Re: porsche zuiniger dan twingo bij 130?
Ik heb o.a. een Clio van 2010, 1,5L DCI 86 pk, is eigenlijk best een vinnig ding om eco te noemen.
Op de fiche krijgt deze ook een verbruik van 3,7L/100Km opgegeven, maar dit heb ik echter nog nooit gehaald.
Het gemiddeld resultaat ligt ongeveer bij 5,3L bij 70 a 80% snelweg. Boven de 120 zit ik volgens de BC rond de 6 a 6,5L.
Het blijven toch resultaten die ik met mijn Porsche niet zal of nooit zal
halen.
Ik vind het zelf een heel raar verhaal, hoe hoger de snelheid hoe meer de luchtweerstand zal oplopen en bijgevolg hoe meer een auto zal verbruiken. Het is enkel mogelijk dat de fabrikant bij een bepaalde snelheid in een bepaalde versnelling de mappings heeft aangepast.
Louter ter informatie: dit gaat niet met kleinere motoren en wel bij sterkere motoren.
Bij de test wordt ook geen rekening gehouden met vertragen en terug acceleren. Om nog maar te zwijgen over file-verkeer.
Als we met deze bewering een referentie trekken naar het aantal ernstige ongevallen of de kans op een ernstig ongeval wordt het helemaal te gek.
Een degelijke oplossing een Porsche strook, met een min. aanbevolen snelheid van 180Km/h.