Pas op: bevat Ferrari beelden. Maar het gaat over Porsche.
Ik zal de laatste zijn om te beweren dat deze Ferrari 488 niet mooi klinkt. En je hoort hem nergens voluit brullen. Maar deze video is voor mij echt weer het bewijs dat turbo's niet alleen in de F1, maar in 'gewone' sportauto's een hoop lol voor de oren verpesten. Luister naar deze 488 en vergelijk deze met elke andere video van een 458: echt een stuk minder opwindend.
Moraal van dit verhaal: koop nu 991 of 981 voor het te laat is...
06 mei 2015 19:31
giulia
Re: Da's pech, mooi motorgeluid weg
Moderne meuk...gewoon old skool uitlaatgeluidauto kopen
06 mei 2015 20:02
A-Line
LEEUWARDEN
Re: Da's pech, mooi motorgeluid weg
Wellicht de bypass niet open
06 mei 2015 20:43
skeijmel
Re: Da's pech, mooi motorgeluid weg
ik vondt ferrari altijd het mooiste geluid en geweldig janken mooier was er niet. Tot de 997(gt3) er was, dat jankt echt een stuk mooier dan een ferrari. het enige wat nog mooier is, is een lamborghini gt1
_________________________________________ TwasunCayman,bleefunPorsche! Yes we Countryman now!
06 mei 2015 23:34
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Re: Da's pech, mooi motorgeluid weg
Geluid mag dan wel minder zijn met zo'n stofzuiger op je blok, aan de andere kant geeft het wel ontzettend veel voordelen tov atmosferisch. Bijvoorbeeld koppel over het hele toerenbereik + zuiniger....en dus minder uitstoot....en dus minder CO2 heffing.....en dus goedkoper. Sinds BMW die M5 voorzien heeft van twee turbo's hoor je de liefhebbers niet meer klagen hierover. En voor het geluid zijn hele mooie after-market uitlaatsystemen te koop. Zo heb ik al een paar hele vette sounds uit een 997 turbo met Akrapovic horen komen.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
06 mei 2015 23:46
Justin
Porsche 964 C4
Re: Da's pech, mooi motorgeluid weg
Vind de nieuwe BMW m5 t.o.v. zijn voorganger qua beleving (door het geluid/rauwheid) duidelijk een stap terug t.o.v. de nieuwe. Denk dat ik niet de enige ben. NIeuwe gereden, absoluut een ontzettend leuke auto, maar vorieg generatie qua beleving een stuk beter. Hetzelfde geldt voor de M3 (en M4 tegenwoordig). Bloedsnel, maar kunstmatig versterkt geluid vind ik na tijd rijden beetje plastic fantastic klinken. Wil overigens niet zeggen dat ik het niet de juiste weg vind. De weg va de vooruitgang is de enige juiste, dus zeker prima. En straks allemaal 700 pk elektrisch rijden. Ik zal zeker aanhaken.
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
07 mei 2015 10:26
Godspeed
PF #911
België
Re: Da's pech, mooi motorgeluid weg
Franz schreef:
Geluid mag dan wel minder zijn met zo'n stofzuiger op je blok, aan de andere kant geeft het wel ontzettend veel voordelen tov atmosferisch. Bijvoorbeeld koppel over het hele toerenbereik + zuiniger....en dus minder uitstoot....en dus minder CO2 heffing.....en dus goedkoper. Sinds BMW die M5 voorzien heeft van twee turbo's hoor je de liefhebbers niet meer klagen hierover. En voor het geluid zijn hele mooie after-market uitlaatsystemen te koop. Zo heb ik al een paar hele vette sounds uit een 997 turbo met Akrapovic horen komen.
Dat verbruik is niet altijd lager, zeker niet bij volbelasting. Onlangs een test van de M4 gelezen in Autogids, enja bij gewoon verkeer was deze (iets) zuiniger dan wat ze bekwamen destijds bij de V8 M3. Bij prestatiemetingen op circuit steeg het verbruik echter flink boven dat van de oude V8 (zonder echt betere prestaties te bieden). Ja, de uitstoot van CO2 is op papier gedaald, maar louter omdat dit is bekomen op basis van labotesten.
