ff copy-paste De aandrijfljn bestaat uit een 135 kilogram zware 4,6 liter V8-middenmotor met 608 pk (vanaf 6.800 tpm) en twee elektromotoren die respectievelijk 116 en 129 pk leveren. Het totaalvermogen komt uit op 887 pk en het koppel bedraagt 800 Nm dat al tussen 800 en 5.000 tpm beschikbaar is. De sprint van 0-100 km/h neemt 2,8 seconden in beslag, van 0-200 km/h 7,9 tellen en van stilstand naar 300 km/h slechts 23 klokslagen. De topsnelheid ligt boven de 340 km/h. Enkel rijden op elektrische kracht is eveneens mogelijk, maar dan kan een topsnelheid van slechts 150 km/h worden gereden en haalt de 918 in nog geen 7 seconden een snelheid van 100 km/h. Het gemiddelde verbruik bedraagt 3,3 l/100 km, wat gelijk is aan een CO2-emissie van 79 g/km. Remmen doet het Porsche-topmodel op de twee elektromotoren of met hulp van de carbon-keramische remschijven. De gewichtsverdeling is 43 procent voor en 57 achter. De 918 Spyder maakt verder gebruik van adaptieve schokdempers en achterasbesturing. Ook beschikt de 918 Spyder over het Porsche Active Aerodynamic (PAA) dat de stroomlijn aanpast aan de verschillende rijmodi en -omstandigheden. Spoilers en airflaps zijn verstelbaar zodat maximale downforce gecreëerd kan worden..
De eerste hybride-sportwagen van het merk meet 4,64 meter in de lengte, 1,94 meter in de breedte en 1,17 meter in de hoogte. In vergelijking met het prototype is het productiemodel licht aangepast. Zaten bij het studiemodel de uitlaten nog in de flanken, nu monden ze recht boven de motor uit (zogeheten ‘top pipes’), pal achter de inzittenden. De deurgrepen zijn nu verticaal geplaatst en in het voorscherm is een klein luchtrooster opgenomen.
918 exemplaren.
De B-stijl van de 918 is een verwijzing naar de rolbeugel van de RS Spyder, terwijl het silhouet van de voorschermen een knipoog is naar die van de 917. Met gesloten dak oogt de 918 Spyder als een fraaie coupé, maar de daksectie boven de stoelen bestaat uit twee carbon fibre-delen, die in de neus zijn op te bergen. Porsche meldt trots dat de bagageruimte, waarvoor een vijfdelige kofferset is ontworpen, exact 110 liter meet en dus een kwart groter is dan die van de Carrera GT. De koets is vervaardigd van CFRP (carbonfiber reinforced polymer – met koolstofvezel versterkte kunststof). Het totaalgewicht komt uit op zo'n 1.640 kg.
Voor de echte liefhebbers heeft Porsche een zogeheten Weissach Package waarmee het airco- en audiosysteem achterwege worden gelaten en het dak, achterspoilers, buitenspiegels en raamframes gemaakt zijn van carbon. Ook magnesium wielen en beperkte geluidsisolatie maken deel uit het van het pakket. Ook krijgt de carrosserie stickerfolie in plaats van lak. De ‘Weissach-versies’ zijn herkenbaar aan de zespunts gordels en de speciale kleurstellingen die verwijzen naar legendarische Porsche racewagens.
Op 18 september 2013 (9-18 dus) start de productie van de supersportwagen, waarna de levering eind 2013 begint. Porsche bouwt er een toepasselijk aantal van 918 exemplaren van. Hoeveel stuks naar Nederland komen, is niet bekend. De prijs van de 918 Spyder bedraagt 780.450 inclusief BTW.