| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
9** codering is op ... http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=24&t=25661 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | ps [ 09 dec 2009 14:47 ] |
Berichttitel: | 9** codering is op ... |
naast het einde van de financiele middelen, lijkt het erop dat de fameuze 9** codering voor de geliefde modellen ook afgelopen is. Wie weet hoe het nu verder moet? Net als Peugeot (hadden we al eens een aanvaring mee mbt codering) naar de 10**? |
Auteur: | horn [ 09 dec 2009 14:58 ] |
Berichttitel: | Re: 9** codering is op ... |
volgens mij heet de auto nog steeds 911. En hebben de nieuwe modellen een naam. Dus wellicht dat de interne codering aangepast wordt, maar naar buiten toe is er geen probleem. Wellicht beginnen ze bij Auftragsnummer 9001? |
Auteur: | Olaf [ 09 dec 2009 14:59 ] |
Berichttitel: | Re: 9** codering is op ... |
Volgens mij zijn er toch wel wat nummers over (gebleven) - en zal het patent van Peusjoo m.b.t. de 'nul' in het midden inmiddels wel verlopen zijn EDIT: @ Horn, we toch niet alleen de 911 !? .. 924, 944, 914, 968, 986, 987, 928 etc.
Vul de jaartallen maar in |
Auteur: | ps [ 09 dec 2009 15:11 ] |
Berichttitel: | Re: 9** codering is op ... |
...bij 9001? Maar dat is niet eerlijk, dan hebben we zo'n 8001 potentieel mind blowing models gemist Ik wist wel dat VW ons een loer ging draaien. |
Auteur: | Rem [ 09 dec 2009 15:21 ] |
Berichttitel: | Re: 9** codering is op ... |
dubbel 0 lijkt me onwaarschijnlijk en reken maar dat Peugeot dan weer aan de bel komt trekken. (net als vroeger bij de 901) Ik denk voor de nieuwe serie aan 9000, of 9111. Overigens is BMW ook pas door z'n E-nummers heen, en geeft de nieuwe 5 serie de nieuwe seriecode 'F10' mee. |
Auteur: | Paul II [ 09 dec 2009 15:32 ] |
Berichttitel: | Re: 9** codering is op ... |
Mijn insteek is voor Porsche net zo iets, blijft 3 posities maar de 1e wordt een A, dus Axx. |
Auteur: | wolf [ 09 dec 2009 15:40 ] |
Berichttitel: | Re: 9** codering is op ... |
komt mooi uit, feest is toch over met de vw deal. |
Auteur: | Mark Nauta [ 09 dec 2009 16:03 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: 9** codering is op ... | |||||||||
Zo ben ik een heel eind denk ik . Welke mis ik nu nog?? |
Auteur: | Martin K. [ 09 dec 2009 16:21 ] |
Berichttitel: | Re: 9** codering is op ... |
Ik vind het aantal aanslagen per uur wel een beetje weinig |
Auteur: | ps [ 09 dec 2009 16:28 ] |
Berichttitel: | Re: 9** codering is op ... |
Zie ik daar 991 in dat rijtje staan? Ik vind op de autoweek site het volgende: stoffen kap krijgt. De volgende generatie 911 heeft voorlopig 991 als typenaam. Bij de ontwikkeling van ............maar dat betekent dat er toch nog een nieuwe 993 komt misschien? sorry ik moet ff snuiten. het is dus allemaal nog niet verloren |
Auteur: | Martin K. [ 09 dec 2009 16:55 ] |
Berichttitel: | Re: 9** codering is op ... |
nieuwe 993 Ik ga alvast sparen |
Auteur: | IPF [ 09 dec 2009 17:05 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: 9** codering is op ... | |||||||||
Heeft Saab 9000 al niet gehad? (maar goed, die zijn bijkans failliet ) |
Auteur: | IPF [ 09 dec 2009 18:03 ] |
Berichttitel: | Re: 9** codering is op ... |
Waren ze dat dan ooit? |
Auteur: | horn [ 09 dec 2009 18:39 ] |
Berichttitel: | Re: 9** codering is op ... |
Wat ik bedoel te zeggen: Kijk naar wat er nu verkocht wordt... Wíj noemen het hier een 987. Porsche noemt het intern de 987. In de folder heet hij gewoon Boxster. Evenzo heb je de Cayenne, Gayman en Panamera. En de 911. Verder geen auto's meer die een andere nummer hebben. Dus als je het volgende project intern Auftragsnummer 9001 noemt, maakt dat Peugeot niet uit. 9001 wordt toch niet gemarket naar buiten toe. Dus zal de 911 tot in lengte van dagen 911 blijven heten en de andere producten een echte naam krijgen... |
Auteur: | Rodger that! [ 09 dec 2009 19:11 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | Re: 9** codering is op ... | ||||||||||||||||||
Bron : 944 forum In de herfst van 1981 werd de nieuwe 944 voorgesteld.Ik neem aan dat deze gelijk te koop was bij introductie? |
Auteur: | WillemB [ 09 dec 2009 20:21 ] |
Berichttitel: | Re: 9** codering is op ... |
Zelfs VW zal toch niet zo stom zijn een ijzersterk marketing handvat als de 911 over boord te gooien |
Auteur: | MS964 [ 09 dec 2009 20:24 ] |
Berichttitel: | Re: 9** codering is op ... |
De '998' wordt idd de 991, is al een tijdje bekend. |
Auteur: | PEF [ 09 dec 2009 22:57 ] |
Berichttitel: | Re: 9** codering is op ... |
965 is eigenlijk "officieel" ook nog niet gebruikt hé... Twas eerder 964 Turbo 3.3 en Turbo 3.6 |
Auteur: | Mark Nauta [ 09 dec 2009 23:51 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: 9** codering is op ... | |||||||||
Klopt inderdaad. Net als de 939 is ook de 965 niet officieel gebruikt door Porsche. 965 hebben ze uberhaupt niet gebruikt, en 939 werd kort door Rinspeed gebruikt, maar omdat Porsche de naam al geclaimd had, hebben ze dat weer terug moeten draaien. |
Auteur: | Danny [ 09 dec 2009 23:59 ] |
Berichttitel: | Re: 9** codering is op ... |
Dit zijn de nummers waar ik iets bij kan vinden 356 - Mittelmotor-Roadster, Serie 356 A, 356 B, 356 C 514 - Werks-Rennwagen für 24h LeMans 1951 530 - Viersitzer-Modell mit 2400 mm Radstand 550 - Spyder, Zweisitzer 616 - 1,6 Liter für Typ 356 A 616/2 - 1,6 Liter 1600 S 616/3 - 1,6 Liter für Industriemotor 616/7 - 90 PS 356 B 616/12 - 1,6 Liter 1600 S mit Grauguss-Zylinder für 356 B 616/15 - 1,6 Liter Typ 356 C (1600 S) 616/16 - 1,6 Liter 1600 SC 616/36 - 1,6 Liter für Porsche 912 616/39 - für 912-Motor mit US-Abgasentgiftung 691 - Spyder für 1956 (550 RS) 718 - Spyder RSK mit Mittelmotor 753 - 1,5 Liter, Achtzylinder für Formel 1 771 - 2,0 und 2,2 Liter, Varianten des Typ 753 804 - Formel 1 entgültige Version für Typ 753 Motor 901 - Porsche-Sportwagen, verkauft als »911« (T 8 ) 901/00 - Fünfgang-Getriebe für 911 901/01 - 130-PS-Motor 901/02 - 160-PS-Motor 901/03 - 110-PS-Motor 901/05 - 130-PS-Motor mit Weber-Vergaser 901/06 - 130-PS-Motor mit Weber-Vergaser und verbessertem Ventileinstell-Mechanismus 901/07 - 901/06 vorbereitet für Sportomatic 901/8 - 160-PS-Motor vorbereitet für Sportomatic 901/9 - Einspritzmotor für 911 E 901/10 - Einspritzmotor für 911 S 901/13 - 110-PS-Motor vorbereitet für Sportomatic 901/14 - 901/06 (130 PS) für Amerika 901/17 - 901/14 vorbereitet für Sportomatic 901/20 - 210-PS-Motor für Typ 906 901/21 - 901 /20 als Einspritzer für Typ 906 und Typ 910/6 901/55 - 210-PS-Motor für 911 R 901/30 - 150-PS-Motor für 911-L-Rallye 902 - Viergang-Getriebe für 911/912 902/01 - Viergang-Getriebe für 912 902 02 - Fünfgang-Getriebe für 911 902/1 - Fünfgang-Getriebe für 911/912 903 - Automatik-Kupplung für Sportwagen 904 - GT-Mittelmotor-Coupe mit 592-Motor 904/6 - 6 Zylinder 904/8 - 8 Zylinder 905 - Viergang-Sportomatic-Getriebe 905/01 - Viergang-Sportomatic-Getriebe (neu) 905/13 - Viergang-Sportomatic-Getriebe (neu /20 /21) 906 - Wettbewerbswagen, entwickelt aus dem Typ 904 906/8 - 8 Zylinder 906/E - Einspritzmotor 907 - Renncoupe mit Rechtslenkung entwickelt aus dem Typ 910, mit 901- und 771-Motor 907/L - Langheck 908 - Spyder, entwickelt aus dem Typ 907 und 8 Zyl.-Motor 908/01 - Coupe mit Langheck 908/02 - offener Spyder 908/03 - Spyder mit geänderter Sitzposition, entwickelt aus dem Typ 909 908/K - Kurzheck-Coupe 908/L - Langheck-Coupe 909 - Bergrennwagen mit 2 Liter 910 - Rennsport-Coupe, entwickelt aus dem Typ 906 910/6 - mit 901 /2.0-Motor 910/8 - mit 2,2 Liter 8 Zylinder 910/8B - Leichtversion des 910/8 (Bergwagen) 911 - Externe Bezeichnung des Typ 901 911/00 - Viergang-Getriebe für 911 T 911/01 - 2,2 Liter für 911 E 911/02 - 180-PS-Motor für 911 S 911/03 - 130-PS-Motor für 911 T 911/04 - 2,2 Liter für 911 E vorbereitet für Sportomatic 911/06 - 130-PS-Motor für 911 T vorbereitet für Sportomatic 911/07 - 2,2 Liter für 911 T - USA 911/08 - 2,2 Liter für 911 T - USA vorbereitet für Sportomatic 911/20 - Rennmotor mit 2247 ccm für 911 S 911/21 - Rennmotor mit 2381 ccm für 911 S 911/22 - Rennmotor mit 2247 ccm für 911 S in Vergaserausführung 911/41 - 2,7 Liter für 911 911/42 - 2,7 Liter für 911 S 911/43 - 2,7 Liter für 911 - USA 911/44 - 2,7 Liter für 911 - Kalifornien 911/46 - 2,7 Liter für 911 vorbereitet für Sportomatic 911/47 - 2,7 Liter für 911 S vorbereitet für Sportomatic 911/48 - 2,7 Liter für 911 - USA vorbereitet für Sportomatic 911/49 - 2,7 Liter für 911 - Kalifornien vorbereitet für Sportomatic 911/51 - 2,4 Liter für 911 - USA 911/52 - 2,4 Liter für 911 E 911/53 - 2,4 Liter für 911 S 911/57 - 2,4 Liter für 911 T 911/61 - 2,4 Liter für 911 - USA vorbereitet für Sportomatic 911/62 - 2,4 Liter für 911 E vorbereitet für Sportomatic 911/63 - 2,4 Liter für 911 S vorbereitet für Sportomatic 911/67 - 2,4 Liter für 911 T vorbereitet für Sportomatic 911/70 - Rennmotor mit 2494 ccm für 911 S 911/72 - Rennmotor mit 2,8 Liter für 911 S / Carrera RSR 911/73 - Rennmotor mit 2466 ccm für 911 S 911/74 - Rennmotor mit 3,0 Liter für Carrera RSR 911/75 - Rennmotor mit 3,0 Liter für Carrera RSR mit geändertem Vergaser 911/76 - Turbomotor mit 2,1 Liter für Carrera RSR 911/77 - Motor mit 3,0 Liter für Carrera RS 911/81 - 2,7 Liter für 911 911/82 - 2,7 Liter für 911 S - USA 911/83 - 2,7 Liter für Carrera RS 911/84 - 2,7 Liter für 911 S - Kalifornien 911/86 - 2,7 Liter für 911 vorbereitet für Sportomatic 911/89 - 2,7 Liter für 911 S - USA mit Sportomatic 911/91 - 2,4 Liter mit K-Jetronic (911 T - USA) 911/92 - 2,7 Liter für 911 mit K-Jetronic 911/93 - 2,7 Liter für 911 S 911/96 - 2,4 Liter mit K-Jetronic (911 T - USA) - Sportomatic 911/97 - 2,7 Liter für 911 mit K-Jetronic - Sportomatic 911/98 - 2,7 Liter für 911 S - Sportomatic 911 E - Einspritzmodell 911 L - Ausführung der USA 911 R - Leichtbau-Wettbewerbsausführung 911 S - Hochleistungsversion des 911 Basis 911 T - Sparausführung des 911 912 - 4 Zyl.-Version des 911, mit Motor 616 auch Typennummer für den 4,5 Liter 12-Zylinder-Rennmotor des Typ 917, 912E - Einspritzversion des 912 für USA 914 - Mittelmotor-Sportwagen (Zweisitzer) 914/6 - 2,0 Liter, Typ 901 914/8 - 3,0 Liter, Typ 908 914/11 - Fünfgang-Getriebe für 914; 914/6 914/12 - Fünfgang-Getriebe für 914 915 - verstärktes Vier-/Fünfgang-Getriebe für 911 915/6 - verstärktes Vier-/Fünfgang-Getriebe für 911 ; 911 S und Carrera 916 - Rennversion des Typ 901 (2 OHC), auch Typennummer für Fünfgang-Getriebe für 908/01 und 908/02 917 - Renn-Coupe mit 4,5 Liter, 12 Zylinder (Typ 912) 917/10 - Spyder 917/20 - Kurzversion mit Sera-Karosserie (»Sau«) 917/30 - Spyder in verstärkter Ausführung 917/K - Kurzheck 917/L - Langheck 917/PA - Spyder für die CanAm-Serie in USA 918 - 914 met 8 cylinder motor van de 908 920 - Vier-/Fünfgang-Getriebe für Typ 917 923 - 2,0 Liter für 912 E 924 - Sportwagen, anfänglich entwickelt für Volkswagen unter der Nummer EA 425 und von Porsche zurückgekauft, 925 - Viergang-Sportomatic für 911 T und 911/E 925/09 - Dreigang-Sportomatic für 911 928 - Sportwagen mit V8-Motor, 4,5 Liter 928 S - Hubraum- und leistungsgesteigerte 928-Version 929 - studie model van 959 930 - turboaufgeladene Version des 911 931 - 924 Turbo (Motor 047) 932 - 924 Turbo - Rechtslenkung 934 - Gruppe-4-Rennversion des Typ 930 935 - Gruppe-5-Rennversion des Typ 930 936 - Gruppe-6-Sportwagen mit 2,1 Liter Turbo 937 - 924 Carrera GT 937/50 - Getriebe für 939 938 - 924 Carrera GT - Rechtslenker 939 - 924 Carrera GT »Le Mans« 944 - Serien-Sportwagen mit 2,5 Liter, 4 Zylinder 945 - 944 - Rechtslenker 951 - 944 Turbo 954 - 911 SC RS 955 - 2002 cayenne 956 - Gruppe-C-Sportwagen mit 2,65 Liter Turbo 957 - 2006 cayenne 959 - Gruppe-B-Straßensportwagen, Allradantrieb 960 - Experimantalauto auf der Basis des 928 961 - Rennausführung des Typs 959 962 - Gruppe C rennwagen 964 - Carrera 2/Carrera 4 89 bis 93 970 - panamera 980 - carrera GT 986 - 1997 Boxster 987 - 2007 boxster / cayman 989 - 4 türig experimental fahrzeug auf 996 basis 993 - Carrera 2/Carrera 4 ab 93 996 - 1996 911 997 - 2004 911 |
Auteur: | ps [ 10 dec 2009 0:48 ] |
Berichttitel: | Re: 9** codering is op ... |
wat een speurwerk. Ik vind het beleid hierop trouwens zwak. Iets meer logica: De 996 had eigenlijkk 000 code moeten krijgen (we zijn in feite vanaf zilch opnieuw begonnen met die waterdruppels), de boxter 0000 (andere dimensie), de Cayenne (0000000000000000000000000000000000000000000000000) de Cayenne diesel krijgt een vette 0 , de Cayman had na de 993 de code 996 moeten krijgen de Panamera een lettercode Voor modellen na de overname door VW begint de jaartelling opnieuw, maar dan loopt ie achteruit............. |
Auteur: | Double G [ 10 dec 2009 14:00 ] |
Berichttitel: | Re: 9** codering is op ... |
Jaren geleden heb ik ook nog eens zo'n soort lijstje gepost: hierzo. |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |