Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 23:50

Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Rijtest: Porsche Boxster 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
3.2S
010
Bericht Rijtest: Porsche Boxster
AutoScout 24; Met deze derde generatie stapt de Porsche Boxster definitief uit de schaduw van de 911. Waag het niet om dit model nog een poor-man’s 911 of kappersauto te noemen. De nieuwe Porsche Boxster is lichter en slanker, maar vooral ook strakker en krachtiger. En daarmee niet alleen zelfstandiger dan ooit te voren, maar vooral ook nog perfecter als roadster.

Lees de rest verder hier:
http://ww2.autoscout24.nl/test/porsche- ... -CW33-2012

25 aug 2012 17:02
Profiel WWW
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Rijtest: Porsche Boxster
Of zie dit filmpje dat ik 2 weken geleden heb geplaatst

http://www.autoweek.nl/video/2989/rij-impressie-porsche-boxster-s

De Boxster is volwassen geworden :cheers:

25 aug 2012 17:14
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Ik heb een hele dag gereden in een S met PDK en kan het alleen maar beamen; Superauto!

25 aug 2012 17:15
Profiel
964 C2
Volgens mij is dat ook de enige manier waarop je een auto kan beoordelen :!:

25 aug 2012 17:23
Profiel
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Mijn buurman heeft er een uit Duitsland geïmporteerd een witte echt een supercar mooie afwerking super !

25 aug 2012 17:50
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
De nieuwe Boxster komt overal goed uit de test. Dat was toch allang bekend.
Ik heb gisteravond op de buurt-BBQ ook nog een pleidooi gehouden voor de oude Boxster toen het over auto's ging en weer het bekende "die Boxster hè, dat is toch eigenlijk geen echte Porsche?!" voorbij kwam.

En dat terwijl ik nog niet eens echt dronken was om die tijd :mrgreen:

Ik hoef er geen op de oprit maar ik kan de keuze wel begrijpen :wink:

26 aug 2012 8:48
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Sleutelfeestje gehad :mrgreen: ?

26 aug 2012 10:50
Profiel
997 4S Cabrio MK2 Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6
Heeze
Ik denk nog regelmatig terug aan mijn eerste Porsche, een 1997 Boxster. Vooral als ik golftassen op en neer aan het sjouwen ben.
Maar even serieus!
Met de Boxster was ik vrijwel onmiddellijk vertrouwd en voelde ik met net een Senna. Altijd het gevoel dat IK in controle was. Bij lage toeren weinig geluid. Met hoge toeren een heerlijke MOTORISCHE snerpende gier. Nooit pech en onverwachte kosten. Super betrouwbaar.
Hij is trouwens alweer te koop. De koper wil toch naar een gezinsauto, een Cayenne. :shock:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=218837451

Het heeft behoorlijk wat tijd gekost om te wennen aan de 997. De 997 viel in de eerste instantie tegen qua wegligging. Dat was even slikken. Ik had het gevoel dat de neus zweefde en zoekerig was. Nu met nieuwe banden is dat gevoel weg maar het heeft wel een tijd geduurd om het "Boxster" vertrouwen terug te krijgen. De 997 groeit aan je. Meer en meer voel ik het bochten vermogen en de enorme tractie.
Qua geluid vindt ik de 997 het mooiste in de lagere toeren. De grom is dan voelbaar en heerlijk. Als ik de 997 in de hoge toeren jaag vindt ik dat hij erg veel "mechanische herrie" maakt. Dit in tegenstelling tot de Boxster.
Ook qua kosten heb ik tot nu toe (weer) geluk.

Het enorme verschil in vermogen, 205 tov 355 doet natuurlijk HEEL VEEL.
Maar toch blijf ik een lans breken voor de Boxster. Het is en blijft een ECHTE SPORTAUTO. Perfekt gedimensioneerd en geprijsd! De 997 4S is gewoon hardstikke vet EN duur. Ik ben er echt gek op!

En als je een Boxster bezit, laat je niet kisten. Ik was trots op mijn mooie rooie maar toch deed het zeer toen ik op dit forum te horen kreeg " kappers auto". Had het namelijk nog nooit gehoord.

Dus jongens, blijft respectvol, als je over iemands bolide praat!

26 aug 2012 11:55
Profiel
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
FF offtopic maar kan het niet laten...

Citaat:
Ik was trots op mijn mooie rooie

Ik ook!!, maar ze moest hoog nodig naar de kapper! (en die reed in een... :D )

Afbeelding

26 aug 2012 12:08
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Boxster S 550 Spyder
Schagen
Citaat:
En als je een Boxster bezit, laat je niet kisten.

Ik ben nog steeds erg blij met m'n Boxster S, zeker na de montage van Dunlop SportMaxx GT's :cheers:

Modificaties:
- Supersprint RVS Exhaust System; Filmpje SuperSprint
- K&N High-Flow Air Filter

26 aug 2012 12:08
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Ewout schreef:
Ik heb gisteravond op de buurt-BBQ ook nog een pleidooi gehouden voor de oude Boxster toen het over auto's ging en weer het bekende "die Boxster hè, dat is toch eigenlijk geen echte Porsche?!" voorbij kwam.

Kijk Ewout, dat weet ik te waarderen! Als 986 rijder met oranje knippers! :thumleft:

26 aug 2012 13:53
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
sarsrich schreef:

Met de Boxster was ik vrijwel onmiddellijk vertrouwd en voelde ik met net een Senna. Altijd het gevoel dat IK in controle was. Bij lage toeren weinig geluid. Met hoge toeren een heerlijke MOTORISCHE snerpende gier. Nooit pech en onverwachte kosten. Super betrouwbaar.
Het heeft behoorlijk wat tijd gekost om te wennen aan de 997. De 997 viel in de eerste instantie tegen qua wegligging. Dat was even slikken. Ik had het gevoel dat de neus zweefde en zoekerig was. Nu met nieuwe banden is dat gevoel weg maar het heeft wel een tijd geduurd om het "Boxster" vertrouwen terug te krijgen. De 997 groeit aan je. Meer en meer voel ik het bochten vermogen en de enorme tractie.
Qua geluid vindt ik de 997 het mooiste in de lagere toeren. De grom is dan voelbaar en heerlijk. Als ik de 997 in de hoge toeren jaag vindt ik dat hij erg veel "mechanische herrie" maakt. Dit in tegenstelling tot de Boxster.

mooi gesproken!

26 aug 2012 14:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
Dat de nieuwe Boxster uit de schaduw van de 911 stapt is dan toch alleen maar gebaseerd op het uiterlijk dat idd een stuk "mannelijker" is geworden. Wat blijft is echter wel de iets te ronden daklijn gesloten waar die van de 991 nog meer gestrekt is dan voorheen bij de cabrio. Rijtechnisch vraag ik me af of de nieuwe Boxster een oude echt zo veel in de schaduw zet, als pure rijders auto waardeer ik de Spyder na een rit met de 981 toch meer. Ik wil een bij het rijden betrokken zijn en ik vond de 981 afstandelijker (maar het blijft een top rijgedrag). Als comfi cruiser is de 981 duidelijk een stap vooruit maar ik heb geen vergelijk met een 987 S o.i.d. Ook de techniek zoals de PDK is toch weer merkbaar doorontwikkeld.

29 aug 2012 20:35
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 13 berichten ]