Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2025 13:05

Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Top 5 Snelheidsboetes Europa; niet naar Noorwegen 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
Bericht Top 5 Snelheidsboetes Europa; niet naar Noorwegen
Op MSN:

Top 5 Snelheidsboetes Europa:

5 Zwitserland: minimaal 110 euro. Wie regelmatig op wintersport gaat in Zwitserland heeft het misschien al wel eens ervaren: de Zwitsers zijn niet zuinig als het om het uitdelen van geldboetes voor snelheidsovertredingen gaat. Wie 20 kilometer te hard rijdt kan rekenen op minimaal 110 euro boete. Andere fijne boetebedragen: door rood rijden, 160 euro. Inhaalverbod negeren: minimaal 150 euro. Fout parkeren: vanaf 25 euro. Neem je het in Zwitserland dus niet zo nauw met de verkeersregels dan zou je wel eens van een koude kermis terug kunnen komen deze zomer!

4 Finland: minimaal 115 euro. De Finnen kunnen er ook wat van qua verkeersboetes. Het noorden van Europa scoort sowieso goed in deze top 5 zoals we verderop nog zullen zien. Hoe kouder het land, hoe hoger de verkeersboetes? Wie in rendierenland wat te hard door de prachtige natuur rijdt is in ieder geval goed de klos: een snelheidsovertreding van 20 kilometer per uur kost je er minimaal 115 euro. Door rood rijden lijkt een koopje: boetes vanaf 8 euro. Komt vast omdat ze zo weinig verkeerslichten hebben…

3 Italië: minimaal 150 euro. In Zuid Europa zijn de snelheidsboetes over het algemeen lager dan in het noorden. Uitzondering vormt Italië. Iets te hard op het gas kost je daar minimaal 150 euro plus de garantie dat de Italiaanse snelweg-Caribinieri je altijd weet te pakken omdat ze uitgerust zijn met bijzonder snelle wagens. Rijd je door rood dan kun je in pizza-land ook je lol op: ook dat kost je namelijk minimaal 150 euri's. Het lijkt erop dat de Italiaanse politie niet van verkeersovertredingen houdt, of dat ze snel heel veel geld willen verdienen!

2 Zweden: minimaal 260 euro. Terug naar de noordelijke helft van Europa: het land van Knackebröt, Saab en Ikea: Zweden. Hier wordt te hard rijden pas écht leuk: 20 kilometer te hard kost je ten minste 260 euro. En een rood verkeerslichtje meepikken? Tel er maar minimaal 130 euro bij op. Voor je het weet ben je dus een kleine 400 euro lichter en kun je de rest van je vakantie alleen nog maar crackers eten! Daarom: 'Rustig gereden scheelt pegels in Zweden!'.

1 Noorwegen: minimaal 395 euro. Je hebt natuurlijk altijd baas-boven-baas. Absolute koning van de boetes voor snelheidsovertredingen is Noorwegen. Het land steekt met kop en gewei boven de rest van Europa uit qua boetebedragen. Ga er even goed voor zitten: 20 kilometer boven de toegestane maximum snelheid gereden en gesnapt? Minimaal 395 euro. Rijden door rood: maar liefst 660 euro. Heb je beide overtredingen gecombineerd dan kun je daarna dus meteen naar huis. Je vakantiebudget is dan immers als sneeuw voor de zon verdwenen!

14 aug 2008 20:54
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht Re: Top 5 Snelheidsboetes Europa; niet naar Noorwegen
Marcel B. schreef:
1 Noorwegen:

Gezien het minimale aantal politsisten dat je daar (= hier) aan treft, begrijp ik wel dat de boete's wat hoger moeten zijn :lol:

14 aug 2008 21:16
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
1986 C1
Friesland
Bericht 
En je mag op 95% van de wegen daaro niet harder dan 80. :!:
Staan trouwens redelijk wat flitsers, maar meestal wel met een net attentiebordje erbij.

14 aug 2008 22:04
Profiel
PorscheForum Rakker
911 4S cabrio + PDK onderweg
Den Haag
Bericht 
Ik vind dit beetje een onzin-discussie. We ervaren dagelijks hoe druk het op de weg is en dat er type bestuurders zijn die eigenlijk geen rijbewijs behoren te hebben. Dan heb ik het hier over de groep van 18-25 jr. die in hun Seatjes, Golfejs, met petjes op met hoge snelheid zitten te bumperkleven, geen richting aangeven en gevaarlijk weggedrag vertonen al dan niet onder invloed. Dan is er ook nog de groep "vertegenwoordigers" die denken dat de weg van hun is en continu op de linkerbaan hangen en dan is er nog een groep van 60 + die zo tergend langzaam op de snelweg rijden dat ze een gevaar vormen voor het overige verkeer.

Al met al het is en te druk op de weg en er rijden teveel idioten. Snelheidsbeperking vind ik daarom geen probleem. Ik rijd ook wel eens te hard (max. tot +30 km).

Wil je je toch uitleven, ga dan naar Duitsland of het circuit :idea:

15 aug 2008 17:22
Profiel
Westervoort
Bericht 
Ik respecteer je mening, maar snap eigenlijk niet goed waarom je dan zo'n forumnaam ( Faster ) neemt... :wink:

15 aug 2008 17:33
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Faster schreef:
Wil je je toch uitleven, ga dan naar Duitsland of het circuit :idea:

:thumleft: Gisteren nog gedaan: even de grens over om uit te leven :mrgreen: met de eerste (en laatste) 5km max. 80 km/u vanwege wegwerkzaamheden :? .

15 aug 2008 18:21
Profiel
PorscheForum Rakker
911 4S cabrio + PDK onderweg
Den Haag
Bericht 
Jurgen schreef:
Ik respecteer je mening, maar snap eigenlijk niet goed waarom je dan zo'n forumnaam ( Faster ) neemt... :wink:

Faster slaat vnl. op de aanpak van zaken. Hard rijden doe ik zelden in dit overbevolkte Nederland. Het is er te druk en je moet te vaak rekening houden met roekeloos rijgedrag van medeweggebruikers waar ik me dood aan erger. Hard rijden doe ik daarom in Duitsland en ihb Nordschleife.

16 aug 2008 11:59
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Bericht 
Super! :o

17 aug 2008 11:20
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
gast schreef:
Nu snap ik ook meteen waarom Torig met het vliegtuig zijn (ex) vriendin bezocht in in Noorwegen :mrgreen:

:mrgreen:
Ook omdat ik (met Sterling :roll: ) soms voor 50 à 100 EUR heen en terug kon :!:
Moest je der wel tot 6u vertraging bijnemen :roll:

'k Heb daar met eindejaar met een afgeragde BMW 316i van haar schoonbroer gereden. WTF.
Asfaltkwaliteit is toch niet dermate dat ik er écht zou willen over scheuren (om het even niet over de 30of zo cm sneeuw te hebben :lol: )

Overigens is alles auto-gerelateerd daar écht zot duur: nieuwe BMW, pak hem beet, 3 serietje, niet gek doen... 320d ? +- 115.000EUR nieuwprijs.
Meen ik mij te herinneren, heb hier wel nog ergens zo'n automagazine/cataloog met alle merken & wagens voor 2009 in, die ik gewoon eens voor de WTF-factor gekocht heb.

Cliootje, 1200tje, dacht zo ongeveer 30000EUR :shock:

Olaf zal 't wel beter weten ;)

Overigens wel nog twee zaken te bemerken:
A/ In Italië is de max snelheid wél 150 km/u.
Als ze dat hier invoeren mogen ze gerust vanaf 20km/u te hard 2000EUR boete gaan vragen :mrgreen:

B/ België torent boven sommige van die bedragen uit. Zou zeker in die top 5 horen.

A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving :!: :D

20 aug 2008 1:06
Profiel
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Bericht 
@ Faster: 60+? Voel me bijna aangesproken,haha! Wij hebben een vriend,over de 80,die nog met over de 240km/h in D'land rijd! Nog nooit een ongeluk gehad :shock: Het hangt er gewoon vanaf hoe je altijd gereden hebt! Het is niet leeftijdsgebonden! Heb mijn kinderen opgedragen om me uit de auto te sleuren als ik ooit als een slak en niet meer vertrouwd aan het verkeer deelneem!

20 aug 2008 1:20
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ]