Auteur |
Bericht |
porschehenk
996 Carrera 4S MK2
Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
|
Porsche verlaagt productie tijdens kerst
Porsche verlaagt productie tijdens kerst
BERLIJN (AFN) - De Duitse autofabrikant Porsche gaat de productie tegen het einde van het jaar verlagen. De wereldwijde economische malaise remt de vraag naar luxe auto’s, aldus het bedrijf.
De traditionele stop tijdens de kerstperiode wordt uitgebreid met een aantal dagen. Daardoor ligt de productie ruim tweeënhalve week stil. “Dit heeft echt te maken met de wereldwijde economische situatie, met name in de Verenigde Staten”, aldus een woordvoerder. Porsche haalt een groot deel van zijn omzet uit de VS.
Eerder waarschuwde het concern al voor uitdagende tijden in 2009.
_________________________________________ Life is nice, driving 300 in a Porsche even nicer
|
02 nov 2008 21:38 |
|
|
amandus
Timeless
|
Mercedes doet hetzelfde , komt ook uit Stuttgart .
_________________________________________ Timeless objects
|
02 nov 2008 21:44 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Zouden ze onze "hulp" dan toch nodig hebben?
(zie draadje "Autobahnrasen")
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
02 nov 2008 22:11 |
|
|
pete 928
968csamersfoort
|
ik ben het er niet mee eens ze moeten juist veel meer auto's bouwen
een overproduktie drukt de prijzen en das weer gunstig voor ons arme sloebers
|
03 nov 2008 21:40 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Heeft volgens mij inderdaad voor een groot deel met de malaise in de VS te maken. Ik begreep van een aantal dealers hier dat het gezien de onrust niet slecht gaat met de verkopen.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
03 nov 2008 22:33 |
|
|
amandus
Timeless
|
Net een dealer vriend aan de lijn gehad , heeft goede zaken gedaan in oktober , gelukkig maar Denk ook wel eens dat bedrijven misbruik maken van dit soort situatie , dat ze de kredietcrisis aanpakken alszijnde excuus om personeel te wippen en de overhead, die je altijd door de jaren verzameld, legaal op de schop te zetten.
|
03 nov 2008 22:40 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Zeker weten gast, daar zijn het autoverkopers voor
Maar wat ik begrepen heb is met name het middensegment de dupe nu. De luxe auto's schijnt nog wel behoorlijk te gaan. Dat zijn mensen die zich minder snel druk maken over hun financiele toekomst en zich al helemaal niet gek laten maken. Jan Modaal die zijn nieuwe middenklasser wilde bestellen denkt nu; laat ik het geld maar ff in de knip houden, je weet maar nooit.
Maar ja dat is mij theorie voor wat het waard is
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
03 nov 2008 22:57 |
|
|
plh
Voorlopig niet !Friesland
|
Gezien de huidige economische situatie gaat het bij een heel aantal zeker niet slecht, alhoewel de verkoop van occasions wel degelijk achter blijft (daar zit heelveel geld in vast, terwijl het aanbod de vraag fors overstijgt !).
Veel info op www.automobielmanagement.nl
_________________________________________ Steel niet !, onze overheid duldt géén concurrentie !
|
04 nov 2008 0:05 |
|
|
amandus
Timeless
|
Porsche rijders ook Blindie , zonder gekheid dit is een serieuze dealer dude
|
04 nov 2008 8:05 |
|
|
zuugnap
|
kan in deze amandus bijstaan.... deze dealer behoeft geen sprookjes te vertellen ...
|
04 nov 2008 8:40 |
|
|
Jort
Groningen
|
De cijfers:
3de kwartaal 2007 ==>3de kwartaal 2008
Supermini (Toyota Aygo etc) +37%
Compact (Peugeot 207 etc) +0%
Compacte middenklasse (VW Golf etc) +14%
Middenklasse (Ford Mondeo etc) +11%
Hogere middenklasse (Volvo S60/V70 etc) -11%
Luxe klasse (Mercedes S klasse etc) -26%
Sportief klein (VW Eos etc) -46%
Sportief groot (Audi A5 etc) +24%
Ultra Luxe (Bentley etc) -64%
Medium MPV (Citroën Picasso etc) -39%
Grote MPV (Ford S-Max etc) -34%
Medium SUV (Hyundai Tucson etc) -30%
Grote SUV (BMW X5 etc) -57%
Bedrijfsachtig (Renault Kangoo etc) +12%
Niet ingedeeld -15%
Porsche verkocht de eerste 9 maanden van 2008 24% minder auto's dan in diezelfde periode vorig jaar.
Bron: Autovisie
Lijkt me een duidelijke uitslag
_________________________________________ Tjolk.
|
04 nov 2008 13:56 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Zit wel een verschil in deze cijfers voor alleen Nederland of voor de totale omzet. De cijfers hierboven zijn voor de totale omzet.
Nederland heeft in de maand oktober maar 0.8 % minder autos verkocht ten opzichte van vorig jaar.
En vooral de luxe automarkt in de VS is volledig onderuit gegegaan.
Meer info op dealersupportnet
|
04 nov 2008 14:14 |
|
|
Jort
Groningen
|
Nee, de cijfers die ik plaatste gelden voor alleen NL. Totale aantallen zeggen in deze niet zoveel, gezien de onderlinge verschuivingen.
Sluit dus redelijk aan bij de Nederlandse cijfers.
|
04 nov 2008 14:20 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Maar waar komen deze cijfers dan weer vandaan:
Autoverkopen Sept 2007 Sep 2008
Tsjechie +32,2%
Slovakije +23,5%
Roemenie +17,4%
Bulgarije +10,5%
Luxemburg +10,3%
Frankrijk +8,4%
Zwitserland +6,4%
Portugal +5,9%
Belgie +3,4%
Nederland +2,2%
Oostenrijk +2,2%
Polen +1,8%
Finland +0,4%
Duitsland -1,5%
Griekenland -2,8%
Zweden -4,3%
Hongarije -4,3%
Italie -5,5%
Litouwen -7,9%
Noorwegen -9,5%
Denemarken -11,6%
UK -21,2%
Estland -23,6%
Spanje -32,2%
Ierland -40,7%
Letland -45,9%
IJsland -47,6%
Ik bedoel maar die cijfers zijn maar net waar je ze tegen af zet. En de ene dealer zal meer van de economische ellende merken op dit moment dan de ander.
|
04 nov 2008 14:29 |
|
|
Jort
Groningen
|
Ik zeg net, de totale aantallen zeggen (als je het hebt over de prestaties van een bepaald segment) niet zoveel, kijk naar de verschuivingen tussen merken en segmenten onderling. 1 maand zegt mij ook niet zoveel, de eerste 9 maanden of een kwartaal iets meer.
|
04 nov 2008 14:33 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Dit hoorde ik gisteren ook van de P-dealer in de buurt, verkoop nieuw gaat goed, gebruikt is redelijk rampzalig. En als er nieuwe of tweedehands verkocht wordt komt er een inruiler terug dus die voorraad blijft groeien.
Als je nu zonder inruil een 2e-handsje komt halen kun je flink wat korting krijgen en leggen ze de rode loper voor je uit.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
04 nov 2008 15:08 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Dat denk ik ook Harley. Kijk maar eens naar alle handelaars in tweedehandse Porsche's, meeste wagens staan er al een tijdje op een nieuwe eigenaar te wachten. Geen goed moment om je reguliere Porsche te verkopen, wel een goed moment om een mooie occasie op de kop te tikken!
|
04 nov 2008 17:32 |
|
|
amandus
Timeless
|
Nou zou ik benieuwd zijn wat het verschil zou zijn in BTW auto's kwa verkoop
|
04 nov 2008 18:43 |
|