14 maart 2009 17:48
14 maart 2009 19:59
14 maart 2009 22:55
Bogey123 schreef:Hi,
Ik heb het vermoeden dat de warmloopregeling van mijn SC uit 1980 niet optimaal functioneert.
15 maart 2009 13:22
Nee,Bogey123 schreef:
1) klopt mijn uiteenzetting van de koudloop- en warmloopregeling?
Bogey123 schreef:2) heeft een SC standaard een verhoogd toerental tijdens warmloop? Zo ja, wat is dan het maximale verhoogde toerental?
Bogey123 schreef:3) in het Haynes workshop manual kan ik niets vinden om het 'hangende' toerental af te stellen. Heeft iemand een suggestie?
16 maart 2009 14:14
Renntech schreef:Nee,Bogey123 schreef: 1) klopt mijn uiteenzetting van de koudloop- en warmloopregeling?
Renntech schreef:Bogey123 schreef:2) heeft een SC standaard een verhoogd toerental tijdens warmloop? Zo ja, wat is dan het maximale verhoogde toerental?
Tijdens de warmloopfase zorgt de extra luchtschuif voor extra lucht langs de gasklep. Dit is de oorzaak van het hoge stationaire toerental bij een koude motor.
Renntech schreef:Bogey123 schreef:3) in het Haynes workshop manual kan ik niets vinden om het 'hangende' toerental af te stellen. Heeft iemand een suggestie?
Na het loslaten van het gaspedaal vanaf een hoog toerental blijft de motor heel even op ongeveer 1800 omw/min hangen om vanaf dit toerental rustig terug te zakken naar het stationaire toerental.
Het toerental van 1800 omw/min is afstelbaar door met een steeksleutel 7 (of 8?)de verstelmogelijkheid te verdraaien na het losdraaien van de contramoer met sleutel 13.
23 maart 2009 21:21
Bogey123 schreef:Kan je kort uitleggen wanneer de koudloopregeling begint en eindigt (; dezelfde vraag vanzelfsprekend ook voor de warmloopregeling)?
Bogey123 schreef:Is 2000 toeren per minuut voor circa 10 minuten dan niet veel (motorschade?) als de buitentemperatuur onder nul is?
Bogey123 schreef:Kan je aangeven waar die moer en contramoer op het blok zijn gehuisvest?
24 maart 2009 9:36