citaat:
He claims the X1 will go from 0 to 60 miles per hour in under 4 seconds and drive for up to 160 miles at 70 mph on one charge.
Citaat:
Range >100 miles in urban use

Auteur:  FROST [ 20 sep 2006 9:24 ]
Berichttitel: 

Tja de electro car...is nu ook een film over gemaakt, de trailer kunnen jullie vinden op apple.com/trailers. heel erg interressant dat het beestje toen zomaar verdween voor het publiek terwijl het de indeale manier zou kunnen gaan worden zuinig te worden met de natuur. Zouden de olie en benzine maatschappijen hier iets mee te maken hebben want uiteindelijk hebben zij natuurlijk verlies.. :?

Auteur:  Gerco [ 20 sep 2006 14:21 ]
Berichttitel: 

Jort schreef:
Gerco schreef:
Het "probleem" zit hem in de accu's, die hebben nog niet de capaciteit om elektrische auto's een grote actieradius te geven. Deze "Wrightspeed Atom" gebruikt de laatste generatie accu's, Lithium Ion, en kan daarmee een actieradius halen van 300 mijl wat best netjes is. Maar dan heb je wel een accupakket van $40.000 !!! Wat dus nog niet haalbaar is voor enige "normale" auto.


Ik quote nog even de site die ik hierboven al plaatste:

Citaat:
Wright, a 50-year-old entrepreneur from New Zealand, thinks his electric car, the X1, can soon be made into a small-production roadster that car fanatics and weekend warriors will happily take home for about $100,000 - a quarter ton of batteries included.

Citaat:
He claims the X1 will go from 0 to 60 miles per hour in under 4 seconds and drive for up to 160 miles at 70 mph on one charge.
Citaat:
Range >100 miles in urban use


Quote van http://wrightspeed.com/faq.html
Citaat:
Why aren’t you building a car that a broader audience would be interested in or could afford buying?

* While we would like to do that, the problem is that batteries are still expensive, and gasoline is still cheap by world standards. The X1 prototype has $40,000 worth of batteries in it…


Ik denk dus dat die "quarter ton of batteries" slaat op het gewicht...
Naar mijn weten heeft het engels ook geen referentie van "ton" naar valuta en moet dit dus wel slaan op het gewicht.

300 miles range heb ik ook ergens gelezen. Maar dat zal dan waarschijnlijk het theoretische maximaal haalbare zijn, en niet in de prakijk...

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/