Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 1:19

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Rijden op circuit vs openbare weg 
Auteur Bericht
Moderator
PF #57
Bericht Rijden op circuit vs openbare weg
mod by horn: afgesplitst uit het topic over het ongeluk in Zeeland
mijn ervaring is dat mensen die af en toe op een circuit of de Ring rijden al snel denken dat ze 250+ pk prima onder controle hebben. En vervolgens op de openbare weg meer durven 'omdat ze zo goed kunnen rijden en circuitervaring hebben'. Je hebt er alleen een heleboel om je heen rijden die dat niet verwachten en/of kunnen inschatten en/of onvoldoende anticiperen. Met alle risico's van dien.

"95% van de Nederlandse automobilsten denkt dat hij bij de beste 5% automobilisten behoort...."

22 maart 2015 17:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: ernstig- verkeersongeluk met een porsche
Dat is inderdaad ook een groot probleem iedereen denkt dat hij kan rijden

22 maart 2015 17:20
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
993 4S
Zou ns beginnen op je eigen weghelft te blijven :salut:

Laatst bijgewerkt door Cazzo Super Veloce op 22 maart 2015 19:27, in totaal 1 keer bewerkt.

22 maart 2015 18:09
Profiel
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
:thumleft: +10

22 maart 2015 18:35
Profiel
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
skeijmel schreef:
Dat is inderdaad ook een groot probleem iedereen denkt dat hij kan rijden

Jij ook blijkbaar :shock:

22 maart 2015 18:36
Profiel
ex 993 ex 996
als je zo je toertochten rijdt zie ten eerste niets
en als je dat maar vaak genoeg blijft doen
hebben we in de toekomst weer een soort gelijk topic :cry:
(hoop van harte dat het je niet overkomt maar je speelt met jouw en een anders leven)

22 maart 2015 18:47
Profiel
PorscheForum Junkie
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
skeijmel schreef:
Op het moment dat wij mensen passeren of andere weggebruikers op de zelfde weg passeren, is de snelheid er al weer uitgehaald.

Lu lkoek en goedpraterij, daar zie je in het filmpje niks van terug.

Gewoon structureel idioot rijgedrag op openbare weg met veel boerenerven en waar je voetgangers, quadbestuurders en andere automobilisten tegenkomt.

Dit heeft helemaal niks met goed kunnen autorijden te maken, 1 fout en het gaat ook echt goed fout.

En al eerder aangegeven door iemand anders: Je moet mij ook niet tegenkomen als jij iemand (familie of geen familie) in het ziekenhuis (of erger) jaagt.

22 maart 2015 19:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Elferhenkie2 schreef:
skeijmel schreef:
Op het moment dat wij mensen passeren of andere weggebruikers op de zelfde weg passeren, is de snelheid er al weer uitgehaald.

Gewoon structureel idioot rijgedrag op openbare weg met veel boerenerven en waar je voetgangers, quadbestuurders en andere automobilisten tegenkomt.

Dit heeft helemaal niks met goed kunnen autorijden te maken, 1 fout en het gaat ook echt goed fout.

En al eerder aangegeven door iemand anders: Je moet mij ook niet tegenkomen als jij iemand (familie of geen familie) in het ziekenhuis (of erger) jaagt.

ik praat niks goed, maar ik rijdt niet hard langs andere autos of weggebruikers,en ik doe geen gevaarlijke inhaal acties of wat dan ook. en ik rijdt al helemaal niet hard langs voetgangers.
Het enige waar ik je gelijk in kan geven is dat ik snel voorbij een erf rijdt.

En over dat andere, net als die andere persoon die dat zegt lijkt mij dat ook geen slimme claims om te maken ;)

Laatst bijgewerkt door skeijmel op 22 maart 2015 19:44, in totaal 1 keer bewerkt.

22 maart 2015 19:25
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
F360M
Elferhenkie2 schreef:

Idd, scooterleeftijdgedrag :scratch:

22 maart 2015 19:29
Profiel
PorscheForum Rakker
boxstercup schreef:
Elferhenkie2 schreef:

Idd, scooterleeftijdgedrag :scratch:

dan kan je beter blik op de weg kijken ;)

22 maart 2015 19:45
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
996 gt3 mk1 ex 996 TT ex 993 c2
Amsterdam
horn schreef:
off topic; maar mijn ervaring is dat mensen die af en toe op een circuit of de Ring rijden al snel denken dat ze 250+ pk prima onder controle hebben. En vervolgens op de openbare weg meer durven 'omdat ze zo goed kunnen rijden en circuitervaring hebben'. Je hebt er alleen een heleboel om je heen rijden die dat niet verwachten en/of kunnen inschatten en/of onvoldoende anticiperen. Met alle risico's van dien.

"95% van de Nederlandse automobilsten denkt dat hij bij de beste 5% automobilisten behoort...."

horn, ik heb juist geheel de tegenovergestelde ervaring. ik ben sinds ik op het circuit rij , erg rustig gaan rijden op de openbare weg en ik heb eens rond gevraagd en met mij nog wat anderen. ik denk dat het verschil misschien is of je een uitgebreide cursus doet, of 1 maal over cpz rijdt en dan gelijk denk dat je schumacher bent.
door het circuit ben ik mij erg bewust geworden van het feit dat ik er niks van bak in de auto.

22 maart 2015 19:55
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Amsterdam
molen934 schreef:
Had al wat filmpjes gezien van de hr. "Skeijmel", weet aardig het rechterpedaal in te trappen :wink:
Vooral het filmpje op de Ring is fraai en daar kan je het ook doen :idea:
En ja 29 jaar is ook nog wel erruug jong :drive:
Kijk vooral goed uit jongeman :scratch:

+1
ik vind dit gevaarlijk rij gedrag. als mijn dochter daar uit een zijweg komt of mijn hond uit het bos springt dan kan je daar met die snelheid niet omheen zonder schade aan jezelf, auto of een ander toe te brengen.
gewoon lekker op de ring doen en niet op de openbare weg. mede hierdoor hebben bepaalde auto's een slecht imago.

22 maart 2015 20:03
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
skeijmel schreef:
Wat ik kan zien aan de fotos, heeft deze bestuurder zeker geen toegestane snelheid gereden. ( zie de slipsporen maar ) (en staat van de auto)
laat staan hij 60 gereden zou hebben. ook lijkt me het praktisch bijna onmogelijk om dit voor elkaar te krijgen met de rijhulpjes nog aan.
hij heeft gewoon over de b weg wel heel "sportief" zitten rijden. en er is iets mis gegeaan.

laten we hopen dat ze het er goed vanaf brengen.

ga er maar van uit dat er zo is gereden :
https://www.youtube.com/watch?v=-p4Ot6P4hgU

Ik kan maar bar weinig respect opbrengen voor deze wijze van autorijden. Je wist natuurlijk waar alle uitritten en zijwegen waren. Je wist natuurlijk dat er absoluut geen verkeer uit die uitritten kon komen. Ik heb je geen enkele keer opzij zien kijken.... Je wist natuurlijk ook dat de weg echt helemaal schoon was en dat er geen zand in de bochten lag. Dit rijgedrag slaat echt nergens op. Misschien is een rijvaardigheidstraining voor het defensief rijden op de openbare weg iets voor je. Ik las nog een reactie van een medeforummer wiens ogen geopnd waren na een circuittraining. Hij kwam erachter dat het op de openbare weg different cook is. Oh ja, het onbreekt mij niet aan ervaring met deze materie. Ik heb 25 jaar het "genoegen" mogen hebben om de fatale gevolgen van vermeende rijkwaliteiten van weggebruikers op autosnelwegen te mogen opruimen.

22 maart 2015 20:13
Profiel
PorscheForum Rakker
thomas1665 schreef:
horn schreef:
off topic; maar mijn ervaring is dat mensen die af en toe op een circuit of de Ring rijden al snel denken dat ze 250+ pk prima onder controle hebben. En vervolgens op de openbare weg meer durven 'omdat ze zo goed kunnen rijden en circuitervaring hebben'. Je hebt er alleen een heleboel om je heen rijden die dat niet verwachten en/of kunnen inschatten en/of onvoldoende anticiperen. Met alle risico's van dien.

horn, ik heb juist geheel de tegenovergestelde ervaring. ik ben sinds ik op het circuit rij , erg rustig gaan rijden op de openbare weg en ik heb eens rond gevraagd en met mij nog wat anderen. ik denk dat het verschil misschien is of je een uitgebreide cursus doet, of 1 maal over cpz rijdt en dan gelijk denk dat je schumacher bent.
door het circuit ben ik mij erg bewust geworden van het feit dat ik er niks van bak in de auto.

Leuk dat je me schumacher noemt ;)

GT3, roots in racing... not posing!
Post maar een onboard lap op zandvoort dan ik ben wel benieuwd!
Was u er toevallig ook bij op de gummen dag in de zwarte gt3 of was dat een andere?

Een uitgebreide cursus gaat mij niet meer helpen.
ik ken de theorie en de praktijk en ik weet wat ik fout doe en ik verbeter mijzelf constant.
en ik heb overal video's van zodat ik het kan analyseren en zien wat ik fout doe.
een cursus is leuk maar als je onder de limiet de lijn blijft cruizen heeft het weinig nut.

Hier gaat het er duidelijk anders aan toe dan in mijn tourtocht!
En ook met mede circuit gebruikers moet je er net als de openbare weg mee omgaan alsof ze elk moment rare acties kunnen uithalen.

ik was niet van plan om zo ver van het onderwerp af te wijken maar het moet dan maar;)

Laatst bijgewerkt door skeijmel op 22 maart 2015 20:42, in totaal 1 keer bewerkt.

22 maart 2015 20:26
Profiel WWW
ex: 3.2 Targa ex 964 c2 coupe ex 993 Targa BMW 02 1975
Ken je dit boek skeijmel,

Afbeelding

Misschien eens lezen... :idea: :mrgreen:

22 maart 2015 20:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Amsterdam
het gaat er niet om dat jij een goeie auto hebt of dat jij goed kan rijden. het gaat erop dat een ander totaal niet begrijpt dat er iemand met buitensporige snelheid over een N / B weg knalt.
het gaat om moraal. het gaat erom dat je bepaalde dingen niet doet zoals samen met een vriend, elkaar filmend, over de openbare weg scheuren. (filmen lokt uit tot acties die je anders niet zal uithalen, wetenschappelijk feit)
ik geloof wel dat je goed kan rijden. ik geloof ook dat je harder rijdt op een circuit.

laten we het anders stellen. als je bij mij zo door de straat rijdt (wat niet kan) dan wijs ik naar mijn hoofd. en ik ben echt niet heilig, maar dit gaat gewoon te hard om uberhaupt goed te kunnen anticiperen. ik hoop dat het nooit fout gaat!

Laatst bijgewerkt door thomas1665 op 22 maart 2015 20:49, in totaal 1 keer bewerkt.

22 maart 2015 20:47
Profiel WWW
911 3.2 Carrera
Circuit:
Al met al vind ik het zonde van DD, continu trappen op de limiet...1 foutje en je hebt dat ding in barrels. Ik kan me zoiets niet veroorloven en/of het risico is mij te groot. Bovendien zie ik de lol er echt niet van in...ok, paar keer ff op zijn staart trappen maar daarna..... :?:

Kennelijk een 29 jarige met geld zat.....

Van de andere kant: als je het kunt doen vooral niet nalaten....genieten zolang je kunt.

22 maart 2015 20:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Don Quichot, is het stereotype van de idealist, een dwaze held die zich met zijn goede bedoelingen maar onpraktische daden min of meer belachelijk maakt.

Dankje ;)

22 maart 2015 20:50
Profiel WWW
ex: 3.2 Targa ex 964 c2 coupe ex 993 Targa BMW 02 1975
Doel erop hoeveel goedbedoelde pogingen/antwoorden je hier ook gaat geven je toch je gelijk niet kan/gaat halen. Zoiets als vechten tegen de windmolens.

22 maart 2015 20:53
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Uit een ander topic:

http://biertijd.com/mediaplayer/?itemid=53391

In plaats van een stilstaande auto had het ook een overstekende voetganger etc. kunnen zijn.....

22 maart 2015 20:56
Profiel
PorscheForum Rakker
chelsea schreef:
Doel erop hoeveel goedbedoelde pogingen/antwoorden je hier ook gaat geven je toch je gelijk niet kan/gaat halen. Zoiets als vechten tegen de windmolens.

true daarom is het ook mooi geweest nu :)

trouwens de gene die daar ze auto stil zet is net zo dom bezig...

22 maart 2015 21:01
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
2008 987 Cayman S
Veluwe
skeijmel schreef:
Was misschien niet zo slim om mijn tourtocht hier te posten;)

Ik heb toch wel met verbazing je filmpje bekeken (in Duitsland lijkt het). Het duurt even, maar gelukkig kom je er zelf achter dat het niet slim is dit te posten. Hier. Blijkbaar is het kwartje voor YouTube nog niet gevallen. Het kwartje voor je gedrag zal dan ook nog wel even duren. Ik denk dat de meesten hier wel eens sportief rijden, maar jouw definitie lijkt wel vrij veel af te wijken van de consensus hier. Dat het makkelijk is om 200 aan te tikken zal niemand ontkennen. Dat je in een sprintje de snelweg op oid dat een keer aan tikt zal je wel niet zo snel iemand over horen. Maar jij rijdt gewoon consequent km's achter elkaar tegen de 200 aan op B-wegen. Je kan de digitale teller niet altijd helemaal goed zien, maar heb in ieder geval 220km/h duidelijk voor bij zien komen. Ik weet niet wat voor reactie je van mensen verwacht bij die snelheden, maar de eerdere vergelijking met Don Quichot lijkt zeer gepast.

Zonder belerend te willen zijn, maar als oprecht advies, zou ik als ik jou was lekker op het circuit aan de gang blijven en je toch echt wat aan passen op de openbare weg. Je hoeft hem niet in de kreukels te rijden om hem kwijt te raken; met een laser gun achter een boom (en uit ervaring, op een dijk weliswaar, kan ik je zeggen dat je die echt niet aan ziet komen) kan je bij een 100% overschrijding ook de sigaar zijn met een invordering van rijbewijs en auto (gelukkig geen ervaring mee...)

22 maart 2015 21:23
Profiel
PorscheForum Junkie
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
Ewout schreef:

http://biertijd.com/mediaplayer/?itemid=53391

In plaats van een stilstaande auto had het ook een overstekende voetganger etc. kunnen zijn.....

Are you verrek stupid? Roept ie op 't eind :scratch:

Wie zijn hier nu stom dan? Staan ook gewoon huizen aan die straat...

22 maart 2015 21:40
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Tja aan een snelheid van 90km/u maar een minder ervaren bestuurder had het misschien wel tot een accident gekomen. Dusja verrek stupid ;)
Afgezien van hoe snel ze zelf reden natuurlijk.

22 maart 2015 21:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Johannesburg
South Africa - ex-993 C4 Cabrio. Nu 997.2 Carrera S - PDk Cabrio
Ga zo toch het filmpje maar eens bekijken, omdat ik iemand ben die ook dwars gaat op de openbare weg
doet het altijd goed bij de politie, ook hier in afrika.

Een Porsche 911 latere modellen en zeker de laatste heeft wel degelijk een monocoque construction.

Afbeelding

Filmpje inmiddels gezien, ik zou er niet graag naast zitten, niet dat ie heel slecht stuurt, maat zoals we allemaal weten een boom veert niet mee en er staan er verrekte
veel langs je route. En met die snelheid doe je niets meer.

Laatst bijgewerkt door SpeedyF op 22 maart 2015 22:37, in totaal 1 keer bewerkt.

22 maart 2015 22:14
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 69 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende