Auteur |
Bericht |
Flyingdutch
997 4S MK1 2008Steinmaur, Zwitserland
|
Goedkope Cayenna
|
17 jun 2015 21:42 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: Goedkope Cayenna
Nu lachen we nog om de Chinese meuk, over 10 jaar is dat waarschijnlijk heel anders
|
18 jun 2015 9:20 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Nee hoor, dat zeiden ze 10 jaar geleden ook al.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
18 jun 2015 10:36 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
kijk maar naar de merken die er al zijn geweest, kwamen geen van allen door de crashtests en nu zie je ze niet meer....
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
18 jun 2015 12:56 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
is toch wat, 1.3 miljard mensen en niemand die iets origineels kan verzinnen....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
18 jun 2015 13:09 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
En toch is het zo. Maar ken jij 1 uitvinding die in Japan, Korea etc gedaan is?
|
18 jun 2015 13:12 |
|
|
RichardP
ex. 996 C2 MK2 tiptr.ex. Boxster 986 Zaanstad
|
Toch wel wat baanbrekende uitvindingen hoor... Slechts een paar voorbeelden uit Japan: General anesthesia Hanaoka Seishū was the first surgeon in the world who used the general anaesthesia in surgery, in 1804.
Portable electrocardiograph Taro Takemi built the first portable electrocardiograph in 1937.
Esophagogastroduodenoscope Mutsuo Sugiura was a Japanese engineer famous for being the first to develop a Gastro-camera (a present-day Esophagogastroduodenoscope).
Japanese typewriter The first typewriter to be based on the Japanese writing system was invented by Kyota Sugimoto in 1929
KS steel Magnetic resistant steel that is three times more resistant than tungsten steel, invented by Kotaro Honda
Compact Disc player Sony released the world's first CD Player, called the CDP-101 in 1982, utilising a slide-out tray design for the Compact Disc.
Pocket calculator The first portable calculators appeared in Japan in 1970, and were soon marketed around the world.
Videocassette recorder The first machines (the VP-1100 videocassette player and the VO-1700 videocassette recorder) to use the first videocassette format, U-matic, was introduced by Sony in 1971.
Blu-ray Disc After Shuji Nakamura's invention of practical blue laser diodes,[117] Sony started two projects applying the new diodes: UDO (Ultra Density Optical) and DVR Blue (together with Pioneer), a format of rewritable discs which would eventually become the Blu-ray Disc.
Compact Disc (also Netherlands company Philips) The compact disc was jointly developed by Philips (Joop Sinjou) and Sony (Toshitada Doi).
Flash memory Flash memory (both NOR and NAND types) was invented by Dr. Fujio Masuoka while working for Toshiba c. 1980
Quartz wristwatch The world's first quartz wristwatch was revealed in 1967.
Flat panel display The first flat-panel displays were the flat CRTs used by Sony in their Watchman seriesOok een paar minder nuttige, maar wel leuke 'uitvindingen' Drifting competition In 1988, Keiichi Tsuchiya alongside Option magazine founder and chief editor Daijiro Inada organised the first contest specifically for sliding a car sideway. En vrijwel alle game-genres
|
18 jun 2015 13:34 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
zijn geen uitvindingen, zijn toepassingen van bestaande (gekopieerde) technieken
|
18 jun 2015 13:51 |
|
|
erwin996
M140i
|
Lijkt erop alsof ze in China niet zoveel goede designers hebben
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
18 jun 2015 13:59 |
|
|
Pacoloco
|
Compact Disc player
Dit was toch Phillips?
uhm... even doorlezen voordat ik ga posten... /shame
_________________________________________ footers zuigen! :D
|
19 jun 2015 11:43 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
We heben ook jn een deuk gelegen om de eerste Hyundai's (de Pony, wie kent hem nog). Ik denk dat we nog veel van China gaan zien. Nee, ik weet het wel zeker.
|
21 jun 2015 5:29 |
|
|
Ivo 3.6
Cayman S MKII Speedgelb
Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met.
Stromer ST1 Platinum
|
zonder China hadden wij geen vuurwerk gehad.
_________________________________________ http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld life is too short to drive boring colors
|
21 jun 2015 7:02 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Chinezen hebben altijd wel moeite om de gevraagde kwaliteit te leveren en te borgen. Vraag maar aan bedrijven die hun productie naar China hebben verplaatst en het vroeger in Duitsland kochten. Het lijkt dan goedkoop, maar de extra garantieclaims e.d. meegerekend kan het toch duur worden. Dus daar ter plaatse mensen inzetten om de kwaliteit te borgen.
