Auteur |
Bericht |
RicardoP
ex '87 3.2 Carrera Targa, wit , ex rijkspolitieSint Anthonis
|
koppeling G50 Bak
Beste medeforummers,
de afgelopen weken ben ik erg druk met het uit en inbouwen van een oude en nieuwe koppeling wat tot nu toe erg goed gaat. Alleen merkte ik na het wel een keer of 4 ontluchten van de koppeling (met een powerbleeder) dat de cylinder onder het pedalen board ongeveer een dikke centimeter vrije loop heeft waardoor het pedaal een centimeter of 5 eerst een vrije slag heeft. De werking van de koppeling is verder wel normaal hoewel ik wel vind dat de koppeling erg onderin zit, ik hoef het pedaal maar een milimeter los te laten en hij pakt hem al aan. Is dit normaal bij een nieuwe koppeling ?? Tevens vind ik de vrije slag op de cylinder erg groot. Wat is jullie ervaring ??
_________________________________________ Twijfel nooit aan jezelf !!!! Dat doen anderen wel voor je.
|
16 maart 2008 17:38 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Vreemde verschijnselen...
Koppeling zou nu juist 'bovenin' moeten zitten.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
16 maart 2008 18:23 |
|
|
RicardoP
ex '87 3.2 Carrera Targa, wit , ex rijkspolitieSint Anthonis
|
volgens mij maakt met een hydrolische koppeling niet meer uit, de boel stelt zich zelf, net als remvoeringen.
_________________________________________ Twijfel nooit aan jezelf !!!! Dat doen anderen wel voor je.
|
16 maart 2008 18:47 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
'Zelfstellend' - hoe dan ook - inderdaad.
Maar die grote vrije slag veroorzaakt dat het pedaal onderin zit, en dit klopt dus niet.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
16 maart 2008 18:59 |
|
|
cabrio wim
|
Al gecontroleerd of onderste druk cilinder genoeg druk geeft en ver genoeg wegdrukt op de koppelingsvork.
Anders toch nog lucht in.
|
17 maart 2008 9:34 |
|
|
RicardoP
ex '87 3.2 Carrera Targa, wit , ex rijkspolitieSint Anthonis
|
na de workshop manual nog eens goed doorgelezen te hebben (zo moeilijk kan het toch niet zijn) ga ik toch nog een keer goed ontluchten. Het probleem was er niet voordat ik de koppeling verwisselde.
wordt vervolgd
_________________________________________ Twijfel nooit aan jezelf !!!! Dat doen anderen wel voor je.
|
17 maart 2008 22:21 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Lijkt lucht in het systeem waardoor je moet pompen om druk te krijgen
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
20 maart 2008 1:37 |
|
|
RicardoP
ex '87 3.2 Carrera Targa, wit , ex rijkspolitieSint Anthonis
|
nogmaals goed ontlucht en de werking is een stuk beter, ik houd nog wel wat speling op het pedaal.
_________________________________________ Twijfel nooit aan jezelf !!!! Dat doen anderen wel voor je.
|
20 maart 2008 22:42 |
|
|
cabrio wim
|
Als het niet meer is als 2 a 2,5 cm, dan is het normaal die speling.
|
21 maart 2008 10:06 |
|
|