Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 3:37



Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Turbo druk 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
930
Breda
Bericht Turbo druk
Hallo badraven,
Ik weer, n`vraagje, heeft er iemand ervaring met een 930 Porsche om de turbo druk te verhogen van 0,8 naar 1.0 druk, en wat levert dat aan meer PKs op, kan dit alleen gebeuren door alleen de veer in de ontlastklep te vervangen of moet er dan meer aan gepast worden, ik heb al een sportuitlaat, of is het onverstandig om de turbudruk te verhogen, is er iemand die mij hier over iets kan vertellen.
Mvg. Ad Coertjens
_________________________________________
Porsche 911/930/3.3/1986


20 okt 2007 16:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht 
Dat van die badraven snap ik niet helemaal, maar ik kan jou wel een antwoord geven op de vraag. :lol:

Je kunt ongestraft de turbo druk verhogen naar een kleine 1.0 bar of eventueel 1.0 bar.

Dit kan op vier manieren gebeuren.
1- De mooiste is een verstelbaar turbo druk ventiel in het interieur te plaatsen. Door deze tussen de leiding te monteren van de intercooler naar de wastegate kun je de turbodruk traploos verstellen.
2- Een goede en goedkopere oplossing is een 1.0 bar veer monteren in de wastegate. Niet altijd even makkelijk te doen, de moeren kunnen vastezitten van de waste gate of je hebt problemen om de waste gate weer in elkaar te krijgen. Uiteindelijk lukt het natuurlijk wel.
3- Shims onder de bestaande veer leggen in de wastegate.
4- Met behulp van een bout en een extra schotel in de wastegate de veerdruk traploos instelbaar maken van buiten af.

Naast het aanpassen van de turbodruk op één van deze manieren hoeft er verder niks gedaan te worden.
Het belangrijkste is dat je zekerweet dat je tijdens volle belasting, hoge turbodruk en toerentallen voldoende rijk mengsel houdt. Meestal is dit geen probleem met het overbemeten injectiesysteem.

Reken op een pk of 30 erbij als je 0.2 bar turbodruk verhoging hebt gegeven.
Duidelijk voelbaar, echter went het snel en wil je weer meer.
Bij een oude suffe motor zou ik niet tot 1.0 bar turbodruk gaan. Een gezonde motor kan dit goed hebben.

Erwin.
_________________________________________
Rebel engineering


20 okt 2007 20:16
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Erwin,

Is het niet beter [lees veiliger] om dan ook de intercooler aan te passen? Of hoe zat het ook alweer precies? Of is dat alleen ook in combi met een grotere turbo? Ik heb destijds pas mijn turbodruk laten verhogen toen ik de andere intercooler erop kreeg.
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


20 okt 2007 20:39
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht 
Een wat efficiëntere intercooler is niet verkeerd, echter niet een must als de rest standaard blijft.


Zelf zou ik ook liever naast hogere turbodruk de combi maken met een K27 of een Quickspool K29 lader, een betere intercooler, korter uitlaatsysteem naar de lader toe, lichtere drukgroep en 964 nokkenassen.
En als er nog budget over is zuigers met hogere compressie en daarnaast twee kleine K24 laders ipv één grote. Je kunt zover gaan als je maar kunt betalen.
Persoonlijk hoef ik geen 400 pk in een 911 Turbo, zou wel het turbogat aanzienlijk kleiner willen hebben. Porsche heeft zelf ook zo'n motor :arrow: alle turbo's vanaf de 993.

Maar dat was de vraag niet. :lol:
Alleen hogere turbodruk is goed mogelijk.
_________________________________________
Rebel engineering


20 okt 2007 22:31
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 964 Turbo 3.3
Bericht 
En als je dan toch bezig bent :mrgreen: , nog een pimpt onderstelletje en wat opgevoerde remnippeltjes, rolkooitje en wat 5 punt gordels en mischien nog wat neon voor de show :shock:


22 okt 2007 0:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII ...nu kappersauto
Bericht 
30pk winst met 0,2 bar verhoging? Ik schat eerder voorzichtig 15-20pk....
_________________________________________
www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer
www.mh-schietsport.nl voor sportschutters


23 okt 2007 16:08
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
930
Breda
Bericht turbo druk
Bedankt voor jullie reactie op mijn vraag, misschien dat ik er in de toekomst iets mee ga doen, ik ben er in iedergeval wijzer van geworden,
BEDANKT.
Mvg Ad Coertjens
_________________________________________
Porsche 911/930/3.3/1986


23 okt 2007 20:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
M a r c schreef:
30pk winst met 0,2 bar verhoging? Ik schat eerder voorzichtig 15-20pk....


Weinig ervaring met turbo's lees ik.
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


23 okt 2007 22:29
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht 
En ik dacht, laat ik het maar bescheiden houden :lol:
_________________________________________
Rebel engineering


23 okt 2007 22:35
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht Re: Turbo druk
acoertjens schreef:
ik heb al een sportuitlaat

Afbeelding
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


23 okt 2007 23:06
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
joentjuhhh :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________________________________
WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:


23 okt 2007 23:35
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII ...nu kappersauto
Bericht 
michael schreef:
M a r c schreef:
30pk winst met 0,2 bar verhoging? Ik schat eerder voorzichtig 15-20pk....


Weinig ervaring met turbo's lees ik.


Dan weet jij niet wie ik ben en wát ik doe... 80% van de wagens waaraan wij werken zijn turbo's. Al zijn dit wel 5-cilindermotoren :wink:
_________________________________________
www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer
www.mh-schietsport.nl voor sportschutters


24 okt 2007 14:48
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Dat bedoel ik, geen ervaring met ECHTE turbo's :mrgreen: .
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


24 okt 2007 23:22
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII ...nu kappersauto
Bericht 
yeah right :lol:
_________________________________________
www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer
www.mh-schietsport.nl voor sportschutters


25 okt 2007 9:44
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 944 Turbo s
Den Haag
Bericht 
Een logischer antwoord lijkt me dat kleinere motoren minder vermogensgroei laten zien bij dezelfde turbo druk toename als grotere motoren ..
_________________________________________
-----------------------------------------------------------
1988 944 turbo S(ilber Rosa)
Guru Chips, 3 bar FPR, Tial WG, MBC, 1 bar druk
-----------------------------------------------------------


25 okt 2007 11:37
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
:thumleft: :thumleft: :thumleft: :thumleft: :thumleft: :thumleft: .
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


25 okt 2007 13:13
Profiel Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 16 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.