| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Benzineslurpende auto's flink duurder http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=24&t=13827 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | 500E [ 01 jun 2007 20:23 ] |
Berichttitel: | Benzineslurpende auto's flink duurder |
Benzineslurpende auto's flink duurder Auto's die veel brandstof verbruiken worden duurder. Staatssecretaris De Jager wil meer belasting heffen over de vijf procent minst zuinige auto's. "De echte grote slurpers gaan echt meer betalen", waarschuwt de staatssecretaris. "Die terreinwagens, de SUV's, vallen er ook onder." De zuinigste auto's worden honderden euro's goedkoper. De Jager wil ook lease-rijders prikkelen. Hun fiscale bijtelling gaat omlaag als ze kiezen voor een zuinige auto. Nu is die bijtelling zo'n 22 procent; dat wordt dan twaalf procent. Branchevereniging Bovag-RAI noemt de heffing op onzuinige auto's een dwaze maatregel, die nauwelijks iets oplevert voor het milieu en alleen maar extra geld in de staatskas moet brengen. Bron: NOS journaal Op autoweek.nl ontspon zich een heerlijke discussie. Hoe denkt de gemiddelde Porsche-rijder over dit idee? |
Auteur: | Harley [ 01 jun 2007 20:40 ] |
Berichttitel: | |
Of ik gemiddeld ben weet ik niet , maar ik ben het met Bovag-RAI eens. Slaat weer nergens op... Lijkt me trouwens nog een hele dobber om dat langs de EU te krijgen, zou dat zo maar mogen in Europees verband Net zoals onze overheid niet begrijpt dat wij niet voor onze lol iedere dag in de file staan maar omdat de meesten nou eenmaal naar hun werkplek toe moeten, denken ze blijkbaar ook dat, laten we zeggen, een loodgieter die grote leasebak niet nodig heeft qua ruimte en dat hij al zijn troep ook wel kwijt kan in een Aigo of sow... Prutsers. Tweedehands automarkt voor grote auto´s gaat natuurlijk ook helemaal naar de kl*te. My 0.02. |
Auteur: | jeroenoop [ 01 jun 2007 20:48 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Harley schreef
De EU zit toch in Brussel Dacht n.l. laatst gehoord te hebben dat 80 % van de Belgische auto's diesels zijn . |
Auteur: | cabrio wim [ 01 jun 2007 21:09 ] |
Berichttitel: | |
België rekent naar Fiscale PK's en diesels hebben minder van die PK's als benzine motoren. en Om die reden rijden er meer diesels in België. Denk dat ik het zo goed omschreven heb, anders zullen mijn zuiderburen mij wel correctie geven. |
Auteur: | MS964 [ 01 jun 2007 21:15 ] |
Berichttitel: | |
Betalen die slurpers niet al heel veel BPM, BTW en accijnzen (benzine)? Onzinnig en oneerlijk plan imho. |
Auteur: | MS964 [ 01 jun 2007 21:19 ] |
Berichttitel: | |
En over de bijtelling: zoals de Directeur van Leaseplan op tv al zei: de auto's waar het over gaat beslaat niet eens 2% van het leasewagenpark. Dus dat effect zal verwaarloosbaar zijn. En daarnaast denk ik dat veel mensen die zo enorm g**len op wat minder bijtelling, de auto alleen voor woon-werk zullen gebruiken, oftewel, nu al geen bijtelling hebben. Dus deze mensen zullen er ook niet van profiteren. |
Auteur: | patrick911 [ 01 jun 2007 21:22 ] |
Berichttitel: | |
Ik denk dan: stimuleer dat mensen dichter bij hun werk gaan wonen en schaf o.a. die stomme overdrachtsbelasting af..... |
Auteur: | Marcel [ 01 jun 2007 21:33 ] |
Berichttitel: | |
het vermoeiende aan dergelijke hersenspinsels van deze idioten is altijd dat hnun creativiteit nooit verder gaat dan het verhogen van belastingen om een bepaald gedrag te bewerkstelligen. Als autotechneuten er ook zo over hadden gedacht dan reden we nu allemaal nog in een Daf rond, maar zijn zij er desondanks in geslaagd om grote zware auto's met heel veel vermogen veel zuiniger te laten rijden dan 20 jaar geleden. Daar zou de politiek eens een voorbeeld aan moeten nemen. Want als deze maatregel wordt ingevoerd en over 5 jaar deze benzineslurpers ook weer net zo veel (weinig) verbruiken als de tegenwoordige middenmoot, gaan ze deze belasting echt niet opheffen. EN als deze logica echt consequent zou zijn dan was de belasting voor gas rijden een stuk lager ipv hoger dan benzine, want LPG, is eens chone brandstof, goedkoop te produceren, een Nederlands product, een rest product, maar nee dat kan niet want uiteindelijk moet er geld in het overheidslaatje om het gebrek aan intellect te compenseren, stumpers... |
Auteur: | michael [ 01 jun 2007 22:45 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Benzineslurpende auto's flink duurder | |||||||||
Je vergeet nog een ding, ze willen de wegenbelasting ook met 5 à 10 % verhogen. |
Auteur: | 2.2VTEC [ 01 jun 2007 23:05 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Ja en Nee : fiscale PK's bij ons zijn louter berekend op de cylinderinhoud - dus diesels van voor het "TDI-tijdperk" (lees grote cylinderinhoud/weinig PK's) kosten massa's geld; type vbd. Mercedes 190D 2.5 : 90 PK (of zoiets), onverslijtbaar, maar zie je hier niet meer in het straatbeeld wegens jaarlijkse rijtaks van ca. 660€...; bij de modernere diesels speelt dit argument minder wegens hogere specifieke vermogens dmv turbo, hoge inspuitdruk via commonrail etc.; type vbd. Golf V 2.0 TDI 170 PK, jaarlijkse rijtaks 340€. Maar er is m.i. wel een psychologisch effect : veel Belgen zijn dieselrijders omwille van de literprijs aan de pomp & het gemiddeld lager verbruik. Zonder eens te berekenen hoeveel kms ze moeten rijden vooraleer de meerprijs qua aankoop eigenlijk afgeschreven is... Overigens, ca. de helft van de nieuw ingeschreven wagens in BEL zijn bedrijfswagens en dat zijn voor > 95% diesels |
Auteur: | Rob986 [ 01 jun 2007 23:17 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Kern van de zaak, meer is het echt niet. Laten we er gemakshalve vanuit gaan dat ze niet helemaal achterlijk zijn in Den Haag, dat ze zelf ook kunnen bedenken wat die directeur van Leaseplan vertelde. Populisme ten top. Overigens zei De Jager ook nog: "voor ministers en staatssecretarissen geldt het nog niet, die moeten eerst hun huidige slurpers oprijden". Net nieuw binnen natuurlijk |
Auteur: | Olaf [ 02 jun 2007 7:36 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Benzineslurpende auto's flink duurder | |||||||||
... maar dat geldt alleen voor van die kleine auto'tjes ala Smart, Lupo, etc ... ... denk niet dat de 'grote' jongens ineens kleiner gaan rijden |
Auteur: | FROST [ 02 jun 2007 8:30 ] |
Berichttitel: | |
Ik heb het gisteren gezien op RTL4. Die hadden er een lange reportage over hoe slecht benzine auto's wel niet waren, met name de SUV's als de Posj Cayenn Ik vind het weer eens uitmelkerij van de automobilist. Die gasten daar in Den Haag rijden ook rond in dikke BMW's en Mercedessen, en dan ons Porscherijders (want er waren in de reportage een hoop Porsche's te zien!) de schuld geven dat we het milieu vervuilen. Nou, ik denk dat het allemaal wel meevalt. Maar het kabinet moet zijn vinger maar eens naar een andere hoek van de kamer wijzen. Namelijk naar de vliegtuigen! Met één keer op en neer verbruikt zo'n ijzer meer dan 20.000 auto's in één jaar doen! Logisch dat de uitstoot dan meer is. En het uitbreiden van schiphol, jaaaaaaaaaaaaaa mensen, DAT moet dan wel kunnen??? Laat me niet lachen.. |
Auteur: | 928GTS [ 02 jun 2007 10:20 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Wat heb je dat mooi verwoord. Ik zou het niet béter kunnen zeggen zei Ton die op gas is gaan rijden om die megaslurper te compenseren........ |
Auteur: | WdePundert [ 02 jun 2007 10:35 ] |
Berichttitel: | |
Inderdaad, Marcel. Ook helemaal mee eens. |
Auteur: | 500E [ 02 jun 2007 14:15 ] |
Berichttitel: | |
Als je het anders vertaalt: misschien is deze regel goed voor een signaal vanuit de markt naar de fabrikanten toe om in de toekomst niet alleen krachtige V8'en te produceren, maar ook milieuvriendelijke. die techniek moet men bij BMW, DC en Porsche toch al wel in huis hebben lijkt me. Even voor alle duidelijkheid: ik ben ook geen voorstander van deze regeling met zes zespitters en vijf V8'en op mijn naam. |
Auteur: | Rob986 [ 02 jun 2007 17:26 ] |
Berichttitel: | |
Weet je wat een goed signaal zou zijn: het hele kabinet (ministers en staatssecr) in een Prius. Kan al een paar jaar, niemand in deze, of de vorige, regering die het doet. Het is altijd makkelijk om te wijzen, en de ander te vertellen wat hij wel en niet moet/mag. Ik koop een benzineslurper, en betaal lachend die paar duidend euro extra. Vind het erg triest allemaal. |
Auteur: | 500E [ 02 jun 2007 18:00 ] |
Berichttitel: | |
Toch jammer dat een Prius 10x zoveel milieuschade veroorzaakt bij sloop als bijvoorbeeld een 993 4S... Het hele kabinet in een Porsche dus. |
Auteur: | Lydia [ 02 jun 2007 19:41 ] |
Berichttitel: | |
Dit zijn allemaal weer van de maatregelen die niets toedragen aan het milieu, maar enkel aan de staatskas, zodat de ministers van ons geld een grote, dure, brandstofslurpende limousine kunnen kopen. File probleem wordt niet opgelost, er ligt veel te weinig asfalt in Nederland en de werkende burger die van A naar B moet om naar zijn werk te gaan, wordt weer afgestraft. De automobilist is altijd zo'n lekker makkelijk te vinden melk-koe... |
Auteur: | V-8 [ 02 jun 2007 21:47 ] |
Berichttitel: | |
Ze praten over 'wel duizend euro of meer' geloof ik. Alsof dat de gemiddelde KJN rijder zal weerhouden om er een te kopen met een budget tussen de 80 en 150k Wat een onzin |
Auteur: | 500E [ 03 jun 2007 0:25 ] |
Berichttitel: | |
Nee, dan vergis je je. Het is naar rato van uitstoot en het kan oplopen tot 8.000 aan extra BPM-heffingen. Gaat mij wat te ver, zo'n bedrag. Geeft dat dan ook als korting op een hele zuinige auto. Maar dan zijn de Matizjes straks gratis vrees ik. |
Auteur: | Bartje968 [ 03 jun 2007 22:22 ] |
Berichttitel: | |
Een domme maatregel die weinigen treft. Degenen die een SUV, V8, V10, V12 kunnen betalen blijven de SUV, V8, V10, V12 rijden. De oplossing zal niet liggen in maatregelen binnen bestaande technieken. Ik verwacht dat menselijk vernuft, creativiteit en ondernemerschap de oplossingen zullen brengen. Dus minister, stimuleer industrie, ondernemers en onze wetenschappers. Als alle accijnzen op "de automobiel" en het gebruik daarvan gekoppeld zouden worden aan verantwoorde mobiliteit zijn er middelen zat. Het raken van een enorm klein minderheidje (SUV-ers, etc) is puur publicitair en ondoordacht. PS Dagelijks rijd ik 1 op 18 in mijn dieselende mondeootje |
Auteur: | 911-lover [ 04 jun 2007 0:11 ] |
Berichttitel: | |
Het is zoals 2.2 V-Tec schrijft. Opmijn 525TDS betaalde ik meer dan 100€ meer per jaar dan op de P en dik 400€ per jaar meer dan op de Omega. De fiscale PK's gaan naar cilinderinhoud en hoe hoger deze is hoemeer dat er nog ens extra bijkomt voor diesels of wagens op Gas. De staat denkt "als je goedkoop brandstof tankt betaal je het verschil maar aan ons" Pas als ik meer dan 25.000km per jaar rijdt is mijn Omega duurder per kilometer dan de 525TDS (rekninghouden met het verbruik , verschilin brandstofprijs en verschil in wegentaks) . Met dat verschil dat ik met de Omega elke tankbeurt een deeltje betaal van het verschil en niet de grote hap aan taks in één keer |
Auteur: | Robert911 [ 04 jun 2007 0:54 ] |
Berichttitel: | |
In Belgie betaalde ik aan wegentaks € 1.200 per jaar nu in Spanje € 130. En geen kleinburgelijk gezeur/gehannes over grote benzineslurpende (we hebben er weer een irritant stopwoordje bij ) auto s sterker die benzine is nog eens een stuk goedkoper. |
Auteur: | Lydia [ 04 jun 2007 9:29 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Nog een paar jaartjes doorploeteren hier, en dat vertrek ik ook naar Spanje ... Heeft nóg meer voordelen dan ik al dacht! |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |