| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
RUF werkt aan elektrische Porsche http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=24&t=20177 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | ruud&anna [ 25 sep 2008 22:01 ] |
Berichttitel: | RUF werkt aan elektrische Porsche |
Je hoeft geen trendwatcher te zijn om te zien dat elektrische auto’s over een paar jaar zwaar in de mode zullen zijn. Je moet blind en tegelijkertijd doofstom zijn wanneer je dat nog niet doorhebt. Dat staat overigens geheel los van of je daar heel blij mee moet zijn. Maar zelfs Ruf die altijd grensverleggend bezig is als het gaat om het tunen van Porsches, loopt met deze mode mee. Ruf werkt momenteel aan een elektrische Porsche welke is uitgerust met lithium ion accu’s die een 150 kilowatt elektromotor van stroom voorzien. Deze motor is goed voor een brute 650 Nm koppel (it’s not all bad) en een topsnelheid van minimaal 200 km/u. De actieradius ligt op zo’n 250 tot 300 kilometer. Ruf zal volgens Auto Motor und Sport in oktober een prototype presenteren (ik neem aan in Parijs?), maar kan nog geen richtprijs aangeven. |
Auteur: | MarkS [ 25 sep 2008 22:02 ] |
Berichttitel: | |
Ik kan er (nog) niet warm van worden. |
Auteur: | drknauf [ 25 sep 2008 23:43 ] |
Berichttitel: | |
300 km is dat incluis airco/verwarming en navi gebruik en als je harder rijd gebruikt die dan ook meer net als bij een normale auto |
Auteur: | Lydia [ 25 sep 2008 23:45 ] |
Berichttitel: | |
En hoe kom je dan nog aan een heerlijk, ronkend geluid met zo'n electromotor? Komt er dan een scootmobiel-soundje uit??? |
Auteur: | drknauf [ 25 sep 2008 23:51 ] |
Berichttitel: | |
ohja die instalatie van mij vreet ook nogal wat stroom, nog minder km,s op 1 accu |
Auteur: | Jort [ 25 sep 2008 23:53 ] |
Berichttitel: | |
Daar heeft Lotus de oplossing voor ontwikkeld. Een speaker systeem achter de voorbumper dat motorgeluiden simuleert. Speciaal voor hybride en electrische voertuigen en blind/slechtziende voetgangers. Een Prius met een ronkende V8 behoort dan ook tot de mogelijkheden. |
Auteur: | drknauf [ 25 sep 2008 23:57 ] |
Berichttitel: | |
Auteur: | arenarood [ 26 sep 2008 0:31 ] |
Berichttitel: | |
En dan natuurlijk ook de F1 electrisch! Scalectrix! Om de 10 ronden,uurtje opladen! |
Auteur: | john's Porsches [ 26 sep 2008 15:37 ] |
Berichttitel: | |
dan zet ik mijn centen op het team dat gelijk met de banden een accu wisselt |
Auteur: | WdePundert [ 26 sep 2008 15:47 ] |
Berichttitel: | |
Dit kan ook mij niet bekoren, zelfs als het geluid electronisch opgewekt wordt niet. |
Auteur: | Tom80 [ 26 sep 2008 15:59 ] |
Berichttitel: | |
Je kunt de elektrische Porsche herkennen aan de enorme haspel op de achterbank. |
Auteur: | torig [ 26 sep 2008 22:21 ] |
Berichttitel: | |
Wel een gat in de markt. Maken ze van die "plug & play" bodies. Ben je oud, dan kan je de wagen inkrimpen door -zoals bij lego- andere stukken in elkaar te passen, komt er een veel mindere krachtige batterij en heb je ineens je Porsche electro-rolstoel Gezien de mediaan leeftijdsgroep misschien écht wel een gat in de markt |
Auteur: | arenarood [ 26 sep 2008 22:26 ] |
Berichttitel: | |
Kregen vandaag een folder van electrische rolstoelen en zo in de bus Ik weet niet of dat een omen is |
Auteur: | ruud&anna [ 10 okt 2008 17:43 ] |
Berichttitel: | Elektrische Ruf 911: 204 pk en 650 Nm |
Een paar weken terug konden we als één van de eersten melden dat het Duitse Ruf bezig was met het fabriceren van een elektrische Porsche. Inmiddels heeft Ruf de officiële specs vrijgegeven… De E-Ruf was niet aanwezig op de autoshow in Parijs maar een eerste prototype werd deze week in het Duitse Paffenhausen gepresenteerd. De elektrische Porsche is uitgerust met lithium-ion accu’s die een 150 kilowatt elektromotor van stroom voorzien (204pk). Dit zorgt voor een heerlijke 650 Nm max koppel en acceleratie van 0-100 in 7 seconden. De topsnelheid is 250 km/u. De actieradius van de elektrische 997 is 250 tot 320 kilometer. Het pakket met accu’s weegt echter 550 kilo (96 units van 5,6 kg), hier liggen nog veel kansen voor verbetering. Ruf heeft al geëxperimenteerd met een nieuwe generatie van de batterij, die 15 procent minder gewicht en 30 procent meer energie moet genereren. Een paar weken terug konden we als één van de eersten melden dat het Duitse Ruf bezig was met het fabriceren van een elektrische Porsche. Inmiddels heeft Ruf de officiële specs vrijgegeven… De E-Ruf was niet aanwezig op de autoshow in Parijs maar een eerste prototype werd deze week in het Duitse Paffenhausen gepresenteerd. De elektrische Porsche is uitgerust met lithium-ion accu’s die een 150 kilowatt elektromotor van stroom voorzien (204pk). Dit zorgt voor een heerlijke 650 Nm max koppel en acceleratie van 0-100 in 7 seconden. De topsnelheid is 250 km/u. De actieradius van de elektrische 997 is 250 tot 320 kilometer. Het pakket met accu’s weegt echter 550 kilo (96 units van 5,6 kg), hier liggen nog veel kansen voor verbetering. Ruf heeft al geëxperimenteerd met een nieuwe generatie van de batterij, die 15 procent minder gewicht en 30 procent meer energie moet genereren. Bron en fotos: http://www.autoblog.nl/image-gallery?fi ... risch4.jpg |
Auteur: | Jurgen [ 10 okt 2008 22:36 ] |
Berichttitel: | |
Waarom schrijf je alles dubbel? Waarom schrijf je alles dubbel? |
Auteur: | 2000 gtv [ 10 okt 2008 22:50 ] |
Berichttitel: | |
ja waarom?? hier liggen nog veel kansen voor verbetering. hier liggen nog veel kansen voor verbetering. hier liggen nog veel kansen voor verbetering. |
Auteur: | Jeroen914 [ 10 okt 2008 22:55 ] |
Berichttitel: | |
zo'n electro motor is zeker wel leuk de accu's zijn nog steeds de beperkende factor (te zwaar, nemen te veel ruimte in beslag, opladen duurt te lang) toen ik in 2004 in de VS was, was er iemand met een electrische 914 daar zat ruim 1000Nm in de originele versnellingsbak was letterlijk ontploft en was inmiddels vervangen door een 930 bak. Die was vast gezet in de 3e versnelling 0-100 onder de 5 sec Om een idee te krijgen... zet je auto eens in z'n 3 en probeer dan maar op te trekken Het is ook een hele rare gewaarwording om een auto te zien weg rijden zonder dat 'ie geluid maakt (hooguit hoor je de banden piepen) Je bent zo gewend aan het geluid wat bij een accellererende auto hoort dat je het idee hebt dat je zintuigen het niet meer allemaal doen... |
Auteur: | Jort [ 10 okt 2008 23:29 ] |
Berichttitel: | |
Waarom... überhaupt een versnellingsbak als je een electromotor hebt? Vermogensafgifte is immers zo goed als lineair vanaf 0 tpm tot max toerental. Die 1000 Nm is niet te vergelijken met de trekkracht van brandstofmotoren (+transmissie!). |
Auteur: | Jeroen914 [ 10 okt 2008 23:54 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | |||||||||||||||||||
omdat als je de motor los tussen je wielen hangt de auto niet erg vooruit (of achteruit) gaat...
Idd... het koppel van een electro motor is vrijwel "instant" |
Auteur: | Jort [ 11 okt 2008 0:00 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Ik bedoel natuurlijk, waarom nog de originele versnellingsbak met koppeling (of die van een 930), met alle verliezen van dien. 1 kardanas met directe vaste overbreningsverhouding is alles wat je nodig hebt.
Precies, het feit dat de koppelkromme geen kromme is maar een horizontale lijn, maakt de electromotor interessant. Hoogte van koppel is een papieren cijfer. Vermogen ben ik wel benieuwd naar. |
Auteur: | Jeroen914 [ 11 okt 2008 0:09 ] |
Berichttitel: | |
als je "from scratch" begint zou dat idd logisch zijn als je echter een bestaande auto wilt ombouwen is het vaak makkelijker/goedkoper om met "off the shelf" onderdelen te werken de 930 bak past vrij eenvoudig in de 914, weinig tot geen geklooi met aandrijf/steek assen etc. en is sterk genoeg om het koppel van de electro motor aan te kunnen |
Auteur: | Jort [ 11 okt 2008 0:28 ] |
Berichttitel: | |
Duidelijk. |
Auteur: | Jeroen914 [ 11 okt 2008 0:38 ] |
Berichttitel: | |
kan me met de beste wil van de wereld niet meer herinneren wat het vermogen was... indruk wekkend was het in ieder geval |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |