Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 0:35

Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ] 
Rolls Royce killer en de chinese economie... 
Auteur Bericht
Bericht Rolls Royce killer en de chinese economie...
Over smaak valt niet te twisten, maar dit getuigt niet alleen van wansmaak maar ook misplaatste arrogantie.

Rolls Royce - killer..... hoe durven ze :mrgreen:

http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=7519

27 okt 2007 21:35
PorscheForum Super Junkie
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
op z,n chinees klinktie veel leukel:

LOLLS LOYCE KILLEL :mrgreen: :cheesy: :mrgreen: :cheesy: :wink:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

27 okt 2007 21:46
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
Ik laat onderstaand beeld voor zichzelf spreken;

Afbeelding

27 okt 2007 21:59
Profiel
911 993 CarreraS Ex 911 997 Coupe, Ex 911 993 Targa
Nuenen / N-Brabent
Bericht 
Straks rijden we allemaal in een "FAW Celica" hahahaha :mrgreen: :pig: :bang:

27 okt 2007 22:08
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Eens kijken wie er over een jaar of 10, 15 nog lacht.........

mhaschreurs.hyves.nl

27 okt 2007 22:22
Profiel Facebook 
911 993 CarreraS Ex 911 997 Coupe, Ex 911 993 Targa
Nuenen / N-Brabent
Bericht 
Dat zeiden ze 10, 15 jaar geleden ook :lol: :lol:

27 okt 2007 22:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Reuver
Bericht 
Chinezen leren heel erg snel.

mhaschreurs.hyves.nl

27 okt 2007 22:56
Profiel Facebook 
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
diegene die de potentie van de chinese economie met meer dan 1 miljard zielen onderschat en de snelheid waarmee de nieuwe kapitalistische honger gestild dient te worden zal nog van een koude kermis thuiskomen.....

27 okt 2007 23:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
momenteel een warme kermis met mijn aandeeltjessssssssssssss :twisted:

“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.

27 okt 2007 23:11
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
1989 911 Carrera 2 (964)
Baarn, NL
Bericht 
goed te zien dat de chinezen nog steeds niet verder komen dan ordinair plagiaat, en wat een lelijke kopie. Toppunt van wansmaak!!!!!!!

28 okt 2007 4:43
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Junkie
Bericht 
Ik denk eerder aan PARODIE dan aan Killer.

Wat een KLUCHT :shock:

28 okt 2007 8:32
Profiel
Bericht 
Marcel schreef:
diegene die de potentie van de chinese economie met meer dan 1 miljard zielen onderschat en de snelheid waarmee de nieuwe kapitalistische honger gestild dient te worden zal nog van een koude kermis thuiskomen.....

Als ze zo door gaan met het plegen van plagiaat en het produceren van 6e -rangs troep zal ik me daar niet al teveel zorgen om maken. Stort het vanzelf wel in elkaar dat zal ook niet lang meer duren gezien de enorme energieconsumptie zullen ze het op den duur ook niet meer redden met alleen maar goedkope namaaktroep.

28 okt 2007 11:08
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
de chineese economie is meer dan het alleen maar simpel namaken van westerse producten, de staal industrie, de olie industrie en ook straks de auto industrie worden gevoed door een enorme honger naar consumptie. Over de afgelopen jaren is de staal prijs naar ongekende hoogten gestegen, inclusief het gebrek aan transport capaciteit, waardoor de vraag het aanbod ruimschoots overstijgt. Vandaag de dag consumeert china al 30% van alle staal capacitiet in de wereld. Daar hebben en gaan wij nog veel meer last van krijgen. Ook in de olie industrie hebben en gaan we heel veel last krijgen van de chinezen, die bereid zijn tegen vaak voor de gastlanden veel hunstiger condities hun olievoorraden te exploiteren. Dit alleen al om in hun eigen capaciteit te voorzien. EN ze handelen medogenloos en gewiekst.

Als wij hier dan denken dat zij zielig zijn met hun plagiaat RR etc, die snapt het nog niet helemaal......

1.3Miljard chinezen hebben capitalistische honger en zijn niet meer te stuiten, de ondernemingsklimaten zijn daar veel eenvoudiger dan waar dan ook en de rechten van de arbeider (en individu) op een heel lag pitje waardoor ze enorm "flexibel" zijn. We hebben nog niks gezien van China als grootmacht, maar dat gaan wij nog wel meemaken,inclusief de Amerikanen....wiens absolute positie als hoder van de wereld vrede wel eens heel vlug op losse schroeven zou kunnen komen staan...
en als levend bewijs van het naderende "gele gevaar",

bij ons in het dorp zijn 9 vd 10 snackbars nu al in handen van chinezen...... :wink:

28 okt 2007 11:17
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
china en india - daar gaat het echt gebeuren de komende 10 jaar. als je nu ziet wat er in Bangalore al gebeurt op IT gebied... o.a. de halve zaterdagtelegraaf wordt daar opgemaakt... :shock:

het is echt niet zo dat chinezen alleen inferieure kopieen van westerse producten maken. wat ze wel 'goed' doen is hun eigen markt afschermen voor exporterende buitenlanden. :idea:

