Auteur |
Bericht |
horn
PF #57
|
Slotcar racing
Wellicht al bekend (is al eens voorbij gekomen lang geleden), maar blijft leuk en verslavend.
online slotcar racen
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
11 feb 2006 14:16 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Geinig. Vooral die Volvo drift leuk.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
11 feb 2006 14:37 |
|
|
RicardoP
ex '87 3.2 Carrera Targa, wit , ex rijkspolitieSint Anthonis
|
|
11 feb 2006 16:26 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
wat nou niet het gras maaien, ik ben in een race verwikkeld,
wel leuk gedaan zelfs je eigen baan ontwerp had ik niet verwacht.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
11 feb 2006 16:30 |
|
|
924carreragt
911 SC(VERKOCHT); 924 turbo; 944 turbo 220pk(verkocht); 944 turbo S silver rose!!! (helaas verkocht...)Stekene; België
|
Mijn oude hobby, voordat grote speeltjes de plaats innamen.
www.slotracinglemans.com
|
12 feb 2006 0:57 |
|
|
928GTS
ex Midnight blue 928 GTS 1995Heerenveen
|
Mijn oude hobby, tijdje stilgelegen, maar sinds een jaartje weer opgepakt. En met succes (me second of left)
|
13 feb 2006 21:29 |
|
|
924carreragt
911 SC(VERKOCHT); 924 turbo; 944 turbo 220pk(verkocht); 944 turbo S silver rose!!! (helaas verkocht...)Stekene; België
|
Hey 928GTS,
als je Tamar nog eens ziet, doe hem de groeten van Robbie (Rushteam).
|
13 feb 2006 23:19 |
|
|
horn
PF #57
|
nooit geweten dat dit iemands hobby kon zijn, los van racen op de logeerkamer met je eigen slotcarbaan. leuk
ga je dan met je eigen opgevoerde slotcar in een daarvoor bestemd koffertje op zaterdagochtend ergens heen waar iemand een grote baan heeft gemaakt en ga je dan tegen elkaar racen? Of heb je clubs met een eigen baan waar je met jouw club tegen racet in een competitie met teams (dus net als voetbal met zijn allen in de auto en dan tegen Amstelveen slotcarren?)
Klinkt wellicht wat flauw, ben echt benieuwd hoe dat gaat.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
14 feb 2006 7:06 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Tot over enkele jaren, dacht ik dit ook. Tot ik iemand in Dordrecht leerde kennen, die er een ganse handel heeft of had op draaien. Was ongelooflijk wat die man allemaal verkocht. Tot volledige tuningkits voor die wagantjes.
Er werden bij hem op de zaak, races georganiseerd, waar het er deftig aan toe ging, met volledige pit-stops en al. Je kan je niet voorstellen hoe snel die dingen kunnen gaan.
Als je het gezeik hier af en toe moe bent , kan je altijd even naar hier gaan
http://www.slottrack.com/
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
14 feb 2006 7:14 |
|
|
horn
PF #57
|
Google blijft een vriend in bange dagen: http://www.destreetracers.nl/
|
14 feb 2006 7:42 |
|
|
928GTS
|
Zal ik doen! Ik heb hem dit weekend nog gesproken in Leeuwarden bij de MRCL. Daar was een sprintrace group C.
|
14 feb 2006 12:27 |
|
|
928GTS
|
Bedoel jij toevallig PDS slotracing aan de Marconiweg?
|
14 feb 2006 12:29 |
|
|
928GTS
|
Ja, inderdaad. Clubs met een eigen baan met clubcompetitie's. Landelijk zijn er competities in verschillende klasses zoals group C, GT's enz.
Individuele races tegen elkaar en team endurence races tot zelfs 24-uurs races aan toe.
|
14 feb 2006 12:36 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Jep, Perry en Monique Decker.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
14 feb 2006 12:43 |
|
|
928GTS
|
Hebben een goede zaak opgebouwd met het merk Ninco. Is importeur van dit racebaanmerk sinds een jaar of 20. Was destijds het enige kwaliteitsmerk racebaan na de ondergang van Fleischmann.
|
14 feb 2006 15:26 |
|
|
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Zo een 15tal jaar geleden had een vriend van mij een circuit van 13 meter liggen op de zolder. We reden met kleine autootjes van AFX, uiteraard wel met Porsche.
Was echt wel spannend. We hielden races van 1 of 2 uur. De blaren stonden op mijn vingers van de stress. Hadden ook een rondeteller met tijd. Die wagentjes waren niet gemaakt om zo lang te rijden en we hadden dus ook veel wisselstukken nodig. Die koperen contacten brandden gewoon door.
Als echte freak had ik ook een geluidsopname gemaakt van de 24uren van Zolder. Dat lawaai gebruikten we als achtergrond en dat gaf een speciale sfeer Kan het nog gekker....
Ik heb er in ieder geval goede herinneringen aan.
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
14 feb 2006 15:56 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
stomme vraag, kan je ook inhalen op zo'n baan
had vroegah een racebaan thuis (zo'n kinderding toen ik klein was) en daar kon je ook op inhalen; was wel erg leuk
_________________________________________ Got coffee?
|
14 feb 2006 16:16 |
|
|
928GTS
|
Dat is een leuk verhaal joh. Zo heb ik vroeger ook heel wat uurtjes op zolder doorgebracht met mijn Fleischmann racebaan en vriendjes die baanstukken meenamen. Achter op het cirquit had je dan bijna geen stroom meer, zo lang was ie, maar daar vond je dan ook wel weer op.
|
14 feb 2006 16:32 |
|
|
rufie
|
Indien we dit eens onder een paar forummers zouden kunnen organiseren, wil ik zeker van de partij zijn.
|
14 feb 2006 16:39 |
|
|
928GTS
|
Misschien te combineren met een forumrit. Slotracen is ook een stuk goedkoper dan 1:1 racen met onze Porsches.
|
14 feb 2006 16:43 |
|
|
horn
PF #57
|
wat is nou een goed merk? krijg toch weer een zoon dus met twee zoons moet je zeker een goede racebaan hebben...
|
14 feb 2006 20:09 |
|
|
928GTS
|
Ninco of Carrera 1/24. De rest is troep. Voor Carrera 1/24 heb je wel wat meer ruimte nodig. Het verschil met 1/32 lijkt gering, tot je het in je huiskamer of op zolder gaat neerleggen.
Trouwens, ook dochters kunnen dit erg leuk vinden, ik spreek hier uit eigen ervaring.
|
14 feb 2006 21:05 |
|
|
RicardoP
ex '87 3.2 Carrera Targa, wit , ex rijkspolitieSint Anthonis
|
Naar mijn mening niet geheel waar. Er zijn genoeg andere merken die OK zijn. Ik heb een fleischmann racebaan met diverse merken auto's. Ik vind zelf scx heel erg lekker rijden. Dit is een auto met vrij sterke magneet en snelle motor waardoor je ook met weinig ervaring snelle tijden kunt neerzetten. Ninco daarintegen valt mij erg tegen, vrij weinig grip en ligt vaker naast de baan dan er op. Maar ja ik knal de voeding dan ook steeds op 15Volt om lekker hard te gaan. Het ligt ook erg aan het type auto dat je neemt. Wat kortere auto's rijden vaker wat lekkerder. Ook zijn er 4wd auto's zoals de lancer en impreza met echt 4WD.
|
15 feb 2006 9:19 |
|
|
rufie
|
Bestaat Scalectrix nog of is dat voorbijgestreefd ?
|
15 feb 2006 11:34 |
|
|
PieterZ
964 C2 Coupe 91 zwart
BMW 528i 97 Soewart
EX 964 C4 Cabrio 91 NachtblauwUtrecht
|
Jullie moeten eens kijken op www.racebaan.com deze site is zo'n 4 jaar geleden door een kennis van me gestart.
Mooi site en vergeet vooral niet om naar de "Testbank"te kijken. Alle nieuwe modellen worden hier aan een serieuze test onderworpen die niets onderdoet aan de tests in de regulieren autobladen. Leuk om te lezen maar niet mij hobby.
Ik quote een klein stukje uit de test van de Rothmans Porsch 956
===============================================
DE RACEMOGELIJKHEDEN
De Rothman 956 van Slot.it behoort, zoals de andere uitvoeringen ook, tot de snellere Slotcars op de baan. In technisch opzicht is er in de auto nagenoeg niets veranderd. Waarom ook!? Het rijden met deze auto's was, is en blijft gewoon gaaf! Het is geen Slotcar voor gooi en smijtwerk, maar een echte endurance-auto waarmee je rondje voor rondje, in bochten met een gedoseerde vinger aan het gas, heerlijk je gang kunt gaan. Een goede basis voor bijvoorbeeld de clubracers onder ons. Voor de wat kleinere thuisbaan is het misschien zinvol om een langzamer motortje te monteren of met 'n paar Volt minder te rijden. Voor de rest kun je, zeker met alle losse onderdelen die slot.it levert, met deze auto alle kanten op, zelfs nog omlaag. Er is namelijk een verlaagde achterbrug verkrijgbaar waardoor de auto achter nog wat gaat zakken.... Verder zijn er nog legio andere tuning mogelijkheden om ook in 1/32 met deze auto de nodige overwinningen te halen....
===============================================
grt
pieter
_________________________________________ ......
|
15 feb 2006 11:48 |
|
|