ik weet dat dit probleem al wel eens aangehaald is op dit forum, maar echt een duidelijk antwoord heb ik nog niet gelezen .
mijn porsche 911sc draait met koude motor tussen de 2 en 3000t
zeker 5 min daarna zakt hij als ik mijn gaspedaal eens heb ingeduwd, weet iemand hiervan het probleem alvast bedankt.
13 nov 2006 16:56
rse
porsche 944S2
Re: hoog toerental
paul911sc schreef:
ik weet dat dit probleem al wel eens aangehaald is op dit forum, maar echt een duidelijk antwoord heb ik nog niet gelezen . mijn porsche 911sc draait met koude motor tussen de 2 en 3000t zeker 5 min daarna zakt hij als ik mijn gaspedaal eens heb ingeduwd, weet iemand hiervan het probleem alvast bedankt.
Bij mijn 944 turbo was het de stationairschakelaar die deze klacht veroorzaakte. Wellicht bij jou ook het probleem?
neen ik heb die extra luchtschuif nog niet gevonden .Waar zit die ergens?
14 nov 2006 16:03
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Een SC heeft ook geen stappenmotor, daar kan het dus ook niet aan liggen. Als Horn dit maar niet leest.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
14 nov 2006 16:45
Eric sc
Tussen de bollenvelden
Als je de extra luchtschijf eraf haald dan zit er aan het eind een groote stift en aan de andere kant een kleinere stift, die kan je heen en weer bewegen zodat het toerental hoger of lager wordt alleen de tijd gaat evenredig mee.
Wij hebben daar een speciaal tool voor.
Geluk er mee
14 nov 2006 20:48
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Mischien te simpel gedacht,(ben ook maar een leek) maar kan het de automatische choke zijn
Mijn ex liep ook bij koude motor iets harder dan bij warme motor,en heb ook wel eens een auto gereden met handchoke(geen porsche).
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
14 nov 2006 21:03
doubleb
997 Turbo Techart
Loosdrecht
Luchtschuif zit aan de rechter zijkant van de spin (injectie setup) in de buurt bij middelste rechter bougie. Haal de schuif er ns af (2 slangen los stekkertje er af). Als de motor koud is moet de schuif dicht zijn (kun je er niet door heen kijken) en warm klapt de schuif naar boven open, of net andersom.. ben dat ff kwijt.. Meestal gewoon defect en dus even langs renntech voor een nieuwe.. Controleer ook even of de schuif uberhaupt wel spanning krijgt.
Voila!
_________________________________________ Ik ben in de garage.. www.rennspeed.nl
15 nov 2006 10:18
paul911sc
hoog toerental
bedankt voor de uitleg nu weet ik waar ze zich bevind
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum