| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Electrisch karretje vs Ferrari vs Porsche Carrera GT http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=24&t=10357 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | MarcoB [ 18 sep 2006 22:45 ] |
Berichttitel: | Electrisch karretje vs Ferrari vs Porsche Carrera GT |
Leuk om hier eens te kijken... |
Auteur: | mr.burns993 [ 18 sep 2006 23:01 ] |
Berichttitel: | |
holly f** |
Auteur: | horn [ 18 sep 2006 23:41 ] |
Berichttitel: | |
nou, dat is toevallig. die kom ik net tegen en wilde ik net posten... bizar hè? |
Auteur: | Jort [ 18 sep 2006 23:55 ] |
Berichttitel: | |
http://wrightspeed.com/news.html 236 electrische pk's in een Ariel Atom body, da's inderdaad erg snel. Wel jammer dat het apparaat op slicks stond voor de dragrace... |
Auteur: | MarcoB [ 19 sep 2006 0:15 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Kijk, en daar herken je een moderator aan: ik zou 'm dus gewoon geplaatst hebben met het idee dat ik iets unieks had gevonden. |
Auteur: | 928GTS [ 19 sep 2006 6:11 ] |
Berichttitel: | |
hoezo snel...... |
Auteur: | 911-lover [ 19 sep 2006 12:29 ] |
Berichttitel: | |
11.1 sec op de kwart mijl WOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOW |
Auteur: | craze [ 19 sep 2006 15:23 ] |
Berichttitel: | |
holy smoke alleen the looks he, is een beetje kaal en tochtig................................ |
Auteur: | 911-lover [ 19 sep 2006 15:32 ] |
Berichttitel: | |
De benzineversie was HIER al geen onbekende |
Auteur: | Jort [ 19 sep 2006 15:35 ] |
Berichttitel: | |
Grote voordeel is dat je niet hoeft te schakelen. Win je al aardig wat mee. |
Auteur: | mr.burns993 [ 19 sep 2006 16:04 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
net als in een tiptr. tegen een schakel bak |
Auteur: | Jort [ 19 sep 2006 16:18 ] |
Berichttitel: | |
Waarom zijn al die Tiptronics dan zo tergend langzaam |
Auteur: | mr.burns993 [ 19 sep 2006 16:37 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
omdat de dubbele kick down niet altijd gebruikt wordt |
Auteur: | horn [ 19 sep 2006 17:11 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Omdat Tiptronic rijders erg van hun Porsche houden. En zoals de Pointer Sisters al zongen... When it comes to love, I want a slow hand... |
Auteur: | mr.burns993 [ 19 sep 2006 17:25 ] |
Berichttitel: | |
Auteur: | Gerco [ 19 sep 2006 20:07 ] |
Berichttitel: | |
Ik kwam deze versie van de Atom recent ook tegen toen ik wat info op zocht over elektrische aandrijvingen voor mijn project. Is inderdaad erg indrukwekkend en laat zien dat er met elektro aandrijvingen niet te spotten valt ! Punt is, de power van elektromotoren is niet het probleem. Een elektromotor van vergelijkbaar vermogen als een verbrandingsmotor is VELE malen lichter. Voor mijn surfplank project bv gebruik ik een motor die 1.5 kg weegt maar wel 15 PK leverd ! Ter vergelijking, dat zou betekenen dat de motor van mijn turbo met 408 PK maar ong 45 kg zou wegen !! Het "probleem" zit hem in de accu's, die hebben nog niet de capaciteit om elektrische auto's een grote actieradius te geven. Deze "Wrightspeed Atom" gebruikt de laatste generatie accu's, Lithium Ion, en kan daarmee een actieradius halen van 300 mijl wat best netjes is. Maar dan heb je wel een accupakket van $40.000 !!! Wat dus nog niet haalbaar is voor enige "normale" auto. Hybride auto's worden steeds populairder omdat deze de efficiency van elektro motoren combineren met "het gemak aan de pomp" van normale auto's en dus geen actie radius beperking hebben. Tot zover de uitleg over elektro aandrijvingen |
Auteur: | Erick [ 19 sep 2006 23:34 ] |
Berichttitel: | |
Auteur: | MarcoB [ 19 sep 2006 23:37 ] |
Berichttitel: | |
Zo zie je maar, je wordt er niet knapper op als je electro gaat rijden |
Auteur: | MichM3 [ 19 sep 2006 23:41 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Tja...lijkt wel of ie een "kortsluiting" voelt... |
Auteur: | Gerco [ 20 sep 2006 0:04 ] |
Berichttitel: | |
Voor de volledigheid, hier rijd Jeremy wel in de Atom, maar niet in de versie met elektro aandrijving ! De versie met elektro aandrijving heeft een top van 112 mph, de Atom zelf, ik heb zo geen idee... Maar vast wel iets rapper. |
Auteur: | ER [ 20 sep 2006 0:17 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | |||||||||||||||||||
Zoiets...
|
Auteur: | Gerco [ 20 sep 2006 0:22 ] |
Berichttitel: | |
Ja zoiets ja ! overigens is de topspeed van de "elektro Atom" voor nu wel "electronically limited" |
Auteur: | Jort [ 20 sep 2006 0:29 ] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Berichttitel: | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ik quote nog even de site die ik hierboven al plaatste:
|
Auteur: | FROST [ 20 sep 2006 9:24 ] |
Berichttitel: | |
Tja de electro car...is nu ook een film over gemaakt, de trailer kunnen jullie vinden op apple.com/trailers. heel erg interressant dat het beestje toen zomaar verdween voor het publiek terwijl het de indeale manier zou kunnen gaan worden zuinig te worden met de natuur. Zouden de olie en benzine maatschappijen hier iets mee te maken hebben want uiteindelijk hebben zij natuurlijk verlies.. |
Auteur: | Gerco [ 20 sep 2006 14:21 ] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Berichttitel: | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Quote van http://wrightspeed.com/faq.html
Ik denk dus dat die "quarter ton of batteries" slaat op het gewicht... Naar mijn weten heeft het engels ook geen referentie van "ton" naar valuta en moet dit dus wel slaan op het gewicht. 300 miles range heb ik ook ergens gelezen. Maar dat zal dan waarschijnlijk het theoretische maximaal haalbare zijn, en niet in de prakijk... |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |