Auteur |
Bericht |
3AE '99
987.2 Cayman SRoosendaal
|
991mk2
Op autogespot:
_________________________________________ "...indrukwekkend, collega...maar werkt het ook in theorie?..."
|
16 jul 2015 22:43 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Re: 991mk2
Ziet er goed uit. Ter vergelijk:
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
16 jul 2015 23:04 |
|
|
Driver4S
992.1 GT3
964 C2
930
Macan Turbo
ex 991.2 GT3
ex 997 GTS
ex 997 S
ex 996 4SRotterdam
|
Re: 991mk2
Zoek de verschillen Lastig hoor maar ik ben ook een beetje kippig. Ik zie een iets andere neus met wat grotere lucht inlaten aan de zijkant (zeker een verbetering), een zwarte rubberlip spoiler en iets andere spiegels.
|
16 jul 2015 23:16 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: 991mk2
Zal wel meer onder de kap zitten de grote verschillen
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
16 jul 2015 23:23 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Re: 991mk2
Wat een kleur zeg.
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
17 jul 2015 4:08 |
|
|
dpRide
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.Woonpl.: Vlaanderen
|
Re: 991mk2
het verschil zit idd vooral aan de achterkant en dan bedoel ik niet alleen de centrale uitlaten
|
17 jul 2015 7:24 |
|
|
Rescue911
|
Re: 991mk2
Design gaat blijkbaar weer terug naar zijn oorsprong: de Kever.. Tja dan is het cirkeltje weer rond..
|
17 jul 2015 8:22 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: 991mk2
Sprekende gelijkenis....
|
17 jul 2015 8:49 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
Re: 991mk2
blijft het nou zes pitter of word die al 4 pitter toerbo .
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
17 jul 2015 9:01 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: 991mk2
Ben benieuwd of het nu echt een MkII is of alleen een facelift.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
17 jul 2015 9:06 |
|
|
Porcay
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)Gem. Overbetuwe
|
Re: 991mk2
_________________________________________ TwasunCayman,bleefunPorsche! Yes we Countryman now!
|
17 jul 2015 15:23 |
|
|
A-Line
LEEUWARDEN
|
Re: 991mk2
Wat is er met die kont aan de hand........... Kan niet zeggen wat het is. Lijkt op de foto's niet veel belovend..... Hoop dat ik live ongelijk heb.
|
17 jul 2015 21:56 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Re: 991mk2
Vind de uitlaten wel tof.
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
17 jul 2015 22:43 |
|
|
Ivo 3.6
Cayman S MKII Speedgelb
Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met.
Stromer ST1 Platinum
|
Re: 991mk2
Vind m wel mooi zo. Motoren worden toch allemaal turbo? Cayman en Boxster worden 4 pitters met turbo. Ben benieuwd.
_________________________________________ http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld life is too short to drive boring colors
|
17 jul 2015 22:48 |
|
|
leander
Brabant - Westland
|
Re: 991mk2
Krijg bij de uitlaten een beetje een R32 gevoel met die afstand. Vind het eigenlijk meer racy dan chic. Denk toch niet dat Porsche dat imago kwijt wil.
_________________________________________ 924 Track '84
Ex: 924 Turbo Targa '80 Ex: 986 Boxster S '01
Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.
|
19 jul 2015 22:16 |
|
|
Frits77
986 S040
|
Re: 991mk2
Waar moet dan de trekhaak?
|
20 jul 2015 8:14 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Re: 991mk2
Misschien is 't toch model afhankelijk? Kan zijn dat de GTS bijv. de pijpen in 't midden heeft. Een hoop van de andere camouflage wagens rijden met normale pijpen.
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
20 jul 2015 9:55 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Re: 991mk2
Misschien ligt het aan dat kleine nummerbord, maar die kont wordt zo wel heel dik en hoog. Of is dit de speciale Kim Kardashian versie? 2 uitlaten rond het midden idd erg R32. Heb ze liever links en rechts, of strak in het midden (RS style). Zie mezelf niet ooit in een 991 (mk1 of 2) rijden; doe mij dan maar een 997...
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
20 jul 2015 12:52 |
|
|
Subdriver
Curaçao
|
Re: 991mk2
+1 Heb heel even gedacht om die van mij in te ruilen maar na een proefrit met de 991 besloten dat de 997.2 mij toch meer bevalt.
|
21 jul 2015 2:46 |
|
|
Porsche_RBS
ex-997 4S Cabrio
Macan S dieselGooi en Vechtstreek
|
Re: 991mk2
ben benieuwd naar je bevindingen? waarom geen 991 en wel 997? Ik ben zelf aan het overwegen om van 997 4S cabrio naar 991 4S cabrio over te stappen, vandaar
_________________________________________ 997 4S Cabrio tiptronic
|
21 jul 2015 12:57 |
|
|
Marc-911
991Sex 996, ex 997S
|
Re: 991mk2
Voor wat ik in een 911 zoek dacht ik na de 997 dat het niet beter kon...nou...ik weet inmiddels wel beter: De 991 is echt weer een enorme prong! Wat een machine!
_________________________________________ "Think big, start small and be practical" (Peter Senge)
|
21 jul 2015 13:59 |
|
|
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Re: 991mk2
|
21 jul 2015 16:51 |
|
|
Subdriver
Curaçao
|
Re: 991mk2
Ten eerste vond ik de elektrische stuurbekrachtiging niet lekker. Naar mijn mening duidelijk minder feed-back t.o.v. de 997. Stuk minder gevoel wat je (voor)wielen doen dan bij mijn auto. Erg playstation-achtig. Ik heb begrepen dat ze dit bij de GT3 verbeterd hebben. Daarnaast is het motorgeluid wel erg nep. In de auto lijkt het geweldig maar als je het raampje open doet dan blijkt er buiten niets te horen. Ik voelde me een beetje belazerd. Tenslotte vind ik het interieur gewoon teveel lijken op de Cayenne etc. Hou ik niet zo van. Ik blijf gewoon bij mijn 997.2 de laatste echte Porsche!
|
21 jul 2015 18:55 |
|
|
Porsche_RBS
ex-997 4S Cabrio
Macan S dieselGooi en Vechtstreek
|
Re: 991mk2
OK bedankt - ik heb zelf een 997 4S Cabrio Tiptronic MKI. MKII verschil is vnl. PDK en cruise control (die ik nu niet heb) volgens mij?
een 991 4S is inderdaad een sprong vooruit, vooral van binnen, van buiten wordt de gemiddelde leek er niet warm of koud van. maar de meerprijs t.o.v. de 997 is toch nog wel groot, wellicht als de 991 II uitkomt dat de prijzen wat omlaag gaan.
_________________________________________ 997 4S Cabrio tiptronic
|
21 jul 2015 22:45 |
|
|
leander
Brabant - Westland
|
Re: 991mk2
Is de 997 PDK dan net zo snel (goed?) als die van de 991?
Vind de 997.2 4S wel erg mooi hoor met de doorlopende balk.
997.1 vind ik qua uiterlijk niet zo spannend en interieur ook niet zo. Juist de nieuwere modellen weer wat beter ogen (981, 991)
_________________________________________ 924 Track '84
Ex: 924 Turbo Targa '80 Ex: 986 Boxster S '01
Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.
|
23 jul 2015 23:17 |
|
|