Auteur |
Bericht |
Burdy1999
|
Geen topgear zondag :(
|
10 maart 2015 20:28 |
|
|
RuBoxS
997.1 "GT3", ex 986S
|
Re: Geen topgear zondag :(
Benieuwd waar die schorsing uiteindelijk op uit zal draaien...
_________________________________________ Approved Detailer Labocosmetica - GlanzDetail
|
10 maart 2015 20:39 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
misschien dat Tiff Needell wel tijd heeft om hem te vervangen
|
10 maart 2015 21:14 |
|
|
RuBoxS
997.1 "GT3", ex 986S
|
Dan liever helemaal terug in de tijd: Quentin Willson
_________________________________________ Approved Detailer Labocosmetica - GlanzDetail
|
10 maart 2015 21:42 |
|
|
Marc996
Den Dungen, N-Brabant
|
Ha! Quentin Wilson ja! Geweldig toen destijds bij TopGear. Elke donderdagavond op BBC2, van 21.30 tot 22.00u. Dat was MIJN half uurtje TV van de week! Vrouw naar d'r hobbyclub, ik lekker voor de buis en nam de telefoon niet op en deed voor niemand open die op dat moment voor de deur stond! Hilarisch!
|
10 maart 2015 22:03 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Quentin Wilson heeft blijkbaar een nieuwe autoshow, The Classic Car Show, tezamen met Jodie Kidd op Chanel 5: http://drivr.be/2015/02/10/trailer-classic-car-show-channel-5/Misschien die afleveringen eens opzoeken en downloaden zondagavond...
_________________________________________ 968 ClubSport GT86 MX-5 NA Ex: Elise S1 111S
|
10 maart 2015 22:11 |
|
|
Brulaap
Zelfstandig ondernemerregio Utrecht
|
Wat te denken van: Tony Mason?? Altijd goed lachs.
_________________________________________ Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).
|
10 maart 2015 22:27 |
|
|
redriver
Boxster 986 2.7 TiptronicMidden-Brabant
|
Dit kan de BBC veel kijkers kosten, Jeremy Clarckson veel miljoenen maar ik hoop dat het met een sisser afloopt.
|
11 maart 2015 0:06 |
|
|
redriver
Boxster 986 2.7 TiptronicMidden-Brabant
|
Jeremy Clarckson: de kip met de gouden eieren !?
Jeremy Clarkson buitengooien dreigt uit te draaien op een drama voor BBC
10 maart 2015
De beslissing van de BBC om Jeremy Clarkson te schorsen - hij is zelf is overtuigd dat het gedaan is en dat hij zal worden ontslagen - zat er misschien aan te komen, maar de Britse openbare omroep dreigt er wel z’n kip met de gouden eieren mee weg te kieperen. Dit is waarom het wel eens op een drama zou kunnen uitdraaien:
Top Gear is zonder twijfel ’s werelds meest bekeken en populairste tv show. En dat al meer dan 10 jaar aan een stuk. Momenteel kijken in 170 landen elke week 350 miljoen mensen naar het programma over auto’s. Het programma is door de BBC verkocht aan 214 landen, en het zit ook op bijvoorbeeld Netflix.
Ter vergelijking: NCIS en The Walking Dead die beiden in 120 landen op de buis zijn, halen met moeite 100 miljoen kijkers per week wereldwijd.
Cash cow voor de BBC Top Gear is dan ook een echte cash cow voor de overheidszender BBC, die zoals alle staatszenders, al jaren aan het inleveren is en moet besparen. De BBC verdient aan het programma 200 miljoen euro per jaar. Dat is een vijfde van wat de BBC wereldwijd jaarlijks binnenrijft door de verkoop van honderden andere programma’s.
Hier zijn nog een paar cijfers: 19 miljoen fans op Facebook. Meer dan een miljoen volgers op Twitter. Drie miljoen geabonneerden op het YouTube-kanaal. En van het tijdschrift worden wereldwijd 1,67 miljoen exemplaren verkocht.
Vier op tien kijkers zijn vrouwen Het succes van Top Gear is ook erg bijzonder omdat 40 procent van de kijkers vrouwen zijn, wat acht keer meer is dan je doorsnee programma over auto’s. Dat is leuk voor de adverteerders op die zenders waar de BBC aan verkoopt die commercieel zijn (waardoor de BBC hen weer meer kan gaan vragen), maar het is ook waarom automerken, hoe ze ook soms te kakken worden gezet op Top Gear, de show niet willen zien verdwijnen.
Mister 30 procent Bij de BBC weten ze heel goed dat Jeremy Clarkson één van de belangrijkste redenen is van het fenomenale succes van Top Gear. Toen Clarkson in 2008 dreigde op te stappen, gaf de BBC hem een deel van 30 procent van de opbrengsten die voortvloeien uit alle deals om Top Gear commercieel te exploiteren. Dus alles wat niet rechtsreeks voortvloeit uit de verkoop van het programma aan andere zenders.
En dat gaat van T-shirts, boeken, tijdschriften tot de live show in arena’s die de wereld rondtoert, plus 30 procent van de opbrengsten van de offshoots die ondertussen bestaan zoals Top Gear USA, de Chinese versie, etcetera.
Als je weet dat de app Top Gear Stunt School alleen al 2,4 miljoen keer werd gekocht aan meer dan 2 euro, krijg je een idee. Het deel van Clarkson in de joint venture Bedder 6 zou zeker 20 miljoen euro waard zijn.
Vorige keer toen Clarkson wegging ... Toen Clarkson vorige keer - in 1999 - verdween als presentator van Top Gear, zakten de kijkcijfers in elkaar als een pudding. Top Gear was toen nog een zuiver Brits fenomeen, maar het haalde al wel 6 miljoen kijkers met Clarkson toen. Toen hij wegging, haakten er daar meteen 4 miljoen van af.
Het was zelfs zo erg dat Top Gear ging verdwijnen in 2001. Het was Clarkson die naar de BBC stapte met een plan om de serie te doen herleven. Iets waar hij, hoe moeilijk zijn karakter ook mag zijn, in slaagde. En geen klein beetje.
BBC verliest altijd, Clarkson wint altijd De politiek correcte soep zou dus wel weer eens niet zo heet gegeten worden als ze nu wordt opgediend. Dat de BBC een statement wil maken is te snappen, maar de realiteit is dat ze de enige verliezende partij is. Clarkson is, ondanks zijn grote mond, immens populair bij de klanten, die uiteindelijk de BBC financieren via hun kijkgeld, dat bijna 200 euro ondertussen bedraagt in de UK.
En er dreigt een pak inkomsten verloren te gaan, wat in deze tijden voor een openbare omroep neerkomt op ontslagen, en een pak. Clarkson, wiens fortuin ondertussen meer dan 50 miljoen euro bedraagt voor een man die begon als regionale krantenreporter, heeft daarentegen de BBC niet echt nodig. Wat hij ook doet als het niet meer goedkomt met de BBC: het is geheid een succes.
|
11 maart 2015 0:36 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Jeremy Clarckson: de kip met de gouden eieren !?
Neem gewoon Tiff Needell terug en je hebt weer een programma met niveau.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
11 maart 2015 0:49 |
|
|
Driver4S
992.1 GT3
964 C2
930
Macan Turbo
ex 991.2 GT3
ex 997 GTS
ex 997 S
ex 996 4SRotterdam
|
Ik vind Clarckson wel een exponent van de verhuftering van de samenleving de laatste jaren net zoals Paul de Leeuw in Nederland. Iemand afzijken om het afzijken omdat jij een grote bek hebt vind ik niet so chique. Kijk altijd wel graag naar Top Gear hoor.
|
11 maart 2015 1:39 |
|
|
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Maar dan is het Top Gear niet meer. Je hebt gewoon het huidige trio nodig. Daar komt net het grote succes vandaan en is ook de reden dat 4/10 kijkers vrouwelijk is.
|
11 maart 2015 2:06 |
|
|
RuBoxS
997.1 "GT3", ex 986S
|
Doe het dan meteen goed: Quentin Willson terug bij TG
|
11 maart 2015 8:12 |
|
|
horn
PF #57
|
vind clarkson wel lachen. En als je zo'n programma maakt en die reputatie hebt, ga je af en toe over de schreef. sorry zeggen en doorgaan wat mij betreft.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
11 maart 2015 8:27 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Vicki Butler Henderson.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
11 maart 2015 8:33 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Vicky en Tiff? No thanks. Die acteren me te houterig. Doe mij ook maar Quentin, type 2e hands autoverkoper, gladde haren, leren jack, vlotte babbel. Maar wel met inhoud.
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
11 maart 2015 8:45 |
|
|
Ivo 3.6
Cayman S MKII Speedgelb
Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met.
Stromer ST1 Platinum
|
+1 Voor mij is de aanwezigheid van Jeremy een reden om niet te kijken. De hooghartigheid ten top gestegen die denkt alles maar te kunnen zeggen. Prima als dit exit betekend wat mij betreft.
_________________________________________ http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld life is too short to drive boring colors
|
11 maart 2015 8:57 |
|
|
Ivo 3.6
Cayman S MKII Speedgelb
Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met.
Stromer ST1 Platinum
|
_________________________________________ http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld life is too short to drive boring colors
|
11 maart 2015 8:59 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Denk dat als je iemand als een Chris Harris aan James en Richard toevoegd, je amper een daling in populariteit gaat hebben. Iemand als James toont met diverse andere reeksen al dat hij een show kan dragen. Clarkson heeft ook voor mij al lang geen toegevoegde waarde meer...
_________________________________________ 968 ClubSport GT86 MX-5 NA Ex: Elise S1 111S
|
11 maart 2015 9:36 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Ik zeg, Wouter Karssen naar Engeland.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
11 maart 2015 10:04 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
@ Godspeed: Denk ik niet, Top Gear=Clarkson. Als hij weg gaat/moet blijft er weinig over. Jammer, zit iedere avond voor de buis met mn oudste zoon. Ben persoonlijk wel een fan van hem, en hem vergelijken met Paul de Leeuw is een grove belediging( voor Clarkson, uiteraard)
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
11 maart 2015 10:09 |
|
|
Pw250
964
|
+1 Tiff en Vicky krijgen Fifth gear ook niet vd grond.... Gaat toch niks boven Topgear ook al is 't een zooitje ongeregeld, gaat vaak nergens over en dat maakt het toch zo leuk om te kijken?! Lekker onthaasten met de voetjes op tafel.
_________________________________________ You've only got one life, live it!
|
11 maart 2015 10:42 |
|
|
Marc996
Den Dungen, N-Brabant
|
Op zich is een 'verfrissing' in het team helemaal niet zo gek. Clarkson is behoorlijk arrogant, en vaak is het aandeel 'humor' bijna belangrijker dan de dynamiek; mooie auto's testen met een vleugje humor. By the way: Jeremy is zichtbaar ook niet meer de jongste. Daarom past een Tiff Needell met zijn energieke houding en aanstekelijke enthousiasme m.i. prima in het team. Vicky zou het met haar vrouwelijke charme ook prima doen!
Chris Harris geeft het programma ook extra elan, die man straalt zo'n passie voor auto's uit; heerlijk!
|
11 maart 2015 10:44 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Als ik moest kiezen tussen Top Gear en Fifth Gear, dan wist ik het wel. Vooral de laatste jaren verschuift de focus van Top Gear van de auto's naar de humor (volkomen onzinnige, maar niettemin hilarische wedstrijdjes en vergelijkingen). Bij Fifth Gear ligt de focus meer op de auto's. Vicki for President!
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
11 maart 2015 10:51 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Als ik op grond van de inhoud moest kiezen dan blijft er maar één over, Chris Harris.
Neemt niet weg dat Top Gear erg amusant kan zijn met af en toe mooie items met mooie wagens.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
11 maart 2015 13:50 |
|
|