Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 18:28



Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
brandstofpomp 944 type 1 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
944
Bericht brandstofpomp 944 type 1
hallo,

Ik heb een porsche 944 type 1, waarvan ik nu net een brandstof pomp heb vervangen, wie kan mij vertellen hoeveel volt erop moet staan, en wat zijn de consequenties van het plus en min omdraaien op de pomp,

na aansluiten van pomp wil hij nog niet starten wat kan het allemaal zijn

relais is ok


bedankt alvast voor de tips


19 okt 2006 21:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Probeer het hier eens:

www.porsche-944.nl

Gegarandeerd het juiste antwoord. :wink:
_________________________________________
Tjolk.


19 okt 2006 21:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Ik zit net even te kijken maar een 944 heeft een pomp die gewoon op 12V draait en wordt aangestuurd door relais 2.
Heb je wel gemeten of er ook echt 12 V op de bedrading staat als je het contact aan zet?

Als je relais 2 er uit haalt en de contacten 30 en 87b doorverbindt moet de pomp lopen.

Bedrading omdraaien betekent dat de pomp de andere kant op draait. Niet echt goed maar kan voor even geen kwaad.
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


Laatst bijgewerkt door maurice op 19 okt 2006 22:13, in totaal 2 keer bewerkt.



19 okt 2006 22:06
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
mhoeneveld schreef:
Heb je wel gemeten of er ook echt 12 V op de bedrading staat als je het contact aan zet?


Gaat normaliter via een relais dat pas bij komt bij het starten --- of zoals bij de PG mobiel - direct met het aanzetten van het contact omdat het relais ge-bypas'ed is :wink:

Het maakt overigens niet uit of je een originele 944 brandstofpomp gebruikt :arrow: ik meen dat NINE24 er 'n mercedes brandstofpomp onder had hangen :wink:



BTW :arrow: Welkom Chantal73 :drive:


Vertel eens wat meer over jezelf en je Porsche :idea:


19 okt 2006 22:10
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
944
Bericht 
het rare is de voltage van de pomp liep van vier tot acht op en niet hoger we denken nu eigenlijk dat het een massa probleem heeft iemand er ervaring mee


19 okt 2006 22:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
chantal73 schreef:
het rare is de voltage van de pomp liep van vier tot acht op en niet hoger we denken nu eigenlijk dat het een massa probleem heeft iemand er ervaring mee


Daar kun je snel achter komen. Als de pomp onder spanning staat en je meet tussen de massa van de pomp en het chasis van de auto dan mag daar nagenoeg geen spanningsverschil tussen bestaan. Ofwel je meter geeft 0V aan.
Als je dan de resterende spanning van 8-4V meet dan weet je dat de massa niet goed is.
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


19 okt 2006 22:36
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
944
Bericht 
en als dat het is hoe ga ik de storing zoeken


19 okt 2006 22:44
Profiel
PorscheForum Rookie
944
Bericht 
bedankt nog voor de tips trouwens


19 okt 2006 22:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
chantal73 schreef:
en als dat het is hoe ga ik de storing zoeken


Ja dan moet je uitzoeken waar die massadraad werkelijk massa maakt. Ergens moet een centraal masapunt zijn of een punt dat op het chasis van de auto aansluit. Geen fijn klusje maar het is te doen. Ik zou niet direct weten hoe dat precies loopt qua bedrading in de 944.

Succes in ieder geval
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


19 okt 2006 23:09
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
mhoeneveld schreef:
Ik zou niet direct weten hoe dat precies loopt qua bedrading in de 944.


.... dat wil je niet weten :shock:

Ik zou gewoon 1 draad aan massa zetten en de 12 volts + direct (via contact of separate schakelaar) laten schakelen ..... :idea:


19 okt 2006 23:27
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Je kan ook nog eens kijken of alle stekkers aan de achterzijde van de zekeringkast er nog goed op zitten. Heb ik zelf ook eens gehad. Omdat de auto van Kristy aan onderhoud toe was ging zij toen met mijn 944 naar haar werk. Net voordat ze op haar werk aankwam begon de auto te stotteren op de snelweg en viel stil. De anwb erbij laten komen en die contasteerde dat de brandstofpomp niet draaide. Hij heeft toen een nooddraad aangelegd zodat ze weer verder kon. Ik gelijk 's avonds gekeken en binnen 15 minuten was alles weer in orde. Oorzaak: de draad die het relais van spanning voorziet was aan de achterzijde van de zekeringkast losgekomen. De avond daarvoor had ik mijn radardetector uitgebouwd en waarschijnlijk die draad er bijna afgetrokken. Tijdens het rijden is deze dan verder losgetrild en er uiteindelijk afgevallen.
_________________________________________
NPC 0577


20 okt 2006 10:15
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.