28 okt 2007 13:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S Spyder 550
Turnhout Belgie
Bericht 
Enige wat ze kunnen is van alles een kloon-versie maken.
Wordt hoog tijd dat ze zelf eens met vernieuwende dingen komen. (op het gebied van autos dan toch)
Dit lijkt gewoon echt teveel op het origineel. (met 1 oog dicht dan toch)

28 okt 2007 13:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Reuver
Bericht 
Marcel en Harald begrijpen het, de rest slaapt lekker verder.

mhaschreurs.hyves.nl

28 okt 2007 15:39
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5
België (nabij zeeland)
Bericht 
Hier gaan de chinezen nog een stapje verder... http://forum.gekkeschijven.be/viewtopic.php?t=15618

28 okt 2007 15:43
Profiel
Bericht 
michael schreef:
Marcel en Harald begrijpen het, de rest slaapt lekker verder.

En zo is het nmaar net. En wat te denken van Hong Hong? We zullen nog verrast worden door het verre oosten. De economie is er booming!

28 okt 2007 15:52
Bericht 
Als Westerling is het nauwelijks mogelijk om daar zakelijk gezien voet aan de grond te krijgen. Het is daar een enorme protectionisme. Je komt daar pas binnen als ze je persoonlijk kennen en dan moet je wel zorgen dat je de echte players te pakken krijgt. Heb veel zaken gedaan in het Verre Oosten en heb daar een groot netwerk opgebouwd, met hulp van vrienden en familie. Zelfs na kantoortijd draait het om zakendoen. Zo is het bv. in Singapore gebruikelijk om na kantoortijd te borrelen en te dineren bij de Esplanades met je klanten of je suspects (daar kwamen zelfs veel mensen van Shell). Hou er rekening mee dat ze alles over je willen weten: prive en zakelijk. Verdiep je in hun cultuur en probeer niet te direct (=grof) te zijn of te doen alsof je in hun geinteresseerd bent. Dat doorzien ze heel snel en je wordt genadeloos afgestraft. Blunders kan je niet veroorloven. Zo bestelde ik voor mezelf een heerlijke soep niet wetende dat de bestelde soep vervolgens in een enorme grote pan werd voorgezet om dit te delen met anderen :shock: :lol: Gelukkig vond iedereen mijn keuze goed anders was het exit met mijn business :wink:
Pas op met alcohol. Onder invloed van alcohol kan je rare dingen zeggen en dat kan klanten afschrikken. Na afloop van de avond ga je naar de vele nightclubs om pas rond 3.00 uur 's nachts je bed in te kruipen en om 7 uur weer te beginnen.

Kortom, ze hebben een andere arbeidsethos: het is keihard werken en sociaal hecht en gecontroleerd. Als het zakelijk niet goed met je gaat , dan kan je erop rekenen dat ze je helpen. Mits ze je vertrouwen. Belazer daarom nooit een Aziaat, want dat gaat daar als een lopend vuurtje en het zijn taaie mensen die weinig zeggen, maar met je afrekenen op momenten dat je het niet verwacht :lol:

Hier in NL is werken vaak gescheiden van prive. Daar is werken een onderdeel van je leven. Een compleet andere mentaliteit dan de meeste verwende Nederlanders.

De enige manier om ervoor te zorgen dat we geen namaaktroep krijgen is dus protectionisme.

28 okt 2007 16:37
Westervoort
Bericht 
Vriend van me zit veel in KL en ik herken het verhaal van Erland zeker.
Ik vraag me wel af of je jouw eigen markt zo kunt blijven afschermen zoals daar gebeurt, en daarbij niet een keer de rekening gepresenteerd krijgt...daarbij denk ik vooral aan heffingen om hun producten/diensten elders te verkopen.

28 okt 2007 17:35
Profiel
Uden
Bericht 
ECT schreef:
Als Westerling is het nauwelijks mogelijk om daar zakelijk gezien voet aan de grond te krijgen. Het is daar een enorme protectionisme. Je komt daar pas binnen als ze je persoonlijk kennen en dan moet je wel zorgen dat je de echte players te pakken krijgt. Heb veel zaken gedaan in het Verre Oosten en heb daar een groot netwerk opgebouwd, met hulp van vrienden en familie. Zelfs na kantoortijd draait het om zakendoen. Zo is het bv. in Singapore gebruikelijk om na kantoortijd te borrelen en te dineren bij de Esplanades met je klanten of je suspects (daar kwamen zelfs veel mensen van Shell). Hou er rekening mee dat ze alles over je willen weten: prive en zakelijk. Verdiep je in hun cultuur en probeer niet te direct (=grof) te zijn of te doen alsof je in hun geinteresseerd bent. Dat doorzien ze heel snel en je wordt genadeloos afgestraft. Blunders kan je niet veroorloven. Zo bestelde ik voor mezelf een heerlijke soep niet wetende dat de bestelde soep vervolgens in een enorme grote pan werd voorgezet om dit te delen met anderen :shock: :lol: Gelukkig vond iedereen mijn keuze goed anders was het exit met mijn business :wink:
Pas op met alcohol. Onder invloed van alcohol kan je rare dingen zeggen en dat kan klanten afschrikken. Na afloop van de avond ga je naar de vele nightclubs om pas rond 3.00 uur 's nachts je bed in te kruipen en om 7 uur weer te beginnen.