Zelf prefereer ik nog steeds een grote atmosferische motor zoals Porsche ze vroeger maakte (en soms nu nog). Gewillig onderin om dan vanaf 4000 toeren pas echt door te trekken en plots flinke sensaties te geven. Zo'n lineaire vermogensopbouw met veel koppel onderin is handig bij een dagdagelijkse wagen, maar voor mij persoonlijk toch net wat minder plezierig.
_________________________________________ 968 ClubSport GT86 MX-5 NA Ex: Elise S1 111S
07 mei 2015 11:56
steef
Porsche 911 2003
Waterland
Re: Da's pech, mooi motorgeluid weg
+1 Turbo is toch een beetje valsspelen…atmosferisch is altijd weer een uitdaging, en is imho begonnen bij Lotus en de Alpine/Alpina motoren (jawel: Frans en Duits). Honda heeft ook nog wat kunstwerkjes afgeleverd, de M-motorsport afdeling, de GT3's, Alfa en de overige Italo-merken (F355!)…. (Integrale niet meegerekend, uiteraard wel een speciaal ding, maar voor de rallysport) Die Mercedes vindt ik overigens walgelijk klinken: net een emmer drollen die op gang komen… AMG heb ik ook niets mee.
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
07 mei 2015 12:21
hoefnix
Re: Da's pech, mooi motorgeluid weg
Vooruitgang? Slecht geluid?
Wie ooit een Bentley Blower (uit 1929) op volle snelheid voorbij heeft horen komen weet wel beter. Niet alleen atmosferische motoren klinken goed met een Blower ipv een Turbo
07 mei 2015 15:19
giulia
Re: Da's pech, mooi motorgeluid weg
Doe mij deze maar..all time favorite samen met de Matra MS 11
Sjongejonge zeg, jullie klinken als een stel bejaarde huisvrouwtjes die losgelaten worden op de huishoudbeurs anno 2015
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
07 mei 2015 17:20
Patrick D
718 Cayman GTS-4.0
993 Carrera (ex)
WRX-STi TD05-18G
Re: Da's pech, mooi motorgeluid weg
Die Lambo
_________________________________________ Life is a carrera Am besten fährt man Porsche
08 mei 2015 23:28
bassraf
't Gooiski
Re: Da's pech, mooi motorgeluid weg
hallo, ik moet wel minimaal 6 cylinders hebben!
09 mei 2015 5:54
Dial_888
911 3.2 Carrera
Re: Da's pech, mooi motorgeluid weg
Roep ik al tijdenen dat zo'n ferrari 8 cilinder net een opgevoerde 4 cilinder is....voor een v8 moet je een amerikasn hebben...gt40 ofzo.
Als je een 4 cilinder wilt pak dan een oude m3.....geweldig....
Net wijven hé, maar ieder zijn smaak.
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
09 mei 2015 8:35
Octaaf
Re: Da's pech, mooi motorgeluid weg
Jaguar gebruikt nog steeds een V8 met Supercharger in de topmodellen. De compressor wordt aangedreven door de krukas ipv de uitlaatgassen. Dus geen restricties in het uitlaatkanaal en instant koppel omdat niet eerst de uitlaatgasstroom op gang moet komen om een turbo op toeren te brengen. Mijn vorige wagen was een 4.0 V8 XKR Convertible. Heerlijk geluid!
Nou moet ik zeggen dat ik een 911 turbo ook erg mooi vind klinken
09 mei 2015 9:30
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Re: Da's pech, mooi motorgeluid weg
997 turbo vind ik toch wel weer wat tegenvallen hoor maar met de juiste uitlaat eronder krik je dat wel weer omhoog. Vind ik bij een turbo ook wat minder interessant trouwens. Daar spelen weer hele andere zaken die je een funfactor geven.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
09 mei 2015 10:39
Diedwillemsen
Financial
London
Re: Da's pech, mooi motorgeluid weg
Ik moet sowieso geen ferrari hebben. Porsche it is.
_________________________________________ - Porsche liefhebber in hart en nieren -
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum