Citaat: Het laatste project van DP Motorsport past in dat rijtje, Project Yellow genaamd. Het is een Porsche 911 van de 964-generatie. In plaats van heel veel turbo’s en een bizarre bodykit zijn ze veel subtieler te werk gegaan. Het was de bedoeling om er een soort lichtgewicht clubracer van te maken. Maar niet dermate extreem dat je er de weg niet meer mee op mag. Er is veel gebruik gemaakt van lichtgewicht materialen als koolstofvezel (koets), aluminium (bagageklep en motorkap) of plexiglas (glas). DP motorsport hanteert de regel dat 25% minder gewicht en 30% meer vermogen resulteren in 100% meer rijvreugde. Bij deze 911 pakte dat ook erg goed uit.
De gehele koets werd gespoten in Porsche kleurcode 114 (Signaalgeel). De auto staat flink lager dankzij een KW Clubsport schroefset. Ook hebben ze de motor aangepakt, zij het wederom subtiel. Het blok werd uitgeboord tot 3.800 cc en kreeg nieuwe nokkenassen, kleppen en een M&M-uitlaatsysteem. Het totale vermogen bedraagt 329 pk. Het vermogen wordt uiteraard enkel op de achterwielen overgebracht. Een sperdifferentieel is uiteraard aanwezig. Enige dissonant zijn de velgen. De OZ Ultraleggera III velgen zijn absoluut erg fraai, maar iets te modern voor een 1990 Porsche. Ze dragen wel bij met het verlagen van het onafgeveerde gewicht. |