Auteur |
Bericht |
Alfred996MKII
997.1 S Coupé,
ex 996 MKII
|
Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911
_________________________________________ De precisie 911
|
15 nov 2015 22:57 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
15 nov 2015 23:22 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911
Klinkt ook top!!
|
16 nov 2015 0:39 |
|
|
Brulaap
Zelfstandig ondernemerregio Utrecht
|
Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911
Het geluid zal ik over een aantal weken zelf maar eens in het echt gaan beluisteren. Schijnt geweldig te zijn met sportuitlaat.
Nog een pluspunt: bijna net zo duur als de 1e generatie, maar standaard PCM, PASM, Sper-diff, telefoonvoorbereiding en nog een aantal zaken die voorheen opties waren.
_________________________________________ Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).
|
16 nov 2015 21:20 |
|
|
Ardennen
991 S, ex 997 C4, ex: 996 C4SGelderland
|
Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911
Mooi vooruitzicht voor over een aantal jaren... geweldig die evolutie van de 911.... 500 Nm (!)
|
16 nov 2015 22:25 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911
Mijn "oude" turbo heeft 540 Nm
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
17 nov 2015 0:22 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911
Ik ben eigenlijk wel benieuwd tegen welke problemen men nu weer aanloopt met dit nieuwe blok.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
17 nov 2015 1:44 |
|
|
Ivo 3.6
Cayman S MKII Speedgelb
Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met.
Stromer ST1 Platinum
|
Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911
1700 RPM max koppel
_________________________________________ http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld life is too short to drive boring colors
|
17 nov 2015 5:29 |
|
|
Ardennen
991 S, ex 997 C4, ex: 996 C4SGelderland
|
Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911
|
17 nov 2015 8:07 |
|
|
Bertjan
2008 987 Cayman SVeluwe
|
Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911
Ik heb altijd geleerd dat vermogen niets anders is dan koppel bij een bepaald toerental En dat daarmee vermogen "in principe" belangrijker is dan koppel zolang je maar in de juiste versnelling zit. Voor zware lasten of schakellui rijden wil je dan wellicht liever veel koppel, maar in the end is meer vermogen sneller. En zeker met PDK valt schakellui rijden beetje weg als voordeel. Los van dat ik de combi van schakel lui rijden in een sportauto niet zo goed kan volgen
_________________________________________ Happiness isn't around the corner - IT IS THE CORNER
|
17 nov 2015 9:51 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911
Klopt, vermogen zegt ook veel meer dan koppel.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
17 nov 2015 10:11 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911
Ja, maar das nog een echte
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
17 nov 2015 11:01 |
|
|
Traveller69
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70Zeist
|
Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911
Daar kun je een flinke caravan wel mee van zijn plaats krijgen Met de V70 moet ik het met maar 420 Nm doen.
_________________________________________ I read a report that said the typical symptoms of stress were eating too much, drinking too much, impulse buying, and driving too fast. Who are they kidding? That's my idea of a perfect day.
|
17 nov 2015 11:06 |
|
|
Driver4S
992.1 GT3
964 C2
930
Macan Turbo
ex 991.2 GT3
ex 997 GTS
ex 997 S
ex 996 4SRotterdam
|
Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911
Als het eruit ziet als een 911, rijdt als een 911 en klinkt als een 911 dan is het dus een 911
|
17 nov 2015 11:28 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911
Ja, maar het blijft wel ordinair downsizen maar wel de volle mep betalen.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
17 nov 2015 20:01 |
|
|
Brulaap
Zelfstandig ondernemerregio Utrecht
|
Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911
Downsizen is waar, de rest niet. Kijk maar eens wat er bij de MK2 nu standaard geleverd wordt en die er bij de MK1 als optie aangevinkt en afgerekend moesten worden. Voor bijna dezelfde "kale" prijs heb je nu een veel completere uitvoering
_________________________________________ Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).
|
17 nov 2015 22:17 |
|
|
porschenot
ex 993 ex 996
|
Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911
|
17 nov 2015 22:28 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911
Dat komt grotendeels ook door de lagere CO2 toeslag natuurlijk. Maar een 911 behoor je gewoon niet te downsizen, hoe spectaculair de specs ook mogen zijn.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
17 nov 2015 23:01 |
|
|
geertsabine
|
Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911
Kleur schitterend en ik verwacht dat dit nog steeds perfect rijdt. Downsizen is ook niet mijn ding maar ach.... zet maar voor de deur...
Alleen dat kenteken.....: S GO 4045......
|
18 nov 2015 0:25 |
|
|
Driver4S
992.1 GT3
964 C2
930
Macan Turbo
ex 991.2 GT3
ex 997 GTS
ex 997 S
ex 996 4SRotterdam
|
Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911
Qua PK's vind ik dat downsizen wel meevallen en stemmingmakerij alleen maar op 1 aspect vd motor (cilinderinhoud) focussen is kortzichtig. Oude Amerikanen net na wo2 haalden ook maar 120PK uit een 5 liter motor die zijn toch niet per definitie beter? Het is wel de vraag wat de betrouwbaarheid op lange termijn gaat doen. Meer power uit lichter blok, wellicht meer mechanische stress en kortere levenduur. Maar dat weten we pas over 10 jaar.
|
18 nov 2015 0:42 |
|
|
ErikE
987 3.2S '07 /
ex-986 2.7 '03 /
ex-964 C2 '91 /
ex-968 CS '92 /
ex-964 C4 targa '91regio Waterland
|
Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911
Het totale aanbod aan auto's bezien, is rijden in een "zwaar gedownsize-de" 3.0S Carrera statistisch nog gewoon één van de grootste motoren leverbaar in een personenauto! 0,8 liter minder en turbopower er bij? Meesterzet! Nog steeds 6 cilinders, nog steeds een (figuurlijk, vooral) vette motorinhoud, nu geblazen in de 'gewone' Carrera's. Met een koppelkromme als de horizon van Alice Springs! - ik zeg ze zijn goed bezig bij Porsche...
_________________________________________ Take the long way home....
|
18 nov 2015 1:39 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911
Koppelkromme als de horizon van flevoland zou beter zijn...
|
18 nov 2015 4:05 |
|
|
Ivo 3.6
Cayman S MKII Speedgelb
Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met.
Stromer ST1 Platinum
|
Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911
Met deze koppelkromme blijft je max 80 km/u rijden
_________________________________________ http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld life is too short to drive boring colors
|
18 nov 2015 7:38 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911
Kom op zeg, een 911 is geen personenauto.....een 911 is een sportwagen. Een sportwagen die door andere sportmerken zoals Ferrari en Lamborghini jarenlang als referentie gebruikt werd. En dan ga je van een heerlijke atmosferische 3.6 terug naar een geblazen drie-liter. Zo'n blok wat je doorgaans ook in premium-leasehokken vindt. En natuurlijk zijn de specs indrukwekkend maar de charme en emotie van ooit zo'n lekkere 911 raken ze wel kwijt. Ik heb ook het idee dat ze niet goed weten wat ze aanmoeten met zo'n 911. Dat ding is inmiddels zo uitontwikkeld dat ze het liefste het model zouden willen vervangen voor een compleet nieuw model. Maar ze zullen wel moeten want een assortiment zonder 911 is slecht voor het imago van het merk dus knijpen ze dat ding helemaal uit. Want ook die Panamera-bezitter kan nu nog steeds zeggen dat hij voor dat geld ook een 911 had kunnen kopen maar vanwege praktische en/of morele redenen dat niet gedaan heeft. Het argument wat je vaker hoort bij bezitters van zon auto. En dat is een slim stukje marketing.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
18 nov 2015 10:23 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911
Ferrari dat Porsche als referentie gebruikt, serieus??? Dat zou hetzelfde zijn als dat BMW Dacia als referentie gebruikt. Lijkt me niet. Voor de rest wel eens. De 911 is alleen nog maar een mythe bij de marketeers van Porsche.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
18 nov 2015 13:14 |
|
|