Auteur |
Bericht |
Godspeed
PF #911België
|
Ferrari Racing Days @ Spa-Francorchamps 2006
Afgelope weekend waren het weer de Ferrari Racing Days. Ik moet zeggen dat in vergelijking met de Porsche-days de autoliefde ver te zoeken is, de auto's staan er maar vies en vuil bij en als ze al gewassen worden betekend dit niet veel meer dan een emmer erover gieten. Wat een verschil met de Porsche's die in dezelfde paddock geboend werden amper 2 maand geleden! Hier is het eerder ik ben rijk en hoe kan ik dit het beste laten zien. En rijden kunnen ze ook al niet, zelfs de FXX'en gingen trager dan menig Boxster op de P-days. Nuja dan weet je meteen ook weer waarom je een P-fan bent
Ahja en het mooiste dat ik de hele dag heb gezien was dit:
http://www.exoticcarsite.com/gallery/main.php?g2_itemId=9405
Meer foto's hier:
http://www.exoticcarsite.com/gallery/main.php?g2_itemId=9352&g2_page=1
En eindelijk heb ik de foto's van de Porsche days ook kunnen uploaden:
http://www.exoticcarsite.com/gallery/main.php?g2_itemId=8769&g2_page=1
_________________________________________ 968 ClubSport GT86 MX-5 NA Ex: Elise S1 111S
|
29 jun 2006 15:32 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Auch, dat ziet er toch heftig uit. Dat doet zeer...
|
29 jun 2006 16:39 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
jep, (was een nederlander) deed stoer maar je merkte dat het toch pijn deed. Zelfs al is het maar een ferrari zoiets doet pijn aan het hart van een autoliefhebber. De auto is zo goed al total loss, er zat zelfs een knik in het dak en het chassis was ook naar de vaantjes...
_________________________________________ 968 ClubSport GT86 MX-5 NA Ex: Elise S1 111S
|
29 jun 2006 17:12 |
|
|
Jort
Groningen
|
Al was de schade half zo groot, dan nog was ie total loss
|
29 jun 2006 17:16 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Vergeet ook niet dat het een auto uit '99 was; die dingen schrijven natuurlijk ook lekker af...
|
29 jun 2006 17:23 |
|
|
FROST
KIA/ex-924 driverDEN(k) HELDER
|
Hm, valt me tegen al die foto's. Een paar Enzo's en de nieuwere modellen, een Testerossa etc..Ik vind ze nou niet echt Speciaal ofzo..
Ik mis iets. Gevoel, passie. Er zijn volgens mij niet veel mensen komen kijken, anders dan bij de Porsche dagen.
Toont volgens mij toch een beetje dat het typische, opgeblazen imago van Ferrari niet aankomt bij de gemiddelde burger. Dan toch liever een 911
_________________________________________ DENK HELDER
|
29 jun 2006 18:16 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Was ook 15€ inkom en dan mag je "normaal" nog geen eens in de pits ofzo...
Maar idd de liefde en de passie is ver te zoeken, alhoewel ik ook moet toegeven dat de meiden wel knapper waren dan met de P-days
Maar je moet geen 2 keer raden waarom zo een jong knap ding rond een oude arm hangt...
|
29 jun 2006 18:38 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Vind dit anders een schitterende wagen hoor , wauw.
De 599 , mooiste F sinds jaren.
|
29 jun 2006 19:13 |
|
|
FROST
|
Pardon, 15 euro entree? Lees ik dat nou goed?? Dan mogen we met de zandvoortdagen wel blij zijn dat we maar 7 euro hoeven te gaan dokken!!
En hoezo waren de dames er daar knapper? Als ik eerlijk ben, ik zie bijna geen lui op de foto's, als ik dan bedenk hoe druk het was op de zondag van de Porsche dagen... Daar was het al bijna moeilijk soms een kiekje te maken.
Op de zondag dan..op vrijdag was het haast als uitgestorven kwam het mij voor.
|
29 jun 2006 19:41 |
|
|
Jort
Groningen
|
Inderdaad zeer lekker zo'n 599
Voor een ritje in een F355, F360, F430, Enzo of FXX( ) mag je me 's nachts overigens ook best wakker maken hoor.
Jort-die-niet-al-te-éénkennig-is-als-het-om-auto's-gaat
|
29 jun 2006 20:30 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Wel de meiden waren wel zeker knapper, vorig jaar had ik daar enkele foto's van (dit jaar heb'k de moeite niet gedaan :p). En wat het volk betreft de parkings stonder propvoller dan met de P-days (toch zeker op zaterdag), maar er was wel maar weinig volk te bespeuren, denk dat ze allemaal in een van de vele opgestelde tenten van een hapje en een drankje aan het genieten waren. Daarenboven doe ik natuurlijk mijn best om zoveel mogenlijk auto's en zo weinig mogenlijk lelijke smoelen op de gevoelige plaat vast te legge
Mja de 599 is niet onmis, zeker niet in het bordeaux. Maar geef mij toch maar een 550 of 575. De F430 is ook niet mis maar de 355 was alweer knapper. Ik heb zo de induk dat Ferrari steeds meer Porsche wilt imiteren, door hun wagens steeds ruimer (lees hoger) te maken en ook meer naar het circuit te richten. In mijn ogen kan je beter je specialiteit volgen ipv andere blindweg te kopieren. Vroeger waren Ferrari's amper 1,15m hoog nu gaan ze ook al richting 1,30. En waarom moet de 599 (als GT bij uitstek) het (race-)interieur van een enzo hebbe?
|
30 jun 2006 9:28 |
|
|
Jort
Groningen
|
|
30 jun 2006 11:24 |
|
|
F@RGO
|
volgende keer meer meiden fotograferen ipv teveel ferrarigeweld,
die bordeaux vind ik verschrikkelijk van kleur,
die grijze en rode dan weer wel mooi,
het blijven toch wel ook juweeltjes.
En porsche ook .Jammer van die crash
|
30 jun 2006 13:09 |
|
|
FROST
|
www.supercars.net heeft trouwens ook een special staan met foto's op hun site...is zeker de moeite waard effe te kijken. Er staan een hoop oude modellen tussen op het circuit zelf..
Over de foto's: Ik vind het juist een verademing bij een Ferrari als het eens geen rood of zwart is. Zwart vind ik vaak erg triest overkomen, vandaar dat als ik een Porsche zou nemen(leuke vergelijking natuurlijk weer ), ik ook liever zou gaan voor een exemplaar met een heldere bekleding.
En inderdaad, zonde van die crash, maar dat is natuurlijk altijd zo met iets waar je veel voor had moeten dokken Ik zou het ook echt niet willen, het circuit op..zelfs MET goede verzekering.
|
30 jun 2006 13:14 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Vind je??? Kijk een naar dat stuur en die "schietgaten" die als ventilatiemonden moeten dienen (die volgens de eerste test (in autogids) het interieur niet voldoende kunnen koelen).
Het zal ongetwijfeld een goede sportwagen zijn, maar geen GT meer en das toch zijn roeping...
Vergelijk dit bv eens met het knappe en luxuese interieur van een oude 456 of 550/575.
http://www.fast-autos.net/data/images/3267.jpg
http://www.exoticcarsite.com/pictures/Cars/ferrari/575m_maranello/ferrari_575m-17.jpg[/url]
|
01 jul 2006 12:14 |
|
|