Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 13:53



Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
gladheid van cylinderwanden 2.7 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht gladheid van cylinderwanden 2.7
Ik ben bezig met het demonteren van mijn 2.7 nu is het blok helemaal kaal en heb ik gisteren de koppen en de cylinders eraf gehaald. Nu is het bij normale auto een vuistregel dat als er geen hoonstrepen meer zichtbaar zijn in de cylinderwand dat de cylinder dat versleten is. Bij de 2.7 is de cylinderwand grijs, nu vraag ik me af wanneer is de de cylinder tever uitgesleten bij een 2.7?

Wie heeft hier meer ervaring mee?


25 mei 2008 13:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Moet zeggen dat dit een interessant vraagstuk is: bij de 928/944 blokken heb ik nooit anders dan een spiegelgladde cilinderwand gezien. Aangezien deze worden gemaakt door met een pasta het aluminium tussen de silicium kristallen weg te honen kan ik me voorstellen dat daarbij af fabriek al amper sporen zichtbaar zouden zijn.
Erwin, kom er maar in!


25 mei 2008 17:23
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
Bericht 
Als je toch alles open hebt liggen kun je de cilinders en zuigers opmeten op ovaalheid en speling.
En voor zover ik het weet mag de marge tussen die beiden voor een 2.7 niet meer zijn als 0.025 en 0.040mm.
En volgens mij moet je ook nog de bovenkant en onderkant van cilinder meten de zogenaamde D1 en D2, maar daar kan ik je geen uitleg over geven. :oops:

Misschien Erwin. :idea:


25 mei 2008 19:15
PorscheForum Rakker
Bericht 
Alvast bedankt.

Vandaag wilde ik de wanden al opmeten, echter bleek het meetinstrument bij het testen een afwijking te hebben van 0,1-0,3 mm Hierdoor ben ik alvast maar gestopt totdat ik een betrouwbaar meetinstrument heb.


25 mei 2008 19:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Elven schreef:
Ijken op nominale maat: daar in de cilinder waar nog nooit een zuigerveer geweest is. :wink:


Da's een goeie tip zeg !
Dan gaat het om het meten van een verschil, da's een stuk minder lastig en kritisch dan in absolute waarde zo nauwkeurig meten.
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


26 mei 2008 1:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Dank voor de tips.

Nu nog even een meetmiddel halen met iets minder afwijking.
Maar gaat goed komen.

bedank.


28 mei 2008 15:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Michael: het punt is als je die binnendriepuntsmeter eerst aan de bovenrand gebruikt, je een globale afwijking weet. Dan meet je waar de zuigerveren langsgaan, corrigeer je voor de afwijking en zie je direct of je significante slijtage hebt!


28 mei 2008 22:21
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Rakker
928,911 targa
Destelbergen
Bericht 
Bij het openmaken van mijn 2.7 zag ik duidelijk de hoonstrepen nog. Mss ben je er iets mee.


02 jun 2008 9:07
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
is een 2.7 niet gemaakt met zowel alusil als nikasil?
_________________________________________
oud is beter


02 jun 2008 9:39
Profiel
PorscheForum Rakker
928,911 targa
Destelbergen
Bericht 
Men had 2 soorten cilinders geloof ik.

De alu cilinder met nikasil wand en zonder

De carrera cilinderset kost ook een paar honderd euro meer buiten de gewone 2.7 (S)


02 jun 2008 9:45
Profiel Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: avantwist


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.