Auteur |
Bericht |
horn
PF #57
|
Muziek (in de auto) ...
Lees dit eens. Eric Clapton gepakt met 216 km/u in zijn 911 op de franse snelweg. Wat zou hij nou voor muziek in de auto hebben gehad? Zijn eigen CD'tjes? Wel zo goedkoop... Brengt mij op het onderwerp van dit topic: Wat voor muziek draaien wij in de Porsche? Of luistert iedereenalleen naar de muziek achterin en ben ik de enige die CD'tjes speelt?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
15 okt 2004 13:50 |
|
|
Ivo964C2
Rauris OostenrijkPF#30
|
Re: Muziek in de auto...
Horn, hangt een beetje van mijn Bui af..
Veelal géén radio aan , maar indien wel, dan luister ik graag naar The Eagles, soms ff lekker raggen met een beetje Tiesto. Heb ook wat cdtjes met muziek uit de tijd van de auto..
|
15 okt 2004 13:54 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
Muziek
Inderdaad hangt van mijn bui af, Vaak dance (Tiesto), of mijn eigen gemaakte cd's met de mogelijkheid tot meezingen .
Want zingen mag ik alleen in de auto en dan wel echt alleen.
|
15 okt 2004 15:00 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Tja muziek ...
Moet bekennen indien ik mijn eigen gemaakte deuntjes afspeel ik de éne snelheidsovertreding na de andere maak ...
Weet niet of dat bij jullie het geval is ... maar mijn rijstijl (vooral in de P) wordt wel beïnvloed door het soort muziek dat ik heb opstaan
Betrap me dur telkens weer opnieuw op ...
Als ik wat steverige deuntjes heb opstaan alà "Size9" of "Vandeueren" loopt het wel eens uit de hand ... Ook bv. bij een cdeetje van Moby ofsow betrap ik mezelf op harder rijden
Heb trouwens ooit een studie gelezen van een Duitse prof. dat muziek ... en dan vooral opzweepende, swingende deuntjes WEL degelijk het rijgedrag van chauffeurs beïnvloed ...
Gelukkig laat de "muziekinstallatie" in de P het niet toe om behoorlijke strakke bassen te produceren ... en dat wil ik zo houden ook
Dirk
|
15 okt 2004 15:16 |
|
|
Sandra & Eric
Senior Administrateur & Senior OCE deskundige996 GT3 look, ex 964 C2, ex 911 3.0 SC, ex 911 2.4 T
|
soms The Eagles, maar nogal veel Bob Marley of UB40. Naar Beef luister ik ook graag.
Maar deze cd´s worden ook thuis veel gedraaid, onder het stofzuigen etc.etc. maakt het poetsen wat leuker
Sandra
_________________________________________ Flee from hate, mischief and jealousy Don't bury you thoughts, put your vision to reality Wake up and live ~Bob Marley~
|
15 okt 2004 15:43 |
|
|
Peter 3.2
911 3.2 Carrera model 1989Den Haag
|
Geen CD speler, modelletje Philips uit 1988 (als iemand nog een originele Blaupunkt heeft liggen..............???)
Dus af en toe een radiotje als achtergrond geluid.
Peter-538-3.2
_________________________________________ ""It's just pure Porsche-ografie"
Jeremy Clarkson
|
15 okt 2004 16:15 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Fast Car, Tracy Chapman
Verder DJ Roog, lekker toeren in het donker met Franky Sinatra.
|
15 okt 2004 21:20 |
|
|
Chris_lbr
993TT (1996) & 951 Martini (1986)Tremelo (België)
|
Ik zet de muziek alleen maar op als ik hem aan het schoonmaken ben maar nooit tijdens het rijden.
Guns & Roses - Metallica - Evanessence ... werkt motiverend (snel ritme) tijdens het poesten .
_________________________________________ Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !
|
15 okt 2004 21:29 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Luister inderdaad meestal ook naar de bromtol achterin...
|
15 okt 2004 22:04 |
|
|
ErikE
987 3.2S '07 /
ex-986 2.7 '03 /
ex-964 C2 '91 /
ex-968 CS '92 /
ex-964 C4 targa '91regio Waterland
|
Muziek in de P.....
.... idd meestal alleen "van achterin".
En anders (heel hard) Alicia Keys. Wow What a Voice
Heb trouwens -- wegens nieuwe leaseauto met in-dash cd-wisselaar -- een prima Grundig ter overname:
(voor weinig; stuur maar pb-tje indien interesse)
Ciao,
ErikE
_________________________________________ Take the long way home....
|
15 okt 2004 22:18 |
|
|
Lucius
911Zwolle, Overijssel
|
nou, beste muziek komt van het 6-pittertje achterin natuurlijk
maar, als ik muziek op heb is het meestal lekker ruig..... Ferry Corsten, Gigi D'agostino.... Tiesto... beetje Rammstein misschien
17 okt 2004 21:42 |
|
|
Dabi
911 TurboBroek op Langedijk
|
Radio ?? waarom ?? vanaf 1981 leeft deze al zonder ... ik zou niet durven
Het mooie afdekplaatje zit er nog steeds
|
17 okt 2004 22:03 |
|
|
kevin-GT
CGT is besteld!!Boxtel
|
_________________________________________ Kevin, "Adult" met Porsche geduld.
|
17 okt 2004 22:04 |
|
|
Mr. Book
|
Queen, Guns 'n Roses, stukje klassiek en soms alleen het motorgebeuren...
_________________________________________ I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by.
<b>Douglas Adams</b>
|
18 okt 2004 1:36 |
|
|
horn
PF #57
|
Hehehe eindelijk iemand met een vergelijkbare muzieksmaak
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
18 okt 2004 7:02 |
|
|
ER
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997Rosmalen
|
Voor 80 % luister ik alleen naar de rouwdouwer achterin. Vanwege het ontbreken van een CD speler (origineel he) staat af en toe wat radio-rommel aan.
In de Boxster met klankpakket doet tot op heden Angie Stone het wel aardig....
|
18 okt 2004 7:08 |
|
|
Chris_lbr
993TT (1996) & 951 Martini (1986)Tremelo (België)
|
_________________________________________ Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !
|
18 okt 2004 21:52 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Muziek
.... en dan 't liefst met de kap gesloten
Cd'tje van De Dijk (je weet wel, van die Hollandse Rock) .... zat er al in toen ik deze CDR van Oscar kocht
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
19 okt 2004 19:52 |
|
|
danny porsche nr5
944-911Targa turbo look-911cabrio-944 S2-Boxster GT2 look(belgie)
|
muziek in een porsche de motor dat is muziek
|
20 okt 2004 22:49 |
|
|
Carrera4s
997SBelgische kust
|
De muziek gaat aan op de snelweg of op andere eerder saaie wegen. Voor het overige luister ik te graag naar de sportuitlaat
Wat Dirkie schreef gaat ook voor mij op : bij bepaalde opzwepende muziek gaat de snelheid beduidend omhoog.
|
11 jan 2005 20:30 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
De Cardigans - My Favourite Game... Gaat ie altijd harder, welke auto ik ook rij
Over die muziek in de Porsche -> ik vind het wel fijn om 'achtergrondmuziek' te hebben, want inderdaad, op de saaie snelweg is het anders zo saai....
|
11 jan 2005 20:41 |
|
|
John
Cayenne
|
Ik heb laatst bij Bol.com een klassieker gekocht "the best off Paolo Conte" jaja lach maar.
Maarrrrrrrrrr in de nieuwe familiebak (met een super bose installatie) de eerste rit "It's wonderfull" (via con me) op gezet, man das genieten.
hier klikken voor de oudbollige deuntjes
oja deze ben ik ook gek op, tis wel ff wat anders.
pas op je speakers, moeten wel ff wat aankunnen
Laatst bijgewerkt door John op 11 jan 2005 21:03, in totaal 3 keer bewerkt.
|
11 jan 2005 20:55 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Mooi topic kickje
klassiek
-Elgar
-Alles van Jacqueline du Pré (cello)
-Mahler
-Wagner
divers
-Ute Lemper
-Ennio Morricone soundtracks
rock
-Stevie Ray Vaughn
-Beach Boys mn. Pet Sounds
-Rammstein
-Placebo
-David Gray
-Erikah Badu
nieuwerwets
-Air
-Faithless
-Royksopp
-Goldfrapp
-Moby
-Ministry of Sound (Chilled Euphoria ed.)
Vooral Min. of Sound is een aanrader: erg goed op ruime bergpassen waar je flink omhoog kan gassen, bv. aanloop Süsten vanaf Andermatt of begin Simplon vanaf Brig.
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
11 jan 2005 20:57 |
|
|
F@RGO
|
ik luister meestal lounge
via mijn porschipod + itrip
en ik rij daardoor rustiger,
zonder muziek had ik al geen rijbewiijs meer
|
11 jan 2005 21:05 |
|
|
horn
PF #57
|
Gisteren twee brilljante cd's gekocht:
Ray Charles - Genius loves company (duetten met nathalie cole, elton john, norah jones etc)
Jamie Cullum - 19 jaar oud en de nieuwe Frank Sinatra
Sorry, ben een oude l*l in een jong lichaam
|
11 jan 2005 21:09 |
|
|