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
21 jun 2015 10:07 |
|
|
geertsabine
|
Ter plaatse mensen neerzetten is een begin maar klaarblijkelijk ook niet altijd de oplossing. Wij hebben een Lifestyle sloep welke ontworpen is in Nederland, wordt geproduceerd in China (met idd een Nederlander ter plaatse die de kwaliteit zou moeten garanderen). Maar of de controleur heeft zijn ogen dicht gehad bij de controle van onze sloep, of het kwaliteitsprobleem is chronisch daar. Afwerking is optisch prima maar technisch een drama (boegschroef die niet werkte, koelkast werkte niet, gescheiden accusysteem functioneerde niet, verlichting ook niet, gaskabel liep over de aandrijfas heen etc etc). Voorlopig heeft men in China nog wel wat achterstand in te halen. Maar geef het 5 jaar en dan denk ik dat de Chinezen ons nog gaan verbazen.
|
21 jun 2015 11:02 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
mensen die daar zitten om te controleren is leuk, maar ik heb vanaf 2003 zaken gedaan met China en forget it, het lukt gewoon niet om er constante kwaliteit vandaan te krijgen. Ook al heb je daar iemand dan nog verschilt de kwaliteit van helemaal niks tot gewoon goed zoals het hoort. Uiteindelijk dus veel duurder dan hier in Europa produceren dus ik denk dat men hier vanzelf wel op terug komt. En nee, over 5 jaar verbazen ze ons niet want anders hadden ze dat de in de afgelopen 15 jaar al wel gedaan...
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
22 jun 2015 13:00 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Da bedoel ik 15 jaar geleden dacht iedereen dat alle productiebedrijven naar China zouden verkassen. Inmiddels zijn er diverse bedrijven al weer terug (waaronder klanten van mij)
|
22 jun 2015 13:35 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Duur lesgeld.....
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
22 jun 2015 15:23 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Wel ja, slaap lekker verder. De EU verdoet haar tijd met Griekenland.... China gaat ondertussen gewoon verder en over een paar jaar (5, 10?) zullen we ons realiseren dat we het hebben verkloot in Europa.
|
22 jun 2015 15:55 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Toch wordt er bij heel veel van mijn klanten (vrijwel zonder uitzondering Amerikaanse multinationals) volop geinvesteerd in productiecapaciteit, voor de lange termijn dus. Blijkbaar is er voldoende vertrouwen in de toekomst van productie in Europa.
|
22 jun 2015 16:25 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Andere hobby: hifi. En daar maken ze inmiddels heel mooi en goed spul van daar in China...
_________________________________________ rouge et noir
|
22 jun 2015 17:53 |
|
|
Gaius
|
Hebben de Italianen niet de pasta gekopieerd van de Chinezen!!! Volgens een Italiaanse vriend is het geen kopieren, maar verbeteren
|
25 jun 2015 0:43 |
|
|
horn
PF #57
|
Ik denk dat je voorzichtig moet zijn om te generaliseren. Is imho afhankelijk van de producten hoe constant de kwaliteit is. Ken ook meerdere successtory's van mensen die al jaren zonder klachten goede producten met zeer concurrerende prijzen in China laten produceren.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
25 jun 2015 7:10 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Zekers, meestal massaproducten zoals kleding, dat gaat prima. De gemiddelde NL-er kijkt alleen maar naar de prijs. Waar het geproduceerd wordt interesseert m geen ruk.
Zou zelf een in China geproduceerde Ducati of Porsche niet motten.
|
25 jun 2015 9:31 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
tuurlijk, dat is zo. Eenvoudige massaproductie kan prima en daar ligt genoeg van in de winkels voor 4-5 euro, maar als het gaat om technisch hoogstaande producten waarbij je een constante kwaliteit verwacht dan wordt het echt een probleem. Das voor mij niet generaliseren maar mijn ervaring. ik persoonlijk zou best gadgets laten produceren (prullaria) omdat daar prijs de trigger is, maar anders toch echt niet (meer)
|
25 jun 2015 12:39 |
|
|
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Inderdaad, zeer veel goede dingen worden ook in china gemaakt. Hangt er allemaal van af hoe goed de controle daar is. De meeste brol komen van chinezen zelf, die de design en dergelijke kopiëren van kwaliteitsmerken. Maar veel producten die in EU ontworpen worden en geproduceerd in China, zijn vaak van goede kwaliteit. Alleja, eigenlijk bedoel ik meer Azië in het algemeen. Zijn wel meerdere goedkope productielanden in de buurt daar.
|
25 jun 2015 20:31 |
|
|