Kortom, ze hebben een andere arbeidsethos: het is keihard werken en sociaal hecht en gecontroleerd. Als het zakelijk niet goed met je gaat , dan kan je erop rekenen dat ze je helpen. Mits ze je vertrouwen. Belazer daarom nooit een Aziaat, want dat gaat daar als een lopend vuurtje en het zijn taaie mensen die weinig zeggen, maar met je afrekenen op momenten dat je het niet verwacht :lol:

Hier in NL is werken vaak gescheiden van prive. Daar is werken een onderdeel van je leven. Een compleet andere mentaliteit dan de meeste verwende Nederlanders.

De enige manier om ervoor te zorgen dat we geen namaaktroep krijgen is dus protectionisme.

met het risiko dat je over me heen gaat vallen maar "het verre oosten" als zijnde Singapore over 1 kam scheren met de potentie van China (en inderdaad India) duidt alleen maar aan dat je het bniet begrijpt. Singapore heeft net zoveel met Nedrland te maken als de Azoren..... IKkom vrij vaak in Malaysia (het enoge oosterse land dat binnenkort ontwikkelde status zal krijgen) maar ook dat heeft niets met China te maken...

Slaap maar allemaal lekker verder....

28 okt 2007 19:05
Profiel
Bericht 
Marcel schreef:

met het risiko dat je over me heen gaat vallen maar "het verre oosten" als zijnde Singapore over 1 kam scheren met de potentie van China (en inderdaad India) duidt alleen maar aan dat je het bniet begrijpt. Singapore heeft net zoveel met Nedrland te maken als de Azoren..... IKkom vrij vaak in Malaysia (het enoge oosterse land dat binnenkort ontwikkelde status zal krijgen) maar ook dat heeft niets met China te maken...

Slaap maar allemaal lekker verder....

:roll:

Ik weet waar je naar toe wilt maar laat me in deze fase niet het achterste van mijn tong zien. :lol:

Ik ben ook zeer goed op de hoogte wat er daar op economisch, politek en zelfs op militair niveau afspeelt, dus....

China is niet alleen bezig een economisch wereldmacht te worden maar waar we echt zorgen om moeten maken is de subtiele expansieve militaire macht die aan de basis(!) ligt van de economische macht, door hier en daar achter de schermen aan de touwtjes te trekken in globale conflicten en door zich te infiltreren in overheidssystemen wereldwijd. Wat de CIA doet is in feite peanuts.

28 okt 2007 19:31
Moderator
PF #57
Bericht 
Citaat:
Pas op met alcohol. Onder invloed van alcohol kan je rare dingen zeggen en dat kan klanten afschrikken

Dat is net zo in Nederland overigens. Of in Belgie. :idea:

Heb persoonlijk een hekel aan mensen die zich onder invloed van alcohol niet meer (kunnen) inhouden. Zakelijk en privé.

28 okt 2007 19:39
Profiel
Uden
Bericht 
[quote="ECT]
Citaat:
Ik weet waar je naar toe wilt maar laat me in deze fase niet het achterste van mijn tong zien. :lol:

Ik ben ook zeer goed op de hoogte wat er daar op economisch, politek en zelfs op militair niveau afspeelt, dus....

China is niet alleen bezig een economisch wereldmacht te worden maar waar we echt zorgen om moeten maken is de subtiele expansieve militaire macht die aan de basis(!) ligt van de economische macht, door hier en daar achter de schermen aan de touwtjes te trekken in globale conflicten en door zich te infiltreren in overheidssystemen wereldwijd. Wat de CIA doet is in feite peanuts.

Als ik eigenlijk heel eerlijk ben dan kan im me niet aan de illusie onttrekken dat je alleen maar dure moeilijke woorden wil bezigen ipv echt iets te zeggen, maar ik zal f2f ook de eerste zijn om hier over onder een biertje lekker verder te bomen....dus tot gauw....

28 okt 2007 20:24
Profiel
Bericht 
Marcel schreef:

Als ik eigenlijk heel eerlijk ben dan kan im me niet aan de illusie onttrekken dat je alleen maar dure moeilijke woorden wil bezigen ipv echt iets te zeggen, maar ik zal f2f ook de eerste zijn om hier over onder een biertje lekker verder te bomen....dus tot gauw....

Dure woorden?? Huh...??? :shock:

Heb je 't nou al opgegeven? :res:

Cheers!

28 okt 2007 20:42
Antwoord op onderwerp   [ 25 berichten ]