Switch to full style
De boekenkast van PorscheForum.
Plaats een reactie

Iemand ervaring met een Hargett Shifter..

21 feb 2008 14:35

.. in een 911 SC (915 bak) ?

En waar ik zoiets kan aankopen (buiten via Pelican Parts) ?

Hier staat een mooi foto'tje. http://forums.pelicanparts.com/showthread.php?t=391018

Thanks !
[/url]

21 feb 2008 16:27

je kan het rechtstreeks bij Hargett proberen ;)
http://www.hargettprecision.com

Het idee achter de shifter vind ik wel helemaal goed
En qua prijs is 'ie niet eens zo gek als je 'm vergelijkt met een Wevo of RennShifter (die trouwens allebei erg goed zijn)

Maar een goede vriend van me in de VS heeft er een voor een klant ingebouwd en die was niet erg te spreken over het mechaniek en de kwaliteit van de kruiskoppelingen die er bij zitten...

Let wel op dat de handrem niet makkelijk meer te bedienen is nadat je deze shifter hebt ingebouwd (zit elkaar in de weg)
Dus tenzij het voor een circuit auto is, zou ik het (persoonlijk) niet doen

21 feb 2008 16:42

@Jeroen

Daar (handrem) kan je inderdaad gelijk in hebben (nog niet aan gedacht :-) )

Jij hebt blijkbaar ervaring met alternatieve shifters: welke van de twee is de beste ? De Wevo of de Rennshifter ? En welke voordelen bieden ze tov de OEM porsche short-shift kit ? Is het schakelen daadwerkelijk veel preciezer ?

Merci

21 feb 2008 18:53

De Wevo en Rennshift ontlopen elkaar qua kwaliteit en "gevoel" niet zo (ik heb met allebei gereden)

De Rennshift is een compleet systeem (dus niet alleen een andere pook, maar ook het huis waar de pook in zit/op de tunnel gemonteerd zit)
Bij Wevo krijg je een nieuwe pook en onderdelen die je in het bestaande huis moet inbouwen/vervangen

Persoonlijk heb ik een lichte voorkeur voor de Wevo
(en als je daarvan de "classic" pook kiest, zie je niks van de om/inbouw)

Ze zijn allebei niet te vergelijken met de belabberde fabrieks shortshifter (of die van Weltmeister)

Beide hebben ze een veer-systeem, zodat de pook ter hoogte van de 3/4 versnelling gecentreerd wordt en waardoor je goed aanvoelt welke versnelling je inschakelt.
Ook bv het raken van de achteruit als je van 5 naar 4 terugschakelt is nagenoeg onmogelijk

Je moet maar eens op je gemak op de website van Wevo rond snuffelen
www.wevo.com
Ik ben 2x bij Wevo geweest. Ze zijn niet goedkoop, maar je staat echt met je oren te klapperen als je ziet wat daar maken (de eigenaar is o.a. engineer geweest by Indy en LeMans teams)
De "gateshift" is ook zeker het overwegen waard

Ik heb ook hun motor en versnellingsbak steuntjes. Eigenlijk te mooi om onder je auto te schroeven 8)

De Rennshift kan je hier rechtstreeks bestellen
www.jwesteng.com

21 feb 2008 20:44

word je hebberig van :shock:
wat bedoel je met de gateshift?

21 feb 2008 21:50

klik ;)

21 feb 2008 22:16

:oops: had alleen bij g50 gekeken

22 feb 2008 9:50

Ik ga opteren voor de Rennshift denk ik.

Ik zal dit threadje updaten zodra het boeltje geinstalleerd is (kan nog wel even duren).

Jeroen, hartelijk bedankt voor je antwoorden!!

Tim
Plaats een reactie