| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
DC9 ramt Porsche http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=24&t=26222 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | NordRack2 [ 23 jan 2010 7:54 ] |
Berichttitel: | DC9 ramt Porsche |
Kijk hier maar! |
Auteur: | horn [ 23 jan 2010 8:36 ] |
Berichttitel: | Re: DC9 ramt Porsche |
Slechte bal van die vent rechts. Zo de bunker in... Wie ontdekt zulke dingen toch? En wat doet hij de rest van de dag... |
Auteur: | Mazdarati [ 23 jan 2010 12:05 ] |
Berichttitel: | Re: DC9 ramt Porsche |
Is volgens mij geen DC9, maar een kleinere zakenjet. Toch prachtig gevonden, met name het moment waarop je op de - toets drukt om uit te zoomen |
Auteur: | GhostRider [ 23 jan 2010 12:49 ] |
Berichttitel: | Re: DC9 ramt Porsche |
De vleugels te zien idd. geen DC-9 daar die in de hele serie geen knik in de aanzet hebben, en geen opstaande wingtips... Zet eerder in op de Bombardier series.... |
Auteur: | Nicolò [ 23 jan 2010 15:08 ] |
Berichttitel: | Re: DC9 ramt Porsche |
Volgens mij een stealth-bommenwerper: geen schaduw! |
Auteur: | GhostRider [ 23 jan 2010 16:27 ] |
Berichttitel: | Re: DC9 ramt Porsche |
Auteur: | 356 [ 24 jan 2010 12:39 ] |
Berichttitel: | Re: DC9 ramt Porsche |
Is een Tyrolean Bombardier CRJ200. http://www.airteamimages.com/7559.html |
Auteur: | maurice [ 24 jan 2010 21:32 ] |
Berichttitel: | Re: DC9 ramt Porsche |
Scherp gezien |
Auteur: | pat69 [ 24 jan 2010 23:15 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: DC9 ramt Porsche | |||||||||
|
Auteur: | NordRack2 [ 25 jan 2010 21:25 ] |
Berichttitel: | Re: DC9 ramt Porsche |
DC9 kon natuurlijk niet met die spitse neus Wss ging hij landen op Düsseldorf EDDL 23R. Uitgaande van een afstand van 19km. en een glideslope van 4° zit hij dus nog op 1300m. hoogte. Ik heb de schaduw nog niet kunnen vinden! |
Auteur: | maurice [ 26 jan 2010 14:14 ] |
Berichttitel: | Re: DC9 ramt Porsche |
Dan zat ie dus boven de zon |
Auteur: | 356 [ 26 jan 2010 19:56 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: DC9 ramt Porsche | |||||||||
Nordrack 2 schrijft :
Standaard GS is 3°. Meeste naderingen beginnen op 2000', dat komt overeen met 6.2 NM (of ruim 11km). GS van 4 graden is extreem en komt zelden/nooit voor. 19km is nog te ver voor laatste nadering en dus niet te zeggen op welke hoogte de verkeersleiding het vliegtuig heeft geklaard. |
Auteur: | Traveller69 [ 27 jan 2010 12:14 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: DC9 ramt Porsche | |||||||||
De beelden op Google maps zijn samengesteld van meerdere foto's. Het is niet gezegd dat de 'schaduwplek' ook gefotografeerd is. Er zijn ook locaties te vinden waarbij een gedeelte is gefotografeerd in de zomer en een ander stuk in de winter. Ook zijn er wel plekken waar bijvoorbeeld een bus half opstaat (of juist 2 keer dezelfde bus in dezelfde straat). |
Auteur: | Wimpie77 [ 27 jan 2010 12:32 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | Re: DC9 ramt Porsche | ||||||||||||||||||
Lachuh die site! |
Auteur: | NordRack2 [ 28 jan 2010 10:07 ] |
Berichttitel: | Re: DC9 ramt Porsche |
Hey 356, kun jij uit deze PDF afleiden wat daar nou de glideslope voor 23R is? Dat zijn natuurlijk geen officiele kaarten. @Traveller69 je hebt gelijk. Bovendien denk ik dat op een afstand van een dikke kilometer geen schaduw meer zichtbaar is. ?? 3!x5!=6! inderdaad |
Auteur: | 356 [ 28 jan 2010 11:25 ] |
Berichttitel: | Re: DC9 ramt Porsche |
NordRack2, die Jeppesen plates zijn wel degelijk officiele kaartjes. Op pagina 24/28 staat de ILS 23R Approach, die heeft een GS van 3 graden. Je kunt het links onderin het kaartje vinden, net boven de minima. |
Auteur: | NordRack2 [ 29 jan 2010 12:15 ] |
Berichttitel: | Re: DC9 ramt Porsche |
Bedankt! Wat bedoel je met minima? |
Auteur: | 356 [ 29 jan 2010 12:46 ] |
Berichttitel: | Re: DC9 ramt Porsche |
Minima zijn de hoogtes tot waar je mag zakken op een nadering. Je ziet ze staan in het vakje met het in zwart gedrukte JAR -OPS blokje. Er staan minima voor 4 klassen (grootte naar gewicht, D is de zwaarste klasse). Op deze hoogte tijdens de nadering aangekomen mag je landen als je de baan/baanverlichting ed ziet anders moet je doorstarten. In het vakje eronder staan de minimale zichtwaarden behorende bij de minmia, uitgedrukt in RVR, Runway Visual Range. |
Auteur: | Wimpie77 [ 29 jan 2010 15:02 ] |
Berichttitel: | Re: DC9 ramt Porsche |
Leuke site waar je live kan kijken hoe vliegtuigen starten en landen: http://casper.frontier.nl/ |
Auteur: | 356 [ 29 jan 2010 21:39 ] |
Berichttitel: | Re: DC9 ramt Porsche |
En dan http://www.liveatc.net/search/?icao=eham erbij, kun je ook meeluisteren. |
Auteur: | gassen [ 29 jan 2010 22:47 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | Re: DC9 ramt Porsche | ||||||||||||||||||
hier een mooi voorbeeld daarvan een landend vliegtuig op Schiphol http://maps.google.nl/?ie=UTF8&ll=52.36 ... 4&t=h&z=16 |
Auteur: | maurice [ 01 feb 2010 0:04 ] |
Berichttitel: | Re: DC9 ramt Porsche |
Turkse airliner toevallig... |
Auteur: | NordRack2 [ 10 feb 2010 1:39 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: DC9 ramt Porsche | |||||||||
@356; dat is mooi man! Hoe weet jij dat allemaal? |
Auteur: | john's Porsches [ 10 feb 2010 10:41 ] |
Berichttitel: | Re: DC9 ramt Porsche |
maar de berekening is toch simpel voor de hoogte de lengte van het type toestel is bekend, de lengte van de porsche is bekend en de porsche staat op het nulpunt. de lengte op schaal op het nulpunt moet op basis van de lengte van de porsche te berekenen zijn het toestel is op de foto heeft een andere afmeting. Daarna driehoekje maken of het verhoudingsverschil berekenen = de hoogte uit te destileren. its a simple |
Auteur: | maurice [ 10 feb 2010 12:55 ] |
Berichttitel: | Re: DC9 ramt Porsche |
Eh dan mis je een parameter, de hoogte waarop de foto is gemaakt. Als je die hebt kun je van alle objecten ook de hoogte waarop ze boven de grond staan berekenen. |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |