Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 nov 2024 5:23

Antwoord op onderwerp  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Kroymans failliet!!.. 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
964 C4 Targa zwart, zwarter, zwartst!
N.Brabant
Bericht Kroymans failliet!!..
http://www.volkskrant.nl/economie/article1173102.ece/Duizend_man_op_straat_bij_Kroymans

Heftig! Wel straks misschien kans om bij de boedelverkoop een leuke 430 scuderia voor weinig te scoren!? :wink: :wink:

31 maart 2009 19:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Kroymans failliet!!..
Ik vind t slecht nieuws,ook al gaat t niet om Porsche.
T was wel n ondernemer met grote ballen!!
Maar wellicht iets te groot? :roll:
Ik wens hem veel wijsheid in deze barre tijden....

31 maart 2009 19:47
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
En jammer voor de mensen die een dikke aanbetaling hebben gedaan om in aanmerking te komen voor de wat exclusievere ari's. :? Aan de andere kant: they can't be bothered wss.

31 maart 2009 20:55
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Met Frits zelf hoeven we geen medelijden te hebben, die heeft zijn schaapjes al op het droge en de privékast afgetimmerd. Zijn trots en naam zijn natuurlijk wel aangetast... :(

31 maart 2009 21:09
Profiel
Timeless
Zo wilt niemand zn onderneming laten eindigen , tis triest :!: Wel zijn verantwoording geweest verkeerde kapiteins op zn schip te hebben gezet ......

Schaapjes heeft ie inderdaa ruimschoots op het droge

31 maart 2009 21:12
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Volgens mij is het (nog) niet zover, maar alles lijkt er wel op dat ze afstevenen op een faillissement.
Ben het wel met Alvin eens, dit is geen goed nieuws! :(

MS964 schreef:
En jammer voor de mensen die een dikke aanbetaling hebben gedaan om in aanmerking te komen voor de wat exclusievere ari's. :? Aan de andere kant: they can't be bothered wss.

Denk toch dat zij hier ook niet blij van worden, en wat te denken van iedereen die al heeft aanbetaald op zijn nieuwe Kia of Saab :pale:
Hopelijk komt er snel duidelijkheid van de personeelsleden en klanten, en kan misschien een nieuwe partij zorg dragen voor een snelle en succesvolle doorstart!

31 maart 2009 21:17
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Valt het Ferrari gedeelte van Kroymans toch wel onder hetzelfde als de rest van de Kroymansgroep? Bij het lijstje van merken waar ze importeur voor zijn staat F er namelijk niet bij, terwijl dit toch het merk is waar hij mee begonnen is. En het pand aan de Soestdijkerstraatweg wordt/werd toch behoorlijk onder handen genomen.

31 maart 2009 21:18
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Het zou mij niet verbazen als er binnenkort wat klassieke Ferrari's op de markt komen om cash te genereren.... :wink:

31 maart 2009 21:23
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Double G schreef:
Valt het Ferrari gedeelte van Kroymans toch wel onder hetzelfde als de rest van de Kroymansgroep? Bij het lijstje van merken waar ze importeur voor zijn staat F er namelijk niet bij, terwijl dit toch het merk is waar hij mee begonnen is. En het pand aan de Soestdijkerstraatweg wordt/werd toch behoorlijk onder handen genomen.

Kroymans is al een paar jaar geen importeur meer van Ferrari. Dat wordt sinds een paar jaar door de fabriek geregeld, vandaar dat dit importeurschap niet genoemd wordt. Hij heeft natuurlijk wel door de fabriek opgeleid personeel (broer van een vriend van me is hoofd werkplaats aan de Soestdijkerstraatweg).
Wel triest verhaal, ik heb mijn hele jeugd bijna tegenover Kroymans gewoond, mijn autoliefde is daar ontstaan. Overigens had hij begin jaren 80 ook al een forse dip te pakken....
Ik denk niet dat de collectie in de kelder verkocht zal worden. Als het goed is staan er nu wel een paar van op de Rai.

31 maart 2009 21:28
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Ik denk het wel (niet allemaal maar wel een paar)....

31 maart 2009 21:34
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Ik vond vooral de keuze van bepaalde merken van hem niet heel erg verstandig en ook niet de grootte waarop hij dat deed. Maar dat is lekker makkelijk, achteraf.

Ben het eens met de opmerking: Een groot ondernemer, een man met lef! Ik denk dat het mis is gegaan door een combinatie van factoren (niet lopende merken, milieubewustwoordingslabels en recessie)

31 maart 2009 22:25
Profiel
Amsterdam
Wel verbazend dat Kroymans nog tot voor zeer kort ijverig aan de nieuwe dependence (naast PCA)
heeft gewerkt. Zal ook wat weggegooide pucunia in zitten... :shock:

31 maart 2009 22:26
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Moet je kijken wat voor verbouwing / nieuwbouw er in Hilversum wordt gedaan :!:
Echt bizar...

AfbeeldingAfbeelding

31 maart 2009 22:40
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Rob Herfst schreef:
Volgens mij is het (nog) niet zover, maar alles lijkt er wel op dat ze afstevenen op een faillissement.
Ben het wel met Alvin eens, dit is geen goed nieuws! :(

MS964 schreef:

Denk toch dat zij hier ook niet blij van worden, en wat te denken van iedereen die al heeft aanbetaald op zijn nieuwe Kia of Saab :pale:

Op gewonere nieuwe auto's wordt toch niet aanbetaald?

31 maart 2009 23:14
Profiel
Moderator
PF # 136
Rob Herfst schreef:
en kan misschien een nieuwe partij zorg dragen voor een snelle en succesvolle doorstart!

Er is al interesse getoond door een redelijk grote partij... :wink:

01 apr 2009 0:04
Profiel
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
De vogelliefhebbers? :wink:

01 apr 2009 13:35
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
't Is dieptriest en inderdaad, je zal maar aanbetaald hebben.

01 apr 2009 13:52
Profiel WWW
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Stond vandaag in de krant dat hij zelf nog een prive-jet van 7 miljoen heeft gekocht, dus met hemzelf zal het nog wel goed gaan lijkt me.... Zal zijn (ex)personeel leuk gevonden hebben :(

01 apr 2009 14:13
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Wat ik vervelend vond dat er op het nieuws van 22.00 uur en nog later er maar even het merk Porsche er werd bij betrokken, dat klopt toch niet :bang:

01 apr 2009 14:38
Profiel
Moderator
PF # 136
2000 gtv schreef:
De vogelliefhebbers? :wink:

Inderdaad :wink:

marino schreef:
Stond vandaag in de krant dat hij zelf nog een prive-jet van 7 miljoen heeft gekocht, dus met hemzelf zal het nog wel goed gaan lijkt me.... Zal zijn (ex)personeel leuk gevonden hebben :(

Heeft de Jet volgens mij in december 2008 in ontvangst genomen, ik neem aan dat hij ruim voor die tijd is besteld (nog voor dat er echt donkere wolken kwamen).
Vraag me af wat de annuleringskosten geweest zouden zijn wanneer hij hem niet afgenomen zou hebben...

01 apr 2009 14:45
Profiel
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.
Haarlem
Kroymans zelf behelsd meer dan de Corporation; vastgoed bijvoorbeeld.

Voor de volgende BV's: Kroymans Corporation, Kroymans Import Europe, Kroymans Retail Groep en Kroymans Car Import, is surseance van betaling aangevraagd. De poot Kroymans Financial Services waaronder A.R.M. lease, Saab lease, vallen niet onder deze surseance van betaling.

There are no old Porsches, only new owners.

01 apr 2009 15:24
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Beetje flauw om nu over die jet te gaan zitten zeuren. Lekker hollands ook. Stond zaterdag een paginagroot interview met hem in de Telegraaf. Hij nam heel groots de gehele schuld op zich. Verweet het management niets, want hij is en was zelf eindverandwoordelijk. Kijk, daar hou ik van. Geen gehannes, recht ervoor uitkomen, Daar kunnen die bankiers nog wat van leren. Tevens heeft hij recentelijk nog 25 Mio van zijn eigen geld in de zaak gepomp om de boel vlot te trekken, maar dat was niet genoeg. ook dat zie ik geen bankier doen. Dat zijn dus wel bijna 4 van die jetjes waar hier nu over gezeurd wordt. Banken willen niet meer meedoen, wat in deze tijd niet alleen bij Frits K. het geval is. Hij heeft zich hoofdzakelijk vertilt aan het europees importeurschap en promoten van Cadillac. De algehele malaise in de autohandel heeft niemand aan zien komen. Geloof me, als iemand hier heel ziek van is, dan is het wel Frits zelf. Natuurlijk heeft hij na jarenlang hard werken, ondernemen en risico's lopen prive nog genoeg op de bank, zou wel heel stom geregeld zijn als dat niet zo was, maar geld heelt zeker niet alle wonden. Ik wens niet alleen het personeel van Kroymans, maar zeker ook Frits zelf heel veel sterkte.

Just my opinion...

01 apr 2009 15:29
Profiel
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.
Haarlem
+1

There are no old Porsches, only new owners.

01 apr 2009 15:43
Profiel
Moderator
PF # 136
Eens, vandaar ook mijn opmerking over het moment van bestellen en de kosten om alsnog te annuleren...

01 apr 2009 15:46
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
helemaal eens met jeroen

01 apr 2009 15:49
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 87 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende