Re: Rijtest: Porsche Boxster
Ik denk nog regelmatig terug aan mijn eerste Porsche, een 1997 Boxster. Vooral als ik golftassen op en neer aan het sjouwen ben.
Maar even serieus!
Met de Boxster was ik vrijwel onmiddellijk vertrouwd en voelde ik met net een Senna. Altijd het gevoel dat IK in controle was. Bij lage toeren weinig geluid. Met hoge toeren een heerlijke MOTORISCHE snerpende gier. Nooit pech en onverwachte kosten. Super betrouwbaar.
Hij is trouwens alweer te koop. De koper wil toch naar een gezinsauto, een Cayenne.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=218837451Het heeft behoorlijk wat tijd gekost om te wennen aan de 997. De 997 viel in de eerste instantie tegen qua wegligging. Dat was even slikken. Ik had het gevoel dat de neus zweefde en zoekerig was. Nu met nieuwe banden is dat gevoel weg maar het heeft wel een tijd geduurd om het "Boxster" vertrouwen terug te krijgen. De 997 groeit aan je. Meer en meer voel ik het bochten vermogen en de enorme tractie.
Qua geluid vindt ik de 997 het mooiste in de lagere toeren. De grom is dan voelbaar en heerlijk. Als ik de 997 in de hoge toeren jaag vindt ik dat hij erg veel "mechanische herrie" maakt. Dit in tegenstelling tot de Boxster.
Ook qua kosten heb ik tot nu toe (weer) geluk.
Het enorme verschil in vermogen, 205 tov 355 doet natuurlijk HEEL VEEL.
Maar toch blijf ik een lans breken voor de Boxster. Het is en blijft een ECHTE SPORTAUTO. Perfekt gedimensioneerd en geprijsd! De 997 4S is gewoon hardstikke vet EN duur. Ik ben er echt gek op!
En als je een Boxster bezit, laat je niet kisten. Ik was trots op mijn mooie rooie maar toch deed het zeer toen ik op dit forum te horen kreeg " kappers auto". Had het namelijk nog nooit gehoord.
Dus jongens, blijft respectvol, als je over iemands bolide praat!