| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

Optische verschillen 944 Turbo / 944 Turbo S
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=24&t=43516
Pagina 1 van 1

Auteur:  ErikP [ 06 jan 2015 19:36 ]
Berichttitel:  Optische verschillen 944 Turbo / 944 Turbo S

Kent iemand hier de optische verschillen tussen de 944 Turbo en de 944 Turbo S?
Al speurend kom ik alleen op een verschil in de velgen, en zelfs daar ben ik niet zeker van.

Dit in verband met een foto-naslagwerk van alle verschillene Porsche modellen wat ik aan het maken ben (zie ook dit draadje: http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=24&t=42952)

Auteur:  Johann [ 06 jan 2015 22:29 ]
Berichttitel:  Re: Optische verschillen 944 Turbo / 944 Turbo S

Een Turbo had teledials en de S had deze:
Afbeelding

Maar de Turbo S en latere Turbo met 250PK hoewel gelijk in specs wordt vaak door elkaar gehaald.

Dus een echte S i.e. SIlberosa had een uniek zilver-roos kleurig lak, uniek interieur kleurschema en een "Turbo" sticker op de rechter voorflank.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Auteur:  drknauf [ 06 jan 2015 23:20 ]
Berichttitel:  Re: Optische verschillen 944 Turbo / 944 Turbo S

had origineel 300 pk toch , moest gedownsized worden omdattie niet meer pk,s dan de range 911 mocht hebben :idea:


.

Auteur:  ErikP [ 06 jan 2015 23:22 ]
Berichttitel:  Re: Optische verschillen 944 Turbo / 944 Turbo S

Thanks Johan, dat is precies de info die ik zocht!

Auteur:  Erwin [ 07 jan 2015 0:06 ]
Berichttitel:  Re: Optische verschillen 944 Turbo / 944 Turbo S

@ drknauf: Had 30 PS meer dan de 'gewone' Turbo. Dus 250.

Andere turbolader en 0.1 Bar meer turbodruk door andere laaddruk computer. Heerlijke auto's.

Auteur:  dapatch [ 07 jan 2015 0:16 ]
Berichttitel:  Re: Optische verschillen 944 Turbo / 944 Turbo S

Het verhaal is ietsje complexer. De Turbo S is alleen in '88 geleverd tegelijk met de 'gewone' Turbo. De eerste 1000 in Silberrosa maar daarna nog zo'n 600 in de standaardkleuren van het modeljaar. Deze auto's hebben dan ook niet het speciale interieur.
Vanaf '89 werd de 250 pk motor van de Turbo S gebruikt in de Turbo en verviel de Turbo S. Deze auto's hadden dezelfde velgen maar een minder uitgebreide standaard uitrusting (o.a. geen M030, 8-weg elektrisch verstelbare stoelen en audiopakket). In '90 volgden opnieuw wijzigingen zoals Design 90 wielen in 7,5J/9J en een nieuwe achterspoiler.

Auteur:  ErikP [ 08 jan 2015 18:02 ]
Berichttitel:  Re: Optische verschillen 944 Turbo / 944 Turbo S

Zo zou het moeten kloppen dan. Ik dacht dat de "turbo" sticker op de neus een persoonlijke touch was van iemand, maar met dank aan de hier aanwezige kennis is er weer iets bijgeleerd.
63546

Auteur:  dapatch [ 09 jan 2015 0:50 ]
Berichttitel:  Re: Optische verschillen 944 Turbo / 944 Turbo S

Ja, is prima zo. Jammer dat die Turbo S een Amerikaan is.

Eigenlijk zou je de gewone Turbo moeten opdelen in een series 1 (220 pk) en 2 (250 pk). Net zoals bij de 924 Turbo gebruikelijk is.

Auteur:  Renntech [ 09 jan 2015 10:32 ]
Berichttitel:  Re: Optische verschillen 944 Turbo / 944 Turbo S

drknauf schreef:
had origineel 300 pk toch , moest gedownsized worden omdattie niet meer pk,s dan de range 911 mocht hebben

dapatch schreef:
Het verhaal is ietsje complexer. De Turbo S is alleen in '88 geleverd tegelijk met de 'gewone' Turbo. De eerste 1000 in Silberrosa maar daarna nog zo'n 600 in de standaardkleuren van het modeljaar. Deze auto's hebben dan ook niet het speciale interieur.
Vanaf '89 werd de 250 pk motor van de Turbo S gebruikt in de Turbo en verviel de Turbo S. Deze auto's hadden dezelfde velgen maar een minder uitgebreide standaard uitrusting (o.a. geen M030, 8-weg elektrisch verstelbare stoelen en audiopakket). In '90 volgden opnieuw wijzigingen zoals Design 90 wielen in 7,5J/9J en een nieuwe achterspoiler.


Het was inderdaad de bedoeling om de 944 Turbo S 300pk te geven, maar zoals vaker werd gedaan mocht de 944 natuurlijk niet sneller zijn als het paradepaardje van Porsche, de 911.
De Turbo S is eerst uitvoerig getest in de bekende 944 turbo cup races in 1986 en 1987.
Voor de rest sluit ik mij aan bij het verhaal van Dapatch.
Deze historie is ook na te lezen in het boek van Peter Morgan over de 924 en 944 / turbo.

Die sticker is trouwens nog steeds origineel te bestellen bij Porsche :wink:

Auteur:  968mint [ 09 jan 2015 11:22 ]
Berichttitel:  Re: Optische verschillen 944 Turbo / 944 Turbo S

Zelf jaren een 1989 944 turbo gehad. in 1995 of zo gekocht bij belgische porsche dealer. Vreselijke snelle en prettige auto, was een van de zeldzame zonder katalysator (later gehoord dat deze meer vermogen hadden dan degene met kat) overigens hadden alle 89 turbos wel standaard het 030 pakket (stabies, verstelbare koni's, sper en remmen van 928 s4 ed).
bijzonder kenmerk van de 88 turbo s was een lichtere sekuriflex voorruit. (gelaagd maar slechts 2 lagen, binnnenzijde kunsstof, oppassen voor krassen.)

Auteur:  dapatch [ 09 jan 2015 18:35 ]
Berichttitel:  Re: Optische verschillen 944 Turbo / 944 Turbo S

968mint schreef:
overigens hadden alle 89 turbos wel standaard het 030 pakket (stabies, verstelbare koni's, sper en remmen van 928 s4 ed).


Dit is een misvatting. Vanaf '89 hadden de Turbo's standaard inderdaad wel de grotere remklauwen voor en ook dikkere stabilisatorstangen maar GEEN M030. Bij M030 was er spraken van in hoogte en hardheid verstelbare Koni veerpoten voor en bijbehorende dempers achter. Een sperdiff (M220) was geen deel van M030 maar werd, net als airconditioning, wel deel van de standaarduitrusting.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/